Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416064 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Femke Herygers veroordeeld voor bellen achter het stuur
« Reactie #1800 Gepost op: maandag 04 april 2016 - 16:22:14 »
Citaat
De advocate van Herygers hekelde ook de manier waarop de politieman ingreep. De agent zou zelf ingehaald hebben langs een busstrook om Herygers te kunnen tegenhouden.

Sinds wanneer mag een agent met een niet-prioritair voertuig een dergelijke overtreding plegen ?


72.5.

(...)

De prioritaire voertuigen mogen op deze rijstrook rijden wanneer hun dringende opdracht het rechtvaardigt.



Dringende opdracht, dat betekent dus :

37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.

Ze mogen gebruikt worden bij de uitvoering van elke andere opdracht.

37.3. Het speciaal geluidstoestel mag slechts gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.



Dan zou het al om een anoniem politievoertuig moeten gaan, waarbij die agent tijdens die achtervolging dus ook prioritair rijdt ....  (althans in zoverre een staandehouding van Femke Herreygers een dringende opdracht is).


En hoe kan die agent haar met zijn voertuig op een wettelijke manier tegenhouden als hij in burger is?

Niet ....

4.3. De bevelen gericht tot de in beweging zijnde weggebruikers kunnen slechts gegeven worden door personen die de kentekens van hun functie dragen.

Die kentekens moeten zowel 's nachts als bij dag te herkennen zijn.


Maar zoals altijd gaat die cowboy natuurlijk weer vrijuit.

Yep.
« Laatst bewerkt op: maandag 04 april 2016 - 16:30:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1801 Gepost op: maandag 18 april 2016 - 10:24:40 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20160418_02243260/uit-de-wedstrijd-geplukt-omdat-ik-een-baardje-heb

Dat men nu wat méér dan voordien achterdochtig is, kan ik nog begrijpen.  Maar om zich nu meteen met z'n 4en op iemand te storten, te arresteren en zonder uitleg in de cel te stoppen....  Neen, dat is mij méér dan 1 brug te ver.

Ze hadden "aanwijzingen" ... jajaa ......
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1802 Gepost op: maandag 18 april 2016 - 13:31:51 »
Een sportwedstrijd verstoren door er een deelnemer uit te plukken met maar liefst 4 agenten (smijt het geld maar verder door deuren en vensters, de burgers zullen er wel voor opdraaien), terwijl de betrokkene ongewapend is en geen weerstand biedt. En hem dan opsluiten zonder enige opgave van reden. Dat zijn basiskenmerken van een politiestaat: willekeurige aanhoudingen en opsluitingen.

Wellicht sympathisanten van Jan Jambon, de man die al bij zijn eedaflegging voor opschudding zorgede en die, nadat zovele moslims hun afkeer van de aanslagen laten blijken hebben, het aangewezen vond om te beweren dat een significant aantal moslims stond te dansen na de aanslagen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1803 Gepost op: dinsdag 19 april 2016 - 21:23:21 »
Het meest schrijnende van dit alles: dit maakt 4 agenten in burger, die ten eerste al perfect als agent herkenbaar zijn voor een blinde.  En ten tweede: ze zijn meanwhile ook afgeleid van een eventuele échte gangster die daar zou kunnen rondlopen.  Die hoeft maar gewoon te wachten tot er genoeg van die onnozelaars zich met veel machtsvertoon op een onschuldige storten om ongemerkt zijn gangetje te gaan.

Ja, ik voel me nu écht een stuk veiliger nu, met zoveel politiebewaking ..... Kuch .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1804 Gepost op: woensdag 20 april 2016 - 03:03:58 »
Wij hebben hier in Duitsland zeer verwonderde reacties vernomen over de aanslagen in België.

De meeste Duitsers hebben van België een idee dat veel beter is dan de werkelijkheid. Velen konden zich niet voorstellen dat het in België zo mank liep met de veiligheid, en er nu zovele gevaarlijke individuen opgepakt werden, waarvan men al jarenlang wist wie ze waren en waar ze verbleven.

Gebrekkige communicatie, welke ooit aanleiding was tot de eenmaking van de rijkswacht en de lokale politie, blijkt nog altijd welig te tieren.

Aan deze wantoestand in België was zeker niet alleen de Politie schuldig. Dat bewijst onder meer het onafwendbare aftreden van minister Jacqueline Galant.

Maar je hebt gelijk, Bert: ook nu houdt de Politie zich nog altijd bezig met zinloos machtsvertoon dat in de plaats komt van werkelijk benodigde aktiviteiten ter bevordering van de veiligheid, en enkel soelaas biedt aan de frustraties van de politiebeamten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1805 Gepost op: woensdag 20 april 2016 - 08:59:02 »
De politie heeft hier duidelijk een probleem met prioriteiten (om over competenties maar te zwijgen). De politie van Mechelen heeft al maanden weet waar Abdeslam zich ophoudt maar registreert het rapport niet. Als ze een half jaar geleden mijn ondertekende verklaringen kwijt geraken krijg ik telefoons van de politie tot de commissaris toe om zo snel mogelijk nieuwe kopieën te ondertekenen, uiteindelijk hebben ze zelfs een combi heel Mechelen laten doorkruisen om mij te vinden en te laten tekenen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1806 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 10:07:53 »
Hoppa, na de Antwerpse flikken, nu ook nog 's twee Brusselse flikken:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160425_02258199

De manier ?  Je zet een Roemeens voertuig aan de kant, zogezegd voor een grondige controle.  In werkelijkheid pik je hun bezittingen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1807 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 17:43:17 »
Die Brusselaars hebben wellicht de Antwerpse flikken willen imiteren. Maar het is hun ontgaan dat de Antwerpse flikken slachtoffers uitkozen die geen verhaal hadden omdat ze illegaal in België verbleven.

Ach ja, volgens sommigen zouden dergelijke misdrijven zich beperkt hebben tot het Antwerpse politiekorps. Maar nu blijken er ook al in Brussel dergelijke flikken aan de slag te zijn, en binnenkort duiken er wellicht ook nog elders op. De rotte appels zitten overal in de mand.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1808 Gepost op: zaterdag 30 april 2016 - 20:21:41 »
Nog 's een staaltje van hun rijkunsten:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2691033/2016/04/29/Politiewagen-ramt-tuinkabouters.dhtml?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1461953728

Nu zijn het gelukkig maar een paar tuinkabouters.  What's up next ?  Een kindje dat daar net aan 't spelen is in de tuin morsdood rijden ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1809 Gepost op: zaterdag 30 april 2016 - 23:15:45 »
Altijd weer hetzelfde roekeloze cowboygedrag.

Een gebrek aan kennis en ervaring kan bijgeschaafd worden, doch tegen roekeloosheid is geen kruid gewassen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1810 Gepost op: zondag 01 mei 2016 - 13:05:42 »
Over cowboy-gedrag gesproken :

http://www.gva.be/cnt/dmf20160501_02267364/relschopper-kruipt-op-politiewagen-maar-die-begint-te-rijden

Even voor de duidelijkheid.  Ja, ik kan begrijpen dat sport voor de felle supporter hevige emoties kan losweken als 't misgaat.  Neen, ik keur daarom in de verste verten dergelijke baldadigheden niet goed. 

Maar wat deze flikken hier presteren, dat is voor mij niks minder dan een regelrechte moordpoging.  Er zijn wel andere manier om die kerel daar af te krijgen, zeker ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1811 Gepost op: zondag 01 mei 2016 - 21:29:21 »
Maar wat deze flikken hier presteren, dat is voor mij niks minder dan een regelrechte moordpoging.  Er zijn wel andere manier om die kerel daar af te krijgen, zeker ?

Het is inderdaad niet te geloven dat ze op een dergelijke wijze regelrecht die jongen zijn leven in gevaar brengen.

Dat nog afgezien van de wegcode, die verbiedt om personen te vervoeren op de buitenkant van het koetswerk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Racisme bij de politie
« Reactie #1812 Gepost op: woensdag 18 mei 2016 - 15:36:12 »
Anonieme Antwerpse agent: "Meer racisme bij politie dan gedacht"

Comité P klaagt racisme aan in Antwerps korps

Van Besien: “Racisme is vast onderdeel geworden binnen politie. Ontoelaatbaar”

De Wever: “Voor sommige agenten zijn racistische uitlatingen banaal”

Citaat van: Een anonieme agent
Zo getuigt de man over een incident waarin een allochtone agent, buiten zijn uren, op de Turnhoutsebaan hardhandig werd aangepakt door zijn collega’s voor het oog van de passanten.

Racistische uitspraken onder agenten zouden schering en inslag zijn en wie er niet mee kan lachen wordt niet aanvaard. “Je kan wel proberen om niet over te komen als ‘een flauwe’, maar heel veel mensen beseffen niet dat dat eigenlijk niet grappig is. Het maakt dat je je vaak heel alleen voelt.”

Er tegen in gaan is volgens de agent ook geen optie. Veel vrezen hun mond te openen uit vrees om geviseerd of zelfs gepest te worden. “Die angst is zeer reëel en niet alleen bij de allochtone collega’s.” Het gebeurde volgens hem eerder al dat agenten om die reden naar een andere dienst werden overgeplaatst.

Citaat
Volgens het Comité P bestaat er binnen het Antwerpse politiekorps een zwijgcultuur, waardoor zowel autochtone als allochtone agenten racistische incidenten niet melden, uit angst voor represailles door collega’s.

Citaat van: Van Besien
Er heerst een cultuur van tolerantie ten aanzien van racistisch gedrag binnen het korps. Agenten hebben schrik om racistisch gedrag te melden, waardoor ze zwijgen. Ze vrezen represailles van hun collega’s en gaan ervan uit dat hun oversten er toch niets mee doen. Hierdoor zijn racisme en discriminatie een vast onderdeel geworden binnen het korps.

Hoe zou een weldenkend mens, die zelf geen racist is, voor een dermate racistisch gespuis ook nog maar enig respect kunnen opbrengen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rode relschopper die commissaris knock-out sloeg nog niet gevat
« Reactie #1813 Gepost op: woensdag 25 mei 2016 - 14:34:53 »
Citaat van: GVA
Rode relschopper” die commissaris knock-out sloeg nog niet gevat

De commissaris, die doorgaans verantwoordelijk is voor het in goede banen leiden van betogingen, voerde op zijn eentje en zonder helm een verbeten strijd tegen een tiental relschoppers. Gewapend met een bus pepperspray raakte hij ingesloten tussen de oproerkraaiers.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160524_02305466/videobeelden-tonen-hoe-relschopper-politiecommissaris-knock-out-slaat

Woest word ik ervan. Weeral een flik die vet doorbetaald wordt terwijl hij door zijn eigen schuld in het ziekenhuis beland is.

Ik hoop dat de dader niet zal gevat worden en de commissaris er levenslang gevolgen zal aan overhouden.

Hier in Duitsland roept een patrouille van 2 Polizisten al versterking op als ze nog maar tegenover een viertal relschoppers staan. En die versterking komt echt wel héél snel ter plaatse, alsof ze achter de hoek klaarstonden.

Wat voor een onnozelaar moet je als flik wel zijn om het, alleen en zonder helm, te gaan opnemen tegen een tiental relschoppers? Nog zo ene die denkt dat hij hoger kan schijten dan zijn gat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1814 Gepost op: woensdag 25 mei 2016 - 21:21:20 »
Jawel ze hebben de dader, hij had zich herkend op het opsporingsbericht van de politie, de debiel moest eerst zijn foto zien om zich te herinneren wat hij had gedaan.
 
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien