Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3570 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 19:05:46 »
Kortom: gebruik een beetje je verstand VOOR 't te laat is. en je je capriolen niet meer kan navertellen of je voor de rest van je leven verminkt geraakt.

Helaas blijken vele motorrijders, ondanks hun kwetsbaarheid, dat verstand niet te gebruiken.

Ook hier zijn er in het afgelopen seizoen weer bijzonder veel slachtoffers onder de motorrijders gevallen.

Nu ben ik altijd heel voorzichtig om een hoge snelheid als de oorzaak van een ongeval te bestempelen. Maar als je ziet met wat voor snelheden die gasten hier over bochtige bergwegen scheuren, dan is het een wonder dat er niet nog meer verongelukken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3571 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 09:36:37 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3572 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 15:38:42 »
Knap dat je voor elke functie die iets of wat leiding geeft (planner bvb) een ingenieursdiploma moet hebben, maar die dan blijkbaar nog niet slim genoeg zijn om te begrijpen dat wegmarkeringen schilderen of goten poetsen op een drukke verbindingsweg géén goed idee is om 8u 's morgens. De arbeiders doen hun job, maar waar die planner met zijn hoofd zat... Bedankt voor de onnodige file mannen.

Een bekend verschijnsel. In ieder bedrijf kom je onbekwame leidinggevenden tegen, waardoor er aan de basis niet kan gewerkt worden zoals het hoort.

Ken je nog dat liedje:

De grootste aap die staat van voor,
hij doet de zotste kuren voor.


Citaat
Wel vreselijk grappig dat ik elke dag door bijna iedereen ingehaald wordt op de E313 met CC op 125 km/u en het vandaag omgekeerd was, beetje bang van dat beetje regen jongens? Enfin, bang genoeg om wat trager aan te doen toch, maar het kleven konden ze toch nog, alleen nu rechts in plaats van links.

Dat ken ik.

Op de E19 in Vilvoorde haalde ik met 130 op de teller een Lada in. De man maakte me met een blik duidelijk dat ik een wegpiraat ben die zo snel rijdt.

Ter hoogte van Mechelen kom ik in een hevige stortbui terecht, waarbij het aangewezen was om te vertragen tot 80 km/h wegens het beperkte zicht en de wateroverlast op het wegdek. De Lada-bestuurder haalt mij gezwind in, en heeft uiteraard zijn lichten niet ontstoken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3573 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:31:15 »
Motorrijders die file-filteren met de 4 richtingsaanwijzers op.  Joost mag weten waarom ze het doen.  Ze bieden geen enkele meerwaarde, en 't is zelfs verboden.  Gisteren nog zo'n clown met suïcidale neigingen aan 't werk gezien.  Meneer beslist om ineens z'n plaats weer op een rijstrook in te nemen.  Door z'n 4 richtingsaanwijzers uiteraard geen richting aangegeven.  Verschalkte aldus de bestuurster voor mij in haar normale verwachtingen.  Ze moest vol in de ankers, temeer omdat hij haar ook nog ferm de pas afsneed bij z'n onaangekondigde zijdelingse verplaatsing.

Ik weet niet wat het tegenwoordig met motards aan de hand is, maar mij lijkt een goed deel hoe langer hoe gekker te worden.

Zonder licht.
Met teveel licht.
De gekste stoten uithalend.

Zijn dat ge-upgrade zwakzinnige weggebruikers ofzo ?
Die nu ook denken dat in file alles mag, omdat ze een filefilter-regeling gekregen hebben ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3574 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:33:12 »
Knap dat je voor elke functie die iets of wat leiding geeft (planner bvb) een ingenieursdiploma moet hebben, maar die dan blijkbaar nog niet slim genoeg zijn om te begrijpen dat wegmarkeringen schilderen of goten poetsen op een drukke verbindingsweg géén goed idee is om 8u 's morgens.

Ik heb hier toch eens een link gepost naar een hulpje voor o.m. de verkeersdienst in Lier ?
Geen diplomavereisten ...
zegt genoeg denk ik ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3575 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:34:25 »
Op de E19 in Vilvoorde haalde ik met 130 op de teller een Lada in. De man maakte me met een blik duidelijk dat ik een wegpiraat ben die zo snel rijdt.
Ter hoogte van Mechelen kom ik in een hevige stortbui terecht, waarbij het aangewezen was om te vertragen tot 80 km/h wegens het beperkte zicht en de wateroverlast op het wegdek. De Lada-bestuurder haalt mij gezwind in, en heeft uiteraard zijn lichten niet ontstoken.
Wie sneller rijdt dan wij, is een wegpiraat.
Wie trager rijdt een hindernis op de weg ...

Voor de rest :
We maken regels voor anderen, en uitzonderingen voor onszelf.
« Laatst bewerkt op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:36:24 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3576 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:40:26 »
Je wordt niet alle dagen gebeld door het BIVV ...  ;D

Of ik misschien een domeintje wil afstaan.
Misschien wel ... maar dan zal het wel iets beter geregeld moeten zijn dan in het voorstel tot wijziging van de wegcode dan de Jef voorgesteld heeft.  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3577 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 18:12:39 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 09 oktober 2013 - 18:14:18 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3578 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 19:27:52 »

Ik weet niet wat het tegenwoordig met motards aan de hand is, maar mij lijkt een goed deel hoe langer hoe gekker te worden.

Zonder licht.
Met teveel licht.
De gekste stoten uithalend.

Zijn dat ge-upgrade zwakzinnige weggebruikers ofzo ?
Die nu ook denken dat in file alles mag, omdat ze een filefilter-regeling gekregen hebben ???

Zo is het ook met de zwakke weggebruikers geëvolueerd: geef ze een vinger, en ze nemen een arm.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3579 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 21:02:29 »
Deze middag file van voor de Bevrijdingstunnel tot aan de aansluiting met de Antwerpse Ring.  Zou er een ongeval gebeurd zijn?

Welneen.  Gewoon het opruimen van afval in de berm.  Achter de vangrails, nota bene.  Kon dus niet 's nachts gebeuren, met de wegverlichting aan.  Een fluohesje, vangrail, en het afsluiten van de pechstrook volstond ook al niet.  Neenee, het moest én zou overdag gebeuren, en er moest en zou nog een rijstrook afgesloten worden.  Goed bezig, jongens.  Wat kan het jullie schelen dat het verkeer weer maar eens in de soep draait.  
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3580 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 09:40:09 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3581 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 09:49:07 »
Gisterenavond ook een zwakbegaafde denk ik, zat willekeurig met zijn grootlichten te spelen. Vreselijk irritant om zo'n idioot achter je te hebben.
Of was zwaar geladen en had zijn lichten (uiteraard  :-\) niet in een lager stand gezet.  De meeste recente auto's hebben nochtans een knop om dit van achter het stuur aan te passen, maar hoeveel gebruiken het ?

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3582 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 09:54:00 »
Ik parkeer me deze morgend aan de school van mijn kinderen. Voor een keer was er voldoende plaats. Achter mij zijn zelfs nog twee plaatsen vrij, parallel met de weg. Komt daar één of andere mama haar kindje ook afzetten met een C3-tje. Ze krijgt haar kleine autootje niet geparkeerd achter mij, er is verdorie 10 m plaats vrij! Ze rijdt wat vooruit en achteruit met niet terzake doende stuurbewegingen en laat dan haar auto schots en scheef in het parkeervak staan. Hoe komen dergelijke idioten aan hun rijbewijs?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3583 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 10:05:27 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3584 Gepost op: donderdag 10 oktober 2013 - 10:24:37 »
Ik ben bijna zeker dat 95% niet eens weet waar dat knopje voor dient.
Ik ook  :'(
Eigenlijk zouden ze het automatisch instellen van de lichten (dikwijls in optie te verkrijgen) moeten verplichten in elke auto.
Net zoals ze DRL's verplicht hebben, waar ik overigens ook eerst het nut niet van inzag.  Maar als je ziet hoeveel kinkels in het halfdonker en/of mist hun lichten niet aanzetten kan het alleen maar helpen.  Ze hebben dan toch tenminste al iets van verlichting ...

Eigenlijk zijn veel mensen gewoon te dom en/of te lui om een auto veilig te besturen  :-X