Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2505 Gepost op: zaterdag 17 maart 2012 - 21:44:58 »
@ Bert:

Bestuurders van politievoertuigen die de verkeersregels niet naleven, en daarbij niet zelden de veiligheid ernstig in het gedrang brengen, zijn veeleer de regel dan de uitzondering.

Het is daarom dat ik het aangewezen acht om kandidaat-bestuurders, in het kader van defensief rijgedrag, hierop te wijzen. Maar die overweging wordt me door enkelen van je spitsbroeders niet in dank afgenomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2506 Gepost op: zaterdag 17 maart 2012 - 23:00:32 »
@ Bert:

Bestuurders van politievoertuigen die de verkeersregels niet naleven, en daarbij niet zelden de veiligheid ernstig in het gedrang brengen, zijn veeleer de regel dan de uitzondering.

Het is daarom dat ik het aangewezen acht om kandidaat-bestuurders, in het kader van defensief rijgedrag, hierop te wijzen. Maar die overweging wordt me door enkelen van je spitsbroeders niet in dank afgenomen.
zag ze deze winter meermaals zonder licht in het halfduister; is dat ons voorbeeld  ???

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2507 Gepost op: zondag 18 maart 2012 - 01:20:10 »
Daar stoor ik mij al jaren aan aan dergelijk degoutant gedrag.
Dan kunnen ze zelfs meestal nog niet eens een iet of wat constante snelheid aanhouden ook waardoor je met een (geladen) vrachtwagen constant in de ankers moet.
Dagelijkse kost en niet alleen door de zilverknoopkes.
Huiveringwekkend dat dergelijke personen dan nog gemachtigd zijn om (pest)boetes uit te delen.

Wanneer het enigszins mogelijk is en ik de wet niet al te veel moet overtreden ga ik die voorbij.
Weinig kans dat ze boetes gaan uitdelen op dat moment want ze zijn dan toch niet bezig met hun werk, nog met het leven en welzijn van zichzelf of hun medemens, laat staan het verkeer.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2508 Gepost op: zondag 18 maart 2012 - 09:04:29 »
.  Opnieuw géén gebruik makend van hun richtingsaanwijzers overigens.
die moeten dat niet als hun opdracht het rechtvaardigt, en hun opdracht is mensen pesten, dus ze moeten nooit de wegcode volgen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2509 Gepost op: zondag 18 maart 2012 - 09:09:10 »
in het kader van defensief rijgedrag,
zolang ze bezig zijn over defensief rijgedrag, zal je enkel meer en meer stommiteiten zien (ik rij trager omdat mijn voorganger trager rijd)
een weggebruiker moet de wegcode volgen
normaal moet dat kunnen zonder gevaarlijke toestanden
zoniet zit er een fout in de wegcode

zo had ik gisteren een kieken voor mij die van 90 km/u plots stopt om voorrang te verlenen aan een voertuig dat van rechts komt
wij reden wel op een voorrangsweg  >:(
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2510 Gepost op: zondag 18 maart 2012 - 23:37:03 »
Verleden week bijna in ene z'n "gat" gezeten omdat die bruusk stopte voor een tegenligger die wilde keren. ::)

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2511 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 09:16:39 »
again ...
Dikke mist (minder dan 50m zicht) maar toch duiken er plots nog kinkels zonder licht op  >:(


Gisteren ook mogen aanschouwen dat ze idd de N45 tussen Aalst en Ninove ook om zeep hebben geholpen (120 > 90); nu kunnen ze wschlk volop gaan flitsen !

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2512 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 13:01:21 »
Politiewagens rijden ofwel een stukje onder de snelheidslimiet, ofwel een stevig stukje erboven.

Behalve eergisteren. Die reed even op de limiet omdat ie dacht dat ik iets ging doen met mijn roadster eens ik 'm voorbij gereden was :D.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2513 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 16:01:52 »
een combi van de lokale politie die er in Ham opgereden komt

  Je mag daar dus 120

De zilverknoopkes waren zich duidelijk van geen kwaad bewust, want hielden hun actie vol tot Herentals Oost, waar ze dan -EINDELIJK- van achter hun voorligger wegkropen.  

Zijn de werken daar intussen gedaan dan ?
De week voordien was er een stuk dat je nog maar 50 mocht (thv Geel)  :(


Het "normale" verkeersgedrag van de politie is inderdaad meer dan zorgwekkend, en geeft elke indicatie dat ze de wegcode zelf niet eens meer kennen, laat staan naleven.
Maar PVkes uitschrijven doen ze natuurlijk wel ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2514 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 21:14:06 »

Zijn de werken daar intussen gedaan dan ?
De week voordien was er een stuk dat je nog maar 50 mocht (thv Geel)  :(

Er zijn enkel de wegenwerken (bouw van een nieuwe brug voor een nieuwe op- en afrittencomplex dacht ik) thv Geel-West, waar het maar 50 is.  Een bouwwerf waar je zo doorheen bent.  Voor de rest, heb ik toch niks gezien nee.

Verder in Herentals Industrie zijn er ook nog werken bezig nu.  Maar daar zag ik hen al niet meer, in Herentals Oost waren ze van achter 'men voorligger weggekropen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2515 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 23:22:46 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2516 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 23:28:10 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2517 Gepost op: maandag 19 maart 2012 - 23:35:39 »
Ach vandaag op de expressweg in Kontich, komt een bus van de snelweg (A-pen) en ipv. op haar rijvak te blijven komt ze ineens doorgestoken over de witte lijn naar rechts, waar ik rij, aangezien het een bus van de lijn was had ik mijn snelheid er gelukkig al uitgehaald, ik verwacht namelijk niets anders van die kiekens. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2518 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 07:22:09 »
http://www.clint.be/actua/binnenland/buschauffeur-vindt-nieuwe-voorrangsregels-uit-video

Reacties zijn ook weer geweldig.

Ik heb daar, tot eind 2010, een 7 maanden dagelijks gepasseerd.
Dat daar niet veel meer ongevallen gebeuren is gewoon een wonder.
Verkeerssignalisatie of verkeersregels zijn daar totaal overbodig want niemand houd zich er aan.

En waarom eigenlijk? De helft van de dag sta je er gewoon stil tussen de afrit E40 en de eerste verkeerslichten voorbij die overweg.
Daar komt nog bij dat er daar om de haverklap een trein door moet.
Dikwijls tegengekomen dat ik tot 3 of zelfs 4 keer die slagbomen op en neer zag gaan voor ik er voorbij was.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2519 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 09:11:55 »
feit is dat je hier (en op vele andere plaatsen in Vlaanderen) bij druk verkeer er NOOIT of te NIMMER tussen geraakt als je niet een beetje assertief bent
Zeker niet omdat 90% van de weggebruikers dan ook nog eens de overtreding maken van kruispunten te blokkeren bij file of gesloten overweg