Auteur Topic: Wat verdient een rijschool instructeur omtrent?  (gelezen 5246 keer)

Offline Fender

• Starter
  • *
  • Geslacht: Man
Wat verdient een rijschool instructeur omtrent?
« Gepost op: vrijdag 19 februari 2010 - 16:03:35 »
Hallo, ben 47 jaar, voor de moment werkloos en overweeg voor rijschool instructeur een cursus te volgen. Zowel voor motor als auto les te kunnen geven. Maar zou graag weten wat de lonen ongeveer zijn, evenals of het mogelijk is van hier een 40 of 38 urige werkweek in te hebben. Ook graag de visie van mensen die dit doen. Aangezien lonen voor sommige nogal delicaat zijn mag men mij dit ook via mail laten weten ...
Rij sinds '85 motor en met de wagen deed ik service en reed gemiddeld 60.000 a 70.000 km per jaar zonder noemenswaardige boetes of ongevallen. Niet goed wetende waarin dit topic moest staan heb ik dit gekozen.
Alvast bedankt ingeval reaktie,
mvg Gerrit (Waasland B)

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Wat verdient een rijschool instructeur omtrent?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 februari 2010 - 17:18:56 »
Loon, zeer mager: amper € 12,00/uur bruto voor praktijklessen en amper € 14,00/uur bruto voor theorielessen. Bediendenstatuut is mogelijk en dan moet je 165 uur/maand presteren als volle medewerker. Van avond- of weekenduren mag je geen schrik hebben. De brevetexamens zijn niet van de poes.
Je moet het dus niet voor de centen doen maar wel omdat je graag betere bestuurders op de weg wil krijgen.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 februari 2010 - 22:23:31 »
Ik doe het dus in bijberoep en niet als hoofdberoep.
Voor de rest kan ik Kunde hierin bijtreden.
Voor het geld moet je het zeker niet doen  :'(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 19 februari 2010 - 23:22:15 »
Je moet het ook niet doen met als motivatie "beter iets dan niets".

De meeste kandidaten zijn nog vrij jong. Je moet dus graag en goed met jongeren kunnen omgaan, van wie de ene op die leeftijd al wat meer maturiteit heeft dan de andere. Het moet je voldoening geven om die jongeren iets bij te brengen voor de rest van hun leven. Het vereist begrip en geduld. Je moet angsthazen en zenuwpezen kunnen geruststellen, en ervoor zorgen dat ze zelfverzekerd naar het examen kunnen gaan. Overmoedigen moet je natuurlijk leren hoe ze de voet van het gaspedaal moeten nemen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Fender

• Starter
  • *
« Reactie #4 Gepost op: zondag 21 februari 2010 - 11:23:14 »
Alvast bedankt voor jullie reaktie, ik heb de komende week nog een sollicitaiegesprek en aks dit niets wordt schrijf ik me alvast in voor deze cursus. Het spreekt me alleszins enorm aan van met jonge mensen om te gaan. Alleen jammer dat het zo weinig betaald want als ik aan 't eind van mijn loon nog een stukje maand over heb...
Maar in bijberoep is dit wel veel gunstiger lijkt me.
« Laatst bewerkt op: zondag 21 februari 2010 - 11:25:16 door Fender »

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 21 februari 2010 - 20:40:22 »
Ik doe het reeds sinds 1994 in bijberoep en ik bekijk het als hobby.
Ik zou het niet willen doen als hoofdberoep,en ik heb mijn eigen beloofd dat als de interesse er niet meer is ik er mee kap.
Ben nog steeds bezig  ;D