Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906089 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1125 Gepost op: donderdag 16 september 2010 - 00:39:10 »
Ha dan heb je mij gemist want ik was die 1/10 die rechts reed, tenzij ik aan het inhalen was maar dan heb ik je zeker niet gestoord.
Telefoon neem ik nooit op in de wagen, die tijd is voorbij

Ja dat bedanken schiet er ook vaak over ook al reed ik een tijd met MAG sticker.

Motorrijders in groep, bedoel je die 6 die me daarstraks in een onoverzichtelijke (wel lange) bocht over de witte meet voorbij scheurde aan zowat het dubbel van de toegestane snelheid?

Maar die konijnen zijn inderdaad het ergste, wanneer gaat die wet in omtrent de veiligheidskledij?  dan mogen ze de basketsloefkes er toch tussenuit plukken.

We gaan er niet over eens worden, weet wel dat ik zoveel respect heb om er niet 1 in gevaar te brengen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1126 Gepost op: donderdag 16 september 2010 - 00:40:54 »
Vers van de pers, 2 treinen op elkaar in Arlon, 50 licht gekwetste.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1127 Gepost op: donderdag 16 september 2010 - 01:31:50 »
 Een achterligger flikkerde ook met zijn grootlichten.
ik dacht dat er zoiets was als
- lang lichtsignaal :  doe maar
- korte lichtsignalen : oppassen

dat is me indertijd toch aangeleerd

Officieel is dat natuurlijk niet, maar zo heb ik het toch ook altijd begrepen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1128 Gepost op: donderdag 16 september 2010 - 01:44:43 »
Mijn beperkte ervaring met motorrijden heeft me geleerd dat het met een motorfiets is zoals met een vrachtwagen en andere soorten voertuigen: pas als je er zelf eens mee gereden hebt, weet je hoe andere weggebruikers zich tegenover een motorrijder gedragen.

Ik wil die evenmin als alle motorrijders over dezelfde kam scheren.

Doch als motorrijder ervaar je hoe ontzettend weinig andere weggebruikers met jou rekening houden. En ik bedoel daarmee niet dat ze voor motorrijders de weg zouden moeten vrijmaken of zoiets.

Aan een kruispunt met VVR komt een autobestuurder van links. Hij kijkt naar mij, en beslist dan maar om geen voorrang te geven, want ik reed immers "maar" met een motorfiets, en van wat ook voor hem de gevolgen van een aanrijding zouden geweest zijn, had hij blijkbaar geen erg nauwkeurig idee. Maar vol in de remmen moeten is iets wat je als beginnend motorrijder best wel geregeld oefent waar het veilig kan, doch liefst al niet meteen in een echte noodsituatie.

In een bocht steekt een voetganger, op een plaats waar er geen oversteekplaats voor voetgangers, verkeerslichten of een bevoegd persoon zijn, de rijbaan over, terwijl ik daar kom aangereden met een motorfiets. Hij begrijpt niet waarom ik claxoneer, want hij heeft er geen flauw idee van welk tracé je met een motorfiets in een bocht best volgt, en dus is er volgens hem toch nog meer dan genoeg plaats over om hem voorbij te rijden.

In een file komt er achter mijn motorfiets een autobestuurder "achterbandkleven". Ze hebben er geen flauw idee van hoe zoiets een kwetsbare motorrijder de stuipen op het lijf kan jagen.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Zoals ook uit talrijke andere berichten op dit forum blijkt, zou het verkeer zoveel vlotter en aangenamer verlopen als er onder de weggebruikers wat meer begrip en tegemoetkoming voor elkaars respectievelijke noden was. Of om het met de slagzin van deze site te zeggen: als er eindelijk eens sociaal en hoffelijk wegverkeer zou komen.

Ach ja, dromen is (nog) belastingvrij...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1129 Gepost op: zaterdag 18 september 2010 - 23:28:31 »
Nog eens een ritje naar Londen gedaan.
  • Het wegdek is er niet beter dan België
  • Belijning loopt zo nauw niet
  • Edoch, verkeer verloopt vlotter
  • met hogere snelheden op rotondes omdat auto's op drukke rotones makkelijk met drieën parallel kunnen aanschuiven
  • En zelfs verdrijvingsvakken zijn in onderbroken lijnen uitgevoerd, omdat het wel eens redelijkerwijs kan verwacht worden dat je erover moet om een ander voertuig veilig voorbij te kunnen rijden
  • En dan nog het meest opmerkelijke: zoveel bussen, maar met moeite kon ik een bushalte spotten die de hele rijbaan zou blokkeren.
  • Maar ook: het centrum van Londen is maar optisch zo groot. Met het OV lijkt het omvangrijk, maar met de wagen ben je er een oogwenk doorgereden op een frisse zonnige zaterdagochtend.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1130 Gepost op: zaterdag 18 september 2010 - 23:31:58 »
@Jozef e.a.:

Er werd hier verteld dat filefilteren in Duitsland verboten is. Dan is het toch een verbod dat tussen Koblenz, Keulen en Aken serieus overtreden wordt.

Een motorrijder is overigens veiliger tijdens het filefilteren dan achteraan een file aan te sluiten. Michel moet maar de cijfers in Californië eens opzoeken :).

En de problemen met motorrijders hebben meer te maken met niet gezien worden dan moedwillig je een loer draaien. Op de snelweg merk ik dat mensen heel wat voorzichtiger zijn qua couperen en afsnijden voor een motorfiets itt een auto. Op gewone wegen rij ik dan liever goed in de buurt van een automobilist die in mijn rijrichting meerijdt dan op m'n eentje een ondergeschikte weg te moeten kruisen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1131 Gepost op: zaterdag 18 september 2010 - 23:45:02 »
O ja gisteren nog eens in het heraangelegde centrum van West Malle geweest, voor me reed een vrachtwagen en ervan uitgaande dat die ergens tussen de 2.4 en  2.5m breed is kan ik stellen dat het rijvak richting Turnhout tussen 2.6 en 2.7m breed is.

Ook weer eentje voor me gekregen die niet kon wachten tot ik gepaseerd was, ik stevig in de remmen (van 70 naar 20), en dan heb je hem 10 km tegen 55-60/uur voor je sukkelen (verboden in te halen).
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1132 Gepost op: zondag 19 september 2010 - 00:06:21 »
In Brussel kwam iemand door het rood licht rijden in de buurt van het Jubelpark. Ik was alert genoeg en het had dus geen gevolg. Een beetje later hangt diezelfde blauwe Corsa voor me in de tunnel richting E40. De auto zwalpt serieus over de weg tegen lage snelheid. Ik vertel mijn vrouw nog dat die chauffeur waarschijnlijk dronken is. Een aantal keren raakt hij bijna de vangrail en enkele keren zelfs een voertuig dat inhaalt. Als ik uiteindelijk ook kans zie om in te halen op een ietwat breder stuk zie ik wat er aan de hand is. Die afschuwelijk idiote 'trut' is in een boeiend gesprek verwikkeld, natuurlijk met de GSM in de hand!  >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1133 Gepost op: maandag 20 september 2010 - 01:12:29 »
« Laatst bewerkt op: maandag 20 september 2010 - 10:41:37 door Rafael »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1134 Gepost op: maandag 20 september 2010 - 01:25:58 »
Vandaag weer de klassieke zondagrit, Mechelen - Pulle - Mechelen, oma bezoeken met de kinderen. Vandaag ging de rit opvallend vlot, het verkeerscentrum lag blijkbaar rustig te snurken want hun file-machine stond niet aan. Het was weliswaar druk, maar geen snelheidsbeperkingen op hun portieken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1135 Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 13:51:10 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1136 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 10:11:40 »
Deze morgend reed ik Mechelen uit via de Consciencestraat. Ja, die enkelrichting die naar het centrum gaat! Door een idioot verkeersplan moet ik eerst richting centrum voorbij één van de drukste kruispunten van Mechelen om dan via Arsenaalstraat en Leopoldstraat het centrum uit te rijden. Na 5 min taffelen in de file sta ik dan nauwelijks 20 m verder, m.a.w. weer aan het rond punt voor het station.
Nu is dit nog niet genoeg om de automobilist te pesten. Ik postte al een keer dat vnl. tussen 8:00 en 9:00 de stad zijn bezemwagentjes inzet om een beetje kris-kras rond te rijden op die drukke kruispunten (bv. Kardinaal Mercierplein). Zo wordt de doorstroming zo fel mogelijk gehinderd, kwestie van de files op peil te houden.
Vandaag had men echter besloten om op die Consciencestraat één rijstrook af te zetten met oranje kegels omdat men de belijning terug had geschilderd! Is er nu echt geen beter moment om dit te doen? In volle spits één van de drukste wegen van Mechelen terug brengen naar 2/3 van de capaciteit, waar zit die gasten hun verstand? Weggerot door de verfdampen?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1137 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 10:17:16 »
Daarna uiteraard doorgereden alsof er niets aan de hand was.

Vluchtmisdrijf, dus?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1138 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 10:35:14 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1139 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 17:59:54 »
Inderdaad, vraag me af hoe ze thuis reageerde toen ze de krassen en deuken op haar rechterflank zag.

Waarschijnlijk heeft ze tegen haar man gezegd: "Er moet er ergens ene tegen mijn auto gereden zijn en doorgereden zijn."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."