Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1245 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 11:29:55 »
[die jongeren moeten niet de baan op
die moeten wachten tot die vrachtwagen voorbij is en dan de baan op
het is niet omdat een pipo een overtreding begaat, dat je dat mag rechtzetten met een andere overtreding

fout.

Dan werden ze niet door mij, maar door die auto van de post omver gereden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1246 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 12:10:11 »
Ahh, BPost. Vanochtend weggejaagd geweest met dreiging van "ik bel de politie" omdat bediende van bpost weigerde en assignatie uit te betalen aan de BVBA, en ik stond daar met staturen waar ik op sta als zaakvoerder van de BVBA. Blijkbaar mogen zij enkel uitbetalen als alle aandeelhouders het postkantoor binnen lopen en op het A6'je al hun handtekeningen zetten en hun identiteitskaart laten zien, tesamen met de statuten.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1247 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 15:11:01 »
Deze morgen getuige geweest van waarvoor een fietspad tegenwoordig dient.  Met name om de krantenbezorger van de post een plekje te geven om z'n post te deponeren.  De man reed met zo'n Berlingo van De Post, om 's morgens voor dag en dauw de kranten uit te reiken.  Van uitstappen wordt hij blijkbaar erg moe, want hij rijdt permanent over het fietspad in de tegengestelde richting, om zo met geopend raampje de krant meteen in de brievenbus te doen.  Hierbij bestendig zijn vier pinkers aan.

En niemand die, in het belang van het algemeen welzijn, de burgerzin opbrengt om tegen die gast een klacht in te dienen.

Zoals altijd: de Belg vloekt eens en boert verder.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1248 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 15:11:35 »
Ahh, BPost. Vanochtend weggejaagd geweest met dreiging van "ik bel de politie" omdat bediende van bpost weigerde en assignatie uit te betalen aan de BVBA, en ik stond daar met staturen waar ik op sta als zaakvoerder van de BVBA. Blijkbaar mogen zij enkel uitbetalen als alle aandeelhouders het postkantoor binnen lopen en op het A6'je al hun handtekeningen zetten en hun identiteitskaart laten zien, tesamen met de statuten.

Eigen recente ervaring: klachtendienst helpt niet, ombudsdienst wél.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1249 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 16:03:32 »
En niemand die, in het belang van het algemeen welzijn, de burgerzin opbrengt om tegen die gast een klacht in te dienen.

Zoals altijd: de Belg vloekt eens en boert verder.

Tja, ik had dat eigenlijk moeten doen.  Da's waar.  Maar anderzijds: dat zou soms een fulltime job zijn om tegen alle capriolen in te gaan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1250 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 16:07:37 »
Ahh, BPost. Vanochtend weggejaagd geweest met dreiging van "ik bel de politie" omdat bediende van bpost weigerde en assignatie uit te betalen aan de BVBA, en ik stond daar met staturen waar ik op sta als zaakvoerder van de BVBA. Blijkbaar mogen zij enkel uitbetalen als alle aandeelhouders het postkantoor binnen lopen en op het A6'je al hun handtekeningen zetten en hun identiteitskaart laten zien, tesamen met de statuten.

Eigen recente ervaring: klachtendienst helpt niet, ombudsdienst wél.
Eigen ervaring, komt de post aan de deur vragen ze je ID nog niet eens, zelfs niet met meerdere namen op de brief.
Ga je het aangetekend schrijven bij de post afhalen moet iedereen die z'n naam voorkomt op de omsklag erbij zijn of volmacht gegeven hebben alsook ID.
Of het nu Post of Bpost heet, tijd dat die concurentie er snel is. :(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1251 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 19:54:02 »
Voor mij is het simpel. Aangetekende zendingen die niet hier worden aangeboden, worden nooit meer opgehaald. Ben dat gezever kotsbeu. Gek genoeg heb je niet die problemen als je eender waar als zaakvoerder iets wil toveren.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1252 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 21:41:13 »
Voor mij is het simpel. Aangetekende zendingen die niet hier worden aangeboden, worden nooit meer opgehaald.

Dat kan een duur grapje worden, wooter.

Als iemand jou bijvoorbeeld met een aangetekend schrijven in gebreke stelt, is die ingebrekestelling geldig, ongeacht of jij al dan niet dat aangetekend schrijven in ontvangst neemt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1253 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 22:05:54 »
Sja dan kan ie best het ook per niet-aangetekend schrijven zenden :).

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1254 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 22:19:41 »
Of het de volgende keer ineens door de deurwaarder laten bezorgen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1255 Gepost op: zaterdag 30 oktober 2010 - 22:30:05 »
Gezien dat geen enkele rechter het super vind als je dergelijke stunts gaat doen zonder eerst minstens één niet-aangetekende reminder te sturen, zal ik nog wel rustig slapen vannacht.

Ik zal natuurlijk wel vrolijk pakketjes van andere logistieke bedrijven ontvangen, die dingen hebben zoals het meervoudig aanbieden, of communiceren via email en dergelijke. Jeweetwel, dingen die anno 2010 vrij ingeburgerd zijn.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1256 Gepost op: zondag 31 oktober 2010 - 03:56:22 »
Ahh, BPost. Vanochtend weggejaagd geweest met dreiging van "ik bel de politie" omdat bediende van bpost weigerde en assignatie uit te betalen aan de BVBA, en ik stond daar met staturen waar ik op sta als zaakvoerder van de BVBA. Blijkbaar mogen zij enkel uitbetalen als alle aandeelhouders het postkantoor binnen lopen en op het A6'je al hun handtekeningen zetten en hun identiteitskaart laten zien, tesamen met de statuten.

Los ik vrij eenvoudig op.
Wil je het niet geven, awel pak het dan weer mee. Waarom doe je dan de moeite om het mee te brengen.
Als het echt nodig is vinden ze je toch.
En wanneer ik zelf iets aangetekend stuur altijd persoonlijk. Nooit BVBA, NV, ... of dergelijke erbij schrijven.
Bewijsje is tot nu toe altijd netjes getekend teruggekomen.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1257 Gepost op: zondag 31 oktober 2010 - 09:32:16 »
Inderdaad.

Fluit achter de balie raadde me aan om het "op persoonlijke naam door de belastingen" op te laten sturen. Niet zwaar doorgestudeerd om het verschil rechtspersoon en natuurlijk persoon te kennen.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1258 Gepost op: maandag 01 november 2010 - 03:11:03 »
Ahh, BPost. Vanochtend weggejaagd geweest met dreiging van "ik bel de politie" omdat bediende van bpost weigerde en assignatie uit te betalen aan de BVBA, en ik stond daar met staturen waar ik op sta als zaakvoerder van de BVBA. Blijkbaar mogen zij enkel uitbetalen als alle aandeelhouders het postkantoor binnen lopen en op het A6'je al hun handtekeningen zetten en hun identiteitskaart laten zien, tesamen met de statuten.

Eigen recente ervaring: klachtendienst helpt niet, ombudsdienst wél.
Eigen ervaring, komt de post aan de deur vragen ze je ID nog niet eens, zelfs niet met meerdere namen op de brief.
Ga je het aangetekend schrijven bij de post afhalen moet iedereen die z'n naam voorkomt op de omsklag erbij zijn of volmacht gegeven hebben alsook ID.
Of het nu Post of Bpost heet, tijd dat die concurentie er snel is. :(

Bwa, ook eens gehad. Staat daar zo'n postbode met een aangetekend ding aan de deur. Of hij even m'n identiteitsbewijs mocht zien. Daar ik nog maar pas in België woonde had ik enkel zo'n paars "boekje", waarop met koeien van letters vermeld staat dat het geen identiteitsbewijs is. "Toevallig" verwachtte ik post van het Nederlandse consulaat in Atwerpen, met een vers NL-paspoort.
Ik heb die postbode maar gevraagd wie de afzender was. Wilde hij eerst niet zeggen. Toen gevraagd of het toevallig van 't consulaat afkomstig was. Na enige aarzeling knikte hij bevestigend. Waarop ik 'm grijnzend vertelde dat m'n identiteitsbewijs zich in de enveloppe bevond die hij in z'n hand had...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1259 Gepost op: dinsdag 02 november 2010 - 18:49:43 »