Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906102 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3270 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 08:30:47 »
Vergeef me, maar ik heb niet direct veel affiniteit met mensen die afhankelijk van hun contract enkele weken tot maanden ontslagvergoeding krijgen + werkloosheidsuitkering onbeperkt in tijd en dan nog respect eisen.

En ik heb nog veel minder respect voor CEO's die met 1 pennestreep mensen met 35 jaar trouwe dienst op straat zetten, en er zélf nog een riante bonus voor opstrijken ook.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3271 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 10:45:43 »
Gisteren eens gaan kijken voor m'n volgende karretje.  Ik heb nog eventjes getwijfeld tussen een VW Caddy en een Citroën Berlingo.  Zogezegd vergelijkbaar qua prijs.  Had je gedacht.  Bij VW was de prijslijst opties gigantisch lang.  Wou ik de Caddy vergelijkbaar uitrusten met wat ik er bij Citroën voor kreeg, was het prijsverschil mij toch te groot geworden.  Voornamelijk veiligheidsopties zitten er zo goed als niet standaard op, en zijn bij aanschaf dan ook nog 's aan de dure kant.  En als ik hier dan de ervaringen lees van Jozef met z'n Touran, viel VW al tamelijk snel af bij mij.  Andere modellen uit deze categorie waren de Ford Tourneo, de Opel Combo, de Fiat Doblo.  Maar -en da's mijn persoonlijke smaak- die vind ik écht spuuglelijk.

Bon, ikke dus naar de grote dealer hier in Wilrijk, op de Boomsesteenweg.  Daar hebben ze een gigantische showroom.  Maar de nieuwe Berlingo stond er (nog) niet.  "Crisis hé, meneer.  Dan kunnen we ons gene stock veroorloven".  Dat ik er nog niet meteen stond te springen om hem vandaag al te bestellen, zinde de verkoper duidelijk niet.  Dat die man weigert te begrijpen dat ik hier eerst nog wat werk heb aan m'n huis, en ik pas binnen enkele maanden het nodige budget zal hebben: triestig.  "En als ge 'm per sé wilt zien, ga dan bij de occasies kijken".  Ja, daar stonden er 2.  Recente occasies, maar hetzelfde model als wat ik nieuw zou willen.  Laat mij die wagen dan toch efkes zien.  Geef mij er een kort woordje uitleg bij.  Was dat zo moeilijk?  Neen, hij stuurt mij naar de occasie-afdeling en draait zich om.  De occasiewagens stonden natuurlijk op slot, en de verkoper van die afdeling haastte zich weg uit m'n buurt.  Ha neen, hij wou duidelijk geen tijd steken in iemand die eigenlijk de aankoop van een nieuwe wagen overweegt.  Wel, foert dan.  Dan ben ik wel weg.  Toen ik weer buitenging, kwam de verkoper van de nieuwe wagens mij nog vragen of ik een folder wenste.  Neen, bedankt makker.  Die kan ik zo ook wel downloaden, en de kans dat JIJ me nu nog een wagen verkoopt, is wel héél klein.  Op deze manier hoeft het voor mij allang niet meer.  Hij keek me nog aan met een koppeke van "Amai, wat heb ik nu verkeerd gezegd?".

Neen, dan naar de erkende concessiehouder hier in Hemiksem.  Die heeft een zéér beperkte showroom, maar er stond toch een Berlingo binnen.  Alle uitleg gekregen, en dat ik de aankoop pas binnen enkele maanden overweeg, deerde hem niet.  Heeft me zelfs nog een tweede wagen getoond die nog buiten stond, om een aantal verschillen te tonen.  Ja, die wagen hing nog onder het stof.  Ja, de wieldoppen lagen nog in de koffer.  Ja, de ruitenwissers waren nog ingepakt met plastic etc.  Maar ik heb wél gezien wat ik wilde zien.  En de uitleg gekregen die ik wou.  En de antwoorden gekregen op een aantal vragen waarmee ik nog zat.  Een kwartiertje van z'n kostbare tijd geleend, en er al meteen met een héél ander gevoel buitengegaan.  De eerste die mij een prijs zal mogen maken, is hij dan wel.

En wat lees ik nu vandaag in de krant:

>>> klik.  Wel, ze mogen mij nog 100 van die lotjes geven.  Ik vul die enquête niet in.  En als ik het toch zou doen, zou het zeker niet positief beoordeeld worden.  Triestig te moeten vaststellen dat men mensen moet opvrijen met 10 van die lotjes om hen toch maar een gunstige enquête te laten invullen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 maart 2013 - 10:49:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3272 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 11:13:48 »
respect heeft NIKS te maken met een contract, sorry
Maar waaruit blijkt dan dat je werkgever je meer schuldig is dan wat overeengekomen is in het contract? Met een contract van onbepaalde duur belooft hij je niet een levenslang contract, enkel dat het contract een onbepaalde duur heeft.

En als ik hoor hoe vele werknemers over hun werkgever praten, vind ik niet dat werkgevers meer kunnen verwachten dan de uitvoering van hun contract. Het eerste bedrijf waar werknemers niet roddelen over hun bazen moet ik nog tegenkomen. En dan heb ik het nog niet over hoe sommige werknemers ook alle mogelijkheden uit hun contract halen naar hun voorkeur. Arbeiders die exact na 2 weken werken ziek vallen etc, of situaties waar een ploeg arbeiders 3 dagen nodig heeft voor een werk waar een ploeg freelancers op een dagje mee klaar is... Ik ken toch een aantal zelfstandigen die hun werknemers hebben buitengegooid na jarenlang uitgezogen geweest te zijn, en nooit meer met personeel willen werken. Zonde voor de werknemers die wel respect hebben voor hun werkgevers, maar je moet als werkgever al 10 werknemers hebben om je omzet en winst positief te beïnvloeden en continuïteit te voorzien, en van die 10 is er altijd wel eentje die het uithangt.

Zonde dat een CEO een vestiging sluit, maar als CEO is dat zijn recht. Als je als werknemer wou dat je zeggenschap had, dan had je maar de nodige aandelen moeten kopen, of het zaakje moeten overnemen. Geen geld? Niemand verplichtte je om in loondienst te gaan; iedereen kan morgenochtend een ondernemersnummer aanvragen, een business plan opmaken, naar de bank gaan voor een financiering en aan de slag gaan. Of je doet dat allemaal niet, en neemt genoegen met een arbeiders- of bediendencontract wat voorziet in een beperking van je vrijheden, in ruil voor een vaste pré, en een sociaal vangnet als je contract beëindigd wordt.

Vergeef me, maar ik heb niet direct veel affiniteit met mensen die afhankelijk van hun contract enkele weken tot maanden ontslagvergoeding krijgen + werkloosheidsuitkering onbeperkt in tijd en dan nog respect eisen.
Wow, weer lekker kort door de bocht  ::)

[Cynisch]
Ik heb geen compassie met de mensen die toevallig in het zuiden zijn geboren en daar een miserable leven hebben.  Ze moesten maar naar hier komen, of studeren en een zaak starten
[/cynsich]
En trouwens, niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten, of wel ?  Moeten we iedereen met een IQ onder XX dan maar meteen in de vergeetput gooien ?
We gaan er echt op vooruit met de wereld, NOT

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3273 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 11:30:30 »
[Cynisch]
Ik heb geen compassie met de mensen die toevallig in het zuiden zijn geboren en daar een miserable leven hebben.  Ze moesten maar naar hier komen, of studeren en een zaak starten
[/cynsich]

Dat zeg ik nergens. In het zuiden zijn de omstandigheden niet dezelfde als hier. Maar hier is onderwijs relatief goedkoop tot gratis, en heeft iedereen dezelfde kansen. En over het algemeen ook dezelfde capaciteiten, want je moet geen IQ van +130 hebben om je eigen zaak te starten. Er zijn genoeg stielmannen die hun boterham verdienen met ambacht, en er zijn er ook genoeg die van een eenmanszaakje met camionette verder groenen naar een bloeiend bedrijf van 10-20-30 werknemers. Maar bij die werknemers schort het soms aan werklust. En dat is ook logisch: als je geen sociaal vangnet en een contract hebt om op te rusten, dan heeft een tekort aan werklust een stevige impact op het maandelijkse inkomen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3274 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 11:34:47 »
Gisteren eens gaan kijken voor m'n volgende karretje.  Ik heb nog eventjes getwijfeld tussen een VW Caddy en een Citroën Berlingo.  Zogezegd vergelijkbaar qua prijs.  Had je gedacht.  Bij VW was de prijslijst opties gigantisch lang.  Wou ik de Caddy vergelijkbaar uitrusten met wat ik er bij Citroën voor kreeg, was het prijsverschil mij toch te groot geworden.  Voornamelijk veiligheidsopties zitten er zo goed als niet standaard op, en zijn bij aanschaf dan ook nog 's aan de dure kant.  En als ik hier dan de ervaringen lees van Jozef met z'n Touran, viel VW al tamelijk snel af bij mij.  Andere modellen uit deze categorie waren de Ford Tourneo, de Opel Combo, de Fiat Doblo.  Maar -en da's mijn persoonlijke smaak- die vind ik écht spuuglelijk.

Al eens aan Skoda gedacht ? Skoda Roomster bvb ? Skoda Yeti is wat SUVachtig en minder laadruimte .

Uitgerijpte techniek van VW met Oost-EU degelijkheid en prijzen (Tjechie heeft geen Euro-munt), in prijs-kwalitiet kunnen die heel zeker concurreren met Citroën.
Hebben ook redelijk veel stockwagens met zeer interessante kortingen. Roomster is wel redelijk gevraagd en populair, maar ook de Yeti. Keuze in Benzine of Diesel genoeg.
Dit jaar komen er talrijke nieuwe Skoda modellen uit, de stockprijzen van de oude modellen worden dan nog gunstiger.

Zelfs bij een autotest in D in 2010 al ( waar waarde Skoda ~ tot 1000 € duurder uitvalt als in BE wegens directe concurrentie met VW) kwam het resultaat uit een test VW Caddy met Skoda Roomster op een gelijkspel uit. (bvb de Skoda Fabia versloeg zelfs de VW Polo in Auto Motor&Sport dé D-referte bij D-autotest)

Citaat
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/vw-gegen-skoda-teil-6-roomster-und-caddy-im-vergleich
Aus AUTO ZEITUNG 20 / 2010

VW Caddy 1.6 TDI Blue Motion Technology | Skoda Roomster 1.6 TDI

GESAMTFAZIT
Am Ende trennen sich die beiden Konzernbrüder mit einem Unentschieden. Dies belegt, dass sich Skoda – in der Zulassungsstatistik immer noch weit hinter VW – mittlerweile als attraktive Volksmarke etabliert hat. Gerade unter dem Kosten- Nutzen-Aspekt liefern die Tschechen mitunter die besseren Alternativen, beispielsweise den Superb Combi oder den Yeti. VW hingegen tendiert besonders in der Qualitätsanmutung immer stärker Richtung Premium-Liga. Sehr deutlich wird dies beim Polo und beim Golf GTI, die sich gegen ihre Skoda-Konkurrenten durchsetzen.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3275 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 12:01:22 »
[Cynisch]
Ik heb geen compassie met de mensen die toevallig in het zuiden zijn geboren en daar een miserable leven hebben.  Ze moesten maar naar hier komen, of studeren en een zaak starten
[/cynsich]

Dat zeg ik nergens. In het zuiden zijn de omstandigheden niet dezelfde als hier. Maar hier is onderwijs relatief goedkoop tot gratis, en heeft iedereen dezelfde kansen. En over het algemeen ook dezelfde capaciteiten, want je moet geen IQ van +130 hebben om je eigen zaak te starten. Er zijn genoeg stielmannen die hun boterham verdienen met ambacht, en er zijn er ook genoeg die van een eenmanszaakje met camionette verder groenen naar een bloeiend bedrijf van 10-20-30 werknemers. Maar bij die werknemers schort het soms aan werklust. En dat is ook logisch: als je geen sociaal vangnet en een contract hebt om op te rusten, dan heeft een tekort aan werklust een stevige impact op het maandelijkse inkomen.
Iedreen dezelfde kansen en capaciteiten ?  Dat kan je niet menen, maar soit, ik ga er niet verder op in
Ik zeg alleen nog dit: als mensen allemaal dat gedacht zouden hebben, zitten we binnen de kortste keren weer in de tijd van Daens

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3276 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 18:59:42 »
[Cynisch]
Ik heb geen compassie met de mensen die toevallig in het zuiden zijn geboren en daar een miserable leven hebben.  Ze moesten maar naar hier komen, of studeren en een zaak starten
[/cynsich]

Dat zeg ik nergens. In het zuiden zijn de omstandigheden niet dezelfde als hier. Maar hier is onderwijs relatief goedkoop tot gratis, en heeft iedereen dezelfde kansen. En over het algemeen ook dezelfde capaciteiten, want je moet geen IQ van +130 hebben om je eigen zaak te starten. Er zijn genoeg stielmannen die hun boterham verdienen met ambacht, en er zijn er ook genoeg die van een eenmanszaakje met camionette verder groenen naar een bloeiend bedrijf van 10-20-30 werknemers. Maar bij die werknemers schort het soms aan werklust. En dat is ook logisch: als je geen sociaal vangnet en een contract hebt om op te rusten, dan heeft een tekort aan werklust een stevige impact op het maandelijkse inkomen.
Ene met een IQ van 130 zal zo snel nog geen eigen zaak starten.
Dat het bij sommige aan werklust ontbreekt, vaak bij diegene met een hoog postje, met lui zweet daar geraakt.
Vandaag weer, sta met collega en meestergast bij een overheidsinstelling te werken, tijdens de middagpauze zegt die meestergast, hier zou ik gerust kunnen werken, achteraf onder ons tweetjes konden we dat goed geloven, job zou misschien op 1 dag geklaard kunnen worden doch met eentje van de drie die meer gaat wandelen en overal een babbeltje slagen zal het vast 2 dagen worden.
Weer iets later komt de meestergast bij ons en verteld dat hij al naar de zaak heeft gebeld om uit te leggen dat we drie dagen gaan nodig hebben.
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 maart 2013 - 19:07:43 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3277 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 20:46:14 »
En als ik hier dan de ervaringen lees van Jozef met z'n Touran, viel VW al tamelijk snel af bij mij.

Het kan zoveel verschillen, zelfs bij hetzelfde merk.

Neen, tussen onze Touran en mij heeft het van in het begin niet geboterd. De VW garage in Berchtesgaden was ook een tegenvaller. Sinds we met de Touran naar de VW garage in Ramsau gaan, moet ik echter toegeven dat hij nu zelfs beter is dan toen hij nieuw was.

Onze Bora was net het tegendeel. Zoveel plezier heb ik daaraan gehad, nooit problemen. Toen we hem, vanwege de komst van de Volvo, moesten verkopen, ben ik er een halve dag letterlijk ziek van geweest. Hij had mij nooit in de steek gelaten, en nu moest ik hem in de steek laten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3278 Gepost op: vrijdag 29 maart 2013 - 09:15:01 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 maart 2013 - 09:31:14 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3279 Gepost op: vrijdag 29 maart 2013 - 14:05:24 »
Al eens aan Skoda gedacht ? Skoda Roomster bvb ? Skoda Yeti is wat SUVachtig en minder laadruimte.

Bedankt voor de tip.

Maar de Skoda Roomster heeft -voor zover ik kan zien- op de achterbank slechts 2 volwaardige zitplaatsen.  Voor onze 3 kinderen is hij daardoor wat te krap.  Om dezelfde reden, viel bvb de Ford C Max ook al af bij mij.  En een Ford S Max is op zich wel een mooie auto, maar vooralsnog duurder dan hetgeen ik eraan wil spenderen.

>>> KLIK.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 maart 2013 - 20:36:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3280 Gepost op: vrijdag 29 maart 2013 - 20:58:28 »
Ene met een IQ van 130 zal zo snel nog geen eigen zaak starten.
149
en ben net gestart
ik hoop binnen een jaar genoeg te verdienen om mijn vrouw haar baas te kunnen ontslaan ;)
ik hou vast aan die van mij omdat ik binnen nog maar 8 jr op pensioen kan :D
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3281 Gepost op: vrijdag 29 maart 2013 - 21:36:25 »
Daarstraks stond ik naast een prachtige BMW 6 Cabrio aan de verkeerslichten. Plots valt me op dat de banden onder deze auto van meer dan 90 000 € quasi kaal zijn en geen winterbanden zijn.  :o Sommige mensen kan je niet begrijpen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3282 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 01:46:54 »
Daarstraks stond ik naast een prachtige BMW 6 Cabrio aan de verkeerslichten. Plots valt me op dat de banden onder deze auto van meer dan 90 000 € quasi kaal zijn en geen winterbanden zijn.  :o Sommige mensen kan je niet begrijpen!

En een carkit is blijkbaar meestal ook te duur voor die gasten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3283 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 10:09:10 »
Ene met een IQ van 130 zal zo snel nog geen eigen zaak starten.
149
en ben net gestart
ik hoop binnen een jaar genoeg te verdienen om mijn vrouw haar baas te kunnen ontslaan ;)
ik hou vast aan die van mij omdat ik binnen nog maar 8 jr op pensioen kan :D
Veel succes!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3284 Gepost op: dinsdag 02 april 2013 - 12:46:20 »
Gisteren naar Brecht geweest.  Op de E19, net voorbij de verkeerswisselaar naar de A12 richting Bergen Op Zoom, komt een dikke Mercedes mij voorbijgevlamd over de pechstrook.  Ik reed toch 120 km/u, en de linkerrijstrook was pertang compleet leeg.  Hij kon makkelijk voor mij invoegen.  Maar neen,  met zijn rotvaart, moest hij per sé ook nog 2 van mijn voorliggers inhalen, voordat hij eindelijk invoegde.  Zich daarbij ternauwernood tussen 2 voertuigen in proppend.  Ook dat invoegen, verdiende beslist géén schoonheidsprijs.

Was het omdat hij te laat in de gaten had dat hij richting Bergen Op Zoom ipv E19 richting Breda zat?  Ik weet het niet.  Hoe dan ook: met zijn snelheid op die pechstrook: die kerel is dik zwakzinnig.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 april 2013 - 12:52:47 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone