Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1035 Gepost op: zondag 10 november 2013 - 01:36:47 »
Ja maar het gaat hier over maar liefst 6 jaar huurachterstal. En de gerechtskosten en rechtsplegingsvergoeding vallen tegenwoordig ook in België toch grotendeels ten laste van de verliezende partij.

Misschien denken ze bij de Regie der Gebouwen: als we de flikker er uitzetten, wie gaat er dan zo een oud gebouw van de rijkswacht willen huren?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1036 Gepost op: zondag 10 november 2013 - 10:09:03 »
Ja maar het gaat hier over maar liefst 6 jaar huurachterstal. En de gerechtskosten en rechtsplegingsvergoeding vallen tegenwoordig ook in België toch grotendeels ten laste van de verliezende partij.

Wat helaas nog niet wegneemt dat de partij die een zaak aanhangig maakt, vaak een heleboel kosten dient voor te schieten.

bvb: Geschil met aannemer die een huis moest verbouwen, oa een poutrel steken etc.  Huis begon prompt te barsten.  En de waterputten die hij stak, staken niet diep genoeg.  Volgens de stabiliteitsingenieur was de fout te wijten aan het feit dat er een verkeerd mengsel van beton gebruikt werd waarin de vetikale (ondersteunende) poutrel in verankerd werd.  Volgens de aannemer en zijn ingenieur, waren de te monteren poutrels niet groot en sterk genoeg voor de omvang van de verbouwingen.  En dan bespaar ik je nog een paar leuke akkefietjes die die gangster geflikt heeft.

Enfin, het kwam er op neer dat de architect, de aannemer en de stabiliteitsingenieursfirma elkaar de zwarte piet doorspeelden.

De klant heeft beslist om de architect niet te dagvaarden, zou volgens hun advocaat te lastig zijn.  Klacht indienen tegen een architect bij de Orde van Architecten, ligt niet zo voor de hand.  Dus moest de klant beide overige tegenpartijen dagvaarden (deurwaarderskosten) en gerechtskosten voorschieten.  De rechtbank besliste -teneinde uit te maken wie welke fout(en) gemaakt had- om een gerechtsexpert aan te stellen.  Dit teneinde een tegensprekelijke expertise uit te voeren voor die poutrels.  Kosten oorspronkelijk voor de klant.  Omdat de aannemer aanvoerde, dat de plans mbt de riool foutief waren (en hij dus de putten diep genoeg stak volgens de plans van de architect), besliste de rechtbank om een beëdigd landmeter de riool op straat en de geplaatste waterput in de tuin te laten nameten.  Kosten again voor de klant.  En ik kan je verzekeren zo'n gerechtsexpert en zo'n beëdigd landmeter komen niet bepaald voor een peuslchil.  Dat zijn aardige kosten.  En dan is het dus de eisende partij die eerst moet betalen, en vervolgens is het met z'n allen wachten op hun verslag .....

Rechtbank volgde uiteindelijk de experts dat de aannemer integraal in fout was, liet de werken stilleggen en gaf de klant toestemming om de werken door een andere aannemer te laten rechtzetten en verder afwerken.  Kosten voor te schieten door de klant.  Maar begin al maar eens met een bonafide aannemer te vinden die het gepruts van een concurrent wil corrigeren.  Die zijn daar natuurlijk nog niet al te scheutig op.  Wie is er naderhand immers verantwoordelijk in geval er nadien nog lijken uit de kast vallen, die de kosten voor de werkzaamheden alsnog doen oplopen (of extra bijkomende gevolgschade) ?

Intussen was echter al 2/3 van de kostprijs betaald aan de aannemer.  Facturen volgens vordering der werken, weet je wel.  En het was pas gaandeweg, dat de barsten tevoorschijn kwamen en ontdekt werd dat er iets grondig mis was met de afvoer van het water.  Aannemer voerde -als een kat in het nauwe- aan, dat de klant hem voornamelijk gedagvaard had wegens financieel onvermogen om het laatste 1/3 gedeelte aan hem te betalen.  Om dat te weerleggen, besloot de advocaat van de klant om dat laatste 1/3 gedeelte op een geblokkeerde rekening te laten zetten (als bewijs van het tegendeel).   En de advocaat van de klant, voerde uiteraard aan dat de aannemer al véél meer geld ontvangen had dan hem toekwam. Ook het geld op die geblokkeerde rekening, was uiteraard een aanzienlijke som geld waarover de klant niet kon beschikken tot de finale uitspraak gedaan was.

Finaal een laatste zitting om alle gemaakte onkosten (met inbegrip van het geld op de geblokkeerde rekening) terug te vorderen van de verliezende partij: de aannemer.  Guess what: die liet zich uiteraard failliet verklaren, en had er intussen fijnjes voor gezorgd dat alle privébezittingen op naam van zijn vrouw stonden (gehuwd met scheiding van goederen).  Dus volgde er nog een ultieme zitting, omdat hij dat laatste pas gedaan had in wat volgens de advocaat van de klant de verdachte periode was.

Alles bij elkaar, waren ze ettelijke jaren aan 't procederen.  En de kosten liepen -ales bij elkaar- op, tot meerdere tienduizenden euro's.  Als je dan niet héél goed verzekerd bent met rechtsbijstand .....
« Laatst bewerkt op: zondag 10 november 2013 - 10:27:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
politie vindt geen chefs meer
« Reactie #1037 Gepost op: zondag 10 november 2013 - 10:44:21 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131109_00831614&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Tsja, hoeft dat te verwonderen?  Als ze in de privé meer kunnen verdienen en de rotte appels eruit mogen flikkeren indien nodig ?  Wie -met een beetje capaciteiten- wil er dan leiding geven aan zo'n zootje ongeregeld ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1038 Gepost op: zondag 10 november 2013 - 17:24:54 »
Het is verontrustend, want wellicht zullen daardoor de normen voor nieuwe korpsoversten nóg lager gesteld worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1039 Gepost op: dinsdag 12 november 2013 - 12:46:50 »
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/limburg/belga_20131107_borgloon_Straffen

valsheid in geschrifte in meerdere PV's, handtastelijkheden, schunnige taal .... 't kan weer niet op. 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 november 2013 - 12:48:22 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1040 Gepost op: dinsdag 12 november 2013 - 16:14:57 »
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/limburg/belga_20131107_borgloon_Straffen

valsheid in geschrifte in meerdere PV's, handtastelijkheden, schunnige taal .... 't kan weer niet op. 

Eens benieuwd of de betrokkenen beroep gaan aantekenen, en zo ja, wat er dan nog overblijft van de straffen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1041 Gepost op: dinsdag 12 november 2013 - 19:12:23 »
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/limburg/belga_20131107_borgloon_Straffen

valsheid in geschrifte in meerdere PV's, handtastelijkheden, schunnige taal .... 't kan weer niet op. 
Onwaarschijnlijk ...

Blijkt niet om een eenmalige zaak te gaan, maar om meerdere zaken ... en meerdere politie agenten.

Citaat
De commissaris stond de voorbije weken samen met drie burgers en zes inspecteurs terecht in drie verschillende fraudezaken waarbij er gesjoemeld werd met processen-verbaal.


"Meer blauw op straat", hoor je wel eens vaker, maar bedoelen ze dan ... "Laat ze maar los uit den bak " ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
man foutief aan pedofilie gelinkt: politie veroordeeld
« Reactie #1042 Gepost op: zaterdag 16 november 2013 - 16:01:30 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131115_00840268&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Door een verkeerd document werd de man foutief aan pedofilie gelinkt.  Het duurde nog maar liefst 4 maanden vooraleer de fout werd rechtgezet en hij opnieuw een blanco strafregister kreeg.  Al die tijd liep hij jobs mis.  En God alleen mag weten door welke hel die man gegaan moet zijn, als de buurt dus in de waan was dat het een pedofiel was ....

Nu ja, hij kreeg toch een schadevergoeding .... van 325 euro.   :'(   Hopelijk had hij rechtsbijstand.  Anders komt hij daarmee nog geeneens toe om het honorarium van z'n advocaat te betalen.    

Jongens, toch.  Op z'n plat Antwerps gezegd: zwaanst na ni éh !

(edit: hopelijk vindt 'm een betere job dan de job die oorspronkelijk ambieerde: flik worden)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 16 november 2013 - 16:13:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: man foutief aan pedofilie gelinkt: politie veroordeeld
« Reactie #1043 Gepost op: zaterdag 16 november 2013 - 21:29:58 »
325 Euro om door de flikken volkomen ten onrechte voor een pedofiel versleten te worden... belachelijk!

En God alleen mag weten door welke hel die man gegaan moet zijn, als de buurt dus in de waan was dat het een pedofiel was ....

Inderdaad. Laten we hopen dat hij geen vrouw en kinderen heeft die er geloof aan gehecht hebben.

Citaat
(edit: hopelijk vindt 'm een betere job dan de job die oorspronkelijk ambieerde: flik worden)

Juist. Als hij daardoor ingezien heeft in wat voor een st#@ntketel hij als flik zou terechtgekomen zijn, dan heeft hij zo toch al veel gewonnen in zijn leven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: man foutief aan pedofilie gelinkt: politie veroordeeld
« Reactie #1044 Gepost op: zondag 17 november 2013 - 13:18:58 »
Inderdaad. Laten we hopen dat hij geen vrouw en kinderen heeft die er geloof aan gehecht hebben.

Of buren, waarvan er een deel mss nog altijd niet in zijn onschuld geloven ..... "jama, waar rook is, is vuur ....."  Dat het vuur dan aangestoken is door een lompe flater van een al even lompe flik, daar ligt die buurt dan mss niet eens van wakker.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Machtsmisbruik neemt onrustwekkende vormen aan
« Reactie #1046 Gepost op: donderdag 28 november 2013 - 21:15:31 »
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/fietser-opgepakt-die-foto-neemt-van-fout-geparkeerde-combi

Opgepakt wegens het nemen van een foto van een foutgeparkeerde politiecombi.



Ondertussen wil Comité tegen Foltering van de Verenigde Naties tekst en uitleg over de wanpraktijken bij de Antwerpse "botinnekes"
http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/mortsel/vn-eisen-uitleg-over-dood-jonathan-jacob.aspx

Zo diep is dit bananenkoninkrijk al gezakt.

Une justice des rois nègres.

(met excuses aan alle nègres ... )
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Hoofdkwartier politie kost dubbel zoveel als voorzien
« Reactie #1047 Gepost op: zondag 01 december 2013 - 21:32:45 »
Citaat van: NieuwsBlad
De regering heeft al 39,6 miljoen euro betaald aan inrichtingswerken voor het nieuwe hoofdkwartier van de federale politie, in de Brusselse Koningsstraat. Dat is dubbel zoveel als in 2010 was begroot, meldt De Tijd zaterdag.

Bron en © : Nieuwsblad.be


Ook opmerkelijk :

Citaat
'Wij hebben dit project ook maar geërfd van de vorige regeringen."
(Servais Verherstraeten (CD&V))

In hoeveel van de afgelopen regeringen zat zijn partij ook al weer ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1049 Gepost op: vrijdag 13 december 2013 - 08:28:29 »
Dat zou moeten zijn 13 man aan de dop, nee zelfs dat niet wegens ontslag om dringende reden.
Maar zal wel geschorst (Congés payés) worden zeker?

Artikel toch nog even opnieuw gelezen en de bedenking gemaakt ; agenten hebben een voorbeeldfunctie.
Moeten wij dat voorbeeld dan volgen? Ik ben ook kortelings jarig ziet u. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien