Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4590 Gepost op: vrijdag 17 februari 2017 - 12:25:15 »
Ik word oud!

Gelukkig maar, als je niet meer oud zou worden, zou het voorbij zijn.

Ik word niet meer oud, ik ben al oud, ik word alleen nog ouder.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4591 Gepost op: zondag 19 februari 2017 - 12:36:32 »
Ik word oud!

Gelukkig maar, als je niet meer oud zou worden, zou het voorbij zijn.

Ik word niet meer oud, ik ben al oud, ik word alleen nog ouder.  :D

Proficiat!  ;D ;D ;D  ;)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4592 Gepost op: zaterdag 25 februari 2017 - 11:23:19 »
Gisteren zag ik een kleine bus (20 personen) over de snelweg zwalpen. Regelmatig reed hij met één wiel op de pechstrook om wat later half op het tweede rijvak te rijden. Wanneer ik hem inhaalde met de moto zag ik dat de buschauffeur heel te tijd op facebook zat te kijken op zijn smartphone. Hij merkt op dat ik dit zag, ik ben rustig verder gereden en heb heel duidelijk 'nee' geknikt. Zijn reactie was zoiets als: "Wat is er" en hij deed rustig verder! Gelukkig was de bus leeg in dit geval. Ik wil alvast nooit met zo'n idioot meerijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4593 Gepost op: zondag 26 februari 2017 - 11:45:17 »
Ik word oud!

Gelukkig maar, als je niet meer oud zou worden, zou het voorbij zijn.

Ik word niet meer oud, ik ben al oud, ik word alleen nog ouder.  :D

oud mss .... maar gelukkig nog niet out ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4594 Gepost op: zondag 26 februari 2017 - 14:11:33 »
Dank je wel, Walter en Bert.  :)

Ik heb gelukkig nog geen last van die Duitser die altijd de spullen van oude mensen verstopt... verdorie, hoe heet hij ook weer... nu ben ik het vergeten... ach ja, Alzheimer.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4596 Gepost op: donderdag 16 maart 2017 - 12:11:31 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3106355/2017/03/16/Vuistslag-omdat-we-niet-snel-genoeg-opzijgingen.dhtml  :o :-[ :-\ :'( :-X

Als volwassene een kind van 12 jaar een vuistslag geven omdat het niet snel genoeg naar je zin uit de weg gaat... neen, die man moeten ze daar voor mijn part niet voor straffen, hij hoort thuis in een gesloten psychiatrische inrichting. "Sport" noemen ze dat soort crimineel wielertoerisme.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4597 Gepost op: donderdag 16 maart 2017 - 19:19:34 »
De kaap van de 20000 km op de moto is overschreden op net geen 13 maanden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4598 Gepost op: donderdag 16 maart 2017 - 20:23:45 »
De kaap van de 20000 km op de moto is overschreden op net geen 13 maanden!

Binnenkort wil je alleen nog met je Tesla rijden.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4599 Gepost op: vrijdag 17 maart 2017 - 08:13:44 »
De kaap van de 20000 km op de moto is overschreden op net geen 13 maanden!

Binnenkort wil je alleen nog met je Tesla rijden.  ;D

Dat zul niet lukken vrees ik. Mijn vrouw neemt de auto om de kinderen naar school te brengen en naar het werk te rijden. Ik zal dus de moto blijven nemen. Trouwens of het nu een Tesla is of een Lada, in de file staan vind ik maar niks. Met de moto rijd ik er met een brede smile tussendoor. Ik mag wel stellen dat ik van die 20 000 km minstens een kwart aan file filteren heb gedaan. Ik ga nog een langere post schrijven van mijn ervaringen na 20 000 km op de moto. Mijn ervaring met file filteren moet ik zeker delen. Trouwens moest dit niet toegelaten zijn was ik nu al dood!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4600 Gepost op: vrijdag 17 maart 2017 - 11:32:48 »
(...)  Mijn ervaring met file filteren moet ik zeker delen. Trouwens moest dit niet toegelaten zijn was ik nu al dood!
I'll second that !

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4601 Gepost op: zondag 02 april 2017 - 20:40:49 »
Vorige nacht heb ik de laatste OTA update (Versie 8.1) laten installeren door de Model X. Hierin zat een verbeterde autopilot voor hardware 2.0. Die Autopilot 2.0 deed het tot nu toe een pak slechter dan Autopilot 1.0.

Vandaag had ik de kans om dit eens te testen en het verschil is gigantisch. De vorige versie kon maximum 90 km/u op de snelweg en was in de praktijk daardoor alleen maar bruikbaar in de file. De huidige versie heeft deze maximum snelheid omhoog gebracht naar 130 km/u. Bovendien kan de nieuwe versie ook van rijstrook wisselen, hiervoor moet je enkel je knipperlicht gebruiken en het stuur even vastnemen.

Vandaag heb ik deze nieuwe autopilot getest en ik ben onder de indruk. Ik had hem ingeschakeld net voor de afrit van Kontich op de E19. Ik heb hem pas terug uitgezet aan de afrit Zoersel op de E34, dat is zo'n 3à à 35 km rijden. Je moet de Antwerpse ring passeren en daar is het nu ook op zondag al aardig druk. Ik heb niet één keer moeten ingrijpen op dit hele traject! Wel vraagt de autopilot om de 3 minuten om het stuur even vast nemen. In bepaalde moeilijke situaties blijkt hij hier nog een keer extra om te vragen. Het valt op dat hij veel stabieler rijdt, de vorige versie bracht te veel kleine stuurcorrecties aan en ook de snelheid werd soms niet vloeiend geregeld. Dit is allemaal een stuk beter.
De autopilot kan nog een stuk beter maar hij is nu al bruikbaar geworden. Omdat ik ook "data-sharing" heb aangezet kunnen de gegevens die vergaard worden tijdens het rijden op autopilot door Tesla gebruikt worden om de autopilot nog te verbeteren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4602 Gepost op: maandag 03 april 2017 - 10:45:27 »
Vorige nacht heb ik de laatste OTA update (Versie 8.1) laten installeren door de Model X. Hierin zat een verbeterde autopilot voor hardware 2.0. Die Autopilot 2.0 deed het tot nu toe een pak slechter dan Autopilot 1.0.

Vandaag had ik de kans om dit eens te testen en het verschil is gigantisch. De vorige versie kon maximum 90 km/u op de snelweg en was in de praktijk daardoor alleen maar bruikbaar in de file. De huidige versie heeft deze maximum snelheid omhoog gebracht naar 130 km/u. Bovendien kan de nieuwe versie ook van rijstrook wisselen, hiervoor moet je enkel je knipperlicht gebruiken en het stuur even vastnemen.

Vandaag heb ik deze nieuwe autopilot getest en ik ben onder de indruk. Ik had hem ingeschakeld net voor de afrit van Kontich op de E19. Ik heb hem pas terug uitgezet aan de afrit Zoersel op de E34, dat is zo'n 3à à 35 km rijden. Je moet de Antwerpse ring passeren en daar is het nu ook op zondag al aardig druk. Ik heb niet één keer moeten ingrijpen op dit hele traject! Wel vraagt de autopilot om de 3 minuten om het stuur even vast nemen. In bepaalde moeilijke situaties blijkt hij hier nog een keer extra om te vragen. Het valt op dat hij veel stabieler rijdt, de vorige versie bracht te veel kleine stuurcorrecties aan en ook de snelheid werd soms niet vloeiend geregeld. Dit is allemaal een stuk beter.
De autopilot kan nog een stuk beter maar hij is nu al bruikbaar geworden. Omdat ik ook "data-sharing" heb aangezet kunnen de gegevens die vergaard worden tijdens het rijden op autopilot door Tesla gebruikt worden om de autopilot nog te verbeteren.
Met de laatste update zouden nog altijd maar 2 cameras van de 8 effectief gebruikt worden had ik ergens gelezen, goede
 veilige software heeft geduld nodig...

Ik denk dat electrek.co jouw ervaring bevestigt:
Citaat
https://electrek.co/2017/03/30/tesla-autopilot-2-0-camera-8-1-update/

Indeed, it’s the biggest jump for the speed limit, but Electrek has also learned that Tesla is now making a better use of its hardware. With the 8.1 update, Tesla is now using 2 cameras instead of just the one out of the 8 cameras on the sensor suite.

As we previously reported, Tesla is currently rebuilding its Autopilot features on the new hardware suite introduced in October 2016.

They are transitioning from using technology proprietary to Mobileye on a single camera setup and radar to a new suite with 8 cameras, 3 front-facing and 5 around the car, a radar, 360-degree ultrasonic, and Tesla’s own image processing technology running on a Nvidia supercomputer.

Until this week, Tesla was only trying to recreate the capabilities on ‘Tesla Vision’ using equivalent hardware, a front-facing camera, radar, and also GPS data, but we were able to confirm that for the update 8.1, Tesla added another front-facing camera in order to improve Autosteer performance – especially at high-speed.

The update increased the speed of Autosteer from 55 mph to 80 mph to make it more useful on highways. Early tests show that the performance is now comparable to the first generation Autopilot:
« Laatst bewerkt op: maandag 03 april 2017 - 10:50:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4603 Gepost op: maandag 10 april 2017 - 18:21:39 »
Kosten om een de batterij op te laden: 7,87 euro  >:(.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4604 Gepost op: dinsdag 11 april 2017 - 08:48:20 »
Kosten om een de batterij op te laden: 7,87 euro  >:(.

Waar?

Wat kost het "normaal"?

7,87 euro, daar koop ik amper genoeg diesel meer voor 100 km.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."