Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2520 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 10:41:47 »
Maar PVkes uitschrijven doen ze natuurlijk wel ...

Dat is dan ook niet moeilijk. Ze mogen er fouten in schrijven zoveel ze willen: als dat achteraf blijkt, schrijven ze gewoon een navolgend PV om het eerste recht te zetten.

Ik ga dat met mijn belastingaangifte ook eens proberen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2521 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 11:20:06 »
feit is dat je hier (en op vele andere plaatsen in Vlaanderen) bij druk verkeer er NOOIT of te NIMMER tussen geraakt als je niet een beetje assertief bent
Zeker niet omdat 90% van de weggebruikers dan ook nog eens de overtreding maken van kruispunten te blokkeren bij file of gesloten overweg

Dat zullen ze dan toch maar 1e keer doen.  :D

(Maar 'k snap wel wat je bedoelt: een overweg oprijden, wetende dat ze er toch niet 1 beweging voorbij zullen geraken).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2522 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 11:40:53 »
feit is dat je hier (en op vele andere plaatsen in Vlaanderen) bij druk verkeer er NOOIT of te NIMMER tussen geraakt als je niet een beetje assertief bent
Zeker niet omdat 90% van de weggebruikers dan ook nog eens de overtreding maken van kruispunten te blokkeren bij file of gesloten overweg

Dat zullen ze dan toch maar 1e keer doen.  :D

(Maar 'k snap wel wat je bedoelt: een overweg oprijden, wetende dat ze er toch niet 1 beweging voorbij zullen geraken).
Dat ook ja, maar ik doelde eigenlijk op een straat parallel met een spoorweg, waarbij het kruispunt geblokkeerd wordt door tot tegen de slagboom te gaan staan zonder gaten te laten voor de mensen die de straat uit willen en niét de spoorweg over moeten

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
ls je probeert zelf je voorrang te
« Reactie #2523 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 17:54:35 »
feit is dat je hier (en op vele andere plaatsen in Vlaanderen) bij druk verkeer er NOOIT of te NIMMER tussen geraakt als je niet een beetje assertief bent
Als je probeert zelf je voorrang te maken, kom je er bij mij ook niet meer tussen ...
Als je braaf staat te wachten maak je kans.

Mijn vaststelling is dat elke busbestuurder waar ik hier al mee ben meegereden, op die korte rit (10 minuten ofzo) voldoende zware overtredingen begaat om zijn rijbewijs in te trekken.
Geen voorrang verlenen staat hierbij op 1 met stip.
Rakelings - minder dan 10-15 cm - langsheen fietsers en voetgangers scheren.
Door al wat rood of oranje is rijden, terwijl men probleemloos had kunnen stoppen .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2524 Gepost op: dinsdag 20 maart 2012 - 21:56:18 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2525 Gepost op: donderdag 22 maart 2012 - 16:18:55 »
zonder woorden ...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CiNjhtuGE-o
Als 't ne flikkenbak is gaan ze zelfs voorrang weggeven ...

Nu nog wat filmpjes bij hogere snelheden op normale wegen ... daar gebeurt net hetzelfde.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2526 Gepost op: zondag 25 maart 2012 - 04:15:45 »
Op vrijdagnacht is het altijd extra spannend om onderweg te zijn en zeker met een vrachtwagen.
Drie keer per maand is dat nog eens dubbel extra spannend.
-Met de uitbetaling van het voorschot.
-Bij het verkrijgen van de maaltijdcheques.
-Bij de eindafrekening van de maand.

Vorige nacht waren het de maaltijdcheques me dunkt. ::)

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2527 Gepost op: zondag 25 maart 2012 - 22:44:46 »
Gisteren twee groepen van een 100-tal wielertoeristen onder controle gehouden als wegkapitein, met 6-7 collega-motorrijders elk.

Alles ging goed tot de laatste 30 kilometer, waarbij een achterligger in een Opel niet vond dat het kon dat een groep van 100 fietsers op de rijbaan rijden, begeleid door motorrijdende wegkapiteins en een volgwagen. Ik weet dat zo een troep zelfs aan een tempo van 30 km/u hinderlijk is, maar de route is doelmatig niet over de grote wegen en ook niet lang over dezelfde weg, zodat achterliggers toch de kans krijgen om na enkele kilometers ons niet meer te moeten volgen.

Bon, hij kon er niet op wachten en probeerde de troep in te halen met aankomende tegenliggers in een bocht. Dat kan niet goed aflopen, zeker niet als ie daaropvolgend in de groep wielertoeristen gaan couperen om niet op een tegenligger in te rijden. Bon, om een lang verhaal kort te maken sneuvelde één topkoffer van één van onze wegkapiteins. Per sjans boden drie achterop volgende bestuurders vrijwillig hun getuigenis aan over het gevaarlijke rijgedrag van hun collega - de dame er vlak achter was zelfs stevig over de indruk over het gebeuren, maar stel u voor dat het puur geluk was dat het beperkt bleef tot één topkoffer en niet een peloton dat werd neergemaaid - en de agressor zong dan ook een stevig toontje lager. Bon, politie erbij en probleemloos een aanrijdingsformulier opgesteld, maar de betrokken motorrijder had zijn vrije dag als wegkapitein toch anders voorgesteld.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2528 Gepost op: dinsdag 27 maart 2012 - 07:11:45 »
Vorige Zaterdag werd hier jammer genoeg een 7-jarig buurmeisje ten grave gedragen die geveld was door ziekte.
De parkeerwachter heel de week natuurlijk ijverig bonnetjes onder de ruitenwissers steken van de rouwende familieleden die langs kwamen. ::)

Ikzelf gelukkig nog steeds gespaard van bonnetjes na de mail met excuses van de vorige keer... tot ik de Maandag naar het werk vertrok.
Weer prijs en dus weer gebeld en mail gestuurd.

Afwachten wat het deze keer wordt.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2529 Gepost op: dinsdag 27 maart 2012 - 21:13:18 »
Vandaag met een aanhanger groenafval naar het containerpark gereden.
Er was veel volk want iedereen is bezig om de tuin terug in orde te brengen.
Omdat blijkbaar niemand met een aanhanger kan rijden moeten ze allemaal hun aanhangertje loskoppelen om achteruit tegen de hoop te geraken.
Triestig, ik kom daaraan en tussen alle wagens die kriskras door elkaar staan, draai ik mijn combi even rond en steek hem in één keer achteruit (in slalom tussen de auto's), krijg ik daar heel die bende kleuters op mijn dak dat ik niet goed bezig ben...... ;D
En dan had ik de enigste remorque die wettelijk in orde is ook nog.
Een zelfbouwertje maar laat de keuring maar komen, zeker weten dat ze daar niets aan kunnen  afkeuren, de rest....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2530 Gepost op: dinsdag 27 maart 2012 - 22:23:16 »
En dan had ik de enigste remorque die wettelijk in orde is ook nog.
Een zelfbouwertje maar laat de keuring maar komen, zeker weten dat ze daar niets aan kunnen  afkeuren, de rest....

Heeft hij een oplooprem? Zo ja, dan niet te steil bergop achteruit proberen te rijden, hé. 't is maar om de geur van de koppeling te vermijden...  ;D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2531 Gepost op: dinsdag 27 maart 2012 - 23:55:12 »
Ja met rem (Al-Ko) maar een remorque gras-mos op vlakke beton achteruit steken doet die niet werken, steekt nog pas een nieuwe demper in.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2532 Gepost op: woensdag 28 maart 2012 - 01:18:10 »
Dat niet iedereen van de bergen houdt, is ons gisteren nog gebleken.

We kregen bezoek van iemand die van Frankfurt kwam.

Toen hij wegging, vroeg hij: "Kan ik niet terugrijden zonder al die bergen hier?"  :D

Tja, we wonen wel volop in de Alpen...

Ik zeg hem: "Het kan. De weg naar Salzburg is bijna vlak, en daar kunt U op de A8 autosnelweg naar München. Maar voor die enkele kilometers autosnelweg in Oostenrijk moet U dan wel een vignet kopen."

Dat vond hij geen probleem, dat ging hij doen.

Misschien iemand die zodanig veel hoogtevrees heeft, dat hij zelfs niet uit een diep bord durft eten...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2533 Gepost op: woensdag 28 maart 2012 - 05:36:46 »
En dan had ik de enigste remorque die wettelijk in orde is ook nog.
Een zelfbouwertje maar laat de keuring maar komen, zeker weten dat ze daar niets aan kunnen  afkeuren, de rest....

Heeft hij een oplooprem? Zo ja, dan niet te steil bergop achteruit proberen te rijden, hé. 't is maar om de geur van de koppeling te vermijden...  ;D ;)

 :P
Ik was toch boven he. ;D

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2534 Gepost op: woensdag 28 maart 2012 - 08:47:24 »
kan iemand mij eens de definitie van 'mist' geven
mss waren mijn ogen bedampt, want de helft reed daarnet zonder lichten, laat staan mistlichten
better a bad day at sea
than a good day at the office