Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3375 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 15:18:51 »
Wat met dit mooie weer ook weer irritant wordt: voetgangers die aan de verkeerde kant wandelen
Je bedoelt voetgangers die aan de rechterkant van de weg wandelen ?  Dat is idd een pest.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3376 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 15:38:51 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3377 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 22:31:59 »
Als ik mijn kilometertjes ga lopen zie ik vrijwel nooit andere lopers aan de correcte kant van de weg lopen. Sommigen wijzen me zelfs - niet zelden agressief - dat ik aan de juiste kant moet lopen. Een keer duwtje eentje me zelfs bijna omver. Ondertussen ken ik het artikel vanbuiten en wijs ik hen erop, nl. art. 42.2.2. Dikwijls krijg je dan nog eens een scheldtirade over je heen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3378 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 15:25:23 »
als ik doorrijd, kan ze het toch niet laten om nog een paar middenvingers op te steken

Heb je niet geroepen: "Pas op voor je schouder"?

Citaat
ik had nooit verwacht dat een kakmadam zo vulgair kon zijn

Geen probleem in België.

Als je hier in Duitsland een getuige hebt, levert zo een opgestoken middenvinger een boete met 4 cijfers op. In België zelfs nog geen GAS-boete. Maar o wee als er een kruimeltje op de trappen van een kerk valt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3379 Gepost op: donderdag 13 juni 2013 - 15:28:25 »
Dikwijls krijg je dan nog eens een scheldtirade over je heen.

Waarom zou ik er toch zo een hekel aan hebben als ik nog eens naar België moet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3380 Gepost op: zondag 16 juni 2013 - 19:42:05 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3381 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 11:19:03 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3382 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 12:43:56 »
Was dit op een weekdag had ik de keuze gehad tussen hem of een geparkeerd voertuig.

Als je in een situatie terecht komt waarin er geen andere optie meer is, best tegen hem knallen, dan.  Knal tegen een geparkeerd voertuig, en opa is natuurlijk ribbedebie.....

Vaker en vaker aan een kruispunt staan te schilderen om links af te slaan omdat je voorligger niet snapt wat een ontruimingspijl is en weigert het lege kruispunt op te rijden voor die pijl groen wordt.

Of nog rap VOL door 't rood knallen, omdat de ontruimingspijl nog brandt ....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 juli 2013 - 12:46:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3383 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 15:31:49 »
Als je in een situatie terecht komt waarin er geen andere optie meer is, best tegen hem knallen, dan.  Knal tegen een geparkeerd voertuig, en opa is natuurlijk ribbedebie.....

Zou je dat ook doen als opa te voet is?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3384 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 15:48:43 »
Zou je dat ook doen als opa te voet is?

Uiteraard niet, als je een geparkeerd voertuig zonder inzittenden raakt vallen er (althans minstens bij de tegenpartij) geen gewonden.  Maar daar ging 't ook niet om.  Als je moet kiezen tussen een chauffeur die wegrijdt uit een parkeerplaats, of een reglementair geparkeerd voertuig raken ... welke van de 2 zou jij dan raken?  Ik probeer in beide situaties dan van 2 kwaden dan de minste te kiezen.

Uiteraard is en blijft het (proberen te) voorkomen van eender welk ongeval de topprioriteit.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3385 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 18:51:27 »
Als je moet kiezen tussen een chauffeur die wegrijdt uit een parkeerplaats, of een reglementair geparkeerd voertuig raken ... welke van de 2 zou jij dan raken?

Ik vind het een moeilijk dilemma.

Inderdaad: als je die geparkeerde wagen aanrijdt, vallen er alvast geen slachtoffers bij de tegenpartij, maar is de schuldige er wel vandoor. Zelfs als je dan omnium verzekerd bent, gaat je premie omhoog.

Anderzijds: stel dat je die wegrijdende chauffeur in zijn deur gaat raken met een redelijk hoge snelheid... dan kies je voor een zwaargekwetste, waardoor je de integriteit van een mens minder belangrijker acht dan geldelijk nadeel. En in Duitsland heb je het dan vlaggen omdat je niet alles gedaan hebt wat je kon om de schade te beperken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3386 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 18:56:18 »
Ik vind het een moeilijk dilemma.

Ja, dat zeker.  En in zo'n geval, heb je helaas geen tijd om rustig alle pro's en contra's af te wegen alvorens te handelen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3387 Gepost op: vrijdag 05 juli 2013 - 19:04:15 »
En in zo'n geval, heb je helaas geen tijd om rustig alle pro's en contra's af te wegen alvorens te handelen....

Inderdaad. Ik zou die keuze zelfs nog moeilijker vinden als ik zou gezien hebben dat die wegrijdende chauffeur een Belgische flik is... moet je dan misschien prioriteit geven aan het algemeen welzijn?  :(  :-X
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3388 Gepost op: dinsdag 09 juli 2013 - 10:00:24 »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3389 Gepost op: dinsdag 09 juli 2013 - 10:49:54 »
Eigenlijk dagelijkse kost in het Brusselse: bumperkleven: Ik rij in een zone 50, 50 km/u, niet trager. Komt er een auto (deze keer één van het Git-Wele, sorry Wit-Gele Kruis op zo'n 3 meter achter mij rijden, even gestopt om het ongeduldig verpleegstertje door te laten, die 200 m verder al aan een huis moest stoppen.  :(
Zijn er in dit land  al bekeuringen uitgeschreven voor bumperkleven? Ik betwijfel het. (misschien nadat ze een ongeval veroorzaakten.)