Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4335 Gepost op: vrijdag 20 november 2015 - 11:06:48 »
Dit was blijkbaar niet naar de zin van die 'professionele' chauffeur met oplegger achter mij. Hij vond het nodig op nauwelijks 5 m achter mij te gaan rijden.

Nooit zal ik de roekeloosheid van een dergelije vrachtwagenbestuurder kunnen begrijpen, des te meer omdat dergelijk bumperkleven geenszins tijdwinst kan opleveren, doch wel veel tijd- en geldverlies bij de minste aanrijding.

Ja, ik weet het: hij moet meer uren dan toegestaan rijden, en hij staat onder tijdsdruk. En voor de rechter heeft hij veel tegenslag gehad in zijn leven. Zijn vader was pastoor, zijn moeder in de prostitutie. Zijn eerste zoon is aan de drugs, zijn tweede aan de drank, zijn derde zit in Syrië, en de dochter is verliefd geworden op een flik. En zijn vrouw slaat hem en gaat vreemd.

Maar essentieel voor een bestuurder, en al zeker voor een professioneel met een gevaarte dat zeer veel onheil kan veroorzaken, is nu juist dat hij tijdens het rijden desondanks zijn verstand gebruikt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4336 Gepost op: zondag 29 november 2015 - 13:04:03 »
Door het regenweer maakte ik vandaag een rit tot in Wechelderzande. Het regende aardig door en dit samen met de spray van de voertuigen maakte de zichtbaarheid niet echt optimaal. Het valt mij op dat er nog altijd met een belachelijk korte veiligheidsafstand wordt gereden. Een paar keer zag ik wagens op minder dan 5 m van hun voorganger, er kon letterlijk geen auto meer tussen. Bij de 100 à 120 km/u die ik reed nam ik als veiligheidsafstand minimum de afstand tussen 2 verlichtingspalen en liever nog een pak meer. Helaas wordt er niet op gecheckt, zolang de variabele borden maar lage tot absurd lage snelheden aangeven zal alles wel ok zijn zeker.

Ondertussen zijn de nieuwe Nokian zomerbanden al een paar duizend km oud. Ze zijn opmerkelijk goed op dit natte en ietwat koudere wegdek. Volgende week gaan misschien de winterbanden erop, als de temperatuur wat verder wil zakken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4337 Gepost op: woensdag 02 december 2015 - 23:09:02 »
Uitlaat van de vrachtwagen doorgerot, was 2 maand geleden nog zonder opmerking door de keuring...... ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4338 Gepost op: donderdag 03 december 2015 - 00:21:44 »
Uitlaat van de vrachtwagen doorgerot, was 2 maand geleden nog zonder opmerking door de keuring...... ???

Had je dan liever gehad dat ze er 2 maanden geleden bij de keuring met een schroevendraaier al wat gaten ingestoken hadden?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4339 Gepost op: donderdag 03 december 2015 - 01:18:19 »
Uitlaat van de vrachtwagen doorgerot, was 2 maand geleden nog zonder opmerking door de keuring...... ???

Had je dan liever gehad dat ze er 2 maanden geleden bij de keuring met een schroevendraaier al wat gaten ingestoken hadden?  ;D
Dat ze hun bril hadden opgezet, onmogelijk dat dit 2 maand daarvoor niet te zien was.
Je zult er maar achter rijden, knalt er ineens een pijp van 2 meter en 15 kg onder die truck vandaan....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4340 Gepost op: donderdag 03 december 2015 - 10:11:35 »
De kerstperiode komt eraan en dat zie je ook op de weg. Gisteren zag ik op de E19 iets bizar in het donker voor mij. Ik zag duidelijk twee rode achterlichten, maar daarom heen nog wat andere lichtjes. Rond de lichten had de eigenaar enkele led-strips aangebracht, op de bumper over quasi heel de breedte ook. Het verhoogt de zichtbaarheid maar hang dan geen witte LEDs op de achterkant van je wagen.

Ik mag veronderstellen dat de eerste de beste patrouille deze mens aan de kant zet, een boete geeft en hem niet laat verder rijden vooraleer deze onreglementaire verlichting is verwijderd. Blijkbaar niet zo in Belziek!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4341 Gepost op: donderdag 03 december 2015 - 21:47:35 »
Uitlaat van de vrachtwagen doorgerot, was 2 maand geleden nog zonder opmerking door de keuring...... ???
Hecht jij dan belang aan de keuring ?
Die kunnen ze in België net zo goed afschaffen, is totaal waardeloos.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4342 Gepost op: vrijdag 04 december 2015 - 04:34:04 »
Uitlaat van de vrachtwagen doorgerot, was 2 maand geleden nog zonder opmerking door de keuring...... ???
Hecht jij dan belang aan de keuring ?
Die kunnen ze in België net zo goed afschaffen, is totaal waardeloos.
Ik vind de keuring belangrijk, niet om te zien of mijn brandblusser wel op de juiste plaats hangt maar wel of het geheel klopt, het moet bij mij gewoon in orde zijn en ik heb de naïeve gedachte dat de keuring ervoor zorgt dat de andere rondom mij ook in orde zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4343 Gepost op: vrijdag 04 december 2015 - 16:51:05 »
Ik vind de keuring belangrijk, niet om te zien of mijn brandblusser wel op de juiste plaats hangt maar wel of het geheel klopt, het moet bij mij gewoon in orde zijn

Ik denk dat je voor een dergelijke keuring beter naar een ernstige werkplaats gaat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4344 Gepost op: vrijdag 04 december 2015 - 18:31:42 »
Wat is een ernstige werkplaats?
VAB keuring ofzo?
Garage's bekijk ik een met beetje  terughoudendheid naar, ze vinden maar al te graag iets dat dringend moet gebeuren, als de kassa maar rinkeld.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4345 Gepost op: vrijdag 04 december 2015 - 22:24:37 »
Garage's bekijk ik een met beetje  terughoudendheid naar, ze vinden maar al te graag iets dat dringend moet gebeuren, als de kassa maar rinkeld.

Dat hang natuurlijk van de garage af. Ik heb bijvoorbeeld lichtjes een velg van onze BMW beschadigd. Toen ik bij de dealer advies vroeg, heeft hij eerst nagezien of er verder niets verbogen was, en dan kreeg ik te horen: "Als U daar vanuit optisch oogpunt ongelukkig mee bent, kunnen we dat herstellen, maar als het mijn wagen was, zou ik dat niet doen, want het levert technisch volstrekt geen probleem op."

GOCA laat de kassa op een andere manier rinkelen: door je laten terug te komen voor een onbenulligheid, maar intussen ernstige zaken niet te melden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4346 Gepost op: vrijdag 04 december 2015 - 22:49:04 »
Dat hang natuurlijk van de garage af. Ik heb bijvoorbeeld lichtjes een velg van onze BMW beschadigd. Toen ik bij de dealer advies vroeg, heeft hij eerst nagezien of er verder niets verbogen was, en dan kreeg ik te horen: "Als U daar vanuit optisch oogpunt ongelukkig mee bent, kunnen we dat herstellen, maar als het mijn wagen was, zou ik dat niet doen, want het levert technisch volstrekt geen probleem op."

Probeer maar 's als leek het kaf van het koren te scheiden .....

Ik heb dat helaas moeten ondervinden bij mijn Citroën Berlingo.  Na ruim 200.000 km, moest de wagen nog 's naar de keuring, en heb ik de koppeling laten vervangen.  Was op. Wagen naar de garage.  Ik vroeg om ook 's naar mijn remmen te kijken, want ik had 't gevoel dat die niet meer 100 % remde zoals 't hoort.  's Avonds de wagen teruggehaald, bij navraag mbt de remmen kreeg ik te horen dat die nog in prima staat waren volgens de remtestbank, en hij daar ook niet meteen iets aan miszag. Nee, de remmen waren nog tip top.  Wagen door de keuring geraakt.

Dag na dag begon ik echter te ondervinden dat de remmen almaar slechter werkten.  Niet getwijfeld, daar zou ik niet mee blijven rondrijden.  Dus ikke terug naar de garagist.  Is hier bij ons in de gemeente, maar ik was m'n karretje toch maar weer mooi een halve dag kwijt.  Ik heb er meteen de echtgenoot bijgehaald, gewoonlijk is het zijn vrouw die het papierwerk voor haar rekening neemt.  Al 's stevig van m'n oren gemaakt dat er maar twee mogelijkheden zijn: ofwel moet uw remtestbank vandaag nog mee met 't oud ijzer, ofwel moet gij vandaag nog om een nieuwe bril.  Maar remmen doet 'm niet zoals 't hoort.  Die middag kreeg ik telefoon van de garagist, om mij te melden dat er daar idd. een lekje was, en dat de remschijven nu compleet oil soaked waren.  Dus het ganse zootje moest vervangen worden, en dat zou mij nog een aardige stuiver kosten.  Toen ik dan reageerde, ha, daarom dat ik vanmorgen een olievlek vond in de garage, was het antwoord: Neen, uw motor lekt ook nog ergens olie.  Maar daar moet ik nog 's naar kijken.  Of ze dat dan niet gezien hadden toen ik langskwam voor 't onderhoud voor keuring en vervangen van die koppeling ?  Jawel, maar we hebben 'm toen 's goed gereinigd met de hogedrukspuit en zo ben je door de keuring geraakt.  Op de keuring hebben ze dat lekje gelukkig niet gezien, meneer.

Wagen terug gehaald, me even beholpen met de auto van m'n schoonvader en een andere wagen gekocht.  Weg ermee ! (m'n wagen bedoel ik dan uiteraard, niet m'n schoonvader) Greet vond 't aanvankelijk nog zonde van 't geld dat we die koppeling hadden laten vervangen, en wou daarom ook nog de remmen laten vervangen.  Ik vertrouwde 't al lang niet meer.  Noch de auto, die een lopende rekening begon te worden.  Eerst de koppeling, dan de remmen, dan nog dat olielek "ergens" in de motor, .... wat zou 't volgende zijn ?  Ik had 't gevoel dat die auto een bodemloze put zou zijn.  En ook de garagist vertrouw ik niet meer.  Ofwel is het een bedrieger, ofwel is het een prutser.  Maar mij zullen ze daar niet meer zien.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 december 2015 - 22:56:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4347 Gepost op: zaterdag 05 december 2015 - 02:58:27 »
Een remvloeistoflek, dat is toch iets wat zelfs een leek dadelijk ziet als de wagen op de brug staat, want daar ziet het vuil onderaan de wagen er veel donkerder en nat uit. Op de remmentestbank geeft dat een serieus verschil in remdruk tussen twee wielen op dezelfde as, en die wijzerplaten zijn groot genoeg om ze zonder bril van ver te kunnen aflezen. Mogelijk stond ook het niveau in het remvloeistofreservoir al vrij laag. Man, het zou wreed tegengevallen zijn als je een noodstop had moeten uitvoeren, want dan trekt de wagen ook nog opzij naar de kant tegenover die defekte rem, waarvan het wiel nog wil verder rijden, terwijl het andere wiel op die as behoorlijk afremt.

Het is ook hier in Duitsland niet gemakkelijk om een ernstige werkplaats te vinden. Maar ik rijd liever met een Lada die goed onderhouden en hersteld wordt dan met een Mercedes-Benz die slecht onderhouden en hersteld wordt.

Het probleem met een nieuwe wagen is dat je het de eerste jaren niet merkt als hij niet goed onderhouden wordt, maar dat later des te meer problemen en kosten oplevert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4348 Gepost op: zondag 06 december 2015 - 22:23:15 »
ik heb de naïeve gedachte dat de keuring ervoor zorgt dat de andere rondom mij ook in orde zijn.
Na al de jaren dat je hier op 't forum ronddwaalt, zou je toch stilaan beter moeten weten.  ;D

Ik heb ooit al wel eens het verhaal van mijn mechanische remdrukbegrenzer achteraan gedaan ?
Gesneuveld na 8 of 9 jaar ... auto trok ineens (stevig) weg in de bocht bij eerder licht remmen.
Over de smeerpunt op werk: remdrukbegrenzer in 2 stukken

Wordt vervangen in merkgarage
Auto opgehaald nadien, remmen niet terug op druk gebracht.
Gelukkig test ik dat voor ik tegen 90 aan de verkeerslichten kom en heb ik desnoods geen remmen nodig ...
Meteen terug om te reclameren.

Daags nadien trekt auto wéér weg bij licht remmen in dezelfde bocht.
Weer over de put op 't werk.
Nieuwe remdrukbegrenzer hangt er in 2 stukken bij - duidelijk foutief gemonteerd
Terug langs garage.

Geen onderdelen meer in voorraad.
Begrenzer volledig verwijderd.
Naar TC, en zonder opmerkingen ivm remmen gekeurd ...
Dat voertuig was een gevaar op de weg hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4349 Gepost op: dinsdag 08 december 2015 - 18:50:26 »
Man man, zowel de verkeerssignalisatie op de Antwerpse ring als de verkeersinfo op de radio worden beide door een beschutte werkplaats gedaan.
Ik rij in Kontich de snelweg op net als er op de radio gezegd wordt dat er in Borgerhout 1 rijstrook afgesloten is, over de E19 geen info.
Nu de realiteit, van voor Wilrijk staat alles stil, in de Craeybecks is de rechter rijstrook reeds met een rood kruis, bij het samenvoegen van de ring moeten we nog 3 rijstroken opschuiven, er blijven er nog enkel 2 van de 6 over, na Berchem krijgen we 3 rijstroken, 2 blijven afgesloten.
Ik kom Oelegem binnengereden en krijg de eerstvolgende update op de radio, goed bezig jongens.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 08 december 2015 - 18:54:02 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien