Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3630 Gepost op: donderdag 24 oktober 2013 - 20:55:22 »
Braaf geweest dit jaar.  Vroege Sinterklaas gekregen op 't werk: nieuw werkmachien:



Zelfs vooraan, hangen er luchtbalgen van de vering onder.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3631 Gepost op: donderdag 24 oktober 2013 - 21:06:04 »
Nice enigste Mercedes vrachtwagen dat ik reed was een 800 reeksje, geen idee hoe dit bolt, ik ben best tevreden van de Daf CF, niet te groot moet er toch nooit in slapen (al hebben we wel een bed).
Hoeveel paardjes?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3632 Gepost op: donderdag 24 oktober 2013 - 22:14:24 »
450 dacht ik.

En 1 ezel achter 't stuur.   (néh, 'k was je voor hé  :D)

Ja, hij is wel hoog.  Niet echt ideaal, als je er -zoals wij- dagelijks vaak in/uit moet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3633 Gepost op: donderdag 24 oktober 2013 - 22:19:59 »
450 is netjes.
Precies voor het in-uitstappen, hebben wij ook veel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3634 Gepost op: donderdag 24 oktober 2013 - 23:12:06 »
Foc, dat is een mooie truck  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3635 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 12:11:29 »
In de binnnenstad van Mechelen neem heb ik voorrang aan een typisch VVR kruispunt. Een fietser die voorrang moest verlenen en trouwens ruim plaats had om even te vertragen ziet dit niet zitten en wil eerst de auto rammen. Hij ziet in dat dit waarschijnlijk niet het beste idee is en klopt dan maar met de platte hand op het koetswerk. Pure verkeersagressie, maar helaas zelden gecontroleerd.  >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3636 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 14:39:36 »
Of zoals Crevits van de week : alle kleine beetje helpen, bvb. de spitsstroken zijn een goed idee.
O ja madam? Waarom opent u die vanaf Ranst naar Borgerhout dan niet?

Met opsplitsing van de richtingen (Gent <-> NL) zodat een probleem in de ene richting de andere niet vast zet.

Blijkbaar is dat te intellectueel gedacht ... of te simpel.

De officiële lijn is dat ze dat richting steden GEEN spitsstroken leggen; omdat het verkeer op de ringwegen toch al vast zit.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3637 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 18:33:18 »
450 dacht ik.

Nog eens een Belgische truck die in bergop niet door de slakken ingehaald wordt.

Proficiat, en veel veilige kilometers ermee!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3638 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 23:30:28 »
Gisteren stond ik zou rond 19:45 voor de brug van Coloma over het kanaal van de Dijle naar Leuven. Op dit tijdstip is het dus al donker, zelfs geen twijfelgeval meer, maar gewoon pikkedonker. Er stond direct een kudde fietsers te wachten voor de slagboom tot de brug terug neergelaten zou worden. De meeste fietsers hadden geen lichten, ik schat dat hier in Mechelen meer dan 50% van de fietsers zonder correcte verlichting rijdt.

Achter mij komt een 4-tal wielertoeristen toe. Alle 4 hebben ze een heldere witte LED-lamp aan het stuur. Bovendien hebben ze twee kleine minder heldere witte LED-jes aan het einde van het stuur (het kromme stuk) die ook naar voor schijnen. Achteraan hebben ze op onder de zadel een rode knipper LED. Ze hebben alle 4 een geel-fluo hesje aan en bovendien zitten er op dit hesje aan voor een achterkant nog eens enkele tientallen LED-jes. De rest van de kleding bevat ook nog eens de nodige reflecterende strips. Het leken wel rijdende kerstbomen. Zichtbaarheid gegarandeerd!

Toen ik mijn weg kon verderzetten werd ik gevolgd door enkele fietsers (wieltje zuigen het was windop), een van deze fietsers had geen verlichting, de ander had bij gebrek aan een witte LED, maar twee rode LED's bevestigd, dus ook vooraan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3639 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 10:43:48 »
450 dacht ik.

Nog eens een Belgische truck die in bergop niet door de slakken ingehaald wordt.

Proficiat, en veel veilige kilometers ermee!
Met 450PK doe je nog niet veel bergop, dat is nog steeds terugschakelen veronderstel ik, ik heb er 410 en daar is het toch zo.
Maar op platte baan is het wel lekker meegaan met het verkeer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3640 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 11:30:00 »
Ooit 7000 PK, 22 wagens (autoslaaptrein) er achter ongeveer 900 ton, ook maar net genoeg om in de Ardennen boven te geraken.  ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3641 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 15:41:55 »
Ooit 7000 PK, 22 wagens (autoslaaptrein) er achter ongeveer 900 ton, ook maar net genoeg om in de Ardennen boven te geraken.  ;D ;D

Typische gierigheid van de NMBS. Een Aribus A380 heeft tenminste 128.000 PK om met 569 ton naar boven te geraken.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3642 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 16:49:26 »
Typische gierigheid van de NMBS. Een Aribus A380 heeft tenminste 128.000 PK om met 569 ton naar boven te geraken.  ;D

Maar zij komen wel 'van de grond...'

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3643 Gepost op: zaterdag 26 oktober 2013 - 17:30:58 »
Nog eens een Belgische truck die in bergop niet door de slakken ingehaald wordt.

Weet ik eigenlijk zo nog niet.

Qua comfort, zijn de Actrossen de ruimste  (interieur) die ze bij Milcobel hebben.  Wat dat betreft, is er zeker aan de chauffeur gedacht bij het ontwerp van de Mercedes Actros.  Maarreuhm, in vergelijking met de andere merken die bij Milcobel bollen, scoren de (huidige) Actros ronduit het slechtste.  Eerder aan de tamme kant.  Als ik achter een collega met een Volvo rijd, kan ik die bij de eerste molshoop al niet meer volgen.  En ook de MAN en de IVECO's hebben fors meer pit.  (Ma bon, IVECO is Italiaanse plastic brol).  

Benieuwd wat het wordt met deze nieuwe.  Nieuwe borstels vegen gewoonlijk goed, zeker?  Al staat hij nu tijdelijk weer in de garage, de PTO moet nog bijgesteld worden ifv de ACRAM melkpompen op de oplegger.  Soit, dergelijke kinderziektes hebben ze allemaal wel gehad.

Ook het schakelen van de (voorvangers Actros) hun automaat is niet altijd je datte.  Er zijn momenten dat 't tergend lang kan duren eer hij beslist heeft welke versnelling hij zal nemen.  Dat is ondermeer het geval, als je even vertraagt aan een onoverzichtelijk kpt, en je weer optrekt zodra duidelijk is dat de kust veilig is.  Geeft dan soms de indruk dat hij de impulsen niet snel genoeg verwerkt krijgt.  Dan durft 'm rare bokkesprongen maken, en doet hij er tergend lang over om de juiste versnelling te kiezen.  In zo'n geval, best preventief zélf tijdig manueel naar de juiste versnelling gaan VOORdat hij zélf kuren krijgt.

Maar voor wie daarmee om kan, is de voorganger eigenlijk wel een best aangename vrachtwagen.  En behalve een brug over de autosnelweg of een tunnel onder de Schelde, doen wij toch geen hellingen op die bewuste rit.  Dus op zich, heb ik 't eigenlijk nooit als een echt groot nadeel ervaren dat een Mercedes wat minder power heeft.  De Volvo (evenveel PK) heeft daarentegen beduidend meer power, maar naar m'n smaak te weinig beenruimte en te weinig comfort voor de chauffeur.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 oktober 2013 - 21:29:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3644 Gepost op: zondag 27 oktober 2013 - 02:52:38 »
Typische gierigheid van de NMBS. Een Aribus A380 heeft tenminste 128.000 PK om met 569 ton naar boven te geraken.  ;D

Maar zij komen wel 'van de grond...'

Bedoel je dat de NMBS maar niet van de grond komt?  ;D

Nu, als er dan al eens een trein van de grond komt en naast zijn sporen verder rijdt, dan loopt het meestal niet goed af.

Toen we jong waren, gingen we eens op de tramsporen staan. Er kwam een tram aangereden. De trambestuurder stapte uit en snauwde ons toe: "Awel, kunnen jullie niet van de sporen gaan?" Waarop wij met een grote glimlach antwoordden: "Wij wel, maar gij moogt dat niet met uw trammeke, hé."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."