Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1620 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 23:56:23 »
Als we de trend in de rechtspraak heel even verder doortrekken, zijn dit publiek vrij bereikbare en berijdbare delen van de openbare weg ...

Geen openbare weg = geen probleem, dan geldt de wegcode er immers niet.

Wel openbare weg = ook geen probleem : er is immers geen enkel verbod om daar overheen te rijden voorzien in de wegcode.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1621 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 00:13:25 »
Je zou nog kunnen opperen dat verkeer dat van het kruispunt komt en groen licht heeft, voorrang moet geven aan het verkeer dat de parking verlaat als er geen uitdrukkelijke borden staan die de voorrang regelen :).

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1622 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 00:22:20 »
2 die botsen op de parking van GB die zullen ook wel kijken wie er van rechts kwam.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1623 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 11:20:27 »
Je zou nog kunnen opperen dat verkeer dat van het kruispunt komt en groen licht heeft, voorrang moet geven aan het verkeer dat de parking verlaat als er geen uitdrukkelijke borden staan die de voorrang regelen :).
Die conclusie wordt nooit getrokken.
Het zijn blijkbaar enkel openbare wegen om er te kunnen verbaliseren en veroordelen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1624 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 12:22:10 »
Maar dan nog doet de parkingracer niks illegaals, en zou hij zelfs voorrang hebben tov het verkeer dat het kruispunt verlaat aangezien hij van rechts komt.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1625 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 13:05:59 »
Maar dan nog doet de parkingracer niks illegaals, en zou hij zelfs voorrang hebben tov het verkeer dat het kruispunt verlaat aangezien hij van rechts komt.
Dan zal het ineens wel een aanpalende eigendom zijn ipv een openbare weg ...

Zoals een parking ineens een parkeerplaats wordt als men ze verlaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1626 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 16:08:51 »
Oh ironie ...

Ik rij veel kilometers op de Belgische wegen in hun al dan niet belabberde toestand.
Zeer weinig probleem met steenslag op de voorruit : regelmatig wel eens een "tik" of een "tok" te horen zonder verder gevolg.

Maandagochtend vertrek ik naar mijn bestemming in Nederland.
Ik ben net enkele kilometers voorbij de landsgrens gereden, bevind me op de autosnelweg A67.
Plots KETS een steen op mijn voorruit, met bijhorende barst !
Dat moet je dan op een biljartvlakke, propere, onderhouden Nederlandse autosnelweg tegenkomen een paar kilometer na een Belgische autosnelweg in hun gekende toestand ...

Geen probleem om hiermee te lachen, hoor.
De verzekering zal eens voor mij moeten betalen in plaats van omgekeerd.  ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1627 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 16:58:58 »
Ik ben net enkele kilometers voorbij de landsgrens gereden, bevind me op de autosnelweg A67.
Plots KETS een steen op mijn voorruit, met bijhorende barst !

Misschien wel een steen die van een Belgische vrachtwagen gevallen was.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1628 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 19:47:09 »
Er is ook niks illegaals aan.

Voor de wegcode niet, nee.  Maar ik dacht dat die parking uitsluitend bestemd was voor klanten van Mc-Donalds?  Mag je daar dan zonder toelating van de eigenaar overheen rijden als je er geen klant bent?

De uitbaters moeten maar een inrit of uitrit blokkeren.

Ligt moeilijk.  Dan zouden ze alle klanten van Hemiksem/Schelle dwingen eerst de A12 over te sukkelen, filerijden tot aan de Citroën-garage, en daar terugkeren om de Mc-Donalds te kunnen bereiken.  Dus opnieuw de A12 over sukkelen.  Dat zou waarschijnlijk niet 1 zot doen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1629 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 20:21:30 »
Voor de wegcode niet, nee.  Maar ik dacht dat die parking uitsluitend bestemd was voor klanten van Mc-Donalds?  Mag je daar dan zonder toelating van de eigenaar overheen rijden als je er geen klant bent?
Ofwel is het openbare weg of niet hé.
Als de rechtspraak begint te stellen dat dergelijke parkings openbare weg zijn, dan mag er ook op & over gereden worden.
't Is 't één of 't ander.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1630 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 20:32:24 »
Ofwel is het openbare weg of niet hé.
Ja.

Als de rechtspraak begint te stellen dat dergelijke parkings openbare weg zijn, dan mag er ook op & over gereden worden.
1) Maar dan zou je er toch verkeersborden kunnen plaatsen die de toegang er verbieden, uitgezonderd...., niet?
2) Heeft de rechtspraak er dan ook aan gedacht dat je dan een kruispunt hebt? (Ipv uit een aanpalende eigendom komen : voorrang van rechts)
3) Heeft de rechtspraak er dan ook gedacht dat verbodsborden na die openbare weg moeten herhaald worden, want dan heb je dus een kruispunt? (Zoals hier reeds eerder aangehaald).


't Is 't één of 't ander.
In België maken ze 't graag wat ingewikkelder dan dat.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1631 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 22:28:54 »
Ofwel is het openbare weg of niet hé.
Ja.

Als de rechtspraak begint te stellen dat dergelijke parkings openbare weg zijn, dan mag er ook op & over gereden worden.
1) Maar dan zou je er toch verkeersborden kunnen plaatsen die de toegang er verbieden, uitgezonderd...., niet?
2) Heeft de rechtspraak er dan ook aan gedacht dat je dan een kruispunt hebt? (Ipv uit een aanpalende eigendom komen : voorrang van rechts)
3) Heeft de rechtspraak er dan ook gedacht dat verbodsborden na die openbare weg moeten herhaald worden, want dan heb je dus een kruispunt? (Zoals hier reeds eerder aangehaald).


't Is 't één of 't ander.
In België maken ze 't graag wat ingewikkelder dan dat.
Wie gaat die borden zetten? De Kleptocracy of MC Donnalds?
De eerste heeft niks verloren op dat eigendom en de tweede kan die plaatsen maar als je die niet naleeft wat dan?
Dien 2é mag die ook niet plaatsen dat ze verwarring kunnen zaaien voor het verkeer geloof ik.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1632 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011 - 23:59:38 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1633 Gepost op: zaterdag 19 februari 2011 - 16:36:29 »
Ik merk inderdaad dat de laatste paar dagen men stevig strooit :). Nu nog het winterweer :D.

Reden is omdat de temperatuur flirt met het vriespunt. Als je auto een graad boven nul meet, is het niet ongewoon dat de weg toch bevroren is.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1634 Gepost op: zaterdag 19 februari 2011 - 19:25:55 »
1) Maar dan zou je er toch verkeersborden kunnen plaatsen die de toegang er verbieden, uitgezonderd...., niet?
Ja.
Nog meer borden.
Net wat Janssens en Co we nodig hebben.

Citaat
2) Heeft de rechtspraak er dan ook aan gedacht dat je dan een kruispunt hebt? (Ipv uit een aanpalende eigendom komen : voorrang van rechts)
3) Heeft de rechtspraak er dan ook gedacht dat verbodsborden na die openbare weg moeten herhaald worden, want dan heb je dus een kruispunt? (Zoals hier reeds eerder aangehaald).
Blijkbaar wenst men zo ver niet door te denken.
Niet in de rechtspraak voor zover ik al gezien heb, en niet door de wegbeheerders - die anderzijds wel stellen dat het om openbare wegen gaat om hun politie-apparaat er te laten verbaliseren.

Uiteraard is het slechts een kwestie van tijd voor dit argument opgepikt gaat worden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder