Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3420 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 22:32:27 »
De Schalkse Ruiters zijn ook ooit in een cockpit geraakt.

Zij zijn wel in de cockpit geraakt, maar hebben nooit gevlogen.  Zij zouden dat toestel niet eens hebben kunnen starten, laat staan ermee vliegen.

Het toont wel aan dat men het in België weinig nauw neemt met de luchtverkeersveiligheid. Want het hadden evengoed lieden zonder volwaardige pilotenopleiding kunnen zijn die dat toestel wél hadden kunnen doen opstijgen met weinig fraaie bedoelingen.

Citaat
Waarom denk je dat de medische shifting zo streng is?  Waarom denk je dat piloten NOOIT hetzelfde zullen eten in de cockpit etc.

Ik ken geen medische shifting die kan verzekeren dat zelfs een kerngezonde jonge mens geen hartstilstand zal krijgen. En als dat gebeurt, maakt het voor de gevolgen niet het minste verschil uit of de kans daarop 1% of 99% was. Dan moet groentje het alleen redden (weliswaar zo nodig met bijstand van de luchtverkeersleiding).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3421 Gepost op: maandag 22 juli 2013 - 08:42:48 »
In wat voor een tot in haar wortels verrotte maatschappij leven jullie daar toch, waar zelfs zonder te remmen de stoplichten even ontsteken als uitlokking van en verrechtvaardiging voor agressie geldt.
Welk ander doel was er dan? Toch om een reactie uit te lokken? En welke reactie verwacht je van iemand die je moedwillig en agressief op de bumper zit te rijden? Dat ie plots passief afstand gaat houden? Ook in Duitsland is dat niet anders dan hier hoor...

Recht in het aangezicht kijken en teken doen dat hij afstand moet houden... twee ideale factoren om agressie uit te lokken.

Met dergelijk optreden zal het in een land als België niet lang meer duren vooraleer de achteropkomende bestuurder een dermate arrogant vertoon eens beantwoordt met een tik met zijn wagen tegen je motorfiets. Er zal dan niet veel meer overblijven van je cameraatje, en de kans is groot dat ook jij je versie van het verhaal niet meer zult kunnen geven.
En waarom zou hij plots versnellen om een aanrijding uit te lokken? Vragen afstand te houden is heel wat minder agressief dan in je binnenspiegel kijken en dan je remlichten doen oplichten.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3422 Gepost op: maandag 22 juli 2013 - 08:49:50 »
Dan moet groentje het alleen redden (weliswaar zo nodig met bijstand van de luchtverkeersleiding).
Met de volgende vliegcertificaten zal dat wel lukken:

Citaat
V  Toelatingsvoorwaarden:
 minimum houder van een diploma ASO, TSO of gelijkgesteld.
 voldoende kennis van de Engelse taal, wiskunde en fysica.
 beschikken over een JAR luchtvaart medisch certificaat 1 klasse

  Programma
Theoretische lessen voor de geïntegreerde opleiding van Lijnpiloot
 Luchtrecht en luchtverkeersprocedures
 Algemene vliegtuigkennis (casco, systemen, motoren)
 Algemene vliegtuigkennis (instrumenten, avionica)
 Gewichtsbestek
 Vliegtuigprestaties
 Vluchtplannig
 Menselijke bekwaamheden en beperkingen
 Weerkunde
 Algemene navigatie
 Radio navigatie
 Operationele procedures
 Aërodynamica
 Communicatieprocedures VFR
 Communicatieprocedures IFR

  Praktijk
Het praktijk gedeelte omvat 195 vlieguren en een afzonderlijke cursus Multi Crew Cooperation (MCC) van 20 uur.
VFR = Visual Flight Rules
PPL = Private Pilot License
IFR = Instrument Flight Rules
ME = Multi-engine
CPL = Commercial Pilot License
MCC = Multi Crew Cooperation
http://www.o-a-c.be/opleiding-lijnpiloot.php?id=2&titel=%3E+Vergunning+Lijnbestuurder+dagonderwijs

Zelfs al valt de captain dood, dan nog kan dat groentje perfect zonder extra hulp van de luchtverkeersleiding de reis verder zetten en een landing correct afwerken. En met ILS CAT III en autolanding kan je zelfs vragen stellen of een piloot nog nodig is, behalve om te taxiën :D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3423 Gepost op: maandag 22 juli 2013 - 12:49:43 »
Momenteel is er niet direct een tekort aan piloten. De maatschappijen kunnen dus rustig de beste kandidaten eruit filteren. Ik ken een vrij jonge piloot bij ryanair. Die is daar beginnen vliegen op zijn 25ste dacht ik. Ik zal hem eens overhalen om hier een impressie van de selectie bij Ryanair neer te schrijven.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3424 Gepost op: maandag 22 juli 2013 - 18:15:11 »
In wat voor een tot in haar wortels verrotte maatschappij leven jullie daar toch, waar zelfs zonder te remmen de stoplichten even ontsteken als uitlokking van en verrechtvaardiging voor agressie geldt.
Welk ander doel was er dan? Toch om een reactie uit te lokken?

Ja, om de achterligger er, zonder hem te hinderen, even op te wijzen dat hij meer afstand dient te houden, meer niet.

Citaat
En welke reactie verwacht je van iemand die je moedwillig en agressief op de bumper zit te rijden? Dat ie plots passief afstand gaat houden?

Niet iedere bumperklever is een agressieveling. Ik heb ooit een documentaire gezien, waarbij een vrouw die slechts 10 meter afstand hield tegen 130 km/h, zich van geen kwaad bewust leek te zijn.

Maar in België kun je er inderdaad best van uitgaan dat elke bestuurder een agressieveling is, dan vergis je je maar zelden.

Citaat
Ook in Duitsland is dat niet anders dan hier hoor...

Als je dat denkt, moet het al vele jaren geleden zijn dat je nog in Duitsland gereden hebt.

Ook hier zijn alle bestuurders zeker geen heiligen, maar bumperkleven is tegenover vroeger een zeldzaamheid geworden. Vaak interpreteert de Polizei bumperkleven als "Nötigung" en "Gefährdung des Straßenverkehrs", en daar staat tot 5 jaar gevangenis op.

Citaat
Recht in het aangezicht kijken en teken doen dat hij afstand moet houden... twee ideale factoren om agressie uit te lokken.

Met dergelijk optreden zal het in een land als België niet lang meer duren vooraleer de achteropkomende bestuurder een dermate arrogant vertoon eens beantwoordt met een tik met zijn wagen tegen je motorfiets. Er zal dan niet veel meer overblijven van je cameraatje, en de kans is groot dat ook jij je versie van het verhaal niet meer zult kunnen geven.

En waarom zou hij plots versnellen om een aanrijding uit te lokken? Vragen afstand te houden is heel wat minder agressief dan in je binnenspiegel kijken en dan je remlichten doen oplichten.

Vragen staat vrij. Maar teken doen dat hij afstand moet houden, zoals jij het formuleert, dat is helemaal iets anders dan "vragen". Of ben jij misschien een bevoegd persoon, die bevelen mag geven aan andere weggebruikers?
« Laatst bewerkt op: maandag 22 juli 2013 - 18:17:27 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3425 Gepost op: donderdag 25 juli 2013 - 22:56:45 »
Of ben jij misschien een bevoegd persoon, die bevelen mag geven aan andere weggebruikers?
Soms wel   8)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3426 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 02:45:46 »
Of ben jij misschien een bevoegd persoon, die bevelen mag geven aan andere weggebruikers?
Soms wel   8)

 ;D

Een goed gedacht en een kurken ziel is alles wat een mens nodig heeft om te blijven drijven, hé Wouter.

Want als wegkapitein moeten de weggebruikers wel jou aanwijzingen (niet jouw bevelen) opvolgen, maar ben je daarom nog geen bevoegd persoon.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3427 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 09:10:05 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3428 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 10:21:45 »
Linker -en rechterspiegel ingeklapt.

Dat doe ik soms ook met onze Volvo S60 als ik een bestuurder ontmoet die niet goed weet wat rechts houden betekent en het wat eng wordt. Maar zodra ik hem voorbij ben, klap ik de spiegels natuurlijk terug uit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3429 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 17:09:12 »
Reizen in China blijft spannend. Vandaag eerst een ritje met de taxi naar het busstation. Het was overduidelijk dat de taxichauffeur niet kon rijden. Hij zat constant stuurbewegingen te maken op een rechte weg. Aan de bewegingen van de auto te merken zat er geen spel op het stuur. De chauffeur kon zeer slecht overweg met de ontkoppeling en wist de versnellingsbak niet te gebruike. Hij schakelde zowat constant maar zelden in een zinnige versnelling. De plaats op de weg was zeer slecht, eigenlijk reed hij steeds met het linkerwiel op de lijn van het rijvak. Kortom, tekenen van een beginnende chauffeur en zeker niet van iemand die je in een taxi verwacht. Na een paar km werd ook duidelijk dat het niet de chauffeur was die op de verplicht aanwezige identificatiekaart stond. Wetten zijn optioneel in China, althans dat denken de meesten toch.
Op het busstation aangekomen waren er geen tickets meer verkrijgbaar naar de luchthaven, een probleem wanneer je 3,5 u later een vliegtuig dient te nemen. Dan maar een (illegale) en duurdere taxirit naar de luchthaven, al bij al kwamen we er met 200 RMB (ongeveer 25 euro) nog goedkoop vanaf, zeker als je weet dat de rit zo'n 170 km ver is.
Deze laatste taxichauffeur reed al bij al nog keurig naar Chinese standaarden. Hij rijd constant zo'n 110 km/u waar 100 km/u is toegelaten, daar lig ik niet wakker van. Na 20 km werden we trouwens voorbij gevlogen door de lijnbus richting luchthaven, ik schat de snelheid een eind boven de 120 km/u in. De bus was zeer snel uit zicht! Misschien was die taxirit nog niet zo'n slecht idee.

Uiteindelijk kwamen we toch op tijd in de luchthaven en de vlucht naar Chengdu vertrok maar 10 min te laat. Na wat zoeken vonden we ons hotel in Chengdu, niet ver van Jinli, de plek om traditioneel eten te proeven. De eerste portie Sichuan eten is al naar binnen gespeeld, mijn favoriete stijl van de Chinese keuken, vooral gekend om het moorddadige niveau aan Chili in het eten. Mij kan het niet deren, ik ben er verzot op. Voor de geinteresseerden: "heart-attack noodles", pikante vis, pikante brochettes, bamboe met chili en als desert een waanzinnig pikante konijnenkop. Die heart-attack noodles hebben hun naam ook gekregen door de hoeveelheid chili die erin zit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3430 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 17:33:29 »
Lekker  Kung Pao Kip :)
Taxi's en China..... Betaalde wel een keer 320rmb voor 25 km, een black cab(illegaal), kon ons toen niets schelen moesten de trein halen en dat hebben we toen ook net gehaald. Yiheyuan (zomerpaleis)- Beijing South
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3431 Gepost op: zondag 28 juli 2013 - 18:07:10 »
Vandaag Ma Po Tofu in het bekendste restaurant van Shengdu voor deze schotel. Agressief pikante schotel met tofu chili, chili, chili, chili en sichuan pepers, fantastisch, mijn vrouw vond het helaas te pikant. Als goede Belg heb ik dit later kunnen doorspoelen met een Duvelen dat in Shengdu. In het biercafe stonden meerdere europese bieren waaronder een grote collectie beierse bieren. Bij de echte specialiteiten stonden 8 bieren, waaronder 7 Belgische en zelfs een Mechels bier (Cuvee van de keizer). Helaas parels voor de zwijnen. Ik heb halfvolle Chimay's, Vedette, Rochefort en Duvels zien terugsturen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3432 Gepost op: zondag 28 juli 2013 - 20:04:53 »
Ha in Tianjin wisten we ook waar de Belgische biertjes te krijgen waren, in het Frans restaurant dat eigenlijk door een Italiaan uitgebaat werd en ook voornamelijk Italiaanse specialiteiten had. ;D

Maar wat meegemaakt? Gisteren in de gietende regen retour van Nieuwpoort, heel de weg de baan blank, kruising Gent stonden de pompiers een half meter diepe plas weg te pompen.
Dan Kennedy, alles vast, snel Waaslandtunnel genomen, Noorderlaan-Ijzerlaan en verder langs het Albertkanaal, in Merksem stond de straat blank, 15 cm water, even achterom gereden en verder vanaf Schoten (aan de VDAB) terug water, vlak voor het Kempisch kanaal door 25 cm water met de Honda , ging perfect hij gaf geen krimp, aan de kant VW's en Audi's die natgeslagen waren.

Enfin ga nu naar een C8 zien...., moet echt snel terug een wagen hebben.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3433 Gepost op: zondag 28 juli 2013 - 22:05:15 »
../..
« Laatst bewerkt op: zondag 28 juli 2013 - 22:07:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3434 Gepost op: maandag 29 juli 2013 - 00:19:57 »
C8 is gekocht, 2.0hdi 110pk, enige optie's zijn de elektrische ruiten-spiegels (misschien zijn die wel standaard), trekhaak en airco.
Wat er voor de rest niet op zit kan ook niet kapot. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien