Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906085 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3090 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 16:54:50 »
Op die plek 101 bellen is vrij zinloos als de vrachtwagenchauffeur richting NL rijdt. De meest nabije WPR-post zit in Houthalen.

Zal toch veel zinvoller zijn dat wat onnozel zitten lachen en wat filmpjes te zitten maken.¨ Vrachtwagen rijdt hoop en al 90.  Motards van de WPR moeten hem toch tamelijk snel kunnen bijbenen me dunkt.  Heb je trouwens op 0:38 gezien hoe kort hij op z'n voorligger rijdt?  Nog een extra reden dat ik me daar als bijrijder niet comfortabel zou voelen. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3091 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 17:22:17 »
Hoop en al 20 meter.... ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3092 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 10:47:16 »
Motards van de WPR moeten hem toch tamelijk snel kunnen bijbenen me dunkt.
Toevallig jaren geleden... Jaaaaren geleden 's nachts op een quasi lege snelweg een traag rijdende dronken chauffeur op hetzelfde traject gezien. Op de afrit Maasmechelen kon ik 'm afleiden en 10 minuten entertainen op de pechstrook voor de rotonde alsof zijn banden plat waren ofzo. Hij reed dan toch door, en toen de vogel weg was en ik 101 had gebeld dat de vogel gevlogen was, kwamen de mensen van de WPR pas aan. Ik zeg niet dat ze hun werk slecht doen, maar wel dat je in Limburg op de snelweg erg lang kan wachten op politiehulp omwille van de lage bezettingsgraad. Ik denk dat je 's nachts met geluk mag spreken over 2 ploegen, en overdag durf ik het niet zeggen maar het is niet zoals rondom Brussel... De WPR is aanzienlijk onderbemand...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3093 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 15:18:19 »
Zo een klein landje, en nog kan de politie er niet binnen de 10 minuten ter plaatse zijn... zielig.

Stand-by ploegen aan de opritten, zoals hier, kennen ze daar niet zeker?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3094 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:14:47 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3095 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:47:28 »
Gisteren waren de bordjesmannen weer goed bezig. E313 richting Antwerpen, samenvoegen met de E34. De pret begint: 110 > 90 > 70 Afrit Wommelgem: einde 70 km/u. Niks gezien, voor niks 70 km/u gereden. Aan de oprit Wommelgem, dat is 500 meter daar zeker? 100 km/u.
Jij volgt dat nog, die prutsers ???


Citaat
Van de permanente 100 km/u in de andere richting krijg ik ondertussen ook zenuwen. Wie of wat heeft dat bedacht?
En dat nutteloze speelgoedje heeft miljoenen gekost, dus moet het gebruikt worden.

En gebruiken, dat wil zeggen beperkingen opleggen, in alle omstandigheden, ook wanneer het totaal dwaas is om dat te doen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3096 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:51:54 »
Ale bon, op de Kerstfeestjes weer te horen gekregen dat je hier gewoon over het fietspad mag rijden als je tegenligger de geparkeerde wagens nog niet voorbij is of gewoon geen voorrang wil verlenen aan jou. Redenen: je mag over het fietspad als er door geparkeerde auto's te weinig plaats is, of je mag over een fietspad omdat er geen lijnen staan, ...

Men maakt regels voor anderen, en uitzonderingen voor zichzelf ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3097 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:55:27 »
 Of het plezant vinden dat zo'n beest met z'n slijkpoten tegen je opspringt, met dan doorgaans het standaard-excuus: "Jama, hij doet niks"
Maar ik wel ...   ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3098 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 23:58:27 »
Gisteren waren de bordjesmannen weer goed bezig. E313 richting Antwerpen, samenvoegen met de E34. De pret begint: 110 > 90 > 70 Afrit Wommelgem: einde 70 km/u. Niks gezien, voor niks 70 km/u gereden. Aan de oprit Wommelgem, dat is 500 meter daar zeker? 100 km/u.
Jij volgt dat nog, die prutsers ???


Citaat
Van de permanente 100 km/u in de andere richting krijg ik ondertussen ook zenuwen. Wie of wat heeft dat bedacht?
En dat nutteloze speelgoedje heeft miljoenen gekost, dus moet het gebruikt worden.

En gebruiken, dat wil zeggen beperkingen opleggen, in alle omstandigheden, ook wanneer het totaal dwaas is om dat te doen ...


Ik heb dat meer dan 20 jaar geleden al opgegeven om dat volgen. Toen ze een tijd geleden er weer een drama van maakten en ondertussen half Vlaanderen ermee volzetten heb ik even getwijfeld....maar ik was snel weer genezen.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3099 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 00:23:33 »
Ik had blijkbaar toch best mijn fototoestel boven gehaald...

http://goo.gl/maps/yJKVE

Ik kom uit de parallelweg, waar die lichtgrijze BMW 5 Touring fout geparkeerd staat. Ik heb een bord B1, en eronder een bord D1 dat me verplicht naar rechts af te slaan. Tot zover geen probleem

Behalve, wat staat daar als ik rechts af sla?

Bord C3, uitgezonderd bussen, fietsen en bromfietsen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3100 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 09:22:16 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 januari 2013 - 09:34:55 door Rafael »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3101 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 15:05:52 »
Jij volgt dat nog, die prutsers ???

Als ik de eventuele boetes mag doorsturen, zou ik dat héél graag niet meer volgen. Maar aangezien mijn vertrouwen in de flitsers meer dan 100% onder 0 zit...

Meest belachelijke voorbeeld dat ik meerdere keren per week zie: de flitsauto op de E313 richting A'pen staat aan de werken regelmatig vlak achter het bord dat aangeeft dat je van de middenberm moet wegschuiven, in de 70 km/u dus. Ik passeer daar meerdere keren per dag. 's ochtends als die arbeiders volop aan het werk zijn en ze toch wel gevaar lopen, is daar zélden een controle te zien. 's avonds, als daar nog amper beweging is in de middenberm, de werflichten gedoofd zijn, dan staat die kassa daar lekker te rinkelen. Ik ben helemaal akkoord dat die snelheidsbeperking 24/24 geldig is, maar het blijft belachelijk op deze manier. In de andere richting staan ze ofwel in de middenberm, ofwel rechts achter het bord dat over de snelweg hangt; beide is zo'n 20 meter achter het bordje 90 km/u dus. Hoeveel er daar al op de bon zijn gevlogen aan 100 km/u wil ik niet weten.

Dat noemen ze de "pakkans" verhogen voor de vilighid...  ;D :-[

 of toch niet ?
Citaat
PAKKANS
1) Kans om gearresteerd te worden
quote 19/08/'08  :
Citaat
Schouppe wil pakkans automobilisten verhogen

Etienne Schouppe, Staatssecretaris voor Mobiliteit, wil dat de pakkans voor automobilisten die een verkeersovertreding begaan, verdubbelt.
Schouppe wil meer controles én gerichtere controles. "Elk jaar zou 1 op de 10 bestuurders moeten worden gecontroleerd op snelheid, alcohol of drugs," zegt Schouppe in Het Nieuwsblad. Dat zou een verdubbeling betekenen.

Schouppe wil dat de periodes waarin controles gehouden worden, beter worden gekozen. Hij wil regelmatiger controles en niet enkel tijdens de eindejaarscontroles. De CD&V'er wil zo in de eerste plaats het aantal verkeersdoden doen dalen. Schouppe lanceerde ook het idee om de maximumsnelheid op autosnelwegen tot 110 km/u te beperken bij regenweer.

Ten slotte pleit Schouppe voor meer controles in Wallonië, dat volgens hem achterop hinkt inzake verkeersveiligheid.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 januari 2013 - 15:12:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3102 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 19:07:04 »
Om een uur of 11 ik rij op de 313 richting Luik, in Beringen komt er 2 opleggers net achter mij de snelweg op, ik reed al kilometers achter een Pool tegen 78/80 want ik heb een inhaalverbod, komen die twee mij even later voorbij om dan in Lummen naar rechts te moeten, gewoon kap af en bey bey mijn veiligheidsafstand, nummer twee deed de deur zelfs dicht op een meter of 2 voor mijn neus.
Plezant allemaal, ik had er 2 grote heftruks op staan, 43 ton op de weegbrug, zien die kiekens dat niet dat ik geladen ben, dat ze cowboys zijn met wel in te halen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3103 Gepost op: vrijdag 11 januari 2013 - 23:47:19 »
Een magere troost dat ze niet alleen voor bestuurders van personenwagens een ramp zijn, doch zelfs hun collega's-vrachtwagenbestuurders niet ontzien.

Maar och ja: tijdsdruk, concurrentie van oostbloklanden, enz. En als ze voor de rechter moeten komen, hebben ze uiteraard een ongelukkige jeugd gehad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3104 Gepost op: zaterdag 12 januari 2013 - 14:44:24 »
Een magere troost dat ze niet alleen voor bestuurders van personenwagens een ramp zijn, doch zelfs hun collega's-vrachtwagenbestuurders niet ontzien.

Maar och ja: tijdsdruk, concurrentie van oostbloklanden, enz. En als ze voor de rechter moeten komen, hebben ze uiteraard een ongelukkige jeugd gehad.

Tja, de typische pleidooien van de advocatuur waarvoor ik volgens jou te weinig respect heb.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone