Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415065 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1380 Gepost op: dinsdag 16 december 2014 - 08:53:41 »
Zielige janmijnkl*tens zijn het allemaal, vandaag nog wat stiptheidsactie's....
Is dat geen machtsmisbruik?

Trouwens heel dat staken is voor mensen die niet willen werken
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1381 Gepost op: dinsdag 16 december 2014 - 09:01:30 »
Zielige janmijnkl*tens zijn het allemaal, vandaag nog wat stiptheidsactie's....
Is dat geen machtsmisbruik?

Trouwens heel dat staken is voor mensen die niet willen werken

Tuurlijk.  Waarom denk je dat zo'n staking of betoging gewoonlijk op een vrijdag of een maandag vallen ?  Juist: omdat de kloefkappers zich zodoende trakteren op een lekker verlengd weekendje.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1382 Gepost op: dinsdag 16 december 2014 - 09:23:04 »
Ik pak meestal verlof of recup, geen goesting om uren aan zo'n barricade te staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1384 Gepost op: woensdag 17 december 2014 - 10:39:40 »
Misschien dat dat toezicht beter niet meer door de (Gentse) politie zelf gebeurt ...
Wat daar blijkbaar allemaal kan .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Nog wat politionele desinformatie ...
« Reactie #1385 Gepost op: woensdag 17 december 2014 - 23:55:26 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20141217_01434468/chaos-in-mortsel-door-defecte-verkeerslichten

Volgens Cassatie is het voorbijrijden verkeerslichten die duidelijk niet meer werken (bvb voortdurend op rood blijven staan) géén overtreding ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog wat politionele desinformatie ...
« Reactie #1386 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 11:45:23 »
Volgens Cassatie is het voorbijrijden verkeerslichten die duidelijk niet meer werken (bvb voortdurend op rood blijven staan) géén overtreding ...

Inderdaad. Maar van de flikken, van wie de meesten al maar half de wegcode kennen, kan je uiteraard niet verwachten dat ze ook nog de rechtspraak kennen.

Zelf zijn ze natuurlijk de eersten om bij prioritair rijden niet te stoppen voor een rood verkeerslicht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1387 Gepost op: donderdag 18 december 2014 - 15:06:31 »
Ik heb het hier al eens gepost. Ik stond enkele jaren geleden aan het einde van de Generaal Armstrongweg, kruispunt met de kolonel Silvertopstraat in Antwerpen. Het licht stond op rood en bleef wel erg lang op rood staan. Niemand durfde door het rode licht rijden want even verder stond een combi ook te wachten. Na 5 à 10 min rood is die combi gewoon weg gestoven. Pas 5 min later zijn de lichten dan terug op groen gegaan.
Misschien was het te eenvoudig voor de heren om even uit te stappen en het verkeer daar even te regelen en in tussentijd de juiste diensten te contacteren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1388 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 12:16:40 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1389 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 13:13:02 »
Als ze die drone vinden, zal hij er niet goed van zijn: zomaar het bevel van een bevoegd persoon genegeerd...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1390 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 17:39:06 »
De inkomsten die zouden moeten dienen voor de verkeersveiligheid gaan al vele jaren duidelijk naar andere doeleinden.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nog wat politionele desinformatie ...
« Reactie #1391 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 17:58:28 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20141217_01434468/chaos-in-mortsel-door-defecte-verkeerslichten

Volgens Cassatie is het voorbijrijden verkeerslichten die duidelijk niet meer werken (bvb voortdurend op rood blijven staan) géén overtreding ...

Een minieme aanpassing van Art 5 zou voldoende zijn.  :-\
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1392 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 18:57:18 »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1393 Gepost op: maandag 22 december 2014 - 23:09:54 »
Ze raken daar in Limburg zelfs een drone, ter waarde van 20.000 euro kwijt :

http://www.gva.be/cnt/dmf20141222_01442201/limburgse-politie-raakt-drone-van-20-000-euro-kwijt?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

en ze stonden erbij, en keken ernaar ....

Of anders een tekort of onvoldoende opleiding.
Citaat
“Daar moet een storing gebeurd zijn
Euh teveel wind? Wij hadden vandaag 12m/s ca 25knot, geen kraanwerk wegens te gevaarlijk...
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1394 Gepost op: dinsdag 23 december 2014 - 10:59:33 »
Hoe dan ook kunnen die flikken nu dan toch zeggen: "We hebben er ene laten vliegen".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."