Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4020 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 16:50:41 »
Kaakstraat Wommelgem.  Verhoogde inrichting van zo'n 500 meter lang.  Zone 30 (dus moet niet gesignaleerd worden als VI).  Bovenop deze VI van 500 meter lang, ligt er dan NOG 's een verhoogde inrichting.  Op de link, ongeveer daar waar die beige auto en die twee tegemoetkomende fietsers zich bevinden.

>>> Kaakstraat Wommelgem

Strange. Ik heb zoiets nog niet gezien.  Ik vind alleen niet meteen een specifieke regel in de plaatsingsvoorwaarden die zulks zou verbieden.  Of mis 'k ergens wat ?

(En zou ik hier nu 30 +30 = 60 mogen, mits dat een aangepaste snelheid zou zijn ?  :D  ) 
(Ah nee, tuurlijk niet: zone 30)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 oktober 2014 - 16:55:10 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4021 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 18:24:58 »
Kaakstraat Wommelgem.  Verhoogde inrichting van zo'n 500 meter lang.  Zone 30 (dus moet niet gesignaleerd worden als VI).  Bovenop deze VI van 500 meter lang, ligt er dan NOG 's een verhoogde inrichting. 
Strange. Ik heb zoiets nog niet gezien.  Ik vind alleen niet meteen een specifieke regel in de plaatsingsvoorwaarden die zulks zou verbieden.
Een hoop dwaasheden zijn niet verboden ...


Er zijn ook verhoogde inrichtingen die nooit eindigen.
Je rijdt daar op en .... nergens er weer af als ge niet omkeert.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 oktober 2014 - 18:35:08 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4022 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 23:44:21 »
En >>> DIT is wat ervan komt, als er aan begeleiders géén vereisten inzake kennis wegcode of -zoals hier- inzake didactische vaardigheden gesteld worden.
Dat is inderdaad zoals die schrijft, rijbewijs afpakken.
Maar ook heel triestig
Citaat
Dennis Seifert: ik doe hier gaan aangifte van omdat ik al 2 keer aangifte ben gaan doen van een vluchtmisdrijf waarbij een auto tegen de vrachtwagen was gereden en ze hebben mij op het politiebureau behandeld als een idioot. Ik heb nihil vertrouwen in de belgische politie alsook in ons rechtssysteem. Kortom, als ik dit ga aangeven ben ik een uur/anderhalfuur kwijt zonder dat het iets zal uithalen.

Die claxon gaat hem wel eens geld kosten denk ik.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4023 Gepost op: zaterdag 04 oktober 2014 - 00:02:06 »
En >>> DIT is wat ervan komt, als er aan begeleiders géén vereisten inzake kennis wegcode of -zoals hier- inzake didactische vaardigheden gesteld worden.

Het spijtige is dat je ook met een gebrevetteerd rijschoolinstructeur in België geen enkele garantie hebt op een degelijke opleiding. Je kunt bijvoorbeeld een instructeur treffen die theorieles geeft en al jaren niet meer op de hoogte is van de wijzigingen aan de wegcode, en bovendien niet in bergop kan schakelen en vertrekken.

Naast de technische problemen met het schakelen, ga ik er evenwel van uit dat de betrokken leerling totaal ongeschikt is om een motorvoertuig te besturen, anders stop je niet op de rijbaan van een autosnelweg.

Bedroevend is natuurlijk ook de vrachtwagenchauffeur die het aangewezen vindt om, met een claxon die hij in België niet mag gebruiken omdat hij meertonig is, de leerling alleen nog maar wat zenuwachtiger gaat maken, en aldus voor nog meer onveiligheid zorgt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4024 Gepost op: zaterdag 04 oktober 2014 - 07:21:54 »
Er zijn ook verhoogde inrichtingen die nooit eindigen.
Je rijdt daar op en .... nergens er weer af als ge niet omkeert.
in Brugge  weet ik er zo een waar je een verhoogde inrichting boven een verhoogde inrichting hebt, en je rijdt er nooit van af
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4025 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 18:09:20 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4026 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 18:23:10 »
Al maanden een weg tussen weien met zone 70 km/u, volgezet met C43 bordjes 50 km/u. Zullen geen toestemming krijgen van de Vlaamse overheid om de zone te wijzigen en zo creatief zijn? Is denk ik een gewestweg. Pf.

Rafael, ik begin hoe langer hoe meer te vermoeden dat er daar stevig wat corruptie bij komt kijken ...
Da's een goudmijn hé, elke keer weer een hoop nieuwe borden.

Zoneborden moesten dienen om MINDER borden te plaatsen.
Effect is dat er nog veel méér staan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4027 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 18:32:29 »
« Laatst bewerkt op: maandag 06 oktober 2014 - 18:43:44 door Rafael »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4028 Gepost op: donderdag 09 oktober 2014 - 16:52:29 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4029 Gepost op: donderdag 09 oktober 2014 - 20:51:14 »
Zet een plakkaat: "pas op voor de verf", en je hebt altijd onnozelaars die gaan testen hoe nat de verf nog is.

Hier dus de shame shit.  Hier is de overweg dicht, voor 1 maand.  Reeds op grondgebied Aartselaar, staat al duidelijk aangegeven dat de overweg Brouwerijstraat gesloten is.  En toch rijden er zich nog elke dag onnozelaars vast aan die overweg.  Ook De Lijn doet haar duit in het zakje, door al twee schadegevallen omdat haar chauffeurs de voor hen voorziene omleiding niet volgen.  Belletje van de burgemeester naar De Lijn, leerde nochtans dat iedereen op de hoogte zou moeten zijn van de gewijzigde situatie voor de chauffeurs. Nog geen dag later was het tweede schadegevalletje evenwel een feit.

En 't zijn heus niet enkel Lijnbus-chauffeurs die zich stoemmelings vastrijden.  Ook genoeg ezels die duidelijk enkel in staat zijn om een aantal vooraf geprogrammeerde trajectjes te volgen.  En neen, een omleiding hebben ze dan niet in hun database zitten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4030 Gepost op: donderdag 09 oktober 2014 - 21:11:43 »
Nieuw wegdek in de straat komen leggen. Ik heb opeens een pak meer respect voor die mannen, ik weet niet of ik zo kalm zou kunnen blijven. Nauwelijks 1 dag werk, nauwelijks 1 dag hinder, en toch zo véél onnozele mensen met maar een halve hersencel. Het is perfect mogelijk om een klein blokje rond te rijden (blokje om is nauwelijks 3 minuten langer), maar toch vegen ze allemaal hun botten, negeren ze de kegels (ze stappen zelfs uit om de kegels aan de kant te zetten!) en rijden ze over de verse asfalt. Toppunt was een vrouw die tot vlak achter de asfalteermachine reed en van haar oren begon te maken dat ze door moest!
Gevolg van het systematisch neerpoten van "plaatselijk verkeer" dat nergens op slaat.

In Lier zijn ze daar ook kunstenaars in.

Sluiten helder stadswijken af door slecht geplaatste borden "uitzonderlijk plaatselijk verkeer" ;
Als die dan eens echt terecht zijn, rijden ze natuurlijk OOK door ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4031 Gepost op: donderdag 09 oktober 2014 - 21:15:00 »
Paar dagen geleden aan de fantastische werf op de R16 in Lier wou er éne in een SUVverd de pas afsnijden van deze brave burger die zich naar het begin van het rijtje begaf op de wegvallende rijstrook om bij sterk vertraagd verkeer te gaan ritsen   ;D

Tsja, die klein ottokes zien er misschien niet uit, maar ze zijn erg beweeglijk hé   >:D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4032 Gepost op: vrijdag 10 oktober 2014 - 10:08:40 »
Ik moet regelmatig in Leuven centrum zijn. Alhoewel Leuven maar net iets meer dan 20 km van Mechelen ligt is het voor mij met de wagen nauwelijks bereikbaar. De snelste route loopt normaal gezien via de snelweg over Brussel, niet te doen in de spits. De Leuvensesteenweg is al tientallen jaren een pijnpunt. Vooral t.h.v. de fileberg (Herent) kan je soms heel lang aanschuiven.
De trein is dan een optie, Mechelen – Leuven duurt in principe zo’n 25 à 30 min. Helaas moet ik exact aan de andere kant van Leuven zijn. Dat is iets meer dan 20 min stevig doorstappen. Uiteindelijk doe ik over de volledige verplaatsing zo’n uurtje en dat voor slechts 24 km.
Vandaag probeerde ik de bus eens uit van Leuven station tot op het werk. Dit bleek een vergissing. Even wachten op de bus en de rit zelf duurt bijna even lang dan het stappen zelf. Bovendien kreeg ik de maken met een eikel van een buschauffeur. Ik begrijp nu waarom mensen wel eens agressief worden t.o.v. de chauffeurs. De attitude van die man was volledig verkeerd.

De mythe van het openbaar vervoer. Het is gewoon te traag. Met de auto in de file doe ik er even lang over. Met de fiets doe ik er ook een uurtje over. Daar gaat onze mobiliteit dus naar toe. We halen in de 21e eeuw de snelheid van een postkoets!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4033 Gepost op: vrijdag 10 oktober 2014 - 19:16:01 »
Citaat van: JC
Daar gaat onze mobiliteit dus naar toe. We halen in de 21e eeuw de snelheid van een postkoets!
Dat is de nagel op de kop. En wie weet zit het ergens in een verborgen agenda om ons op de toekomst voor te bereiden om minder de auto te gebruiken en meer alternatieven te zoeken.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4034 Gepost op: zaterdag 11 oktober 2014 - 22:58:12 »
En wie weet zit het ergens in een verborgen agenda om ons op de toekomst voor te bereiden om minder de auto te gebruiken en meer alternatieven te zoeken.
mochten er bruikbare alternatieven bestaan zou ik akkoord gaan
het openbaar vervoer is geen oplossing
better a bad day at sea
than a good day at the office