Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906069 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3675 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 11:13:11 »
In een straat twee auto's breed sta ik te wachten om een voorrangsbaan op te rijden waar het verkeer stil staat.
Komt er een auto naast mij mee aanschuiven, dus op het vak van de tegenliggers ...

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3676 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 11:32:31 »
Dat zijn vlekken en blutsen

Koud water is beter voor die vlekken dan warm water ;D
Yep lichaamssappen zijn eiwitten en eiwitten stollen met warm water, zover was ik mee. ;D

Daarnet doorgangsbaan met afgebakend met witte doorlopende lijn aan de zijkant, daarnaast fietspad, waar staat de postbode? Half rijbaan half fietspad en parkeerplaats tussen de huizen en het fietspad.
Zelfde baan die vroeger 90 was maar nu gedegradeerd is naar 50 een taffelaar (White Van Man) voor me, 35-40/uur, ik haal die in (toegelaten), 2 km verder bebouwde kom, wie zie ik in mijn spiegel afgevlogen komen? Juist. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3677 Gepost op: vrijdag 06 december 2013 - 10:20:47 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3678 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 00:06:24 »
vanmorgen bij het buitenrijden uit Blankenberge gaat het aan de enorme snelheid van 10 (tien) km/u
een dame had het niet nodig gevonden om meer dan een klein rechthoekje van haar venster te krabben
ze keek boos omdat ze door verschillende wagens met de claxon begroet werd
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3679 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 09:24:54 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3680 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 09:28:31 »
Trein afgeschaft, bovenleiding stuk. Als dit de voorbode is van wat je met de trein voor de rest van de winter kan verwachten...

Ook een leukerd op de snelweg, kilometers niet naar rechts willen om dan aan zijn afrit te remmen - op de linkerrijstrook - om achter een vrachtwagen de afrit te nemen.

Met hoeveel brandweerlieden staan ze daar nu eigenlijk maar wat te gapen als een zieke koe die voor 't eerst in haar leven een trein ziet passeren ?  Dan hoeft het toch niet meer te verwonderen dat de afhandeling van een ongeval telkenmale zo onnodig lang duurt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3681 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 11:28:11 »
Trein afgeschaft, bovenleiding stuk. Als dit de voorbode is van wat je met de trein voor de rest van de winter kan verwachten... 

Te weinig onderhoud, te duur: sleepstukken stroomafnemer, bovenleiding wordt minder snel vervangen, meer E-verkeer. NMBS moet treinen laten rijden, maar het mag niets kosten.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3682 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 11:49:12 »
Ik was gisteren in NL, onderweg dus naar de NL Q-music geluisterd.  In het nieuwe melding over problemen met treinen omdat de sporen te glad waren ...  Zijn de Nederlandse spoorwegen ondertussen in hetzelfde bedje ziek ? 
Zou dat sinds de samenwerking rond de Fyra overgeslagen zijn ?

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3683 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 12:14:37 »
Ik was gisteren in NL, onderweg dus naar de NL Q-music geluisterd.  In het nieuwe melding over problemen met treinen omdat de sporen te glad waren ...  Zijn de Nederlandse spoorwegen ondertussen in hetzelfde bedje ziek ? 
Zou dat sinds de samenwerking rond de Fyra overgeslagen zijn ?

Als de sporen glad zijn, heeft dat niets met lansgrenzen te maken, maar met de weersomstandigheden. Een storm stopt ook niet aan de grens.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3684 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 12:16:22 »
Ik was gisteren in NL, onderweg dus naar de NL Q-music geluisterd.  In het nieuwe melding over problemen met treinen omdat de sporen te glad waren ...  Zijn de Nederlandse spoorwegen ondertussen in hetzelfde bedje ziek ?  
Zou dat sinds de samenwerking rond de Fyra overgeslagen zijn ?

Als de sporen glad zijn, heeft dat niets met lansgrenzen te maken, maar met de weersomstandigheden. Een storm stopt ook niet aan de grens.
Je meent het ?  ::)

Wat ik bedoel is: de sporen glad ?  Hoe doen ze dat dan in landen waar het echt winter is ?  Daar rijden geen treinen in de winter of zo ?

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3685 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 12:36:20 »
Je meent het ?  ::)

ja !  ;D

Citaat
Wat ik bedoel is: de sporen glad ?  Hoe doen ze dat dan in landen waar het echt winter is ?  Daar rijden geen treinen in de winter of zo ?

Vergelijk een trein niet met een auto aub. Sneeuw, ijs  heeft weinig of geen invloed op het glad zijn van de sporen. Eerste druppels, na lange periode droog: zeer gevaarlijk, ook voor de auto trouwens. Bladeren op het spoor, Stadsgebieden, industriegebieden met veel uitwasemingen van auto's of industrie, samen met vochtig-mistig weer: gladde sporen, bladeren zijn als olie. Overal hoor, niet alleen in belgië. Het nieuwe materieel is ook veel gevoeliger voor gladde sporen dan het oud, nu afgevoerd materieel.
Extreme weersomstandigheden, zoals in Scandinavië en in bergstreken zijn minder een probleem. De kop-noch-vis-weeromstandigheden die wij vaak hier kennen zijn veel slechter.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3686 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 09:17:11 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3687 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 09:34:39 »
Het wordt 's morgens al pittig koud en ik merkte vandaag zelfs enkele ijsplekken op bij mij thuis op de parking en ook op de eerste 100 m op weg naar de school van de kinderen. Wat verder sta ik rustig aan te schuiven op de Mechelse ring, voor mij staat een BMW 528i (E39), ondertussen dus al maar dan 12 jaar oud. Er staan fraaie 19-duimsvelgen onder. Uit het profiel van de banden maak ik op dat linksachter een zomerband staat en rechtsachter een winterband. Dit moet dat 'interessant' rijgedrag leiden op een wat gladde winterse weg! :o

Koop dan een kleinere minder krachtige wagen, of koop 17" wielen, als je de kost van een deftige set banden niet kan betalen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3688 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 11:05:02 »
Het wordt 's morgens al pittig koud en ik merkte vandaag zelfs enkele ijsplekken op bij mij thuis op de parking en ook op de eerste 100 m op weg naar de school van de kinderen. Wat verder sta ik rustig aan te schuiven op de Mechelse ring, voor mij staat een BMW 528i (E39), ondertussen dus al maar dan 12 jaar oud. Er staan fraaie 19-duimsvelgen onder. Uit het profiel van de banden maak ik op dat linksachter een zomerband staat en rechtsachter een winterband. Dit moet dat 'interessant' rijgedrag leiden op een wat gladde winterse weg! :o

Koop dan een kleinere minder krachtige wagen, of koop 17" wielen, als je de kost van een deftige set banden niet kan betalen!

Ik vrees dat er meer mensen zich dingen ontzeggen om met modellen van bepaalde merken te kunnen rijden. Ze meten zichzelf daar een bepaald imago mee aan (kijk maar eens rond in onze (?) hoofdstad). De veiligheid van zichzelf en een ander is daarin duidelijk minder belangrijk.

Achterwielaandrijving en verschillende banden op één as, en dit met mogelijke gladheid. Kermis verzekerd!
« Laatst bewerkt op: donderdag 12 december 2013 - 11:07:03 door e49Memling »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3689 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 17:03:36 »
Achterwielaandrijving en verschillende banden op één as, en dit met mogelijke gladheid. Kermis verzekerd!
Of bij voorwielaandrijving bij het ingaan van een gladde bocht... (hopelijk geen boom aan de wegrand...)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I