Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1485 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 16:47:50 »
op mijn oprit is dit dus niet van toepassing ;)

Zorg je er dan ook voor dat de uitlaatgassen op jouw oprit blijven?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1486 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 16:50:52 »
Verder vind ik het belangrijk om een beetje comfortable te rijden, ruiten die van zichzelf open blijven (ik heb denk ik zelfs geen zeem meer), niet uit mijn jas bibberen en vul maar aan, duidelijk noodzaak voor mij. ;D

Daarvoor bestaan uitrustingen die de motor vooraf verwarmen ("Standheizung" in het Duits), zodat je niet met een koude motor moet vertrekken en de klimatisatie ook al meteen warme lucht kan blazen.

Het verbruik van een dergelijke installatie (0,2 liter per uur, maar ze heeft slechts 20 minuten nodig) wordt ruimschoots gecompenseerd door het minderverbruik omdat je niet met een koude motor vertrekt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1487 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 19:39:09 »
Ik moet in de winter toch echt even met verhoogd toerental de motor laten draaien. De LHM is een beetje dik en het duurt daarom even voordat de auto op rijhoogte is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1488 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 20:26:18 »
Het verbruik van een dergelijke installatie (0,2 liter per uur, maar ze heeft slechts 20 minuten nodig)
mijn auto heeft minder dan 10 min nodig
in verbruik zal het niet veel verschil maken
en de uitlaat van de motor is properder dan die van een (laat ons zeggen) webasto
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1489 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 22:47:29 »
Ik moet in de winter toch echt even met verhoogd toerental de motor laten draaien. De LHM is een beetje dik en het duurt daarom even voordat de auto op rijhoogte is.

Zou je dat niet kunnen aanzien als een vorm van noodzaak?  Namelijk: je kan pas vertrekken van zodra je auto op rijhoogte is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1490 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 22:48:56 »
Verder vind ik het belangrijk om een beetje comfortable te rijden, ruiten die van zichzelf open blijven (ik heb denk ik zelfs geen zeem meer), niet uit mijn jas bibberen en vul maar aan, duidelijk noodzaak voor mij. ;D

Daarvoor bestaan uitrustingen die de motor vooraf verwarmen ("Standheizung" in het Duits), zodat je niet met een koude motor moet vertrekken en de klimatisatie ook al meteen warme lucht kan blazen.

Het verbruik van een dergelijke installatie (0,2 liter per uur, maar ze heeft slechts 20 minuten nodig) wordt ruimschoots gecompenseerd door het minderverbruik omdat je niet met een koude motor vertrekt.

Bij een dieselmotor is zo´n standheizung zeer aan te bevelen, omdat een diesel/en verwarming langzamer op temp° komt als een benzine.

Ik weet nog dat men bij de verkoop van een Mazda 6 2.0 TDVI een Standheizung ´gratis´ kreeg.

En ik weet het maar al te goed want we hebben een Mazda 323 2.0 TDVI thuis, ge moet ca. 10 km rijden vooraleer de chauffage zijn eerste warmtestoot afgeeft, bij een benzinemotor is dat na enkele kilometers.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1491 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 23:47:33 »
Ik moet bekennen, ik start ook de motor als ik de auto sneeuwvrij maak. Zoals hier ook al gezegd neem ik een grote zachte borstel om de sneeuw eraf te vegen, daarna even wat fijn werk met de krabber. Ik vergeet natuurlijk ook mijn lichten niet, die zullen wel dooien in een paar km, maar ik wens toch direct vrije lichten en dus duidelijk zichtbare lichten te hebben. Tegen ik instap krijg ik de eerste warmte en kan ik comfortabel verder rijden. Als je een beetje comfortabel zit rijd je toch ook al een stuk veiliger.

Nog een leuke voor het vrijhouden van je inrit. Bij mijn vrouw op haar werk hebben alle personeelsleden een zakje van zo'n 10 kg zout cadeau gekregen. Een slimme directie moet ik zeggen. Als ze er hiermee kunnen voor zorgen dat er maar 1 of 2 mensen hun benen niet breken op hun eigen inrit (wat dikwijls voorkomt !), dan hebben ze als winst!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1492 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 23:55:12 »
Ik vergeet natuurlijk ook mijn lichten niet, die zullen wel dooien in een paar km, maar ik wens toch direct vrije lichten en dus duidelijk zichtbare lichten te hebben.

Bovendien veroorzaken aan de glazen van de koplampen aangevroren ijskorrels een verstrooiing van het licht waardoor tegenliggers gehinderd worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1493 Gepost op: zondag 26 december 2010 - 03:38:20 »
Ik heb zo nog met vrachtwagens gereden waar naast de nachtverwarming ook motorverwarming in zat. Dat werkt samen dus en is heel handig. Niet enkel wanneer ik in de cabine bleef slapen maar ook wanneer ik thuis was. Dan kon ik dat instellen dat dit automatisch opstartte een uurtje voor ik vertrok en was het netjes dik 20° in de cabine, ontdooide ruiten en warme motor tegen dat ik instapte.
Daar dan nog eens de zetelverwarming bij en ...... 8) ;) ;D

In de Dodge heb ik dezer dagen toch ook al een paar keer de zetelverwarming gebruikt als die een tijdlang buiten had gestaan. En met de snelle ruitontdooing zijn de ruiten binnen de kortste keren damp vrij. Sneeuw, behalve enkele vlokjes, heeft er bij mij nog niet op gelegen.
Ik heb hem dan wel tweedehands gekocht in het zomerse Florida (=gewapende tegen warmte) maar dat zijn dezelfde die ook bollen in het winterse Canada en dus ook gewapend tegen winter toestanden. 8)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1494 Gepost op: zondag 26 december 2010 - 14:58:41 »
Nog een leuke voor het vrijhouden van je inrit. Bij mijn vrouw op haar werk hebben alle personeelsleden een zakje van zo'n 10 kg zout cadeau gekregen. Een slimme directie moet ik zeggen. Als ze er hiermee kunnen voor zorgen dat er maar 1 of 2 mensen hun benen niet breken op hun eigen inrit (wat dikwijls voorkomt !), dan hebben ze als winst!

Een baas die een klein visje uitgooit om een grote te vangen, dus.
(nl: personeel dat steeds op tijd op het werk komt)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1495 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 01:46:24 »
Verder vind ik het belangrijk om een beetje comfortable te rijden, ruiten die van zichzelf open blijven (ik heb denk ik zelfs geen zeem meer), niet uit mijn jas bibberen en vul maar aan, duidelijk noodzaak voor mij. ;D

Daarvoor bestaan uitrustingen die de motor vooraf verwarmen ("Standheizung" in het Duits), zodat je niet met een koude motor moet vertrekken en de klimatisatie ook al meteen warme lucht kan blazen.

Het verbruik van een dergelijke installatie (0,2 liter per uur, maar ze heeft slechts 20 minuten nodig) wordt ruimschoots gecompenseerd door het minderverbruik omdat je niet met een koude motor vertrekt.
Zonder kwaad te worden of wat dan ook denk ik dat ik met mijn LPG al meer inspanningen leveren dan de gemiddelde bestuurder.

En ook op het gebied van de  belastingen, mijn 1.4 op LPG is namelijk even zwaar belast als mijn broer zijn Peugeot 407 coupe (2L of 2.2L Diesel)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1496 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 01:48:05 »
Nog een leuke voor het vrijhouden van je inrit. Bij mijn vrouw op haar werk hebben alle personeelsleden een zakje van zo'n 10 kg zout cadeau gekregen. Een slimme directie moet ik zeggen. Als ze er hiermee kunnen voor zorgen dat er maar 1 of 2 mensen hun benen niet breken op hun eigen inrit (wat dikwijls voorkomt !), dan hebben ze als winst!

Een baas die een klein visje uitgooit om een grote te vangen, dus.
(nl: personeel dat steeds op tijd op het werk komt)
Morgen in de Lidl voor minder dan 2€ te koop. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1497 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 18:31:50 »
Vaststelling 2: de voorraad sneeuwruimers is ook op. Buiten een helling in Halen gaat Wegen en Verkeer ervan uit dat zout strooien op 15cm sneeuw uiterst nuttig is.
Ik heb er dit jaar ook nog geen gezien met ploeg naar beneden  ???

Zelfs als het zout op is, laat je die toch nog altijd ploegen, wat voor kemels hebben het hier eigenlijk voor het zeggen ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1498 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 18:40:51 »
6u de E313 op, ging goed! Rechts vond ik goed, links was aanvaardbaar. Alleen hebben de idioten van het verkeersveiligheidscentrum het wéér verpest. Maximum 70 km/u toegelaten! Djees! Zenuwen krijg ik daarvan. Op de terugweg was de snelweg compleet open, nog steeds 70 km/u maximum naar A'pen.
Noemt Vlaams VerkeersCentrum, heeft met verkeersveiligheid niks te maken, en hangt hoe langer hoe vaker dwaze, illegale snelheidsbeperkingen op portaalbordjes.

Flikken gaan zelfs flitsen op basis van die illegaal aangebrachte C43s ...

9.9. Verkeersbord C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
Dit verkeersbord mag niet gebruikt worden op plaatsen waar :
a) de bijzondere plaatsgesteldheid duidelijk een snelheidsvermindering oplegt;
b) waar een gevaarsbord kan gebruikt worden behalve wat betreft het gevaarsbord A23 wanneer het gevoegd is bij een verkeersbord F4a, gebeurlijk met veranderlijke informatie, conform het artikel 2.37 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en behalve wat betreft het gevaarsbord A51 wanneer het gevoegd is bij een verkeersbord F4a of zonale C43 met de vermelding 50 of zonale C43 met de vermelding 70 .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1499 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 18:53:23 »
Vorige week zijn die dingen (ofwel degenen die instaan voor de bediening ervan) daar nog maar eens compleet beginnen te flippen. 

Ik reed onder zo eentje door, en dat ding geeft aan: einde snelheidsbeperking 70 (C45).  Mijn eerste gedachte was nog: "Toemme, 'k heb iets gemist precies, al een chance dat ze niet staan te flitsen". Soit, ik rij dus gewoon verder.  En even verderop zie ik groene neerwaarts gerichte pijltjes opnieuw overgaan naar C45, vervolgens weer naar groene neerwaarts gerichte pijltjes etc.

En dat scenario heb ik nog meerdere keren gezien eer ik in Wommelgem was.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone