Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2490 Gepost op: vrijdag 09 maart 2012 - 20:22:56 »
Een Bulgaar had van een Opel Corsa een aanhangwagen voor zijn Mercedes Vito gemaakt, doch mocht er hier van de Polizei niet mee verder rijden. De Corsa was 40% overbeladen, en bovendien was de aanhangerkoppeling niet echt in overeenstemming met de technische voorschriften:



Bovendien beschikte hij ook niet over het vereiste rijbewijs.

Bron
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2491 Gepost op: vrijdag 09 maart 2012 - 21:09:48 »
@ Rafael.

Probleem is heel simpel:

De "Ik-breng-mijn-kids-met-de-auto-naar-school-wegens-te-gevaarlijk-want-er-zijn-teveel-auto's-aan-de-schoolpoort" - mentaliteit.  Die kindertjes kunnen blijkbaar geen 50 of 100 meter meer stappen, want daardoor zouden de toch zo bezorgde mama's en papa's het probleem daar vanzelf mee kunnen helpen oplossen.

Gelijkaardig probleem hier in Hemiksem, trouwens.  Ik fiets er hier elke dag aardig wat voorbij, die hun kids per sé met de auto naar school willen brengen.  Parkeren vlakbij een kruispunt, te kort voor (of botweg bovenop) oversteekplaatsen, op trottoir, in dubbele file, verboden gebruik van de vier richtingsaanwijzers.  Geregeld feest hier.  't Kan soms echt niet op.  Sommigen deinzen er zelfs niet voor terug om zich pal voor andermans garage op te stellen, de kids naar de schoolpoort te brengen en daar nog een gelegenheidsbabbelke met de juf te slaan.  Terwijl ze reeds bij aankomst duidelijk zien dat de eigenaar dan op 't punt staat zijn garage buiten te rijden.  Tja, die moet maar wachten tot die mama's uitgetteterd zijn.  Je denkt nu toch zeker niet, dat ze dan zo elementair beleefd zullen zijn om die mens eerst zijn garage te laten uitrijden, zeker?  Hun dagelijkse ochtend koffie-klets is véél belangrijker.  Die ouders en zien mekaar pertang om twaalf uur nog 's, om half twee nog 's en om half vier NOG een keer.  Vijf dagen aan een stuk, en oh ja: dan nog 's een keer bij het brengen en weer ophalen van de kids van de turnkring.  Dus wat er dan nog ZO belangrijk is, en écht niet kan wachten tot die mens z'n garage is uitgereden, weze mij wel een raadsel.  Enfin, en dan nog het lef hebben om kwaad en ronduit onbeschoft te reageren als die eigenaar hen na intussen dik tien minuten beleefd verzoekt om nu toch 's eindelijk door te rijden, zodat hij naar z'n klant kan.  Zelfs diegenen die er louter zich opstellen om hun (iets grotere) kids af te zetten, maken het die mens niet gemakkelijk.  Na hen, is de volgende daar immers weer.

Daarbovenop beslisten DE LIJN en ons gemeentebestuur om er dan ook nog's een buslijn doorheen te sturen.  Terwijl er op nog geen vijftig meter afstand een brede betonnen weg loopt (twee rijstroken breed, plaats makkelijk zat).  Neen, die lijnbus MOET en ZAL zich daar ook nog wat komen vastrijden.

Enfin, daarstraks nog het verkeer compleet in de soep zien draaien aan het kruispunt A12-R11.  De verkeerslichten waren defect.  Pertang genoeg zilverknoopkes in de oude rijkswachtkazerne (die blijkbaar gevangenis gaat worden), daar.  Maar denk nu vooral niet dat er ook maar 1e op 't idee komt om het verkeer een beetje te komen regelen.  (Al is dat mss maar goed ook, sommigen maken het doorgaans nog wat erger).  
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2492 Gepost op: zaterdag 10 maart 2012 - 04:50:34 »
Dat filmpje valt nog mee, is niet langs een drukke gewestweg.
Ik begin "normaal" om 16.00u in de namiddag op mijn werk op 32km van hier.
Daarvoor moet ik langs 5 (vijf) scholen passeren waarvan 3 langs een zeer drukke gewestweg.
Op een half uur na, soms een uur en meer, kan ik niet zeggen wanneer ik op mijn werk zal geraken als ik om 15.00u vertrek. ::)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2493 Gepost op: zaterdag 10 maart 2012 - 14:20:05 »
Gisteren, ik kom de A-pen ring opgereden van Luik, blijf op het eerste vak want moet naar de A12 Brussel.
Komt een vrachtwagen van Nederland vanaf het 3é vak naar het 2é vak hij rijdt een 4 meter voor me.
Dan wil een BMW zich door dat gaatje wringen, ik op de claxon want met 38T (weegschaal) gaat dat er niet goed uitzien voor die BMW.
Tot afrit Wilrijk heeft hij wat aan een koeioneren geweest, dubbel pinkers, remacties, enfin geen moment de gas gelost, zo iemand moet het maar voelen. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2494 Gepost op: zondag 11 maart 2012 - 16:32:13 »
Gisteren teruggekomen van Etterbeek.  Op de terugweg (richting E40), rij ik in 1 of ander tunneltje.  Er was daar slechts 1 rijstrook beschikbaar, de andere was afgesloten door zowel een doorlopende streep, door elkaar opeenvolgende X, én ook nog 's door van die kunststof-paaltjes.  Guess what, midden in die tunnel,  een X.  Bij het inrijden van de tunnel, nochtans onder twee groene, neerwaarts gerichte pijltjes gereden, en niks dat er op wees dat de tunnel afgesloten zou zijn.  Na het X, hing er overigens opnieuw een groen, neerwaarts gericht pijltje.  Niks te zien.... 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2495 Gepost op: zondag 11 maart 2012 - 22:31:40 »
Dat lijkt verdacht veel op de Reyerstunnel, dat is daar dagelijkse kost!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2496 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 01:41:47 »
Vandaag heeft mijn dochterlief voor de eerste keer echt gevlogen, zij het nog niet met een zweefvliegtuig, maar met een sleepbak. Ze zat geconcentreerd naar buiten te kijken achteraan in de de Robin DR400 van de club. Misschien maak ik ooit nog een zweefvliegpilote van haar. Ze heeft er elke seconde van genoten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2497 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 03:03:51 »
Dat lijkt verdacht veel op de Reyerstunnel, dat is daar dagelijkse kost!

Dat moet hem inderdaad zijn, komende van Etterbeek richting E40.

Die gasten zitten daar net boven. Je ziet hun gebouw als je de tunnel in de andere richting nadert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2498 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 03:06:55 »
Vandaag heeft mijn dochterlief voor de eerste keer echt gevlogen, zij het nog niet met een zweefvliegtuig, maar met een sleepbak. Ze zat geconcentreerd naar buiten te kijken achteraan in de de Robin DR400 van de club.

De Robin DR400, is dat geen ULM? Hangt daar dan een sleepbak aan?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2499 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 08:36:10 »
Nee, geen ULM, een normaal 'sportvliegtuig'. Dat toestel is een beetje de standaard als sleepvliegtuig in de meeste Europese vliegclubs. Het is een 4-zitter en zelfs geen onaardig reistoestel. In de club hebben we er echter een klimprop opgezet waardoor de snelheden zijn afgenomen, maar het klimvermogen veel beter is. Voor het brandschot zit een 4 cylinder boxer met een dikke 5 l inhoud en (slechts) 180 pk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_DR400
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2500 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 14:55:05 »
een 4 cylinder boxer met een dikke 5 l inhoud en (slechts) 180 pk.
Een lycosaurus.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2501 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 17:16:54 »
Een lycosaurus.

Inderdaad! Of anders gezegd een "fuel to noise convertor".
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2502 Gepost op: maandag 12 maart 2012 - 21:48:55 »
In Geel hebben ze de volgende stap in de illegale borden gezet : illegale zone borden.

Een gele
ZONE



 :'(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2503 Gepost op: dinsdag 13 maart 2012 - 01:38:17 »
Kruispunt Pierstraat A12 zijn  ze vandaag beginnen werken, Niel-Boom-Reet, allemaal zwaar in de problemen, zeker ook omdat dit kruispunt op de omleiding van de werken in Terhagen ligt en vanuit Niel kun je door werken niet weg richting Hemiksem.
http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/rumst/werken-terhagen-zorgen-voor-ongeziene-files.aspx
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=7S3FK5CO
http://www.schelle.be/nieuws/1563/default.aspx?_vs=1_N&id=1463
Bravo jongens we gingen de werken toch op elkaar afstemmen?????
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2504 Gepost op: zaterdag 17 maart 2012 - 11:08:09 »
Nacht van donderdag op vrijdag, kwam ik van Limburg af.  Voor mij eentje met een trekker-oplegger die 't rustig hield: hooguit een 80 à 85.  Enfin, genoeg afstand houden, dik 50 m.  Blijkbaar nog niet genoeg voor een combi van de lokale politie die er in Ham opgereden komt (geen zwaailichten noch sirene).  Hij heeft pertang plaats genoeg, maar vindt 't niet nodig om snelheid te maken.  Gebruik van de richtingsaanwijzer is er ook niet bij, en hij snijdt me ferm de pas af.  Was dus nergens voor nodig: voor mij dik 50 m, achter mij geen kat op de baan.  Soit.  Hij nestelt zich lekker achter mijn voorligger, degoutant kort.  Waarom?  Geen kat die het weet.  Lelijk, maar ergens hoopte ik dat m'n voorligger 's stevig in de remen zou moeten om 1 of andere reden.  Dan zouden die gasten 't mischien 's leren.  Enfin, zo kachelden we daar dus rustig, nog steeds zeker niet sneller dan 85.  En dan had je moeten zien wat een taferelen dat teweegbracht.  Je mag daar dus 120, maar ineens doen ze 't op de linkerrijstrook allemaal in hun broek bij het zien van die zilverknoopkes.  En dat leverde een ronduit gevaarlijke toestand op.  Sommigen wringen zich er ook nog maar mee tussen voor m'n neus (welja, waarom ook niet?).  En ook op de linkerrijstrook begon zich bijwijlen al snel een treintje te vormen, omdat mensen die combi blijkbaar niet meer (of toch vreselijk onzeker) voorbij dierven.  Mensen, er was daar 120 toegestaan.  En er was geen enkele reden waarom ge die politiecombi die daar vrolijk 85 kachelde, niet zou mogen inhalen.  En er was al helemaal geen reden om op de linkerrijstrook ineens vol in de ankers te gaan, omdat die combi daar toevallig reed.  (Want dat heb ik op dat ganse stuk ook meerdere keren gezien).

De zilverknoopkes waren zich duidelijk van geen kwaad bewust, want hielden hun actie vol tot Herentals Oost, waar ze dan -EINDELIJK- van achter hun voorligger wegkropen.  Opnieuw géén gebruik makend van hun richtingsaanwijzers overigens.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 maart 2012 - 11:13:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone