Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906159 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3810 Gepost op: donderdag 13 maart 2014 - 01:29:22 »
Bij een oversteekplaats wordt de voorrang bepaald door een verkeersREGEL , niet door de wegmarkering die de plaats aangeeft waar deze regel van kracht is ...
is dat dan niet zo met alle verkeerstekens? (beetje verward  ??? )
Neen.

Je kan in de wegcode ook de opdeling tussen verkeerstekens en verkeersregels zien als je het overzicht bekijkt :

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode

De verkeersregels gaan van Art 7 tot 59 (Titel II)

De verkeerstekens van 65 tot 77 (Titel III)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3811 Gepost op: zaterdag 15 maart 2014 - 01:07:11 »
Fanmail onderweg. Nee niet met de smog maar sinds vorige week al.
Een mens zet dan zijne CC op de max. toegestane snelheid.  >:(

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3812 Gepost op: zaterdag 15 maart 2014 - 18:47:57 »
Fanmail onderweg. Nee niet met de smog maar sinds vorige week al.
Een mens zet dan zijne CC op de max. toegestane snelheid.  >:(

Heb jij ook achteraan zo een sticker "Multanova Fidelity Club"?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3813 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 10:04:36 »
Sinds maandag werk ik bij een andere klant in het zuiden van Brussel, rechtover het station Brussel-Zuid. Ondertussen heeft mijn vrouw haar rijbewijs behaald en mag zij de auto gebruiken om de kinderen naar onthaalmoeder en school te brengen. Voorlopig gebruik ik de trein om op het werk te geraken. Van deur tot deur kost me dat ongeveer 50 min.

Vandaag was dus de tweede dag dat ik met dat 'vervoer'-middel naar het werk kom en het bevalt me absoluut niet. Ik rijd op waarschijnlijk de beste lijn van het land qua aanbod. Eigenlijk hoef ik niet naar het uur te zien, er zijn minstens 4 treinen per uur, in de spits nog meer. Helaas heb ik nu al twee dagen 's morgens vertraging gehad. Gisteren was dat zo'n 15 min, vandaag bleef het beperkt tot 5 min. De trein vertrok telkens op tijd in Mechelen, op een rit van slechts 28 min creëert men dergelijke vertragingen, tot meer dan 50%, ongehoord!

Omdat ik wil zitten gedurende de rit koop ik me een 1e klasse ticket. Absolute zekerheid op een zitplaats geeft dat ook niet, maar het is alleszins beter dan zeker te moeten rechtstaan. De capaciteit op deze drukke lijn moet dringend opgevoerd worden. De trein die ik 's morgens neem is een stel van de 900-reeks (aka Duikbril). De eerste klasse zitplaatsen zijn daar exact hetzelfde als de tweede klasse zitplaatsen. De zetels zijn smal en de beenruimte is zeer beperkt. Je zit als het ware opgepropt tussen de andere reizigers.

Dat brengt me op het volgende punt, medereizigers. Vandaag zat ik naast een politieker die stonk naar het zweet (zal in ieder geval niet van het werken geweest zijn). De kerel voor me had zijn rugzak op de grond gezet waardoor de beenruimte nog meer beperkt werd. Gelukkig bleef ik deze morgend gespaard van het hinderlijk gesis dat uit de oortjes komt van een mp3-speler van iemand die in de buurt zit.

De trein een 'vervoer'-middel, nee niet echt!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3814 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 21:48:10 »
Ik verdenk de OV-fans er van stiekem een ondergoed-fetish te hebben ...

Ben ook niet meteen fan van de verzamelde lijf- en/of overmatige parfumgeur die een bende opeengepropte mensen verspreiden.


Heb ooit een prof gehad die in de aula vlakaf vroeg of de dames ofwel allemaal hetzelfde parfum konden dragen, ofwel geen, want de stank vooraan was voor hem niet te harden.

Zàààlig moment !  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3815 Gepost op: maandag 31 maart 2014 - 18:51:24 »
Vanmorgen 2 keer op goed 500m zowat van de weg gereden door 2 voorrangsnegeerders met "lichte vracht"

1 keer bij rijstrookwissel
1 keer aan oprit snelweg


Flits maar verder gasten, en verwonder jullie maar dat de ongevallencijfers zo slecht blijven ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3816 Gepost op: maandag 31 maart 2014 - 22:38:20 »
Ze gaan er NOG méér doen, en guess what: de braven burger mag mss nog mee bepalen waar ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3817 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 08:36:38 »
Al dat gespuis van vrachtwagens met buitenlandse plaat, rijden ze amper 80 en wil je hen inhalen versnellen ze tot 90, voeg je terug achter hen in dan remmen ze weer af naar 80, en zo spelen ze dat spelletje keer op keer. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3818 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 13:58:45 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3819 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 14:20:52 »
Was vanmorgen precies nog goed wakker.

Argumentje gevonden dat de " linksaf door rood " problematiek bij de conflictvrije afslagregeling vermoedelijk volledig onderuit haalt, en dat ik nog nergens teruggevonden heb in berichtgeving hierover  :


De vaststelling van de flitspaal is geen enkel bewijs dat de beklaagde effectief ook linksaf gereden is ...
De inductielussen liggen zowat altijd voor de plaats waar men effectief linksaf gaat.
Het enige bewijs is dat er verder gereden werd in die rijstrook terwijl het rood was linksaf - niet dat er ondanks het vermeende verbod ook effectief afgeslagen is.
En laat dat laatste nu net nodig zijn om er een overtreding van te maken.

Het niet opvolgen van de voorsorteringspijlen is slechts een eerstegraads overtreding.


Tegelijk is er geen enkel bewijs dat er NIET afgeslagen is - ttz geen bewijs dat de voorsorteringspijlen niet gevolgd zijn op het kruispunt ...


Resultaat : er is geen vaststelling van welke overtreding dan ook ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3820 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 16:50:50 »
Cruisecontrol op de snelweg, 125 km/u op de rechtse rijstrook. Ik word ingehaald door iemand die links blijft hangen en om een of andere reden vertraagd waardoor ik terug op hem inloop en net als ik langs hem hang wil hij naar rechts komen ::) Ergste is dan nog dat zijn achterliggers dan nog vieze blikken naar mij zitten te trekken als ze me inhalen, 't zal nog mijn schuld geweest zijn :) Vraag me af hoe bekwaam je zelf bent als je niet beseft dat het je eigen voorligger was die vertraagde en niet ik die versnelde.

Aha Rafael... rechts inhalen... den boek op!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3821 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 16:52:56 »
Het niet opvolgen van de voorsorteringspijlen is slechts een eerstegraads overtreding.

Wie zegt dat je de voorsorteringspijlen niet opgevolgd hebt?

Er is geen bewijs dat je naar links afgeslagen bent, maar ook geen bewijs dat je dat niet gedaan hebt of een andere richting genomen hebt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3822 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 17:50:20 »
Het niet opvolgen van de voorsorteringspijlen is slechts een eerstegraads overtreding.

Wie zegt dat je de voorsorteringspijlen niet opgevolgd hebt?

Er is geen bewijs dat je naar links afgeslagen bent, maar ook geen bewijs dat je dat niet gedaan hebt of een andere richting genomen hebt.

Inderdaad.

Vandaar :

Citaat
Resultaat : er is geen vaststelling van welke overtreding dan ook ...
   ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3823 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 17:53:24 »
Cruisecontrol op de snelweg

Waarom denk je dat we het enige land zijn met verbodsborden voor CC  ;D

Als je de CC op hebt staan, merk je pas hoe variabel sommige mensen rijden zonder dat daarvoor een reden te zien is.
Vaak gaan ze pas weer sneller rijden wanneer ze merken dat ze ingehaald worden door een auto die ze zelf net ingehaald hadden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3824 Gepost op: dinsdag 01 april 2014 - 20:49:16 »