Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3480 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 09:09:25 »
Citaat
Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

4° op de plaatsen waar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen op de rijbaan moeten komen om omheen een hindernis te gaan of te rijden;

Moet ik dat dan interpreteren als dat het hele stuk rijbaan naast de hindernis moet vrijgehouden worden?
Ik zou denken dat het enkel geldt op de plek waar ze effectief de rijbaan op komen.  En dan moeten voetgangers noodgedwongen oversteken (tenzij er daar ook enkel rijbaan is) en fietsers kunnen dan verder rijden naast de geparkeerde  auto's.  Of zie ik dat nu fout?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3481 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 09:45:11 »
Waarom zou dit artikel dan bestaan:

40.6. Bij het voorbijrijden van een hindernis waar de voetgangers omheen moeten gaan op de rijbaan, moeten de bestuurders langs die hindernis een vrije ruimte laten van ten minste één meter. Kan dit voorschrift niet nageleefd worden en loopt een voetganger ter hoogte van de hindernis, dan mag de bestuurder die hindernis niet sneller dan stapvoets voorbijrijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3482 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 10:01:06 »
Ok dat artikel kende ik niet.  Weer wat bijgeleerd, bedankt :)
Maar impliceert dat dan ook dat voetgangers daar de rijbaan mogen volgen, ook als er aan de overkant een trottoir is?

Ik voel hier precies wel discussie komen dan van wat een hindernis is.  Als een trottoir op een punt volledig verandert in een verhoogde berm met struiken die onbegaanbaar is, mag ik daar dan als voetganger naast lopen op de rijbaan?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3483 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 00:08:45 »
Volgens mij is er geen verbod om te parkeren naast het opgebroken trottoir, hoogstens het stuk er vlak voor waar idd de voetgangers de rijbaan op moeten om over te steken....

Of er een verbod is om te parkeren en/of stil te staan of niet: een bevoegd persoon kan je het bevel geven om je voertuig te verplaatsen.

Wanneer dat verbod volstrekt onredelijk is, kun je tegen de betrokken bevoegd persoon procederen wegens machtsmisbruik.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3484 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 09:49:45 »
Citaat
een bevoegd persoon kan je het bevel geven om je voertuig te verplaatsen.

Dat wist ik nog wel zeker :)

De agent mag die auto's natuurlijk wegsturen, het was vooral dat hij klonk alsof ze er al in fout stonden.
Afgaande van wat hier gezegd is zou dat idd ook zo zijn dan ...

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3485 Gepost op: zaterdag 07 september 2013 - 22:29:44 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3486 Gepost op: zaterdag 07 september 2013 - 23:05:03 »
Ik was vandaag op mijn dak aan het werken heb je een goed overzicht ook.
Jef en Marie  beide al jaren op pensioen komen aangefietst naast elkaar en  van de andere kant komt er een auto, vermits er auto's geparkeerd staan blijft er circa 4 meter rijweg over.
Ik hoor Marie nog zeggen ; wat denkt die wel te doen (die bleef dus doorrijden, wat elkeen zou doen).
De Jef wilt achter Marie gaan rijden waarop die naar hem roept  ; niks daarvan wij mogen hier zo rijden die moet maar stoppen.

Hoe zijn die zo oud kunnen worden? ???

Verleden week Hamburg geweest (volgende weken ook nog) en de snelweg is in Duitsland toch echt de moeite maar in Nederland vind ik hem toch het beste.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3487 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 08:33:41 »
Voor diegenen die graag weten hoe in de krant veel artikels met de kop "vrachtwagen ramt auto" verschijnen, ziehier another Natalia'ke:

>>> klik

Collega had onlangs ook een soortgelijk gevalleke voor met een bromfietserke met suïcidale neigingen.  Bromfietser -uiteraard zonder helm, en in een t-shirt en jeansbroek- kwam als een gek uit een zijstraat rechts gestoven, vlak voor de neus van m'n collega.  Pittig detail: collega reed op een voorrangsweg, bromfietser had omgekeerde driehoek en haaientanden.  (Geen fietspad daar).  Chanseke dat de collega goed bij de les was, of er was er preparé van dat gastje gemaakt.
« Laatst bewerkt op: zondag 08 september 2013 - 10:23:18 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3488 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 08:45:36 »
Stukje pechstrook meegenomen vandaag. Rustig op de oprit met links van mij een vrachtwagen waar ik nog ruim voor zou kunnen invoegen. Links van die vrachtwagen hing Jef met Jos op zijn bumper. Ik wil voor de vrachtwagen invoegen en zit al half op de rijstrook maar Jef en Jos komen tegelijkertijd terug naar de rechterrijstrook.

Tsja, uiteraard maar best dat je een ongeval hebt vermeden.  Reden te meer: als het tot een aanrijding zou komen,  zou je daar GVD nog in slechte papieren zitten ook ...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3489 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 10:49:20 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3490 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 16:52:49 »
Voor diegenen die graag weten hoe in de krant veel artikels met de kop "vrachtwagen ramt auto" verschijnen, ziehier another Natalia'ke:

Die gevallen zijn er inderdaad. Net zoals de vrachtwagenbestuurders die kort vóór de Kennedytunnel, als er een maximum snelheid van 70 km/h geldt, op minder dan 1 meter achter mij komen bumperkleven. Ik ben nochtans geen Nataliake. Of zoals de vrachtwagenbestuurders die achteraan op een stisltaande file inrijden.

Er zijn onder alle categorieën weggebruikers onverlaten. Vrachtwagenbestuurders mogen evenwel verondersteld worden beroepschauffeurs te zijn, en te beseffen welke gevaren het rijden met zo een gewicht inhoudt. Dat doen ze overduidelijk in onvoldoende mate, en dat is één van de oorzaken waarom ze een slechte naam hebben.

Wat er voor mij nog toe bijdraagt, is dat een groot aantal vrachtwagenbestuurders, ook de beteren onder hen, koppig weigert om het wangedrag van de rotte appels in hun gelederen te erkennen. Want net zoals voor sommige automobilisten de vrachtwagenbestuurder altijd de schuldige is, is voor vele vrachtwagenbestuurders de automobilist altijd de schuldige.

Jaren geleden werden er campagnes gevoerd voor een beter begrip tussen vrachtwagenbestuurders en personenwagenbestuurders. Ik heb er intensief aan meegedaan en mij extra tolerant en tegemoetkomend getoond. De tijd toen ik bijvoorbeeld met mijn bootaanhangwagen niet sneller dan 80 km/h reed, maar vertraagde tot 70 km/h terwijl een vrachtwagen mij inhaalde om het hem gemakkelijker te maken. Maar de tegemoetkoming kwam meestal slechts van één kant.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3491 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 19:21:08 »
Die gevallen zijn er inderdaad. Net zoals de vrachtwagenbestuurders die kort vóór de Kennedytunnel, als er een maximum snelheid van 70 km/h geldt, op minder dan 1 meter achter mij komen bumperkleven. Ik ben nochtans geen Nataliake. Of zoals de vrachtwagenbestuurders die achteraan op een stisltaande file inrijden.

En ik van mijn kant, probeer altijd genoeg afstand te houden.  Helaas dan voor sommigen, die er keer op keer in slagen er zich nog nét tussen te wringen omdat ze naar de A12 richting Brussel, of richting Gent de afrit Linkeroever willen pakken.  Of Ome Willem met z'n kerreven, die je aan een slakkegangetje voorbijtuft, en dan pal voor je neus weer invoegt, om dan z'n snelheid geleidelijk aan te minderen naar nog geen 80.

Ook altijd geweldig, is de verkeerswisselaar Antwerpen-Zuid, op de Antwerpse ring richting Gent.  De rechtse rijstrook voor het verkeer richting Gent is daar een ramp als je er met een camion (melk) passeert.  Daar kom je gewoonlijk méér dan 1 paar ogen te kort.  De vraag daar, is al lang niet meer OF er daar weer ene pal voor je neus gaat invoegen.  De vraag is veeleer, van welke kant hij komt.  Komt hij van de rijstrook links van je, en slaat hij voor je neus ineens alles dicht, omdat hij er nog tussen wil richting Brussel?  Of komt hij van de rijstrook rechts van je, pal van onder je dode hoek vandaan, om dan op z'n gemakje verder te kachelen ipv eindelijk z'n snelheid iets of wat aan te passen?

Er zijn onder alle categorieën weggebruikers onverlaten. Vrachtwagenbestuurders mogen evenwel verondersteld worden beroepschauffeurs te zijn, en te beseffen welke gevaren het rijden met zo een gewicht inhoudt. Dat doen ze overduidelijk in onvoldoende mate, en dat is één van de oorzaken waarom ze een slechte naam hebben.

Na ja, als een vrachtwagen op z'n kant gaat, zijn de gevolgen qua file etc. uiteraard veel groter dan wanneer iemand z'n personenwagen tegen een boom parkeert.  Als een plezierbootjes kapseist, zal het overige scheepvaartverkeer er waarschijnlijk ook minder last van hebben dan wanneer de kapitein van een olietanker een zware inschattingsfout maakt.

Wat er voor mij nog toe bijdraagt, is dat een groot aantal vrachtwagenbestuurders, ook de beteren onder hen, koppig weigert om het wangedrag van de rotte appels in hun gelederen te erkennen. Want net zoals voor sommige automobilisten de vrachtwagenbestuurder altijd de schuldige is, is voor vele vrachtwagenbestuurders de automobilist altijd de schuldige.

Je ziet dan gelukkig toch in, dat het van 2 kanten moet komen.

Jaren geleden werden er campagnes gevoerd voor een beter begrip tussen vrachtwagenbestuurders en personenwagenbestuurders. Ik heb er intensief aan meegedaan en mij extra tolerant en tegemoetkomend getoond. De tijd toen ik bijvoorbeeld met mijn bootaanhangwagen niet sneller dan 80 km/h reed, maar vertraagde tot 70 km/h terwijl een vrachtwagen mij inhaalde om het hem gemakkelijker te maken. Maar de tegemoetkoming kwam meestal slechts van één kant.

Je mag gerust 's een dag meerijden.  En met je eigen ogen vaststellen hoe vaak 't mij overkomt, dat de tegemoetkoming op smalle boerenbaantjes slechts van 1 kant komt, als je te maken krijgt met andere weggebruikers die zélf niet uit landbouwmiddens komt.  Het ergste van al, zijn die glimmende BMW's, Mercedes met hun plastronneke, en de wielerterroristen.

Wat er voor mij nog toe bijdraagt, is dat een groot aantal vrachtwagenbestuurders, ook de beteren onder hen, koppig weigert om het wangedrag van de rotte appels in hun gelederen te erkennen.

Wat er voor mij ongetwijfeld ook toe bijdraagt, het wegenbulletin: "Een ongeval met een vrachtwagen".  

Waarom moet dat er altijd bij vermeld worden?  Is dat dan ZO relevant, soms?  Als ik weet dat er op mijn traject een ongeval gebeurd is, wil ik voornamelijk weten hoe lang de files reiken.  Dàt is voor mij dan belangrijk én relevant om een alternatief te overwegen.  En of dat ongeval nu door een vrachtwagen of een autocar of door pakweg zeven personenwagens veroorzaakt is, zal me dan finaal worst wezen.  Want als je dan op de bewuste plaats komt, gebeurt het niet zelden:

* dat er een veredelde Mercedes Atego van een niet nader genoemd Brussels koerierbedrijf op z'n kant ligt.
* of dat er een mobilhome in de coulissen terechtgekomen is
* of dat een paardencamionneke bij hun zondags uitstapke met de pony's aan 't slingeren gegaan is
* of dat een jonge gast met z'n sportief auto'ke zichzelf te pletter gereden heeft in de staart van een file (weliswaar tegen een camion, ja)

Wegenbulletin klopt dan, strikt genomen natuurlijk.   Er IS immers een ongeval gebeurd, waarin een vrachtwagen betrokken was.  Maar den braven burger denkt dan gewoonlijk niet verder bij na, en gaat er gemakkelijkheidshalve van uit, dat er weer ne cowboy van een vrachtwagenchauffeur aan 't werk geweest is.
« Laatst bewerkt op: zondag 08 september 2013 - 19:44:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3492 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 21:47:59 »
Maar den braven burger denkt dan gewoonlijk niet verder bij na, en gaat er gemakkelijkheidshalve van uit, dat er weer ne cowboy van een vrachtwagenchauffeur aan 't werk geweest is.

Daar loopt het inderdaad fout. Waarbij ik het in het midden laat of de media hierbij foutieve suggesties maken of de lezer de berichtgeving foutief interpreteert.

Nu, dat is het probleem van de etiketten die gekleefd worden in de hele samenleving.

"'t was weer een BMW"... als de bestuurder van een Ford Mondeo hetzelfde doet, wordt het wagenmerk niet vernoemd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3493 Gepost op: maandag 09 september 2013 - 18:28:36 »
Hmmm, aangaande idioot van 't jaar, moet deze clown ook beslist niet onderdoen:  

De betekenis van drive-in, volgens nen échte professional:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1701562/2013/09/09/Vrachtwagen-ramt-terras-McDonald-s.dhtml

Bij ons vlak om de hoek, op de A12 Mc-Donalds.  Hoe steekt ge 't in uwe lompe kop, om u daar met een trekker-oplegger te willen tussenwringen, zeg ?  Stoppen, en dàn pas merken dat 't niet zal gaan.  En dan .... toch maar beslissen om volle gas door te rijden en de gansen boel omver te kegelen.  En dan nog vluchtmisdrijf plegen.  Met een beetje geluk, heeft niemand dat hels kabaal gehoord, en niemand die mastodont gezien.  Héél slim allemaal!  Goe bezig, kerel!

De chauffeur van het voertuig van waaruit gefilmd werd, wou blijkbaar ook de held uithangen, en er alrap achter schieten.  (Let effe niet op hun irritante manier van lachen).  Gelukkig had zijn compaan méér verstand, en maande die hem aan, zich te parkeren.  Ze hadden toch de nummerplaat, en duidelijk beeldmateriaal genoeg.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 10 september 2013 - 05:26:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3494 Gepost op: maandag 09 september 2013 - 21:25:33 »
Helaas ook minder prettig nieuws vernomen van een oud-schoolmakker:

http://www.demeyeruitvaart.be/rouwberichten/1281.pdf

en dit is wat hem overkomen is:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/brecht/chaos-en-fileleed-op-e19-na-ongeval.aspx

Ik zou nu liegen, mocht ik beweren dat ik er close mee was.  Let's just say: ne kerel van mijn leeftijd, heb er nog samen mee op school gezeten en op weekend gegaan voor de catechese in de voorbereiding op m'n vormsel.  36 jaar, en pats: weggerukt uit het leven.  En dan te zeggen, dat ik daar nog gepasseerd ben toen het ongeval gebeurd was.  Enfin ttz: ongeval is gebeurd rijrichting Nederland, ik heb de oprit richting Antwerpen genomen op weg naar huis.
« Laatst bewerkt op: maandag 09 september 2013 - 21:29:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone