Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906064 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1530 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011 - 08:32:26 »
Ik reed op het tweede vak van rechts, de camion reed rechts van me dus op het rechtervak. Ik vermoed dat hij zich ertussen smeet omdat er een oprit aankwam waar wel veel mensen invoegen (laatste voor de Kennedytunnel).

Deze ochtend gelukkig geen zotten tegengekomen en ook geen plotse rempartijen op het einde van de tunnel.... (ik vraag me altijd af waarvoor iedereen daar ineens remt)

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1531 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011 - 08:43:32 »
Vandaag op de E19 was het serieuze "koekenbak", kop-start aanrijding met 7 voertuigen! Ze zullen wel te snel gereden hebben, afstand heeft daar absoluut niets mee te maken, als ze stilstonden was dit nooit gebeurd!
Je hebt dat wel niet altijd voor 100% zelf in de hand vind ik! Je kan nog zo netjes afstand houden, als je altijd genoeg afstand houdt is er altijd wel iemand die zich er alsnog tussen gooit wegens "toch genoeg ruimte". Als op dat moment de mensen daarvoor gaan remmen, dan zit jij met de sh*t...

Bij nader inzien, vanmorgen dan toch één zot tegengekomen: hij reed op de derde rijstrook, pinkte, wou terug naar de tweede, toen hij daar was gingen de mensen voor hem in de remmen, hij pinkte en ging terug naar de derde rijstrook (waar de mensen dat natuurlijk niet hadden verwacht) en 100m verder besloot hij dan maar de snelweg te verlaten en schoof hij volledig naar rechts zonder te pinken... Het zag er vreemd uit...

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1532 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011 - 18:41:39 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1533 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011 - 19:02:28 »
Je hebt dat wel niet altijd voor 100% zelf in de hand vind ik! Je kan nog zo netjes afstand houden, als je altijd genoeg afstand houdt is er altijd wel iemand die zich er alsnog tussen gooit wegens "toch genoeg ruimte". Als op dat moment de mensen daarvoor gaan remmen, dan zit jij met de sh*t...

Ha, je weet 't.  Moet je eens proberen met een vrachtwagen om 50 m afstand te houden tot de vrachtwagen voor je....

Bij nader inzien, vanmorgen dan toch één zot tegengekomen: hij reed op de derde rijstrook, pinkte, wou terug naar de tweede, toen hij daar was gingen de mensen voor hem in de remmen, hij pinkte en ging terug naar de derde rijstrook (waar de mensen dat natuurlijk niet hadden verwacht) en 100m verder besloot hij dan maar de snelweg te verlaten en schoof hij volledig naar rechts zonder te pinken... Het zag er vreemd uit...

Schuiven nog wel?  Was het zo glad?  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1534 Gepost op: zaterdag 29 januari 2011 - 20:27:07 »
Ik begon pas met optrekken zo'n 50 meter voorbij het kruispunt, dus hopelijk was ik ver genoeg van de flitsbak weg :(
Flitsbakjes aan de kruispunten werken zo goed als allemaal met inductielussen, 1 een paar meter voor, 1 een paar meter na de stopstreep of het licht.
Eens daar voorbij, kan zo'n flitspaal je niet meer detecteren.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1535 Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 07:49:21 »
Je hebt dat wel niet altijd voor 100% zelf in de hand vind ik! Je kan nog zo netjes afstand houden, als je altijd genoeg afstand houdt is er altijd wel iemand die zich er alsnog tussen gooit wegens "toch genoeg ruimte". Als op dat moment de mensen daarvoor gaan remmen, dan zit jij met de sh*t...

Ha, je weet 't.  Moet je eens proberen met een vrachtwagen om 50 m afstand te houden tot de vrachtwagen voor je....

Met wat geluk zijn er MAAR 6 die dat doen (aan iedere afrit) tijdens de spits.

Met mijn fototoestel kan ik ook korte filmpjes maken en denk er al een tijdje aan om het eens te filmen en op het net te gooien maar ja, dan ben ik de nozem die zogezegd niet voldoende met het verkeer bezig is. ::)

Deze week toch een filmpje gemaakt waar ik kilometerslang aan een gemiddelde van pakweg 70 km/u (ttz tussen de 50 en 85) op een 2x2 AUTOSNELWEG gereden heb achter een militair voertuig.
Leve het inhaalverbod. ::)
Toen ik uiteindelijk in Lummen het klaverblad op reed om richting Antwerpen op te rijden deed dat kieken dat ook wel zeker en was ik er nog niet van af. >:(

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1536 Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 12:16:31 »
Bibi,

Er zijn tegenwoordig een collectie camera's die je continu kan laten opnemen, zodat je later thuis de spannende delen eruit kan halen.'t is omdat je nooit weet wanneer je voorligger een stunt uithaalt :).

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1537 Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 13:21:39 »
Toen ik uiteindelijk in Lummen het klaverblad op reed om richting Antwerpen op te rijden deed dat kieken dat ook wel zeker en was ik er nog niet van af. >:(
F15.

Voor Lummen hangt er op de E313 vaak een variabel bord van 2 rijstroken breed dat een F15 moet voorstellen met lampjes.  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1538 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 02:38:31 »
Toen ik uiteindelijk in Lummen het klaverblad op reed om richting Antwerpen op te rijden deed dat kieken dat ook wel zeker en was ik er nog niet van af. >:(
F15.

Voor Lummen hangt er op de E313 vaak een variabel bord van 2 rijstroken breed dat een F15 moet voorstellen met lampjes.  ;)

Ik kwam van Leuven en moest richting Antwerpen en zo vlak voor de afrit, waar ik af moet, nog een onbegrensd voertuig beginnen inhalen met 30 ton lijkt me ook niet echt aangewezen tijdens een werkdag rond 16.30u.
We worden al genoeg uitgescholden voor rotte vis.
Kijk maar eens naar de stemmingmakende titel, de verkeerde berichtgeving en de reacties terwijl de vrachtwagenbestuurder in dit geval geen enkele schuld treft.
Een zatte autobestuurder heeft de vrachtwagen aangereden op het voorwiel waardoor die onbestuurbaar werd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1214641/2011/01/28/Vrachtwagen-ramt-door-middenberm-viaduct-Vilvoorde-en-veroorzaakt-monsterfiles.dhtml


Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1539 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 09:54:50 »
Deze ochtend weer een leuke.... Voor zo lang we 90 mochten/konden, was het eigenlijk zeer aangenaam rijden. Maar daarna.... Ik ben blij dat ik nog leef, ik had een zeer vriendelijke camionchauffeur in mijn gat hangen... Dim dim dim.... Die reed zo dicht achter mij als dat een Lijnbus achter je staat aan het rood licht!!!!!! Ik vind het echt frustrerend... vooral als je weet dat de mensen op het einde van de Kennedytunnel altijd gaan remmen (ik weet niet waarom, maar het is altijd zo) en je daarom wat afstand probeert te houden! Ik denk dat het echt niet veel schol vandaag :(

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1540 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 11:32:03 »
Ik ben blij dat ik nog leef, ik had een zeer vriendelijke camionchauffeur in mijn gat hangen... Dim dim dim.... Die reed zo dicht achter mij als dat een Lijnbus achter je staat aan het rood licht!!!!!!
Firma en vrachtwagennummer noteren.
Al die firma's hebben wel ergens een website met contactinfo ...

Citaat
vooral als je weet dat de mensen op het einde van de Kennedytunnel altijd gaan remmen (ik weet niet waarom, maar het is altijd zo)
Omdat de vrachtwagens daar door de snelheidsverlaging voor en in de tunnel moeilijk omhoog geraken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1541 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 11:46:02 »
Omdat de vrachtwagens daar door de snelheidsverlaging voor en in de tunnel moeilijk omhoog geraken.
Ook goed voor 't milieu als die vrachtwagens daar alles uit de kan moeten halen om weer enigszins op snelheid te komen
cfr: Smogalarm  :-\

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1542 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 12:11:52 »
@ Ina: jammer genoeg heb ik dat niet kunnen zien, hij reed achter me. Op het moment dat ie me voorbij vlamde toen ik eraf moest, was ik mij aan't concentreren op de bocht die er redelijk glad uitzag. (en het ging me toch te snel om te lezen)


En ja, waarom iedereen afremt tot 50 VOOR de tunnel, dat weet ik (flitspaal, beperking van 70, waarom ze tot 50 afremmen is me ook een raadsel). Maar IN de tunnel.... Tja, het zou kunnen wat je zegt! Maar ik heb dat dus altijd voor dan, want in de tunnel rij ik altijd rechts om de afrit erna te nemen. Ik ben daar al op voorbereid als ik de tunnel inga, dat ze halfweg gaan remmen.... (Dus ik hield te veel afstand naar die camion zijn goesting)
« Laatst bewerkt op: maandag 31 januari 2011 - 12:14:10 door Jari »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1543 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 16:31:47 »
waarom ze tot 50 afremmen is me ook een raadsel). Maar IN de tunnel....

Heb ik ook nooit begrepen, Jari. Ik heb me soms afgevraagd of daar misschien blote vrouwen rondlopen, doch ik heb er nooit gezien.

Vrachtwagens die moeilijk omhoog geraken? Op een helling als de Kennedytunnel? Met wat voor rommel rijden die daar rond? Die zouden hier niet ver geraken...

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1544 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 17:39:51 »