Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906142 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1695 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 01:01:46 »
Ik heb vandaag een aantal keer het onverantwoord gedrag van jeugdgroepen mogen ervaren. Het ging hier telkens over Chiro-groepen.

- Toen ik langs de Dijle aan het lopen was reed men mij het gras in want ik moest maar rechts lopen i.p.v. links. Niet alleen is dit verkeersagressie, men weet zelfs niet dat dit nu éénmaal de plek is voor de eenzame voetganger omdat het veiliger is.
- Een grotere groep oudere chiro-jongens was in kudde onderweg naar Herenthout (carnavalstoet en dergelijke). De meeste reden zonder licht, aan de verkeerde kant van de weg. De meeste staken dan maar zonder te kijken de weg over, net op het moment dat ik daar kom aanrijden. Max. snelheid was door 70 km/u en het gebeurd allemaal vlak voor mijn neus. Het enige wat ik kan doen is bruusk remmen en natuurlijk mijn claxon gebruiken. Dit lokt natuurlijk aggressieve reacties uit bij deze idioten.
- Een tijdje daarvoor had ik weer een andere groep aan het werk gezien in een speeltuin waar iedereen voor hen moest wijken en de leiding desnoods andere kleintjes (niet-chiro) overhoop zou lopen omdat zij één of andere idioot spelletje aan het spelen waren.

Deze zomer zal je wel weer in de krant lezen: "stoute automobilist maait jeugdbeweging van de weg". Tja, hoe zou dat komen?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1696 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 05:51:54 »
Eergisteren avond, zo rond 23u.  Ik kom van de A12 (richting Bergen op Zoom).  Ik neem de afrit Kapellen (aan de oude bocht van Leugenberg, dus).  Het licht is rood.  Naast mij een taxi chauffeur die een klant laat uitstappen, wat eigenlijk ook al niet mag.  Maar kom, laat ik niet muggenziften.  Op een bepaald ogenblik brandt er onderaan (in combinatie dus met het rode licht), een groene pijl naar rechts.  Ik moet naar rechts, richting Kapellen.  Vermits er geen voetgangers zijn, noch bestuurders die op regelmatige wijze uit andere richtingen komen, vertrek ik.  

Guess what: de taxichauffeur vlamt er volle gas vandoor, rechtdoor weer de A12 op.  En diens achterligger maakt linksomkeert, ook de A12 op.  Maar dan richting Antwerpen.  En dat terwijl het voor hen nog volop rood was.  Ipv van dus naar de verkeerslichten te kijken, hadden beiden kennelijk naar mij gekeken.  En zonder na te denken zijn ze dan ook maar ineens mee vertrokken, net als een kudde schapen.  :o
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1697 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 09:16:23 »
Deze morgen op een breed voetpad (3-tal m). Het voetpad ligt voor mij links van de weg, ik wandel vlak langs de wagens. Het kleine stukje naast de wagens is bedekt met betonklinkers, de rest is stevige dolomiet.
Langs de andere kant komt er een fietser aangereden op het voetpad, haar plaats is hier eigenlijk op de weg, wat ook (niet reglementair) staat aangeduid. Hoe dan ook het voetpad is zeer zeker niet aangeduid als fietspad.
Ik ben geen muggenzifter en ga maar zo dicht mogelijk bij de auto's wandelen. Ze wil absoluut niet op de dolomiet fietsen en rijdt mij dan maar aan, ik kon niet weg, de auto's blokkeerden mij. Blijkbaar is ze het niet gewoon om te fietsen (ze reed met een Villo-fiets) en heeft ze moeite om haar evenwicht te bewaren na de aanrijding, maar hoe dan ook sukkelt ze toch nog zo'n 30 m verder.
Uiteindelijk besluit ze te stoppen, maar het neerzetten van een voet om ze je evenwicht terug te winnen is haar wreemd. Ze zakt ineen als een miserabele pudding en ligt daar een beetje verwrongen rond haar fiets. Ze begint me uit te schelden in het frans dat ik haar heb laten vallen, tiens eigenaardige zienswijze maar kom. Ik antwoord haar dan maar dat ze beter even nadenkt en niet op de voetpad rijdt of alleszins uitwijkt, terwijl ik me omkeer om die 'koe' even recht te helpen.
Haar antwoord, "C'est toujours la même chose avec les flamands" (ik had in het Nederlands geantwoord). Bon, dan draai ik me maar terug om en mag ze haar eigen domme lijf rechthijsen, wat trouwens al gebeurd was. Ze slingert nog wat franse scheldwoorden naar mijn hoofd en zet haar weg voort over het voetpad.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1698 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 09:37:37 »
Veel te mild, JC, ik had haar vrolijk uitgelachen in het vlaams :)

Ik vind het altijd grappig dat die Franstalige Brusselaars (let op dat ik niet 'walen' zeg) toch erg goed Nederlands kunnen verstaan als je ze op hun wangedrag aanspreekt :)  Een jaartje terug in een hamburgerrestaurant "madam, zoude niet eens aanschuiven in de rij zoals iedereen?" -"Il n'y a pas un ligne ici!" -"zevert nie, aanschuiven" -"mais non" bladablie bladaba en ze bolde het af. En nog langer geleden een motorrijder die achteruit bollend tegen een auto aanrijdt, auto claxonneert, motorrijder maakt van zijn neus en ik kom als toevallige voetganger tussen "tu es police ou qua?" -"nee, ik ben getuige van een aanrijding waarbij gij achteruit tegen die auto rijdt en ik zal vrolijk verklaren welke nummerplaat er op uw motorfiets staat als gij vluchtmisdrijf pleegt" -"sale flamand!" -"oh, ik was me hoor :)"

Eergisteren gaan toeren in de Duitse Eifel tussen Luxemburg en Trier, en gisteren een opleiding wegkapitein op de motorfiets, van een VZW die vind dat de beperkte bevoegdheden van een wegkapitein toch beter georganiseerd en opgeleid moeten worden dan de Jos van de bakker die iemand kent met een moto die da wel wil doen bij de volgende kermiskoers en het halverwege opgeeft om pinten te gaan pakken. Interessant was dat ze bij elk kruispunt met lichten ook een wegkapitein plaatsten. Niet om illegaal het verkeer dat groen heeft tegen te houden, maar wel om het begeleide verkeer dat rood heeft uitdrukkelijk tegen te houden om niet het rode licht te negeren, in het geval van begeleide ritten zonder politiebegeleiding. En aan de afsluitende drink waren er erg veel colakes besteld :)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1699 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 12:32:28 »
Ze wil absoluut niet op de dolomiet fietsen en rijdt mij dan maar aan, ik kon niet weg, de auto's blokkeerden mij.
Niet enkel een overtreding begaan door te rijden op het trottoir, maar ook nog eens het opzettelijk veroorzaken van een aanrijding, verkeersagressie dus.
Ge moogt gerust zijn dat ik zo'n kalf op de foto zet en de flikken bel.
Doorrijden = vluchtmisdrijf.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1700 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 15:52:24 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1701 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 16:29:38 »
Daarna nog een lolletje. Vrachtwagen van de gemeente is bezig met de berm bij te werken (enfin, de arbeiders met de kraan op de vrachtwagen), zij staan in de andere rijrichting dan dat ik rij (dus geen hindernis/obstakel voor mij, wel voor de tegenliggers), en toch zie ik volgend bord: Ik kon even niet goed volgen...
Levensgevaarlijk als de tegenligger ook een meekrijgt, terwijl de voor jou niet eens geldt wegens voor jou links geplaatst op hun vrachtwagen...

Artikel 67. Verkeersborden betreffende de voorrang
67.1. De verkeersborden betreffende de voorrang worden rechts geplaatst. Zij mogen boven de rijbaan of links herhaald worden.



De borden B19 en B21 dienen uiteraard om net af te wijken van de regel uit Artikel 15.2.
Het kan dus dat je de B19 krijgt hoewel je wel de "vrije" doorgang hebt.
Dat is precies de omstandigheden waarin deze er moeten staan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1702 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 16:54:43 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1703 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 17:38:36 »
Je wagen parkeren en aan de werkmannen eens vragen of de borden wel correct staan.

Vaak halen ze dan bevestigend hun signalisatieplan boven en kan je beginnen met het uitwijzen van de fouten :).  Populair zijn daar "het is 30 km/u want ik had geen borden 50 km/u meer" en "ja, dat is inderdaad geen 200 meter tussen die twee borden..." :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1704 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 17:54:30 »
let op dat ik niet 'walen' zeg

Denk je dan dat de Walen de Vlamingen gunstiger gezind zijn dan de Franstalige Brusselaars?

De Waalse broer van mijn ex-vriendin schold zijn kinderen uit voor "flamin" als ze iets doms deden. Haar vader heeft mij uitgelegd dat dat stamt uit de tijd toen er veel Vlamingen in Wallonië gingen werken, en ze voor dommerikken aanzien werden omdat ze niet goed Frans verstonden.

Hier in Duitsland bedroeft het me dat er heel wat Duitsers de Ossis (de inwoners van het voormalige Oost-Duitsland) voor dommerikken aanzien. De Ossis hebben na de dictatuur van Hitler nog een Russische dictatuur gekend, waarbij hun opleiding niet zo degelijk was als in West-Duitsland. Van buitenlanders durven ze geen verkeerd woord zeggen, maar van de Ossis wel, want dat is immers geen "Ausländerfeindlichkeit". Als er tegen mij een Duitser de Ossis beledigt, krijgt hij prompt als antwoord: "Ja, zo is het onder den Dolf ook begonnen. Toen waren de Joden en de homo's minderwaardig, nu zijn het de Ossis. Oder haben Sie das vielleicht wiederum nicht gewußt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1705 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 18:23:48 »
Rafael die camera's in de buurt van Kasterlee?
Heb dat vrijdag gezien.

JC bij mij had die koei geen 30 meter verder gevallen maar VOOR mij..... :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1706 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 18:27:10 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1707 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 21:04:48 »
Hier in Duitsland bedroeft het me dat er heel wat Duitsers de Ossis (de inwoners van het voormalige Oost-Duitsland) voor dommerikken aanzien. De Ossis hebben na de dictatuur van Hitler nog een Russische dictatuur gekend, waarbij hun opleiding niet zo degelijk was als in West-Duitsland. Van buitenlanders durven ze geen verkeerd woord zeggen, maar van de Ossis wel, want dat is immers geen "Ausländerfeindlichkeit". Als er tegen mij een Duitser de Ossis beledigt, krijgt hij prompt als antwoord: "Ja, zo is het onder den Dolf ook begonnen. Toen waren de Joden en de homo's minderwaardig, nu zijn het de Ossis. Oder haben Sie das vielleicht wiederum nicht gewußt?
Die moet ik onthouden.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1708 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 21:07:12 »
JC bij mij had die koei geen 30 meter verder gevallen maar VOOR mij..... :-[

Die koei? Ik heb nog nooit een koe gezien die zich zo dom, agressief en arrogant gedraagt.

Dat mens reikt nog niet eens tot aan de enkels van een koe.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #1709 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 21:50:44 »
JC bij mij had die koei geen 30 meter verder gevallen maar VOOR mij..... :-[

Die koei? Ik heb nog nooit een koe gezien die zich zo dom, agressief en arrogant gedraagt.

Dat mens reikt nog niet eens tot aan de enkels van een koe.
Ook waar, koe is niet zo dom als algemeen aangenomen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien