Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906082 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2235 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011 - 00:54:05 »
Notoir linksrijder.  [...]

Mij heeft er ook eens zo een aso op mijn systeem gewerkt op een autosnelweg met 2 rijstroken in elke richting.

Om mijn ongenoegen te laten blijken, schoot ik hem al rakelings langs links voorbij toen hij eindelijk naar rechts ging en nog maar half op de rechter rijstrook was. Alsof we het afgesproken hadden, schoot juist op datzelfde ogenblik een BMW-rijder die achter mij gereden had, hem langs rechts eveneens rakelings voorbij. De asociale linksrijder werd zo bleek als een lijk. Hij zal die BMW-rijder en mij wellicht voor wegpiraten gehouden hebben, doch hopelijk heeft hij er ook uit geleerd dat het niet echt veilig is om links te blijven kleven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2236 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011 - 01:39:34 »
Ze zullen wel een toontje lager zingen van zodra er een brief van een advocaat in de bus valt.

Blijft dan wel 't feit dat 't degoutant is, dat een klant zulke stappen moet ondernemen eer er adequate reacties komen...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2237 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011 - 17:24:00 »
Ze zullen wel een toontje lager zingen van zodra er een brief van een advocaat in de bus valt.

Blijft dan wel 't feit dat 't degoutant is, dat een klant zulke stappen moet ondernemen eer er adequate reacties komen...

Inderdaad. Met een dergelijk gebrek aan ernstige dienstverlening is die garage het VW-dealerschap niet waard.

Ooit kreeg mijn vader ontstekingsproblemen met zijn Mercedes maar niet opgelost door de dealer. Ten einde raad schreef hij naar de fabriek. Hij kreeg bericht op welke datum er tegen 10 uur een Duitse inspecteur zou langskomen in de garage om de wagen te onderzoeken. Diezelfde dag belde de dealer hem op met het dringend verzoek om de wagen al tegen 9 uur naar de garage te brengen. Toen mijn vader er aankwam, stond de chef van de werkplaats al met 3 mecaniciens te wachten om erop te vliegen. Tegen 10 uur was het probleem natuurlijk opgelost.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2238 Gepost op: woensdag 02 november 2011 - 12:11:12 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 november 2011 - 12:39:09 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2239 Gepost op: woensdag 02 november 2011 - 14:31:49 »
Hoe kan D'Ieteren nu beweren dat je wagen in orde is, terwijl ze hem bij mijn weten niet gezien hebben?

Vraag in eerste instantie wat je gerechtsbijstandsverzekeraar verder gaat ondernemen. Een expertise lijkt mij een eerste stap te zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2240 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 12:13:29 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2241 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 16:04:50 »
Net terug van bijna 3000 km met een mobil-home. We zijn naar de Provence gereden (Avignon, Moustier-St-Marie, Verdon, Castellane, Monaco, Nice, Saint-Tropez). Dat is allemaal reuze meegevallen. Uitgebreid verslag volgt later. Het is even wennen met een gevaarte van 7,2 m lang, 3,1 m hoog en beduidend breder dan een auto te rijden. Maar na een paar uurtjes is het geen probleem meer. Ik had nooit verwacht dat de diesel die erin zat zo'n aangename motor was, een 2,4 mulitjet diesel van Fiat met 130 pk. Gezien je met een dergelijk vehikel niet direct op snelheid mikt was dit zeker genoeg. De motor was zo soepel dat zonder overvloedig schakelen zelfs in de bergen kon gereden worden.  Een gemiddeld verbruik van 10,5 l/100 km is dan ook niet slecht te noemen voor een voertuig van 3,5 ton.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2242 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 22:16:39 »
Op de heenweg naar Duitsland (een weekje geleden intussen), voorbij een zware bestelwagen met dito aanhanger gereden.  Dik 120 km/u, en het neuswiel aan de dissel was nog niet omhooggedraaid.  Bolde dus tegen dik 120 gewoon mee over het asfalt.  Heb 'm een teken gegeven, dat ie me best effe kon volgen, wat hij uiteindelijk ook deed.  Maakt mij weinig uit, ik moest toch nog tanken, Sauerland zou ik waarschijnlijk niet meer gehaald hebben.  Bovenaan de afrit even uitgestapt, en de man op z'n flater gewezen.  "Toemme, mijne moat hee 'm aangepikt, ziet dieje dat dan ni?".  Uch.  Hijzelf als chauffeur heeft er toch blijkbaar ook ni naar gekeken, want hij is er er toch zélf mee vertrokken of niet soms?

Dan daarnet op de terugweg.  Einde van de E313, aansluiting met de Antwerpse Ring.  Een Nederlander heeft zich in de luren laten leggen.  Merkt aan de late kant dat hij op de afrit naar Borgerhout ipv de aansluiting met de Ring richting Gent zit.  Wel ja, dan stop je toch gewoon eventjes op dat verdrijvingsvlak.  Je gooit 'm even in achteruit en je neemt alsnog richting Gent.  Héhé, mooi gepiept Keessie.  Dat er daar nog achterliggers zijn die nu halsbrekende toeren moeten uithalen om jou niet weg te kegelen.  Tja, da's toch jouw probleem niet?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2243 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 23:07:59 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2244 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 23:09:01 »
"Toemme, mijne moat hee 'm aangepikt, ziet dieje dat dan ni?".

En hijzelf heeft blijkbaar ook niet gezien dat hij tegen 120 km/h reed, wijl hij in Duitsland slechts 80 km/h met een aanhangwagen mag.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2245 Gepost op: vrijdag 04 november 2011 - 23:15:39 »
VW Duitsland heeft nog eens teruggemaild: de zaak is daar ook afgesloten; de importeur heeft hen bevestigd dat ik akkoord ben gegaan met de herstelling en dat ze verder hulp bieden. (Hoe hard kan je liegen?) Daarbij nog het standaard gezeik dat ze niet kunnen beoordelen vanop afstand (ik denk dat ze te stom zijn om foto's bij een mail te openen?) en dat het hen spijt dat ik nog niet tevreden ben.

Niet beantwoorden, maar wel allle correspondentie (e-mails, brieven, enz.) die je ontvangt, overmaken aan je rechtsbijstandsverzekeraar (hij is nu in jouw rechten en plichten terzake getreden). Vestig wel zijn aandacht op incorrecte informatie die je ontvangt, zoals deze.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2246 Gepost op: zaterdag 05 november 2011 - 03:32:06 »
VW Duitsland heeft nog eens teruggemaild: de zaak is daar ook afgesloten; de importeur heeft hen bevestigd dat ik akkoord ben gegaan met de herstelling en dat ze verder hulp bieden. (Hoe hard kan je liegen?) Daarbij nog het standaard gezeik dat ze niet kunnen beoordelen vanop afstand (ik denk dat ze te stom zijn om foto's bij een mail te openen?) en dat het hen spijt dat ik nog niet tevreden ben.
D'Ieteren wil kost wat kost scoren ... niet bij jou, maar in D.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2247 Gepost op: zaterdag 05 november 2011 - 04:23:28 »
Op de heenweg naar Duitsland (een weekje geleden intussen), voorbij een zware bestelwagen met dito aanhanger gereden.  Dik 120 km/u, en het neuswiel aan de dissel was nog niet omhooggedraaid.  Bolde dus tegen dik 120 gewoon mee over het asfalt.  Heb 'm een teken gegeven, dat ie me best effe kon volgen, wat hij uiteindelijk ook deed.  Maakt mij weinig uit, ik moest toch nog tanken, Sauerland zou ik waarschijnlijk niet meer gehaald hebben.  Bovenaan de afrit even uitgestapt, en de man op z'n flater gewezen.  "Toemme, mijne moat hee 'm aangepikt, ziet dieje dat dan ni?".  Uch.  Hijzelf als chauffeur heeft er toch blijkbaar ook ni naar gekeken, want hij is er er toch zélf mee vertrokken of niet soms?


Wanneer je dat neuswiel niet of onvoldoende opspant als je het omhoog draait dan zakt het vanzelf al rijdend.
Ik spreek uit ervaring want met de eerste rit met mijn, ondertussen 3 jaar oude, zware aanhangwagen had ik het ook vlaggen.
Gelukkig voelde ik dat er iets niet klopte en is het wiel niet om zeep gedraaid. ;D :-[

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2248 Gepost op: zaterdag 05 november 2011 - 07:37:42 »
En hijzelf heeft blijkbaar ook niet gezien dat hij tegen 120 km/h reed, wijl hij in Duitsland slechts 80 km/h met een aanhangwagen mag.

't Was nog in België.  ;)

Maar maakt eigenlijk weinig uit.  Met zulke grote bestelwagen en dito aanhanger ligt de MTM ongetwijfeld boven de 3,5 ton.  Dat maakt dat zijn snelheid ook beperkt is tot 90 km/u.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2249 Gepost op: zaterdag 05 november 2011 - 11:45:15 »
En hijzelf heeft blijkbaar ook niet gezien dat hij tegen 120 km/h reed, wijl hij in Duitsland slechts 80 km/h met een aanhangwagen mag.

't Was nog in België.  ;)

Maar maakt eigenlijk weinig uit.  Met zulke grote bestelwagen en dito aanhanger ligt de MTM ongetwijfeld boven de 3,5 ton.  Dat maakt dat zijn snelheid ook beperkt is tot 90 km/u.

Duits ingeschreven sleep mag zelfs tot 100 kmh als ze van de TÜV mogen, ttz ook de nodige keuring doorstaan hebben.
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#.C3.9Cbersicht

Land    - - - -   PKW mit Anhänger  Autobahn
Deutschland  - - - -   80/ 100 kmh [A 3]
 100 kmh [A 3] .↑ a b unter bestimmten Voraussetzungen auf Kraftfahrstraßen und Autobahnen, die eine Begutachtung durch den TÜV erfordern (vgl. Pferdeanhänger)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 november 2011 - 11:47:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I