Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906055 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3510 Gepost op: maandag 16 september 2013 - 22:00:24 »
En gaat dat mens nu aan de andere kinderen uitleggen dat niet haaks oversteken fout is?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3511 Gepost op: maandag 16 september 2013 - 22:36:20 »
Is al twee jaar geleden.  Ik hoop van wel, maar iets in mij, vreest van niet ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3512 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 11:02:27 »
Voor diegenen die graag weten hoe in de krant veel artikels met de kop "vrachtwagen ramt auto" verschijnen, ziehier another Natalia'ke:

Ring rond Brussel, je moet naar midden om ring te vervolgen, uiterst rechts is naar Erasmusziekenhuis, rechterrijstrook naar Bergense steenweg. Dagelijkse kost daar, dat soort rijgedrag.  >:( >:( Ik woon daar in de buurt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3513 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 15:25:00 »
Tegemoetkomende motorrijder, zware DUCATTI (denk ik).  Rijdt behoorlijk traag, niet echt normaal voor iemand met zo'n machien.  Als hij dichterbij komt, zie ik meteen ook waarom.  Het vizier geopend, met 1 hand vrolijk een sigaretje paffend.

Wacht tot hij per ongeluk al rijdend door de tegenwind wat hete assen in z'n oog krijgt ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3514 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 15:37:31 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3515 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 16:48:41 »
Tegemoetkomende motorrijder, zware DUCATTI (denk ik).  Rijdt behoorlijk traag, niet echt normaal voor iemand met zo'n machien.  Als hij dichterbij komt, zie ik meteen ook waarom.  Het vizier geopend, met 1 hand vrolijk een sigaretje paffend.

Die vent heeft geen stijl. Als je je en Ducatti kunt veroorloven, dan rook je toch geen ordinaire sigaretten, maar sigaren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3516 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 16:50:54 »
Niet dus, raampje open, haar appel de middenberm in en terug naar rechts.

Zal een appelwijf geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3517 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 21:46:16 »
E313, ik haal een vrouw in, voeg er voor in en loop nog uit. In mijn spiegels zie ik haar naar links gaan en denk "Huh? Gaat die mij nu terug inhalen?" Niet dus, raampje open, haar appel de middenberm in en terug naar rechts.
Teruggeven aan de natuur hé.

En rechts is het veel verder gooien  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3518 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 16:58:32 »
Vakbekwaamheidscursus genoten moeten meevolgen.  Veel nieuwigheden geleerd:

* voor combinatie van een trekkend voertuig van categorie B + aanhangwagen met een MTM van precies 750 kg, is een rijbewijs B+E vereist.   "Jama, de MTM van het samenstel, is wel méér dan 3.500 kg hé "
==> Euh, die voorwaarde, is van toepassing indien de aanhangwagen een MTM heeft van méér dan 750 kg.
(Ik heb haar een linkje doorgestuurd met het KB terzake, en de toepasselijke wettekst erbij geschreven.  Toen werd het stillekes)


* voor een combinatie van een trekkend voertuig cat. B ledige massa van 900 kg / MTM van 1.100 kg, en een aanhangwagen met een MTM van 1.000 kg, is een rijbewijs B+E vereist, want MTM aanhanger > ledige massa trekkend voertuig
==> Euh,die voorwaarde werd intussen dus geschrapt.
==> "Jama, ik ben instructeur zwaar vervoer"
==> Ja, en dan?  Die voorwaarde werd intussen geschrapt, punt.
==> Aje hi tehen-hehouden wuurt, tons ho je gi wa meemoaken ze kameroad (in 't Nederlands ipv Westvloams: Als ge tegengehouden wordt, ga je wat meemaken, hoor kameraad)
==> Ten eerste, heb ik een rijbewijs B+E, C+E, D+E.  En ten tweede: zelfs iemand met een gewoon rijbewijs B, gaat niks meemaken.  Want wettelijk perfect in orde.  En man kan pas gestraft worden na een overtreding.



* In een fietsstraat, heeft een fietser altijd voorrang, ook tav dwarsverkeer
==> levensgevaarlijke onzin, fietsstraat heeft niks met voorrang te maken.  Je mag die fietser daar niet inhalen, maar fietsstraat zegt niks over voorrang


* De regel dat wie uit een aardeweg komt voorrang moet verlenen aan bestuurders op de dwarsrijbaan, geldt niet op smalle boerenbaantjes, en al zeker niet als diejen boer daar een plakkaat zet dat het zijn privé-weg is
==> waar in de wegcode die regel staat, weet ik nog altijd niet
==> ofwel is het een openbare weg, en mag die boer daar hoegenaamd géén borden zetten, ofwel is het een privé-weg en mag die fietser daar zonder toestemming niet komen, en geldt er niet de wegcode, doch artikel 87 van het veldwetboek volgens mij


* Op een weg voorbehouden voor landbouwtractoren, geldt een maximumsnelheid: te weten, stapvoets
==> Oh ja?  

http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/187-art22octies



* als ik hier bij zulke wegmarkeringen de aanwijzingen van een F15 opvolg, mag ik nadien weer terug naar rechtse rijstrook:.



==> Tiens, en ik die dacht dat dat enkel mocht als ik ze overschreden had om in te halen, en dat wanneer ik een F15 opvolg er helemaal geen sprake is van inhalen (16.2).


* Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;


is hetzelfde als:

4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen;

==> Poef ....  ::)  toen viel ik van mijne stoel
==> Euh, not quite ....  Waarom denkt ge anders dat er twee verschillende regels bestaan?
==> Ja, gij weet da
==> Gij precies niet hé?
==>Jawel, maar zij niet hé  (mij gebarend: sssst, ssst, stillekes zwijgen)
==> Ach ja, en waar dient lesgeven dan voor?  Kan dat bijvoorbeeld niet dienen om dingen die de leerling niet/niet meer/niet volledig correct kent, nog eens op te  frissen en waar nodig te verduidelijken?


M'n directe overste zag de bui al hangen, en gebaarde haar een paar keer om rap voort te doen.  Goed wetend, dat ik mij niet ging inhouden voordat ze haar fouten toegaf.
« Laatst bewerkt op: donderdag 19 september 2013 - 17:41:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3519 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 18:01:40 »
 ::) ::) ::)

Was dat een cursus in het kader van jouw beroepsactiviteit als rijschoolinstructeur, Bert?

Ik heb het drie keren moeten lezen om het te kunnen geloven.

Waar gaat het naartoe met instructeurs die kennis vervangen door onkunde en koppige arrogantie?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3520 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 22:36:03 »
Waar gaat het naartoe met instructeurs die kennis vervangen door onkunde en koppige arrogantie?

De sky is the limit ... minister van verkeer ofzo ?

De kwakkel dat fietsers in een fietsstraat voorrang zouden hebben, is intussen quasi-algemeen hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3521 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 22:37:26 »
Welke totaal incompetente organisatie gaf deze cursus, Bert ?

Eerlijk gezegd vind ik dat dergelijke stoten gemeld moeten worden aan de FOD Mob, zodat hun vergunning ingetrokken kan worden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3522 Gepost op: vrijdag 20 september 2013 - 08:33:34 »
::) ::) ::)

 ::) ::) ::)

Was dat een cursus in het kader van jouw beroepsactiviteit als rijschoolinstructeur, Bert?

Neen, wees gerust.  Daar is men wel héél ernstig bezig met de keuze van cursussen.  Dat zit altijd prima in elkaar.  Het was een cursus op de melkerij voor onze code 95 (vakbekwaamheid).  Ja, NU gaan we vakbekwamer geworden zijn.  M'n klak ....

Eerlijk gezegd vind ik dat dergelijke stoten gemeld moeten worden aan de FOD Mob, zodat hun vergunning ingetrokken kan worden ...

Dat laatste, ben ik serieus aan 't overwegen, maar ik heb weinig bewijsmateriaal.  Het gros werd verteld in de les, en staat niet zwart op wit.  In de syllabus, staat enkel de stapvoetse snelheid in een weg voorbehouden voor landbouwtractoren.

De kwakkel dat fietsers in een fietsstraat voorrang zouden hebben, is intussen quasi-algemeen hé ...


Vandaar net de taak, van iemand die een overheids-erkend opleidingsinstituut voor vakbekwaamheid runt, om NOOIT zulke LEVENSGEVAARLIJKE ONZIN te gaan verkondigen, maar net (proberen) uit te roeien.

De lesgeefster van dienst, was iemand met een brevet 5, instructeur zwaar vervoer.  Ze verdeelt haar tijd op dit bedrijf, en op een middelbare school in Ieper.  Daar geeft ze blijkbaar ook nog les zwaar vervoer, aan leerlingen die in het middelbaar onderwijs de opleiding vrachtwagenchauffeur volgen.

Hun syllabus, kwam mij overigens meteen wel héél erg bekend voor.  Onder elke foto de tekst: "copyright XXX 2013".  Maarreuhm, als ik m'n cd-rom voor lesgevers C+D ernaast leg ......dat is gewoonweg identiek hetzelfde.  Jawel, tot de teksten toe.


Och ja, nog eentje om het af te leren:

Als een drempel ZO gesignaleerd wordt: NOOIT NIKS inhalen:   (ben geen taalexpert, maar bedoelt ze dan: altijd alles?)



==> eerst noemde ze het zelfs nog vluchtheuvel, daarna corrigeerde ze zich alvast naar "drempel", ipv naar "verhoogde inrichting"
==> blijkbaar weet ze niet, dat dit bord, zonder de A14 op afstand, in principe niet volstaat (mogelijkheid 1)
==> blijkbaar weet ze evenmin, dat op een kpt, dit bord er helemaal niet hoeft te staan, maar dat de A14 op afstand volstaat (mogelijkheid 2)
==> blijkbaar weet ze evenmin, dat in een zone 30, er zelfs helemaal géén bord hoeft bij te staan (mogelijkheid 3)
==> blijkbaar weet ze ook niet, dat het enkel een LINKS inhaalverbod betreft, en dat rechts inhalen wanneer beide voorwaarden voldaan zijn, toegelaten is.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 september 2013 - 08:55:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3523 Gepost op: vrijdag 20 september 2013 - 12:21:24 »
Langs de ring in Mechelen worden momenteel de bermen gemaaid. Men gebruikt hiervoor bosmaaiers wat eigenlijk pure waanzin is. Daarstraks was het voor mij prijs. De bosmaaier lanceert een grote steen die recht door de zijruit van de auto voor mij gaat. Gevolg: ruit in gruzelementen!

Dit herinnert mij aan een voorvalletje, nu zo'n 12 jaar geleden. Ik was net in Mechelen in de VW garage mijn nieuwe firmawagen gaan ophalen (Golfje IV TDI, 100 pk, tiptronic). Aan het rondepunt vlak voor Willebroek op de N16 was het al prijs. Een steen van zo'n bosmaaier maakte een flinke put in de voorruit van mijn nieuwe wagen die minder dan 5 km gereden had.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3524 Gepost op: vrijdag 20 september 2013 - 20:09:57 »
Wie is er nu zo onnozel om met een bosmaaier te werken als er anderen in de buurt zijn, met alle gevaren vandien?

Ik wil hier op nog geen 50 meter van mij iemand in de buurt hebben als ik met onze sneeuwfrees rijd. Bij Leslie is de 15 meter lijn van de hond er eens ingesukkeld, en ze heeft de haak waaraan ze vastzit los uit de muur gerukt. Gelukkig heeft niemand die lijn tegen zijn appel gekregen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."