Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416072 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #750 Gepost op: woensdag 07 november 2012 - 21:53:23 »
Tsja, kranten verkopen graag hé.  Hoe sensationeler hun titel, hoe liever ze 't hebben.  Hmm, ik geef toe: je hebt idd gelijk dat ze in werkelijkheid geen 6 km hebben moeten omlopen.  Dus je zou je kunnen afvragen, of het nu écht wel nodig was om nog 's in de krant te gaan janken.

Anderzijds, als het koppel dat niet zou doen, zou er voor die agente, volgens hetzelfde ons-kent-ons principe bij de politie naderhand nooit wat mee gebeuren.  En zou zij dapper voort kunnen doen zoals ze nu bezig is.  Nu kan (versta: durft) burgemeester Bart Somers niet anders meer dan de zaak minstens te (laten) onderzoeken.  Da's toch al een begin (maar wellicht helaas ook niet meer dan dat  :'().
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #751 Gepost op: donderdag 08 november 2012 - 08:38:53 »
Door de werken achter het station in Mechelen zijn er sinds kort enkele straten enkelrichting geworden (Motstraat - Nattestraat - Dellingstraat). Er werd een lus gecreëerd van en naar de Leuvensesteenweg. Dit samen met de verkeerslichten aan de Leuvensesteenweg moet de afhandeling van het verkeer op het Raghenopark verbeteren. Op dit Raghenopark is echter ook een politiebureel gevestigd (Federale politie), nl. in de Zeutestraat. De ingang tot de parking is gelegen langs de Nattestraat. Toen ik deze morgend braaf de enkelrichting volgde in de Nattestraat kwam er toch een voertuig uit de verkeerde richting. Waarom verraste het me niet dat deze de parking van de Federale Politie opdraaide!
Geef hen maar het voordeel van de twijfel. Het was een bezoeker en geen politie die het lef had om voor een politiekantoor in de verkeerde richting te rijden en die op hun parking mocht staan waar ook anonieme voertuigen staan! ;D

Ik hou het de komende dagen in de gaten. Wat makkelijk is als je boven dit politiebureau werkt!  ;)
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #752 Gepost op: vrijdag 23 november 2012 - 08:10:08 »
De volgendeuh:


Politiebediende moffelt haar eigen flitsboete weg.

Bron en ©: >>> GVA

Citaat
De tuchtprocedure loopt nog tot maart 2013 en kan leiden tot het verlies van haar job. Haar advocaat pleitte voor een werkstraf. "Ik vind dat ik al zwaar genoeg gestraft ben", zei M.

==> Wel, wel.  Madam vindt dus dat ze zélf haar strafmaat te bepalen heeft ook nog.  Is die nu niet verlegen, zeg?  Mag de rechter mss nog een straf uitspreken die hij gepast acht, ja?  Mag het?  De enige die zich zo domweg in nesten gewerkt heeft, ben je zélf.  Wie z'n gat verbrandt, moet maar op de blaren zitten.  Sorry, op mijn begrip hoef je niet te rekenen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 november 2012 - 08:32:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #753 Gepost op: vrijdag 23 november 2012 - 13:29:24 »
Ik trek al mijn kogelvrije vest aan, want ik zou heel even de advocaat des duivels willen spelen.

Strikt genomen gaat het natuurlijk om diefstal met bedrog door een politiebeamte, en dat druist uiteraard in tegen onze principes.

Maar een schorsing zonder wedde voor 100 Euro vind ik toch al een zware straf, en als ze nu ook nog haar job zou verliezen, vind ik dat wel wat buiten verhouding.

Want zijn we niet de mening toegedaan dat de overgrote meerderheid van de snelheidsboetes louter een vorm van gelegaliseerde diefstal is? Eigenlijk heeft zij dus enkel maar geprobeerd zich niet te laten bestelen.

Als ik met de auto van Leslie geflitst word, en ik kan bewijzen dat Leslie op dat ogenblik op haar werk was, zal ik ook niet twijfelen om mij er daarmee vanaf te maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #754 Gepost op: vrijdag 23 november 2012 - 15:12:48 »
Ik trek al mijn kogelvrije vest aan, want ik zou heel even de advocaat des duivels willen spelen.

Wees gerust, 'k zal niet schieten.  Al wat ik verschiet, ben ik toch maar kwijt.  :D

Strikt genomen gaat het natuurlijk om diefstal met bedrog door een politiebeamte, en dat druist uiteraard in tegen onze principes.

Voilà, en wie z'n gat verbrandt, moet maar op de blaren zitten ook.

Maar een schorsing zonder wedde voor 100 Euro vind ik toch al een zware straf, en als ze nu ook nog haar job zou verliezen, vind ik dat wel wat buiten verhouding.

Akkoord, maar mag een rechter dat beslissen?  

Het zou bij mij al héél anders overkomen, mocht ze nu haar fout toegeven en oprecht berouw tonen over wat ze gedaan heeft.  En voor alle duidelijkheid: dan heb ik het over die diefstal met bedrog (of minstens poging tot).  En als de rechter alles goed weloverwogen heeft.  Daarbij nog enigszins mild is en die schorsing zonder wedde idd al als een zware straf aanziet, en haar verder nog een kans wil geven .... dan zou ik de laatste zijn om daar nog kritiek op te hebben.  Is de rechter daarentegen wat strenger, dan kan zij mss nog in beroep gaan tegen het vonnis.  Zo werkt het rechtssysteem toch (afin, toch ongeveer)?

Een beklaagde die eventjes zélf haar straf gaat bepalen, daar heb ik veel moeite mee.  Sorry.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 november 2012 - 15:25:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #755 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 00:20:46 »
Een beklaagde die eventjes zélf haar straf gaat bepalen, daar heb ik veel moeite mee.  Sorry.

Dat deed haar advocaat toch ook, want die pleitte voor een werkstraf.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #756 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 07:38:52 »
Als ik morgen iets jat op m'n werk, word ik ook op staande voet ontslagen.  Idem als ik zou frauderen, m'n baas op 1 of andere manier bedriegen.  En zonder opzeg, ontslag wegens dwingende redenen.  Dus doppen, zal er dan evenmin inzitten.  En op de melkerij, werk ik niet direct in een soort voorbeeldfunctie zoals iemand die voor de politie werkt.  

En als ik in mijn privéleven een te ernstige verkeersinbreuk zou plegen, die mij een verval oplevert, kan ik ook een tijdje niet meer met de camion rijden.  En dan is het bye bye brevet.  Bye bye job in de rijschool.  Owee dus, als de variabele signalisatie boven de E313 of de Antwerpse Ring weer maar eens tilt slaat, en totaal overbodig 50 aangeeft.  Terwijl de snelweg leeg is, geen incident te zien, geen wegenwerken te zien, en de weersomstandigheden ideaal zijn.  Dan heb ik de keuze: ofwel levensgevaarlijke capriolen uithalen om die 50 te respecteren, ofwel bidden dat er vooral gene flitser afgaat.....

En verder zie ik nog een hemelsbreed verschil in het verzoek van een advocaat tot een milde werkstraf, en een beklaagde die zélf zijn strafmaat wil gaan bepalen.  

De eerste (hoe het bij mij ergens overkomt) "Mijnheer de rechter, hier voor u staat iemand die een fout begaan heeft.  Ze ziet die fout in, en heeft daar oprecht spijt over.  En ze wil die snelheidsboete betalen.  Maar daarvoor heeft ze haar job nodig.  Hard nodig.  En (bij wijze van voorbeeld) ook haar kinderen hebben haar nodig.  Zou het niet jammer zijn, mochten zij voor de rest van hun leven mee de dupe zijn van deze fout van hun ma?  Daarom durf ik u vragen om haar nog een kans te geven, en haar een werkstraf te geven."

De tweede geeft mij dan eerder de indruk van "Pffft, zég amai zenne.  Ik ben al hard genoeg gestraft."  Geeft mij eerder de indruk de ernst van haar fout niet in te zien.

Daarom: laat haar advocaat haar bijstaan en verdedigen.  En laat de rechter dan wikken en wegen en (eventueel) een straf opleggen die hij gepast vindt voor deze dame.  Of met uitstel uitspreken, weet ik veel.   Maar laat het aub aan de rechter.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 november 2012 - 13:18:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #757 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 15:54:50 »
Maar een schorsing zonder wedde voor 100 Euro vind ik toch al een zware straf, en als ze nu ook nog haar job zou verliezen, vind ik dat wel wat buiten verhouding.
Wat mij betreft past er maar 1 sanctie in een dergelijke omgeving : onmiddellijk ontslag zonder opzegvergoedingen.

Het wordt hoog tijd voor strafverzwaring wanneer de feiten begaan worden door personen met een overheids functie.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #758 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 16:00:52 »
Daarom: laat haar advocaat haar bijstaan en verdedigen.
Je kan je hier afvragen of de advocaat haar belangen hiermee goedverdedigd heeft .
De taak van de rechter proberen overnemen, wordt aan de andere kant van de bank allerminst geapprecieerd ...

Zien we ook bij de wettelijk verplichte herstelexamens voor jonge bestuurders na wat een belachelijke fout kan zijn - maar niet na een 2de graads overtreding die lijdt tot een ongeval met gewonden !
Genoeg politierechters die deze verplichting invullen met opnieuw de theorie te laten afleggen   ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #759 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 17:27:02 »
Je kan je hier afvragen of de advocaat haar belangen hiermee goedverdedigd heeft.

Dat zal dan mogelijks vanzelf wel blijken uit de reactie van de rechter, en mss voor een stukje uit het vonnis.

De taak van de rechter proberen overnemen, wordt aan de andere kant van de bank allerminst geapprecieerd ...

Wat ik ergens wel begrijp.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #760 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 21:06:31 »
Als ik morgen iets jat op m'n werk, word ik ook op staande voet ontslagen.

Als het uitkomt ten minste.

En het zijn heus niet alleen de ondergeschikten die niet heiliger dan de paus willen zijn. Toen ik bij de PC Support werkte, wist ik al meteen welke kant het opging als een directilid, dat mij anders altijd "mijnheer Baum" noemde, om kwart voor twaalf belde met de vraag "Zeg Jef, zou jij eens kunnen langskomen in mijn bureau? Ik heb supergoeie sigaren gekregen van een klant, en de hostess komt zo met de aperitief."

Maar ik heb ooit een kassier ontslag zonder opzeg weten krijgen, omdat hij zegge en schrijve vijf Belgische frank van zijn eigen geld bijgelegd had in de kassa. De man dacht dat hij 5 BEF te weinig in kas had om 16:00 u. Er was toen nog geen informatica in de kantoren, en hij zag het niet zitten om tot 22:00 u. te zoeken naar een kasverschil van 5 BEF. De controle boekhouding ontdekte echter dat hij zich vergist had, waardoor hij uiteindelijk 5 BEF teveel in kassa had. De redenering was: "Als hij er vandaag niet tegen opziet om 5 BEF bij te leggen in de kassa, zal hij er morgen ook niet tegen opzien om er 5.000 BEF uit te nemen."

En wat die politiebeamte betreft: als ik hier morgen betrapt wordt op een diefstal van 100 Euro in een supermarkt, kan ik weliswaar naar de Duitse nationaliteit fluiten, doch verlies ik daarom mijn pensioen nog niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #761 Gepost op: zondag 25 november 2012 - 09:29:48 »
Als het uitkomt ten minste.

Duh!  Als dit niet was uitgekomen, zou het ook niet in de krant hebben gestaan.

En wat die politiebeamte betreft: als ik hier morgen betrapt wordt op een diefstal van 100 Euro in een supermarkt, kan ik weliswaar naar de Duitse nationaliteit fluiten, doch verlies ik daarom mijn pensioen nog niet.

Als ik morgen op diefstal betrapt word ==> ontslag wegens dwingende redenen ==> ik kan ook fluiten naar den dop.

Je vergelijking gaat trouwens niet helemaal op.  Je wordt dan in Duitsland betrapt op diefstal, en wordt dan naar Duits recht gestraft.  Blijkbaar zou je dan je Duitse nationaliteit verliezen daardoor.  Maar je Belgische pensioen, verlies je dus niet.

En neen, ik bekritiseer jou daarmee niet.  Ik bedoel alleen maar dat -tenzij ik mij ergens schromelijk vergis- een Duitse rechter jou geen inkomsten zal kunnen ontnemen die je van de Belgische overheid uitgekeerd krijgt op basis van de jaren dat je in Belziek gewerkt hebt en daar belastingen op betaald hebt.
« Laatst bewerkt op: zondag 25 november 2012 - 19:30:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #762 Gepost op: zondag 25 november 2012 - 22:01:30 »
Je vergelijking gaat trouwens niet helemaal op.  Je wordt dan in Duitsland betrapt op diefstal, en wordt dan naar Duits recht gestraft.  Blijkbaar zou je dan je Duitse nationaliteit verliezen daardoor.  Maar je Belgische pensioen, verlies je dus niet.

Als ik al de Duitse nationaliteit zou hebben, zou ik ze door een diefstal niet kunnen verliezen. Maar als ik nu veroordeeld word voor een diefstal ("Straftat"), kan ik de Duitse nationaliteit niet verkrijgen eens ik daarvoor in aanmerking zal komen.

Wanneer kunnen wij de Duitse nationaliteit verkrijgen?

Leslie: hier aangemeld in 2008, dus na 8 jaar, in 2016.

Ik: hier aangemeld in 2012, maar ik moet niet wachten tot 2020. In 2018 kan ik de Duitse nationaliteit bekomen omdat ik dan gehuwd zal zijn met een vrouw die sedert 2 jaar de Duitse nationaliteit heeft.


Citaat
En neen, ik bekritiseer jou daarmee niet.  Ik bedoel alleen maar dat -tenzij ik mij ergens schromelijk vergis- een Duitse rechter jou geen inkomsten zal kunnen ontnemen die je van de Belgische overheid uitgekeerd krijgt op basis van de jaren dat je in Belziek gewerkt hebt en daar belastingen op betaald hebt.

Als ik in België 100 Euro steel, en ik betaal ze terug, samen met een eventuele boete, kan daar ook geen Belgische rechter aan mijn pensioen knagen, hoor.

En vermits ik Bayern woon, kan hij mij redelijkerwijze ook geen werkstraf in België opleggen.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Onschuldige arrestant mishandeld door Brusselse agenten
« Reactie #763 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 19:00:13 »
Citaat van: GVA
Onschuldige arrestant mishandeld door Brusselse agenten

De Brusselse correctionele rechtbank heeft woensdag twee agenten van de Brusselse lokale politie veroordeeld tot gevangenisstraffen van 4 maanden met uitstel omdat ze een arrestant hadden mishandeld. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1287698/onschuldige-arrestant-mishandelt-door-brusselse-agenten.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #764 Gepost op: donderdag 29 november 2012 - 06:31:28 »
Oe?? Mag dat niet meer? (sarcasme modus uit)