Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906192 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3315 Gepost op: dinsdag 23 april 2013 - 20:05:40 »
Bert je vergeet nog dat van rijstrook veranderen gebeurd door pinker op en beginnen afdraaien, dat ik naast je achterwiel rij stoort je niet, gewoon doorzetten.

En de omgekeerde volgorde: ipv een voornemen aan te kondigen, een reeds half afgewerkte handeling verantwoorden dmv de richtingsaanwijzers.  Net nog voorbij een truck gereden, die wel richting aangaf, maar meteen claxonneerde.  Waarom, was me efkes onduidelijk.  De Spanjaard deed een verontschuldigend gebaar, met een onschuldig kopke "Ikke ni expres doen".   Blijkbaar heeft hij ergens een storing, en gaat de claxon mee af, op het ritme van z'n richtingsaanwijzers.   TOOT, TOOT, TOOT, ...

(Was me dat verschieten ...)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 23 april 2013 - 20:13:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3316 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 09:12:39 »
Hmm, het lijkt erop dat 't Berlingootje stilaan met pensioen moet.  Een 200.000 km, en 't beste lijkt er wel wat af te zijn.  Kosten wil ik er niet meer aan doen, want ik vrees dat 't een bodemloze put gaat worden.  Daarom toch al eens links en rechts gaan snollen, en finaal is het >>> deze Renault Grand Scenic geworden.

Bij de gezinswagens, vielen ondermeer de Ford C-Max, de Ford Mondeo, de Skoda Superb en nog enkele anderen meteen af, wegens geen drie volwaardige zitplaatsen.  De middelste zitplaats is aanizenlijk smaller dan de andere 2.  En met drie kids, gaat dat dus niet.  Deze viel mij hier meteen op.  Genoeg plaats voorin, en ook voor mij op de achterbank was geen probleem.  De ruime koffer kon mij ook wel bekoren.  Finaal kon een testritje mij wel overtuigen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3317 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 09:37:55 »
Geen slechte keuze na de Berlingo, vooral die CO2 uitstoot zit goed en dat zijn prima motors.
Al is een Berlingo met 200000km niet op maar ik begrijp wel het gevoel van echt kosten wil ik er niet meer aan doen, ik heb mijn Berlingo verleden jaar om dezelfde rede weggedaan met 265000 op de teller, in de plaats een Alfa met 217000 op de teller. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3318 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 09:40:57 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3319 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 11:38:42 »
Het is inderdaad lastig om een auto te vinden met 3 goede zitplaatsen op de achterbank. Toen ik een jaar geleden ging shoppen voor een auto was dat ook een criterium waar ik rekening mee hield (3 kinderen). Zeker wanneer er 3 kinderzitjes op de achterbank moeten wordt het krap. De BMW 5 was één van de weinige niet-SUV voertuigen waar het wel lukt om 3 kinderzitten te zetten.
Renault valt voor mij onmiddelijk af (Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd). Ik hoor te dikwijls van grote problemen bij Renault. Een vriend van mij verwenst zijn Renault Mégane Cabrio al sinds de eerste weken dat hij die auto had.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3320 Gepost op: vrijdag 26 april 2013 - 12:18:01 »
Het is inderdaad lastig om een auto te vinden met 3 goede zitplaatsen op de achterbank. Toen ik een jaar geleden ging shoppen voor een auto was dat ook een criterium waar ik rekening mee hield (3 kinderen). Zeker wanneer er 3 kinderzitjes op de achterbank moeten wordt het krap. De BMW 5 was één van de weinige niet-SUV voertuigen waar het wel lukt om 3 kinderzitten te zetten.

Mij verwonderde het vnl. dat zelfs ne Mondeo ea er niet in slagen om drie volwaardige zitplaatsen te bieden op de achterbank.  BMW valt bij mij af, wegens he prijskaartje.

Renault valt voor mij onmiddelijk af (Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd). Ik hoor te dikwijls van grote problemen bij Renault. Een vriend van mij verwenst zijn Renault Mégane Cabrio al sinds de eerste weken dat hij die auto had.

In eigen vriendenkring ken ik nu de eigenaar van een Renault Modus, en die is daar zéér tevreden over.  De enige noemenswaardige kost die hij tot hier toe had, was te wijten aan een onverlaat die ertegen geknald was, en vervolgens vluchtmisdrijf pleegde.  Gelukkig kent hij intussen ook de dader, nadat die zich drie maanden later missprak op café met z'n zatte botten.  Naja, daar is geen enkele wagen immuun tegen, vrees ik dan.  En in familiekring iemand die na een Renault Nevada (break), intussen z'n derde Renault Espace rijdt.  En voor zover ik weet, gaat hij voorlopig bij Renault blijven.

Anderzijds, collega met een sjieke Peugeot 508 SW, vol spitstechnologie.  Heeft z'n karretje -amper 9 maand oud- al naar de garage moeten laten slepen.  Dat kreng liet hem toen al in de steek.  Iets met de electronische sturing, en blijkbaar was hij niet de enige met dat model met dat probleem.  En dat slepen was dan ook nog niet simpel.  Die staat bij hem thuis onder de carport, elektronische handrem stond vast, stuur stond vast, en die worden allemaal elektrisch bediend, dus geen draaiende motor, staat alles vast ...

Over enkele jaartjes zal ik 't met zekerheid weten, of ik nu de juiste keuze gemaakt heb.  Same met Cardoen.  Sommigen moeten er niks van weten, anderen zijn erover in de wolken.  Voor mij is het nu ook de eerste ervaring met hen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 april 2013 - 13:03:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3321 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 09:22:53 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3322 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 09:51:44 »
Ik ben aan het filefilteren op de motorfiets op de R0 als ik een BMW van de rechter rijstrook vrij vlot naar de middenstrook zie wisselen, en vlak voor me aanstalten maken om naar de linker rijstrook te gaan, maar op minder dan 10 meter zich bedenkt. Natuurlijk zonder pinker.

Ik ga 'm voorbij, en in mijn achteruitkijkspiegel zie ik hem dan toch naar het linkervak gaan, weeral zonder pinker.

Ik laat me wat zakken, wijs dat hij naast me moet komen rijden en met veel tegenzin komt ie naast me rijden en doet zijn raam naar beneden.

Ik vertel hem "als ge uw pinkers gebruikt, weet ik wat gij gaat doen en dan is dat voor u en voor mij veel veiliger, want dan kan ik anticiperen wat ge wilt of gaat doen".

Zijn repliek: "Ik had u toch gezien?"

...

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3323 Gepost op: dinsdag 30 april 2013 - 10:24:34 »
Mijn schoonmoeder is terug weg waardoor ik de kinderen naar de school moet brengen. Ik doe dit met de wagen ook al is de school vlakbij. De fietskar hangt achter de fiets van mijn vrouw en die kan niet snel verhangen worden. Mijn dochter laten fietsen in de stad wil ik liever nog niet proberen, dus dan maar met de auto.
Aan de schoolpoort sta ik in een parkeervak dat dwars op de rijrichting van de enkelrichtingstraat is aangebracht. Het is er druk, dus ik ga voorzichtig piepen voor ik uit het vak rijdt. Niets te zien over een afstand van toch minstens 50 m tot aan een kruispunt. Wanneer ik net terug vooruit begin te rijden schrik ik me rot. Er komt een moto aan hoge snelheid en met hoge toeren mij langs rechts voorbij gereden. Vlak voor de schoolpoort gaat hij mooi plat liggen in de bocht en hij scheurt verder door de Mechelse binnenstad.
De volgende honderd meter haalt hij nog een paar van die stunten uit. Hij laveert op zijn moto door het verkeer, zonder richting aan te geven en met de moto constant hoog in de toeren. Het is een enduro model, lichtere variant (250 cc). Pittig detail, op de nummerplaat is een kleine 'L' aangebracht. Lang zal hij zo niet blijven rijden, het is te hopen dat hij geen leerling van de scholen daar in de buurt van de straat maait.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3324 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 05:35:12 »
Ach ik gisteren nog een toertje gedaan met de scooter voor hij verkocht is.
Woonwijk en ik doe 30-40/uur, tegenligger gaat zijn oprit opdraaien vlak voor mij, ik maak een beschaafd gebaar met mijn rechterhand van moet dat nu en gelijk stuur ik de scooter achterlangs waarop die gast dus gelijk volledig stopt om me de weg te blokeren.
Mens zou voor minder er een deuk in stampen.....
Ach het was goed weer heb maar gewoon verder gereden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3325 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 16:30:05 »
Woonwijk en ik doe 30-40/uur, tegenligger gaat zijn oprit opdraaien vlak voor mij, ik maak een beschaafd gebaar met mijn rechterhand van moet dat nu en gelijk stuur ik de scooter achterlangs waarop die gast dus gelijk volledig stopt om me de weg te blokeren.

Ja, zo is dat dikwijls: als je hen er beschaafd op attent maakt dat ze de fout ingaan, gaan ze het nog wat meer uithangen. Triestige mentaliteit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3326 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 21:01:36 »
Vorige week rondom het Scheldeland gereden met de motorfiets en hetzelfde tegengekomen... Geparkeerde voertuigen voor de tegenliggers maar men rijdt toch de versmalling in, en verwacht dan van mij als motorfietser dat ik maar oprot om een frontale aanrijding te vermijden.

Toen ik er een paar dagen later passeerde met een troep andere motorrijders, werd er plots niet meer zo assertief in de versmalling gereden.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3327 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 21:10:50 »
Ik heb er gisteren met de vrachtwagen eentje terug achteruit laten rijden.  Tegenligger had dubbel geparkeerde camionnette als hindernis, en op het ogenblik dat ik er al quasi naast rij, meent meneer zich er nog tussen te wringen.  Snapte niet dat ik niet achteruit reed (ging niet, er stonden er al 2 achter me).  Werd kwaad omdat ik 't vertikte om voor meneer het trottoir op te rijden.  En maar wijzen: "Allé jom, ge kunt toch over dat trottoir".  Ikke dus terug wijzen: "Nee makker, gij achteruit".  Ha nee, zekers?  Ikke een overtreding begaan en een handjevol voetgangers in gevaar brengen om zijn voorrangsnegatie op te lossen.  Not quite.  En daarbij: mijn uren lopen toch.  :D  Dus wees gerust: op zo'n moment heb ik ineens tijd.  Véél tijd.  Héél erg veel tijd als het moet.  Uiteindelijk zag 'm toch het nutteloze van z'n actie in, en reed achteruit.  Maar hij kon mijn bloed wel drinken, denk 'k.

Weer ene die thuis gaat vertellen dat hij van de baan gereden is door ne camion met melk, denk 'k.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3328 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 21:23:42 »
Bert demonstratief uitstappen en heel lomp kijken, eens in uw haar wrijven van hoe gaan we dat hier oplossen, heb ik al eens gedaan nadat we al enkele minuten tegenover elkaar stonden, was zelfs met de gewone auto.
Ik ben niet achteruit gereden. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3329 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 21:40:30 »
Als ik het aan de hand heb met de auto, zet ik het contact uit en haal ik mijn GSM boven om er wat op te gaan spelen.