Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415057 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1771 Gepost op: donderdag 10 maart 2016 - 13:27:03 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2640301/2016/03/08/Agenten-vrijuit-voor-vervalsen-pv-en-buitensporig-geweld.dhtml

juist, ja.

Twéé getuigen die de versie van de agent tegenspreken.  Hmm, dan twijfel je toch gewoon aan de geloofwaardigheid van die twee getuigen om die gangster ermee weg te laten komen, zeker ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 maart 2016 - 13:28:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
onderzoek naar commissaris voor bezoek prostituees tijdens diensturen
« Reactie #1772 Gepost op: donderdag 10 maart 2016 - 13:27:47 »
Hoppa:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160310_02175026?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Ach, wat ?  Voorbeeldfunctie ?  Pfffft, op kosten van de belastingbetaler tijdens uw diensturen als commissaris betrapt worden met alcohol én op bezoek bij een prostituee.  Dat mag nu dus ook al ni meer.  Die arme agenten, toch.
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 maart 2016 - 13:30:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1773 Gepost op: donderdag 10 maart 2016 - 15:02:22 »
De typische truk van een flik als hij aangeklaagd wordt voor mishandeling: zeg dat de betrokkene jou eerst geslagen heeft en dat je niet meer gedaan hebt dan nodig was om je te verdedigen.

En wat die commissaris in dat bordeel betreft: ik droeg als werknemer geen uniform, maar als mijn werkgever zou vernomen hebben dat ik tijdens de diensturen in een bordeel zat, zou ik niet meer naar mijn bureau moeten terugkeren zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1774 Gepost op: vrijdag 11 maart 2016 - 07:51:51 »
De typische truk van een flik als hij aangeklaagd wordt voor mishandeling: zeg dat de betrokkene jou eerst geslagen heeft en dat je niet meer gedaan hebt dan nodig was om je te verdedigen.

En wat die commissaris in dat bordeel betreft: ik droeg als werknemer geen uniform, maar als mijn werkgever zou vernomen hebben dat ik tijdens de diensturen in een bordeel zat, zou ik niet meer naar mijn bureau moeten terugkeren zijn.

En reken maar, dat er nog maar weinig werkgevers gedogen dat er alcohol genuttigd wordt tijdens de diensturen.  Déze sjarel kan het blijkbaar allemaal niet bommen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1775 Gepost op: vrijdag 11 maart 2016 - 18:34:29 »
En reken maar, dat er nog maar weinig werkgevers gedogen dat er alcohol genuttigd wordt tijdens de diensturen.

Bij de bank was de enige uitzondering de afdeling arbitrage (waar deviezen gekocht en verkocht worden). De arbitragisten hadden allen een fles whisky in hun schuif staan. Maar dat was dan ook een extreem zenuwslopende job; geen mens hield ze langer dan 5 jaar vol, velen hadden eerder al een zenuwinzinking. Net vóór de fusie met de Bank Lambert kostte één fout van een arbitragist de toenmalige Bank van Brussel 3 miljard BEF.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 maart 2016 - 07:53:57 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1778 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016 - 12:56:02 »
Vandaag het vervolg van de soap:

Een stad waarvan het bestuur zweert bij law and order, moet met haar politiekorps het goede voorbeeld geven

Slachtoffer van Antwerpse politieagenten: “Ze dreigden me in het dok te gooien”

Macht doet iets met een mens

Antwerpse politiek reageert geschokt op politieschandaal

Die agenten hebben in enkele jaren de hele wereld afgereisd

Enkele treffende citaten uit deze artikels:

Citaat
Dat de slachtoffers veelal illegalen zouden zijn, maakt de feiten alleen maar erger, omdat ze worden begaan tegenover mensen van wie de daders weten dat ze vanwege hun statuut toch geen klacht kunnen indienen. Laf is dat.
Citaat
In elk geval is dit nog maar het begin van een lang verhaal.
Citaat
Maar in dit geval is normvervaging een veel te keurig woord. Het gaat nu om totale normloosheid, om misdadig misbruik van de macht van het uniform tegen weerloze burgers.
Citaat
“Vorige zomer lag ik te slapen”, vertelt de goedlachse Marokkaan. “Plots werd er aangeklopt. Nog voor ik tijd had om de deur te openen, werd die open gebeukt. Twee politiemannen kwamen binnen en vroegen naar mijn identiteitspapieren. Toen bleek dat ik geen pas had, heeft een van hen het geld uit mijn portemonnee, zo’n 225 euro, genomen.
Citaat
“Ze pakten mijn geld af en dreigden mij nadien zelfs in het dok te gooien.”
Citaat
In Antwerpen is de macht duidelijk naar het hoofd gestegen van de betrokken politie-inspecteurs.
Citaat
"Maar zelfs dan is de bedoeling nog altijd: misdaad beteugelen. Bij die Antwerpse politiebende is dat niet meer het geval. Die politiemensen maken zich schuldig aan racketeering en zijn zelf een bende gaan vormen.”
Citaat
Ze kiezen de zwaksten eruit, en dat is perfide.
Citaat
“Het is een georganiseerd netwerk dat strafrechtelijke feiten pleegt, in uniform."
Citaat
“Al langer waarschuwen wij voor een cultuurprobleem bij het korps”, zegt sp.a-fractieleidster Kathleen Van Brempt. “
Citaat
“De daden van deze agenten zijn mensonterend”, zegt Peter Mertens (PVDA).
Citaat
Volgens verschillende slachtoffers zijn er nog veel meer daders bij betrokken en zijn er nieuwe aanhoudingen op til. De afpersers betaalden allerlei luxereisjes met het geroofde geld.
Citaat
De agenten die in het vizier van het gerecht zijn gekomen, maakten deel uit van een interventieploeg die al jaren actief was in de zone City. De groep zou al sinds 2012-2013 op systematische wijzen geld aftroggelen van illegale vreemdelingen, een praktijk die hen een aardige bijverdienste opleverde.
Citaat
In het verhaal van de vermeende slachtoffers is er één constante: de vijf politiemensen die nu in beeld komen, zijn lang niet de enigen die bij de zaak betrokken zijn.

Het is wat heel wat flikken op het Wegcode forum ons destijds toonden, en wat we hier al jaren telkens weer vaststellen: de Belgische Politie wordt alsmaar meer een broednest voor zware criminelen. We beseffen dat we slechts een heel klein topje van de ijsberg kennen, en dergelijke criminaliteit lang geen uitzondering meer is bij de Belgische Politie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1779 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016 - 13:13:17 »
Ik zal het hier maar droppen:

http://tweakers.net/nieuws/109411/belgische-minister-wil-stiekem-doorzoeken-van-computers-en-smartphones-toestaan.html

Het laat de politie dus toe om je smartphone en/of computer te hacken, zelfs om bij je thuis stiekem je computer of randapparatuur te modifiëren. Dit is wel erg verregaand. Trouwens hoe gaat men garanderen dat de bewijzen die men vergaart heeft tegen je van je computer komen? Als er dan toch een lek is kan die informatie ook door de politie op je computer gezet worden!
Het gaat volledig de verkeerde kant op met onze privacy!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Nog meer problemen politie: diamantspeurder verdacht van schriftvervalsing
« Reactie #1780 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016 - 16:07:32 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2650719/2016/03/18/Nog-meer-problemen-bij-Antwerpse-politie-diamantspeurder-opnieuw-in-cel.dhtml?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1458281197

Citaat
Diamantspeurder Agim D. (47) zit sinds woensdag opnieuw in de cel. De man die jarenlang die strijd tegen diamantfraude in Antwerpen leidde, wordt nu ook verdacht van schriftvervalsing. Vorige jaar zat hij al een tijdje vast in een witwasonderzoek.

Vorig jaar in den bak in een witwasonderzoek, en nu ook nog 's verdacht van schriftvervalsing.  Jajaa, alles gaat goed met onze flikken.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 maart 2016 - 16:10:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1781 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016 - 19:41:14 »
Ik zal het hier maar droppen:

http://tweakers.net/nieuws/109411/belgische-minister-wil-stiekem-doorzoeken-van-computers-en-smartphones-toestaan.html

Het laat de politie dus toe om je smartphone en/of computer te hacken, zelfs om bij je thuis stiekem je computer of randapparatuur te modifiëren. Dit is wel erg verregaand. Trouwens hoe gaat men garanderen dat de bewijzen die men vergaart heeft tegen je van je computer komen? Als er dan toch een lek is kan die informatie ook door de politie op je computer gezet worden!
Het gaat volledig de verkeerde kant op met onze privacy!
Dat is netjes, mogelijk nog een vage term in de wet gieten als : "bij vermoeden". hebben ze vrij spel als ze niet tegen uwe kop kunnen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1782 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016 - 21:43:22 »
Als ze bij jou thuis binnenkomen terwijl jij er niet bent, kun jij er natuurlijk niets aan doen als ze op hun smikkel gaan over een vrijwel onzichtbaar nylon draadje dat je voor de dieven gespannen had.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
We zijn te naïef geweest in ons geloof in de politie
« Reactie #1783 Gepost op: maandag 21 maart 2016 - 15:14:15 »
Citaat van: GVA
We zijn te naïef geweest in ons geloof in de politie

Winkeliers in de Korte Zavelstraat namen in de zomer 2011 het recht in eigen handen. Ze raakten slaags met drugsdealers die al maanden openlijk handel dreven in deze winkelstraat. Ook toen al circuleerden de verhalen van agenten die de dealers een hand boven het hoofd hielden.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160321_02194262/we-zijn-te-naief-geweest-in-ons-geloof-in-de-politie

Tja, het verstand komt niet voor de jaren, maar bij de ene duurt dat al wat langer dan bij de andere.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Antwerps politieschandaal: zesde verdachte gearresteerd
« Reactie #1784 Gepost op: donderdag 24 maart 2016 - 13:06:02 »
Citaat van: GVA
Antwerps politieschandaal: zesde verdachte gearresteerd

http://www.gva.be/cnt/dmf20160324_02200399/antwerps-politieschandaal-zesde-verdachte-gearresteerd
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."