E19 tussen Brecht en Sint-Job in 't Goor.
Nederlandse vrachtwagen rijdt véél te kort op z'n voorligger, ik zou er m'n hand alvast niet meer willen tussensteken. Op het ogenblik dat ik bezig ben 'm in te halen, beslist hij eindelijk om toch maar te gaan inhalen. Richtingsaanwijzer aan, en welgeteld 1 seconde later al een boze claxonstoot. Ja, beste vriend .... wat wilt ge dat ik doe ? Moet ik per sé de middenberm in soms ? Soit, ik geef ik wat gas bij om me daar uit de voeten te maken. Ondertussen is m'n achterligger niet meteen van plan de vrachtwagen voor te laten, dus ook hij geeft nog wat gas bij. De ergernis bij de vrachtwagenchauffeur groeit. In m'n spiegels zie ik 'm herhaaldelijk seinen met zijn grootlichten, en obscène gebaren met de arm maken (raampje had hij open).
Kerel ....
Kilometers aan een stuk, blijf je véél te kort achter je voorligger rijden. Er hoeft maar éven iets anders te lopen dan je zou verwachten, en een ongeval is niet meer te vermijden. Dan moet de brandweer éérst op de depanneur wachten om je voorligger een eindje vooruit te trekken alvorens ze kunnen beginnen met jou uit je cabine te bevrijden. Ondertussen is het fileleed niet meer te overzien. Mits een béétje vooruitziend rijden, had je 'm trouwens al lang voorbij gekund. Ook gewoon twéé seconden wachten tot m'n achterligger en ik je voorbij waren, had kunnen volstaan. Maar neen. Pas wanneer je zelf ingehaald wordt, beslis je ineens om te gaan inhalen. En dan moet iedereen maar stante pede wijken zodra je richtingsaanwijzer werkt. Dat je daar niet eens màg inhalen op dat tijdstip, tot daar toe. Het snelheidsverschil was groot genoeg, dat beetje hinder dat je zou veroorzaken, soit, ik zou er nog perfect mee kunnen leven. Worst case, zou het je iets van een 55 euro kosten voor het negeren van een inhaalverbod. Dat moet je dan zélf maar even uitmaken, of het jou het risico waard is om 90 ipv 80 verder te kunnen rijden.
Het zijn klojo's als jij, die ervoor zorgen dat beroepschauffeurs een slecht imago krijgen.