Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906053 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2100 Gepost op: zaterdag 10 september 2011 - 00:54:29 »
Gezellig met een oplegger zo'n dingen.
Om zot van te worden op den duur als je dat wekelijks een paar keer tegenkomt.
En ja, dan gebeuren er ongevallen.
Ooo stoute chauffeurs als ze in een boeregat in de gracht sukkelen of iets anders tegenkomen.

Gisteren nog zag ik de vonken en het steengruis wegvliegen door mijn spiegels toen ik de grond raakte tijdens een poging om een rotonde op te rijden.
De bevestiging van 1 van de mazouttanks die de grond raakte toen ik noodgedwongen over de vluchtheuvel moest rijden om op de rotonde te geraken.
Nochtans had ik voordien helemaal links van de weg gaan spookrijden om rechts niet op het voetpad terecht te komen en de verkeersborden en paaltjes niet plat te rijden.
Tussen de zijkant van mijn remorque en de omgekeerde driehoek ging ik in ieder geval mijn vinger niet tussen steken of die was geplet, zo dicht zat ik dus, en nog niet voldoende.
Gelukkig geen zichtbare schade aan mijn voertuig.
Die vluchtheuvel (het zoveelste knoeiwerk).... het laatste van mijn zorgen. >:(
En ja, ik moest daar langs. Zoals dagelijks minstens 1 van ons bedrijf alleen al om een volle oplegger te leveren 300 meter in die straat.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2101 Gepost op: zaterdag 10 september 2011 - 15:42:01 »
Vind je die foto gek Wooter?
In België is niets te gek op verkeersvlak.

Maar voor hetzelfde geld krijg je wel een lekker PV
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2102 Gepost op: zaterdag 10 september 2011 - 21:13:33 »
Niet ik, maar iemand anders:

Citaat

En daar stond dus géén handleiding bij ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2103 Gepost op: maandag 12 september 2011 - 22:28:37 »
Crevits vandaag op de radio naar aanleiding van de dienst wegen en verkeer die zelf in de file stonden (gekantelde vrachtwagen met mout) :
We moeten die toelaten prioritair te rijden door een blauwe zwaailamp of iets anders.
Of iets anders!!!!!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2104 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 00:27:24 »
De wegcode voorziet nu al dat haar diensten en de diensten in concessie gebruik mogen maken van de pechstrook. Sommigen kennen artikel 59 niet goed genoeg.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2105 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 00:37:23 »
Je zou toch denken dat de minister weet waarover ze spreekt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2106 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 05:31:31 »
Je zou toch denken hopen dat de minister weet waarover ze spreekt.

Fixed.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2107 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 05:52:24 »
Je zou toch denken hopen dat de minister weet waarover ze spreekt.

Fixed.

+1
alez +10 omdat jij het bent. ;D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2108 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 18:51:37 »
Inderdaad 1-0 ik had beter moeten weten. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2109 Gepost op: dinsdag 13 september 2011 - 20:09:39 »
Vandaag telefoontje ontvangen van haar juridische dienst, om erop te wijzen dat 59.10 geen uitzondering is op het niet de rijbaan hoeven volgen, en takeldiensten niet onder 59.11 kunnen vallen. Een wetswijziging is dus ook nodig.

En schoorvoetend moest men ook toegeven dat dit betekent dat de signalisatiewagens die de pechstrook volgen bij maaiwerken ook niet in regel zijn.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2110 Gepost op: woensdag 14 september 2011 - 11:06:19 »
De wegcode voorziet nu al dat haar diensten en de diensten in concessie gebruik mogen maken van de pechstrook. Sommigen kennen artikel 59 niet goed genoeg.
Rijden moet op de rijbaan conform 9.1.1, en Art 59 voorziet daarop geen uitzondering, enkel op art 21.
(er is evenmin een uitzondering  op 75.2)

Sommigen lezen graag teveel uitzonderingen in de wegcode.


Note to self : eerst alles lezen  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2111 Gepost op: donderdag 15 september 2011 - 18:31:53 »
Vanaf vandaag heb ik de Brusselse files ingeruild voor de Antwerpse files! Nieuwe werkgever in hartje Antwerpen, fantastisch om op de middag in de buurt iets te eten te vinden, minder voor het verkeer.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2112 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 00:21:38 »
Vandaag een omleiding gevolgd van zo maar even 9 km. M.a.w. 9 km gereden om op nauwelijks 200 m van mijn vertrekpunt uit te komen. Natuurlijk was men op de aangegeven omleiding ook nog eens aan het werken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2113 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 00:50:33 »
Vandaag door het rood vertrokken, ik weet het instinker pijl om af te slagen springt op groen en ik vertrek rechtdoor.
Na een paar meter had ik het door dus direct gestopt maar of de flitspaal dat ook zo zal zien  :-\ was op de ring van Lier.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2114 Gepost op: zondag 18 september 2011 - 08:37:21 »
Gisteren nog zag ik de vonken en het steengruis wegvliegen door mijn spiegels toen ik de grond raakte tijdens een poging om een rotonde op te rijden.
De bevestiging van 1 van de mazouttanks die de grond raakte toen ik noodgedwongen over de vluchtheuvel moest rijden om op de rotonde te geraken.
Nochtans had ik voordien helemaal links van de weg gaan spookrijden om rechts niet op het voetpad terecht te komen en de verkeersborden en paaltjes niet plat te rijden.
Tussen de zijkant van mijn remorque en de omgekeerde driehoek ging ik in ieder geval mijn vinger niet tussen steken of die was geplet, zo dicht zat ik dus, en nog niet voldoende.
Gelukkig geen zichtbare schade aan mijn voertuig.
Die vluchtheuvel (het zoveelste knoeiwerk).... het laatste van mijn zorgen. >:(
En ja, ik moest daar langs. Zoals dagelijks minstens 1 van ons bedrijf alleen al om een volle oplegger te leveren 300 meter in die straat.

Een paar dagen later opnieuw op dezelfde plaats.
Dit keer echter met een oplegger met gestuurde assen en het ging net ...weer niet. ::)

Vandaag door het rood vertrokken, ik weet het instinker pijl om af te slagen springt op groen en ik vertrek rechtdoor.
Na een paar meter had ik het door dus direct gestopt maar of de flitspaal dat ook zo zal zien  :-\ was op de ring van Lier.

Paar weken geleden ook zoiets tegengekomen en blijkbaar heeft flitspaal niks gemerkt.