Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2625 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 23:55:07 »
36 ongevallen in 3 jaar tijd aan Weertersteenweg
... "Het is al het 36ste verkeersongeval in drie jaar tijd dat ik voor mijn deur zie gebeuren," zegt buurtbewoonster Miranda Vitali.

Blijkbaar doen wegbeheerders nooit aan zelfrefectie.
Na 3 jaar gemiddeld 1 ongeval per maand aan uw heraangelegde , zogezegd veilige weg, moet er toch stilaan iets beginnen dagen ???

Citaat
Oef ? want zoals je op Google view kunt zien zijn er jonge boompjes geplant (op vluchtheuvel en rechts)
Hopelijk worden die nooit groot ...
En gelukkig zijn de dikkere exemplaren die de rest van de weg afzomen, daar verdwenen (door de heraanleg ?), want anders waren er daar hopen doden gevallen.

Wslk wachten ze tot er doden vallen... ::)

... het lijkt eerder toeval dat er geen vallen lijkt me (snelheid ?), wslk omdat ze het dodelijke obstakel ( 1 verlichtingspaal op google view na het bushokje ?) nog missen ..., de bushokjes waren dat blijkbaar niet. In elk geval goed voor de carossier in de buurt.

Dit is een foto van de andere kant waar er een bushaven is, maar bekijk die reling is

en nu die plaats op google view met ongechonden reling :  http://goo.gl/maps/jq4I

Dus google view is wslk meer als 3 jaar oud:  http://goo.gl/maps/ErYc
ongeschonden bushokje, met vers gras + middeneiland op de originele rijstrook, weg loopt nu door de oorspronkelijke bushaven... en waar de bus dus nu stopt op de weg en het verkeer afblokt (ver buiten bbk hé), en als er geen bus stopt knalt het er gemiddeld eenmaal per maand.  Proficiat voor al die kosten.  Aja en C43-50 voor en na de chicane richting Kinrooi , hier de 50 en de gelukkig nog gewone bushaven aan de overkant links: http://goo.gl/maps/VwSc

Dus de weg veel gevaarlijker gemaakt, en een 20 kmh lagere snelheidslimiet (50 ipv 70 ondanks daar maar zeer lichte lintbebouweing is), die zal wel enkel kms verderlopen tot aan de bbk van Kinrooi waar de 50 blijft (F1) ... met de obligatoire pestdrempel:  http://goo.gl/maps/9Ncb

Citaat
"Sinds de aanleg van de poort gebeuren er om de haverklap ongevallen", zegt buurtbewoner Ronny Conen. "Automobilisten verliezen de controle over het stuur en katapulteren links of rechts een lager gelegen weide in."

"De nieuwe bushokjes bij de poort zijn aan beide zijden van de straat al zo vaak stuk gereden dat er geen meer geplaatst worden. De gele lichtkegel op de vluchtheuvel staat nooit langer dan twee weken. Meestal gaat het om blikschade."
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 mei 2012 - 00:39:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2626 Gepost op: maandag 28 mei 2012 - 03:02:47 »
Na 3 jaar gemiddeld 1 ongeval per maand aan uw heraangelegde , zogezegd veilige weg, moet er toch stilaan iets beginnen dagen ???
idd, de snelheid moet dringend naar beneden aangepast worden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2627 Gepost op: maandag 28 mei 2012 - 05:43:27 »
Na 3 jaar gemiddeld 1 ongeval per maand aan uw heraangelegde , zogezegd veilige weg, moet er toch stilaan iets beginnen dagen ???
idd, de snelheid moet dringend naar beneden aangepast worden

Yep, als ze de snelheid nog verder naar beneden halen gaan ze straks alleen nog de bomen kunnen flitsen wanneer er wat wind staat.
Al de rest zal stilstaan.

Drukke week gehad, ik verwacht er weer een tweetal in de bus binnenkort.
Het is meer dan tijd dat ik "dienne camion" voorgoed vaarwel kan zeggen want het is echt niet plezant meer.
Wat meer werken om boetes te kunnen betalen ook niet en ik had weeral meer dan 80 uur deze week.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2628 Gepost op: maandag 28 mei 2012 - 11:21:55 »
Na 3 jaar gemiddeld 1 ongeval per maand aan uw heraangelegde , zogezegd veilige weg, moet er toch stilaan iets beginnen dagen ???
idd, de snelheid moet dringend naar beneden aangepast worden
geeeeuuuuwwwwwww   :'(

De snelheid wordt daar wel heel drastisch naar beneden gehaald: van 70 ineens naar 0 als je ergens tegen knalt   :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 28 mei 2012 - 11:25:01 door KV »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2629 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 11:05:25 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2630 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 11:41:35 »
maar ik geef toe, ze hebben een goed plekje gevonden nu.
eens een paar kraaiepoten achterlaten  ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2631 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 12:09:14 »
Iemand een idee wat het bereik van een Gatso inbouw is?

behoorlijk kortbij
Heb er een tijdje geleden ook nog eens eentje gekregen voor een (gecorrigeerde) 51 km/u ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2632 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 21:30:40 »
Iemand een idee wat het bereik van een Gatso inbouw is? Rustig weggetje hier, maximaal 50 km/u, op de teller stipt 60 km/u en in de verte zie ik de flitswagen van de zone staan met zijn neus naar mij. Reactie om te remmen naar 50 km/u. Geen flits gezien (maar das niet meer dacht ik?). Afstand tot de wagen was volgens Google Maps nog 170 meter, dus tel 150 meter. Correctie van snelheidsmeter en marge zou me op een 51 à 52 km/u brengen als de naald op 60 km/u staat. Zou wel een lullige boete zijn, maar ik geef toe, ze hebben een goed plekje gevonden nu.
150 m dan moogt ge gerust zijn.

Ik denk tot zowat 100 m maximaal (eerder 70 m) hangt er vanaf hoe ver ze van de wegas staan, in elk geval is de as van de radarbeam 20° tov wegas uitgelijnd, nu nog weten hoe breed die beam is...
(hoe de camera gericht is (meestal ook hoek 20°) speelt geen rol als de foto maar lukt  ;D )
De foto wordt ook korterbij genomen, ttz nadat de snelheid "gedetecteerd-berekend" wordt.
Als ze flitsen met infrarood(filter) ziet men niets.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 mei 2012 - 21:42:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2633 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012 - 23:30:31 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2634 Gepost op: woensdag 30 mei 2012 - 13:12:03 »
Als ze flitsen met infrarood(filter) ziet men niets.
Je ziet een groene flits, en pas kortbij +/- 20-25m
Moment van de foto is het moment van vaststellen van de overtreding.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2635 Gepost op: woensdag 30 mei 2012 - 22:06:23 »
Lullig hé. Te snel is te snel, akkoord daarmee, maar het blijft toch lullig om een gecorrigeerde 51 km/u in de bus te krijgen.

Dat is onvermijdelijk.

Tot 100 km/h heb je een correctie van 6 km/h. Maar of die correctie nu 1 km/h of 50 km/h is: je gaat er altijd hebben die er, na correctie, 1 km/h over zitten.

Daar komt dan nog bij dat je er een volledige km/h moet over zitten. Een overschrijding na correctie met 0,99 km/h levert geen boete op.

De vraag is dus of je de correctie (6 km/h tot 100 km/h, daarboven 6%) al dan niet aanvaardbaar vindt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2636 Gepost op: woensdag 30 mei 2012 - 22:14:40 »

De vraag is dus of je de correctie (6 km/h tot 100 km/h, daarboven 6%) al dan niet aanvaardbaar vindt.
Ik vind vele snelheidslimieten op zich niet aanvaardbaar  :-X

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2637 Gepost op: woensdag 30 mei 2012 - 22:32:58 »
Ik vind vele snelheidslimieten op zich niet aanvaardbaar  :-X

Dat is inderdaad een bijkomend element. Waar bijvoorbeeld 70 km/h nog een aangepaste snelheid is, zou ik liever een snelheidsbord van 70 km/h zien staan met een correctie van 6 km/h dan een snelheidsbord van 50 km/h met een correctie van 10 km/h.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2638 Gepost op: zaterdag 02 juni 2012 - 23:11:47 »
Schoonbroer had deze week "prijs".  In een doodlopend steegje, hier achter het zwembad (waar toch geen kat komt), had hij zich kennelijk geparkeerd naast een gele onderbroken streep.  Joost alleen mag weten waarom ze daar ligt.  Maar soit, daar parkeren mag dus niet.  Kostenplaatje: 100 euro.

Donderdag haalden we onze kids op, van school.  Knal op de hoek (dus te dicht bij de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan), parkeert er eentje haren tuut.  Deels op het trottoir, en vooraan zelfs een halve meter op de oversteekplaats.  Op een moment dat daar net tientallen uitgelaten kindjes van school komen, en de risico's dan ook navenant zijn.  Het was de wijkagent (dezelfde die eerder m'n schoonbroer een cadeautje gaf) ook niet ontgaan.  Nors en met zenvenmijlspassen haastte hij zich naar dat autootje.  De jonge mama liet haar kindjes net instappen, kant van de rijbaan natuurlijk.  Erg slim zag ze er mij niet uit.  Maar 't was wel begot een ferm ding.  De wijkagent sprak haar aan: "Jufrouwke, ZO parkeren,... da gaan we niet meer doen hé!  Allé, rij maar door.  Maar zorg dat 'k dat niet meer zie."  En verder liet hij maar begaan. 

Schoonbroer kookte efkes over.  En ik kan hem geen ongelijk geven.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2639 Gepost op: zaterdag 02 juni 2012 - 23:30:41 »