Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906214 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3555 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2013 - 20:51:31 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3556 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2013 - 21:41:15 »
Ik dacht dat de service bij VW en d'Ieteren laag was, moet je eens proberen om wat te regelen voor een Ford, word je nog vrolijker van.

Hoezo? Vertel!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3557 Gepost op: zaterdag 05 oktober 2013 - 01:09:18 »
Ik dacht dat de service bij VW en d'Ieteren laag was, moet je eens proberen om wat te regelen voor een Ford, word je nog vrolijker van.

Vertel maar op, want 'k heb net een Ford als firmawagen gekregen  ;)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3558 Gepost op: zaterdag 05 oktober 2013 - 07:48:16 »
Daarstraks neus aan neus gestaan met een VW Golf.  Heet standje, die kerel.

Hier kom ik aangereden.


http://goo.gl/maps/6PKci

Ik moet de derde weg nemen, de kruisstraat in.  Daar zitten drie van onze boeren.  Een snotneus met een VW (NL-plaat) nadert mij met een rotvaart, en wil mij kennelijk te snel af zijn op de rotonde.  Dus beslist hij om te gaan spookrijden, om me zo de loef af te steken.  Moet hij weten.  Alleen heeft hij zich kennelijk ferm misrekend.  En staat hij neus aan neus met mij, op het ogenblik dat ik met m'n trekker net de Braschaatsesteenweg voorbij ben.  Meneer kan er dus niet langs, en snapt kennelijk niet dat 't z'n eigen lompe schuld is.  Vertikt het om achteruit te rijden.  Probeert om er langs te komen.  Gaat natuurlijk allemaal niet.  Ik blijf op zo'n moment ijzig kalm staan.  Ik verroer geen vin.   Ha neen, zekers.  Ik zal nog ergens tegenaan rijden in een poging zijn stront op te kuisen.  Achteruit rijden, is trouwens al geen optie.  Er staat al een oud dametje achter me.   Laat 'm maar doen.  Wordt stilaan wat nijdig: "Allé, waarom gaat die melkboer nu ni opzij ?"  Het heftig zwaaien met z'n armen en de obligate middenvinger, neem ik er maar bij.   "Allé jong, ik moet er langs".  Tja, ... pech !

Heeft een kleine halve minuut geduurd.  Toen had 'm pech.  Er kwam van de Braschaatsesteenweg een combi afgereden.  De klabakken stappen uit, en komen poolshoogte nemen.  Ze komen langs achter, en roepen mij toe: "Waddist moat?  Hedde problemen?"  Euh, tja.  Ikke zo niet.  Hij daarentegen .....  

Ze hebben hem uiteindelijk maar achteruit weg geloodst, en vervolgens mocht hij hen efkes volgen.  Zal z'n dagje niet geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 oktober 2013 - 08:01:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3559 Gepost op: zaterdag 05 oktober 2013 - 16:12:54 »
Goed en slecht nieuws dus.

Het goede nieuws: het blauw is toevallig eens op straat en doet bovendien zelfs nog zijn job, de Hollander krijgt een lesje in verkeersgedrag.

Het slechte nieuws:

Citaat
Waddist moat?

Een flik die jou zijn "moat" noemt... dat is nog geen kleine belediging.

Ik kan het mij niet voorstellen dat een Polizist mij hier zou aanspraken met "Was ist los, Kumpel?" Ik zou hem op mijn beurt begroeten met het Beierse "Habe d'Ehre!"
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3560 Gepost op: zaterdag 05 oktober 2013 - 22:33:51 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3561 Gepost op: zondag 06 oktober 2013 - 07:24:42 »
nieuwe trend

vanmorgen om 05u30
vlug de echtgenote naar brugge station gevoerd omdat vanuit blankenberge geen trein is die om 08u00 in leuven aankomt

het was mistig in banken

zeker 6 voertuigen gezien die met fares aanreden ipv mistlampen
de snelheid is dan heel laag, omdat het zo mistig is
zien die gasten dan niet dat ze niks zien omwille van die lampen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3562 Gepost op: zondag 06 oktober 2013 - 10:05:32 »
Ze zien idd. nog veel minder (om niet te zeggen geen sikkepit), maar zijn gewoon te lomp om te snappen dat 't hun eigen schuld is omdat ze hun grootlichten te gebruiken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3563 Gepost op: zondag 06 oktober 2013 - 18:17:09 »
Ik zou gelijk hebben volgens hem, maar dit zou enkel gelden in de garage van aankoop volgens hem.

Aangifte doen bij de economische inspectie. Dat is een overtreding waar zware straffen op staan. Garantie moet door elke merkgarage uitgevoerd worden, om het even waar in Europa de wagen aangekocht werd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3564 Gepost op: zondag 06 oktober 2013 - 18:55:09 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3565 Gepost op: zondag 06 oktober 2013 - 19:06:34 »
 economische inspectie zoekt zulke zaken tot op het bod uit, je moet enkel aangifte doen en vanaf dan loopt de trein vanzelf.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3566 Gepost op: maandag 07 oktober 2013 - 00:09:54 »
Aangifte doen bij de economische inspectie. Dat is een overtreding waar zware straffen op staan. Garantie moet door elke merkgarage uitgevoerd worden, om het even waar in Europa de wagen aangekocht werd.

Zal wel niet zo simpel zijn omdat we niet specifiek over garantie praten, die is immers verlopen in 2010 (2 jaar vanaf 2008). We hebben het wel over een probleem dat erkend wordt door Bosch en hiervoor de kosten wil dragen, waarvan normaal alle Ford dealers op de hoogte zouden moeten zijn.

Dat maakt niets uit.

Het gaat om verborgen gebreken welke al van bij de aankoop aanwezig waren, waarom derhalve zowel Bosch als Ford van oordeel zijn dat zich daardoor voor deze specifieke problemen een uitbreiding van de basisgarantie opdringt, en waarvoor Ford dan ook richtlijnen uitgevaardigd heeft die de dealers, vanwege hun contract met Ford, verplicht zijn om na te leven.

Dat een aantal van die dealers overduidelijk te kwader trouw zijn en hun verplichtingen niet willen naleven, blijkt alleen al uit het feit dat ze beweren niet op de hoogte te zijn van de desbetreffende TSB, of volkomen ten onrechte beweren dat je enkel bij de garage waar de wagen aangekocht werd, recht zou hebben op de uitvoering van die bijkomende garantie.

Aarzel niet om, naast het melden bij de economische inspectie, Ford zellf duidelijk te maken dat je overweegt om aan het in gebreke blijven van de dealers ruchtbaarheid te geven via de algemene en automobielpers.

Citaat
Moesten zij een tegenvoorstel doen dat de meeruren boven de 45 minuten die Bosch hen vergoed, voor ons zouden zijn omdat wij daar nog geen klant waren, zou ik nog enigszins kunnen volgen

Geen sprake van. Wat je al dan niet moet betalen, hangt in dit geval niet af van een tegemoetkoming omdat je al klant bent, doch enkel van de tussen Ford en Bosch gesloten overeenkomst. Als Bosch oordeelt dat de werktijd 45 minuten is, en Ford dit bovendien aanvaard heeft, dan moet geen enkele dealer afkomen met meer werktijd.

Zo wordt er trouwens voor heel wat werkzaamheden in een merkgarage niet meer gerekend. Ze hebben een lijst met het aantal tijdseenheden (meestal 10 minuten) welke ze voor de verschillende werkzaamheden mogen aanrekenen. Stel dat er voor een bepaalde werkzaamheid 3 dergelijke tijdseenheden voorzien zijn. Is het een recente wagen en kan de technieker de klus op 20 minuten klaren, dan steekt de dealer 10 minuten in zijn zak. Is het een oude wagen en duurt de job 40 minuten omdat er enkele bouten muurvast geroest zijn, dan komen die 10 extra minuten uit de zak van de dealer, niet uit die van de klant.

Als de wagen moet hersteld worden na een aanrijding, en de dealer komt met de expert overeen voor 15.000 Euro, dan moet de dealer achteraf ook niet afkomen dat het langer geduurd heeft dan hij gedacht had en de rekening daardoor 20.000 Euro bedraagt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3567 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 09:10:36 »
Motorrijders die file-filteren met de 4 richtingsaanwijzers op.  Joost mag weten waarom ze het doen.  Ze bieden geen enkele meerwaarde, en 't is zelfs verboden.  Gisteren nog zo'n clown met suïcidale neigingen aan 't werk gezien.  Meneer beslist om ineens z'n plaats weer op een rijstrook in te nemen.  Door z'n 4 richtingsaanwijzers uiteraard geen richting aangegeven.  Verschalkte aldus de bestuurster voor mij in haar normale verwachtingen.  Ze moest vol in de ankers, temeer omdat hij haar ook nog ferm de pas afsneed bij z'n onaangekondigde zijdelingse verplaatsing.

Jongen, toch.  Als je leven je enigszins lief is.  Zet die 4 richtingsaanwijzers toch af.  Pas je snelheid een beetje aan.  Kondig je voornemen tijdig aan, en gebruik die spiegels waarvoor ze dienen ipv enkel om je haar te kammen.  Kortom: gebruik een beetje je verstand VOOR 't te laat is. en je je capriolen niet meer kan navertellen of je voor de rest van je leven verminkt geraakt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3568 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 12:54:06 »
Motorrijders die file-filteren met de 4 richtingsaanwijzers op.  Joost mag weten waarom ze het doen.  Ze bieden geen enkele meerwaarde, en 't is zelfs verboden.  Gisteren nog zo'n clown met suïcidale neigingen aan 't werk gezien. 
Citaat van: de wegcode
Artikel 32bis. Gelijktijdig gebruik van al de richtingsaanwijzers

De inrichting die toelaat al de richtingsaanwijzers van een voertuig gelijktijdig te laten werken, mag slechts gebruikt worden in de gevallen voorzien in artikelen 39bis.2 en 51 of om de andere weggebruikers te wijzen op een dreigend gevaar voor ongeval.
zoals je al stelt reed die motard gevaarlijk, dus mss daarom ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3569 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 18:09:20 »
Dus als je gevaarlijk en onverantwoord rijdt, gewoon de 4 knipperlichten opzetten. Want als je zo rijdt ben je een dreigend gevaar voor een ongeval. ??? ??? ???