Auteur Topic: Steden klagen over vlucht van de middenstand...  (gelezen 6975 keer)

wooter

• Gast
Re: Steden klagen over vlucht van de middenstand...
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 02:05:38 »
Ja, maar...
1) Als je langs de achterkant de parking oprijdt, geraak je daar volgens mij niet...
2) Zélfs die parking stond volledig vol, een week of 2 terug... (Mja, half NL rijdt er ook rond...)
Uh?  De parking heeft 1 inrit, en die inrit is bereikbaar via de Groenendaallaan en Noordlaan...  Zelfs via de Vosseschijnstraat ben ik er al eens binnengereden.

Ik vind Genk niet een ideaal voorbeeld van ondergrondse parkings... Onder Shopping 2 is de parking voornamelijk voor bewoners, en de parking onder het kerkplein is niet echt ruim.  Ook de nieuwe parking onder het nieuwe centrum is niet gigantisch.

Betere ervaringen heb ik in Maastricht.  Maar dat is ook de thuisstad van Q-Park en die dingen zijn gewoon goed en ruim, tegenover de draken in Hasselt (betalen enkel met munten of biljetten) of de massa's dure Interparkings in Brussel...  Voor dat dure ticket krijg je er namelijk de urinegeur en persoonlijke bewaking van daklozen en illegalen bij...  De abonnementsopties zijn enkel maar duurder dan elke dag een ticketje afrekenen aan een midcareer net-geen-leefloner...  Hier en daar komen er automaten die ook wat recenter plastic accepteren, maar de urinegeur blijft...
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 februari 2010 - 02:10:34 door wooter »

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 05:07:29 »
In Ieper is het al niet veel beter.
Sinds de heraanleg van de grote markt en omgeving is het dagdagelijks ellende troef en kom ik er nog zo weinig mogelijk.
Ook parkeerverbod of veel minder parkeergelegenheid ?  Sinds wanneer dan ?

Het precieze jaartal weet ik niet meer maar het moet nu een jaar of 10 zijn dat ze daar alle asfalt aan het verwijderen zijn en aan het vervangen door kasseien wat voor veel lawaaihinder zorgt, valpartijen door 2-wielers, hobbelig gedoe, verzwikte enkels of andere verwondingen en slipgevaar bij regen of ijzel.
Voordien was de grote markt een grote rotonde waar veel meer parkeergelegenheid was op het middeneiland en voor het gerechtsgebouw.
Bovendien was er veel vlotter verkeer.
Nu heb je maar de helft van de parkeergelegenheid meer en staat iedereen op mekaar te wachten en is bijna het volledige stadscentrum herschapen in 30km/u. wat eigenlijk niet zo erg is gezien je meestal toch zo goed als stilstaat.

Een 3-4 jaar geleden heb ik daar nog zelf geparkeerd, Grote Markt, voor die restaurants rechts, en een leuk terrasje gedaan.
én voor de Lakenhallen kan je toch ook nog (betalend) parkeren.
volgens deze site toch:
Citaat
http://www.acci.be/fb111pjwb593oot1tnt237.aspx
Parkeren
Er is voldoende parkeergelegenheid bij de Lakenhallen op de Grote Markt en het Vandenpeereboomplein (beide betalend behalve na 18u00 en op zon- en feestdagen) of vlakbij het station (gratis) wat slechts vijf minuutjes wandelen is.

Dat moet je eens proberen tijdens een gewone werkweek.
Parking station----vergeet het maar.
Vandenpeereboomplein----vergeet het maar
Probeer maar eens naar de werkwinkel te gaan tijdens de week of Belgacom of syndicaat of ziekenbond of iets dergelijks.
DE POST was een tijdlang in de Diksmuidestraat maar is ondertussen terug verhuisd net buiten het stadscentrum.
Zelfs het politiebureau is ondertussen reeds naar een andere locatie verhuisd, eerst de Rijselstraat en nu ook in het vroegere FLV (Lerhout&Houspie).
Ze willen inderdaad van de markt een toeristische trekpleister maken zolang je maar niet met de auto komt en liefst nog Engels spreekt.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 11:11:18 »
Ze willen inderdaad van de markt een toeristische trekpleister maken zolang je maar niet met de auto komt en liefst nog Engels spreekt.
Dat gevoel had ik ook toen ik daar was, in elk geval was het dan eerder toeval die dag daar nog een parkeerplaats te vinden.

Ik denk dat het ergens in juni was, mss examenperiodes ofzo; in elk geval was het toen mooi weer en het was tijdens de middaguren.
(was een dienstuitstapje naar kazerne in Ieper  ;))
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 20:27:38 »
Ja, maar...
1) Als je langs de achterkant de parking oprijdt, geraak je daar volgens mij niet...
2) Zélfs die parking stond volledig vol, een week of 2 terug... (Mja, half NL rijdt er ook rond...)
Uh?  De parking heeft 1 inrit, en die inrit is bereikbaar via de Groenendaallaan en Noordlaan...  Zelfs via de Vosseschijnstraat ben ik er al eens binnengereden.
Hmmm, wij rijden altijd langs de Vosseschijnstraat de parking op, maar ik had niet de indruk dat je via die ingang naar de bovenparking van Decathlon kon... (of anders lag dat aan het feit dat de inrit als uitrit gebruikt werd toen...)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 02:11:14 »
(was een dienstuitstapje naar kazerne in Ieper  ;))

Ah, begin Kemmelseweg tegen de Rijselseweg. Vlakbij het spoor die ook 100 meter achter mijn tuin langskwam. Je zat toen dus op nog geen 2 kilometer van mijn (toenmalige) deur. :D