Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415066 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1635 Gepost op: zondag 09 augustus 2015 - 14:47:27 »
Waarom lieten ze die chauffeur zijn portier in godsnaam openen zonder om te kijken?

Zo zie je maar hoeveel waarheid er schuilt in wat docent Bert Eggers bij Sanderus ons destijds leerde: NOOIT een bevel van een bevoegd persoon uitvoeren zonder je er vooraf van te vergewissen dat het geen gevaar voor andere weggebruikers oplevert.

Het is al meermaals gebeurd dat flikken die op een kruispunt het verkeer regelen, door hun bevelen een ongeval veroorzaken.

Het kadert uiteraard in de algemene en belangrijkste regel in de omgang met de politie: vertrouw ze nooit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1636 Gepost op: vrijdag 14 augustus 2015 - 12:47:57 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-kortrijk/geflitst-maar-verkeerd-huisnummer-a2420879/

Dat er een vergissing begaan is, is duidelijk.  Maar wélke ?  Fout huisnummer vermeld ?  Of de verkeerde maximum toegestane snelheid weerhouden ?  Dit had reden genoeg kunnen zijn, om op basis van gegronde twijfel het PV voor de rechter te brengen. Zekerheid op vrijspraak was er daarmee nog niet, in de rechtbank kon het dan immers 2 kanten uit.  Maar er wàs tenminste nog een kans.

Maar neen, er moest zo nodig weer nen even grote lomperik als die flikken de zaak in de media brengen en zodoende slapende honden wakker maken.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 augustus 2015 - 12:59:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1637 Gepost op: vrijdag 14 augustus 2015 - 21:30:53 »
Ja, nu gaan die flikken natuurlijk een verbeterend PV opstellen.

Citaat van: de politie
Het huisnummer klopt inderdaad niet, onze flitswagen stond blijkbaar ter hoogte van huisnummer 283, een paar huizen verder

"Een paar huizen verder"? van nr. 283 tot nr. 325, dat zijn volgens mij wel 21 huizen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1638 Gepost op: vrijdag 14 augustus 2015 - 23:35:22 »
Voila, ze doen daar een foto bij die wel héél erg lijkt op hun flitsfoto, stellen in het aanvullende PV dat die foto gemaakt is voor nr 283 in de richting dat hun flitstoestel opgesteld was , en corrigeren hun materiële fout ...

Ik zie ze nog niet direct huizen verzetten om aan te tonen dat ze er 70 mochten ...

de 50 "herhaling" staat overigens té ver (in 2013)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 augustus 2015 - 23:37:31 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meeste flitspalen zijn onwettig
« Reactie #1639 Gepost op: donderdag 20 augustus 2015 - 08:38:54 »
Citaat van: GVA
Meeste flitspalen zijn onwettig

Honderden vaste flits­camera’s staan op dit ­moment illegaal langs de weg, omdat ze niet in orde zijn met de privacywetgeving.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150820_01825590/meeste-flitspalen-zijn-onwettig

De wet naleven? Da's toch niets voor de flikken!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politiecontroles doen muzikanten er de brui aan geven op Bollekesfeest
« Reactie #1640 Gepost op: maandag 24 augustus 2015 - 13:18:30 »
Citaat van: GVA
Politiecontroles doen muzikanten er de brui aan geven op Bollekesfeest

http://www.gva.be/cnt/dmf20150823_01830337/politiecontroles-doen-muzikanten-er-de-brui-aan-geven-op-bollekesfeest

Een installatie van 5 Watt die op 2,5 Watt speelt, al niet meer te horen vanop amper 20 meter. Controle op geluidsoverlast door dat ding zonder decibelmeter. Tweede controle amper 10 minuten daarna. Telkens moeten de muzikanten midden in een stuk ophouden. De dwaze uitleg van de politie:

Citaat
Als agenten een opdracht krijgen, moeten ze die uitvoeren. Als iemand door rood rijdt, gaan ze ook niet wachten tot die helemaal is overgestoken.

Diegene die door rood rijdt, kan een ongeval veroorzaken als hij verder oversteekt. Muzikanten die hun stuk uitspelen kunnen dat niet. Je moet dan ook wel een ramp van een debiel zijn om zo een dwaze uitleg uit je botten te slaan.

De goede sfeer komen verbrodden waar er niets verkeerd gebeurd, daar zijn ze goed in. Barbaren!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Gentse flik vergelijkt zwarten met apen op facebook
« Reactie #1641 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 10:15:52 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gentse flik vergelijkt zwarten met apen op facebook
« Reactie #1642 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 20:41:17 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150824_01831971

Waarom loopt er tegen die gast een tuchtrechterlijk onderzoek? Er is toch geen onderzoek meer nodig om te weten dat die vent gewoonweg totaal ongeschikt is om nog langer deel uit te maken van de politie.

Als er nu nog flikken in plaats van zwarten op die auto gestaan hadden, zou ik nog begrijpen dat hij vond dat je die, in tegenstelling tot bavianen, niets kunt leren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Homohaat: “Communicatiefout bij politie”
« Reactie #1643 Gepost op: dinsdag 25 augustus 2015 - 20:51:43 »
Citaat van: GVA
Homohaat: “Communicatiefout bij politie”

De fout gebeurde bij de communicatie. Er was een oproep met de nadruk op de bedreigingen, en in de zijlijn daarvan het parkeren voor de garage. Bij het doorgeven van de provinciale dispatching naar onze dispatching was het bericht al lichtjes afgezwakt. Van onze dispatching naar de motorrijders (de ploeg op het terrein, nvdr.) toe, ging het alleen nog over het probleem van het parkeren.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150825_01833212/homohaat-communicatiefout-bij-politie

Ze hebben dus nog altijd niets geleer uit de zaak Dutroux, want ook toen waren onder meer communicatiefouten oorzaak van een gebrekkige werking.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1644 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 01:16:25 »
Ja, en dan nog.  Je komt ter plaatse, en je ziet een homokoppel en 9 Turken voor hun deur.  Hoe achterlijk moet je zijn om dan NOG niet te snappen dat er wel 's méér aan de hand zou kunnen zijn dan louter het parkeerprobleem ?  Ga je dan uitsluitend voort op het (in dit geval te fel afgezwakte) bericht/opdracht dat jou meegedeeld werd ? Of gebruik je éénmaal ter plekke ook nog 's je ogen, oren, inschattingsvermogen van de situatie ter plekke ? 

Neen, dat laatste is blijkbaar weer teveel gevraagd.

Los van iemands geaardheid, iemands geloofsovertuiging of religie.  Als je terplekke komt, en je moet bemiddelen in een dispuut over een foutgeparkeerde auto.  Dan zou een kind toch al aanvoelen dat louter het samentroepen van 9 mensen aan iemands voordeur al als akelig bedreigend ervaren kan worden door die bewoner(s).  Valt er dan écht geen kwartje bij die gasten ?  Echt niet ?

Waren ze te blind om het te zien ?  Te lomp om het te snappen ?  Of te laf om fatsoenlijk te bemiddelen (oei, zij met 9 en wij met 2) ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 augustus 2015 - 01:27:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gentse flik vergelijkt zwarten met apen op facebook
« Reactie #1645 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 09:18:05 »
Waarom loopt er tegen die gast een tuchtrechterlijk onderzoek? Er is toch geen onderzoek meer nodig om te weten dat die vent gewoonweg totaal ongeschikt is om nog langer deel uit te maken van de politie

En waarom is er écht geen enkele collega die hier melding van maakte ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2435743/2015/08/26/Niet-een-collega-meldt-racistische-berichten.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1646 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 11:13:23 »
Ja, en dan nog.  Je komt ter plaatse, en je ziet een homokoppel en 9 Turken voor hun deur.  Hoe achterlijk moet je zijn om dan NOG niet te snappen dat er wel 's méér aan de hand zou kunnen zijn dan louter het parkeerprobleem ?  Ga je dan uitsluitend voort op het (in dit geval te fel afgezwakte) bericht/opdracht dat jou meegedeeld werd ? Of gebruik je éénmaal ter plekke ook nog 's je ogen, oren, inschattingsvermogen van de situatie ter plekke ?

Ik begrijp niet hoe dat werkt in België. Hier gaat dat als volgt.

De Leitstelle deelt aan de patrouille die het dichtst in de buurt en vrij is, mede wat de oproeper gemeld heeft (plaats en aard van het misdrijf), of de oproeper ter plaatse is, of er al een RTW (Rettungswagen) onderweg is, en of er prioritair mag gereden worden ("Sonderrechte frei"). Dat laatste wordt vrijwel altijd toegestaan als er een kind onder de slachtoffers is, en dan kan zelfs de meest geharde Polizist het niet laten om het gaspedaal nog wat dieper in te drukken.

Het bericht van de oproeper wordt slechts als een eerste indicatie gezien, want dikwijls blijkt er ter plaatse nog wat anders of heel wat meer aan de hand te zijn.

Ter plaatse stelt de patrouille vooreerst een einde aan eventuele scheld- en vechtpartijen, waartoe ze zo nodig versterking aanvraagt (onlangs heb ik evenwel een kleine Polizistin - een vrouw dus - een boom van een vent die razend was, moeiteloos tegen de grond zien werken en daar houden; alleen om hem, terwijl ze hem tegen de grond moest houden, ook nog in de boeien te slaan, had ze een beetje hulp van een collega nodig).

Vervolgens vraagt ze aan elke betrokkene partij en eventuele getuigen wat er gebeurd is.

In functie daarvan treffen de Polizisten de nodige maatregelen, inclusief het verplicht beleren van de betrokkenen over hun rechten en plichten.

Wie zo een patrouille graag eens in actie wil zien: surf naar Youtube, geef "Auf Streife" in en kies een video (alle ± 10 minuten lang).

Tip

Als je met de Polizei te maken krijgt, maak dan eerst uit of je er, naargelang het geval, al dan niet belang bij hebt om meegaand te zijn. Je bent bijvoorbeeld niet verplicht een alcoholtest af te leggen, maar als je weigert, moet je mee naar het bureau voor een bloedafname.

Als een Polizist zegt dat je moet meekomen naar het bureau ("auf die Wache"), zeg dan dat je dat niet wil, maar biedt geen weerstand als ze je oppakken en in hun wagen steken. Zo heb je niets strafbaars gedaan, maar is de Polizei, en niet jij, verantwoordelijk als er onderweg iets misloopt (je dondert bijvoorbeeld van de trap in het bureau).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1647 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 21:10:37 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1648 Gepost op: woensdag 26 augustus 2015 - 21:30:15 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2435743/2015/08/26/Niet-een-collega-meldt-racistische-berichten.dhtml
Dan krijgen we soms te horen dat er maar een paar rotte appels in de mand zitten.

Waar zitten al die andere rotte appels dan?

Je kent hun uitleg, hé Jo: "Ik ga geen collega verraden die morgen misschien mijn leven moet redden". Elk van die collega's is dus blijkbaar zo rot, dat hij het leven van een andere politieagent niet redt als die zijn plicht doet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1649 Gepost op: donderdag 27 augustus 2015 - 01:49:16 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone