Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2205 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 14:51:14 »
Het verkeerslicht sprong vervolgens op rood.  Ipv dat de juf van het derde klasje het goede voorbeeld zou geven en zou wachten.  Nope.  "Alllé mannekes, komaan rap zijn.".  En jawel: het ganse klasje vol het rode licht genegeerd op bevel van de juf.  Van zo'n dingen word ik dus écht misselijk.  

Goeie verkeersopvoeding dat die kindjes krijgen.  Rood licht op een drukke weg = rap oversteken.  Goe bezig, juf.  Goe bezig.  Leer je kindjes maar hoe ze moeten verongelukken.  Moest het hier in Hemiksem voorvallen, dan zou ik toch 's een hartig woordje gaan klappen met de directie.  Is gelukkig niet het geval, integendeel.

Schooldirectie helpt meestal niet.

Misschien in het vervolg haar heel vriendelijk vragen van welke school ze is, en dan even contact opnemen met de inspectie van het betrokken onderwijsnet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2206 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 15:04:38 »
Schooldirectie helpt meestal niet.

Misschien in het vervolg haar heel vriendelijk vragen van welke school ze is, en dan even contact opnemen met de inspectie van het betrokken onderwijsnet.

Ja.  Kan ik doen als ik niet met de trekker-oplegger ben.  Er was daar helaas geen plaats om mij reglementair, laat staan veilig op te stellen.  :-\

In vriendenkring het voorval ook nog besproken.  De reacties (wat had je gedacht?):

1) Jama, da mag.  Als de eerste van een groep groen heeft, dan mag de ganse groep oversteken ook al wordt het intussen rood.
2) Jama, gij moogt die groep niet doorbreken hé.


Op 1): men mag mij altijd eens zeggen waar in de wegcode dat dan wel zou staan.  En toen werd 't ineens stillekes.
Op 2) Ja, ge bedoelt zeker:

40bis1. Het is de weggebruikers verboden te breken door een groep kinderen, scholieren, personen met een handicap of bejaarden:

1° ofwel in rijen, vergezeld van een leider;
2° ofwel die de rijbaan oversteekt onder de controle van een jeugdverkeersbrigade, van een leider of van een gemachtigd opzichter.


Het derde en laatste klasje liep minstens vijf à zes meter achter de andere twee klasjes.  Is dat dan nog wel een aaneengesloten groep?  Of is er sprake van minstens twee verschillende aaneengesloten groepen?  Los van het feit dat ze sowieso niet zomaar een rood licht mogen negeren.  Het lijkt mij maar redelijk dat de groepsleiders (in dit geval dan de kleuterjuffen) erover moeten waken dat de groep aaneengesloten is en blijft.  Bij al te grote groepen, die te ver versnipperd raken, is het mij allang niet altijd even duidelijk meer in hoeverre er sprake is van 1 groep, of van een opeenvolging van meerdere groepen.

Moest ik nu zelf groepsleider zijn, was dat 1 van de dingen waarover ik zou waken.  Namelijk dat de groep compact genoeg blijft.  Indien er teveel achterblijvers zijn, desnoods de voorsten uit de groep wat trager laten stappen, of eventjes wachten.  Dan blijft het tenminste duidelijk 1 geheel, 1 groep.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2207 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011 - 19:01:38 »
Er staan nergens regels over het gedrag van individuen in een groep.

Nergens staat dat die groep als een geheel telt.
Nergens staat dat de individuen in een groep vrijgesteld zijn van de algemene verkeersregels, behoudens de nadrukkelijk uitgezonderde regels.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2208 Gepost op: maandag 24 oktober 2011 - 15:53:43 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2209 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 07:09:22 »
Weer maar eens "flitsflits" achter me op de kleine ring in Gent vannacht rond 2.30u. ::)
Wat zal het nu weer zijn.
Roodlichtcamera weeral, het was donkergroen nochtans (geen oranje of bijna rood ofzo) en ik reed max. 52km/u op een 2X2.Pfffft.
Om er het s****t van te krijgen. >:(

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2210 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 12:38:53 »
Ik moest vandaag voor de eerste keer in mijn leven in Kruibeke zijn, en ik zal vermijden dat ik daar ooit nog moet zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=fCz2Y10bw04

  • Buiten de bebouwde kom liggen er ter hoogte van bushaltes tussen de twee rijstroken kasseien. Erg gezellig als motorrijder bij zo een nat weer, om nog maar te zwijgen dat je de kasseien later ziet liggen dan de markeringen van de bushalte.
  • Blijkbaar is het centrum aan beide kanten enkel bereikbaar via een stuk alternerende eenrichtingsstraat, geregeld met verkeerslichten. In het eerste stuk zodat fietsers een fietspad hebben. In het tweede stuk zodat men naast een fietspad en voetpad nog ruimte had voor geparkeerde wagens.
  • Het resultaat is natuurlijk dat dat centrum binnen de kortste keren vast komt te staan.

Het filmpje duurt 7 minuten, maar...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2211 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 14:17:21 »
Het verbaast me dat je niks zegt over die kinderkoppekes in het midden tussen de twee rijrichtingen, die je daar geregeld in bochten ziet.  Ondermeer thv van de WAF en de Argex-fabrieken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2212 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 14:27:59 »
Ik heb ze niet allemaal geteld, en in het donker en met die regen zie je niet alles. Hyper-gevaarlijk.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2213 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 14:40:51 »
Hoe bedoel je, gevaarlijk ?  Als je traag rijdt is dat niet gevaarlijk, en als er iets gebeurt is het omdat je te snel reed  ::)  :-X

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2214 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 14:56:50 »
Hoe bedoel je, gevaarlijk ?  Als je traag rijdt is dat niet gevaarlijk, en als er iets gebeurt is het omdat je te snel reed  ::)  :-X

Hjah, dat liedje kennen we intussen wel.  De verantwoordelijke wegebeheerder kan er dus niks aan doen dat er ongevallen gebeuren....  Eigenlijk bedoelen ze dus: de verantwoordelijke wegbeheerder hoeft er niks aan te doen dat er ongevallen gebeuren.

Intussen deze ochtend: regenweer.  Het KMI had dit weer nochtans voorspeld en gevraagd de verlichting op de snelwegen te laten branden.  Whoops, intern communicatiefoutje aldus Ilse Luypaerts van de Afdeling Wegen en Verkeer.   Gevolg: geen verlichting op de snelwegen, en natuurlijk her en der de nodige ongevallen.  Kortom:  300 km file.....  Halleluja.

Welkom in Belziek.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 oktober 2011 - 14:58:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2215 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2011 - 17:36:16 »
Pierstraat (Aartselaar?) ik rij 60 (mag 70) komt een schoolbus uit de Predikherenhoevestraat, daar staan haaietanden, met een noodstop kon ik net een aanrijding vermijden, ik zie het al in de gazet staan, schoolbus aangereden..... :-X >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2216 Gepost op: woensdag 26 oktober 2011 - 05:53:47 »
Dat is gewoon niet meer te doen in den Belziek.
Ik heb er al lang spijt van dat ik terug begonnen ben als vrachtwagenchauffeur (weeral :-\) en ik weet 1 ding zeker ... HET ZAL VOOR NIET LANG ZIJN!!!!!

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2217 Gepost op: woensdag 26 oktober 2011 - 08:50:14 »
Vandaag nog eens zo een kieken die niet kan verdragen dat hij ingehaald wordt.
Ik reed al enkele kms tegen hooguit 50 achter hem (kon niet inhalen wegens bochtige binnenweg)
Dan is er een recht breed stuk, 90 toegelaten, niemand te zien, dus ik rij hem voorbij.  Resultaat: grootlichten in mijn spiegel.  Nochtans had ik niks verkeerd gedaan, ik had in de kms daarvoor niet te dicht gereden en hem niet opgejaagd of zo  >:(

Hij zal het zich allicht wel beklaagd hebben achteraf  (of hij er iets uit geleerd heeft betwijfel ik).  Even verder was een rotonde, niemand te zien op de rotonde, in de verte wel een vrachtwagen met oplegger.  Ik wacht dus lekker om eerst die vrachtwagen te laten passeren (ondertussen wel claxon achter mij, meneer was geirriteerd ...).  Na de rotonde kon ik de vrachtwagen makkelijk voorbij op  de 90-weg.  Hij niet, en er voegden uiteraard nog een heleboel auto's in voor de vrachtwagen  ;D

Slecht karakter ?   Waarschijnlijk wel, maar als ik niets verkeerd doe moeten ze mij gerust laten  >:(
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 oktober 2011 - 10:13:47 door KV »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2218 Gepost op: woensdag 26 oktober 2011 - 10:01:31 »
Pierstraat (Aartselaar?) ik rij 60 (mag 70) komt een schoolbus uit de Predikherenhoevestraat, daar staan haaietanden, met een noodstop kon ik net een aanrijding vermijden, ik zie het al in de gazet staan, schoolbus aangereden..... :-X >:(

Je bent toch tot pal vóór die bus gereden en blijven staan tot hij achteruitreed?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2219 Gepost op: woensdag 26 oktober 2011 - 10:02:34 »
Slecht karakter ?   Waarschijnlijk wel

Nee hoor. Zulke onverlaten krijgen gewoon vrijwel iedereen zo ver. En als je wil spelen, moet je ook kunnen verliezen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."