Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Antwerpse agent opgepakt voor hulp aan drugsbende
« Reactie #1935 Gepost op: maandag 24 april 2017 - 07:56:25 »
Citaat van: GVA
agent opgepakt voor hulp aan drugsbende

ANTWERPEN - Het Antwerpse gerecht heeft een politieman laten arresteren op verdenking van betrokkenheid bij internationale cocaïnesmokkel. Politieagent G.V. zou hand- en spandiensten hebben geleverd aan de organisatie rond Frank ‘De Tank’ V., die in de haven de drugs uithaalt.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170423_02847840/agent-opgepakt-voor-hulp-aan-drugsbende?
« Laatst bewerkt op: maandag 24 april 2017 - 07:59:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1936 Gepost op: maandag 24 april 2017 - 08:49:38 »
Er valt haast geen vorm van zware crimimaliteit te bedenken, of er zitten wel één of meer flikken in.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1937 Gepost op: woensdag 26 april 2017 - 15:08:03 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1938 Gepost op: woensdag 26 april 2017 - 18:42:15 »
Ze houden zich zelfs nog geeneens in, als een criminologe er met haar neus boven op staat :

Dat toont aan dat ze denken dat ze goed bezig zijn als ze de burgers respectloos behandelen, hun argumenten straal negeren en buitensporig geweld gebruiken. Met andere woorden: het zijn lieden die volstrekt niet thuishoren bij de politie. Bij de aanwerving zijn er duidelijk zeer grote mazen in het net.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1939 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 09:06:37 »
Er valt haast geen vorm van zware crimimaliteit te bedenken, of er zitten wel één of meer flikken in.

Het gerecht doet *hoest* regelmatig *hoest* z'n best, vind ik toch.
Om maar niet te spreken van het bankwezen ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1940 Gepost op: zondag 30 april 2017 - 15:43:20 »
Er valt haast geen vorm van zware crimimaliteit te bedenken, of er zitten wel één of meer flikken in.

Het gerecht doet *hoest* regelmatig *hoest* z'n best, vind ik toch.

Inderdaad, het gerecht doet zijn best om een flik opschorting van straf of een lichte straf met uitstel te geven voor iets waar jij en ik 5 jaar achter de tralies voor vliegen. Kwestie van de kweek van misdadigers bij de flikken niet te verstoren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1941 Gepost op: woensdag 03 mei 2017 - 16:51:32 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-zottegem/-we-gaan-niet-voor-een-fiets-beelden-opvragen-a3147924/

Gewoonweg weer te tam om hun job te doen, meer is dat niet.  Of is het mss omdat ze bang zijn zélf herkend te worden als fietsendief ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1942 Gepost op: woensdag 03 mei 2017 - 17:26:17 »
De NMBS doet maar. Het politiekantoor is hier 5 km van bij ons thuis. Als de Polizei iets van ons moet hebben en we willen het niet brengen, komen ze het graag halen met een rekeningetje van 67 euro erbij. "Gebühren" noemen ze dat hier, hier gaat niets zonder de geburen.  ;D

De flikken zien het niet zitten om voor een fiets van 485 euro een flik van Zottegem naar Brussel te sturen. Met de NMBS moet dat voor die prijs heen en weer toch kunnen. En het loon van die flik loopt toch, terwijl hij dat doet, doet hij geen ander kwaad.

Er zou natuurlijk ook een Brusselse flik die CD kunnen gaan ophalen en de beelden dan via het interne beveiligde netwerk van de politie naar Zottegem sturen. Doch daarvoor moeten er wellicht eerst nog een Brusselse flik en een flik in Zottegem 6 maanden opleiding krijgen.

Te zot om los te lopen daar in Zottegem.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agenten die databank politie misbruiken worden nauwelijks gecontroleerd
« Reactie #1943 Gepost op: vrijdag 05 mei 2017 - 18:46:34 »
Citaat van: GVA
Agenten die databank politie misbruiken worden nauwelijks gecontroleerd

Het Comité P vreest dat veel misbruiken onopgemerkt blijven. Het vraagt dat elke politiedienst verplicht wordt controles uit te voeren, en politiemensen zouden verplicht moeten worden voor elke opzoeking een reden op te geven. Voorts zouden de straffen op misbruiken strenger moeten worden.

Ruim acht op de tien politiemensen hebben toegang tot de grote politiedatabank, de Algemene Nationale Gegevensbank (ANG), en ze kunnen ook grasduinen in andere gevoelige databanken.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170505_02867115/politie-te-laks-voor-misbruik-databank-te-controleren

Hoe durft het Comité P er nog maar aan denken om agenten in een politiestaat te controleren!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1944 Gepost op: zaterdag 06 mei 2017 - 12:04:18 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1945 Gepost op: zaterdag 06 mei 2017 - 13:41:45 »
Degoutant dat het eerst in de krant moet verschijnen vooraleer zowel de flikken als de nmbs met hangende pootjes tóch het nodige doen.

Zeg dat wel. Ik vermoed dat ze een advocaat een niet zo leuk briefje naar de NMBS en de Politie laten schrijven heeft.

De gewone brave burger die maar alles aanneemt wat de flikken hem wijsmaken, kan ernaar fluiten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1946 Gepost op: woensdag 10 mei 2017 - 22:44:29 »
Hier gaan we weer, het grote voorbeeld die ook te zien was op TV verduistert duizenden euro's.

http://m.hln.be/nieuws/binnenland/agent-uit-alloo-bij-de-wegpolitie-verduistert-voor-minstens-17-500-euro-boetes~ab1be597/
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1947 Gepost op: woensdag 10 mei 2017 - 23:53:47 »
Hij riskeert 6 maanden cel, doch dat zal wel weer opschorting van straf worden, of in het slechtste geval voorwaardelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1948 Gepost op: donderdag 11 mei 2017 - 07:39:48 »
Hoe iemand met financiële problemen het klaarspeelt om toch ruim 17.000 euro alvast terug te betalen, is mij een raadsel.  Maar van Eugeen, zal ik deze man er ongetwijfeld niet van mogen verdenken een dikke leugenaar te zijn.  Want oei, dan wordt er op dit forum -volgens Eugeen als enigen in dit land- wéér 's wat negatiefs gepost over de politie.

Of euh .... zo te lezen aan de reacties op HLN, zijn er nóg wel mensen die hun gedacht rechtuit durven te schrijven .......
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1949 Gepost op: donderdag 11 mei 2017 - 11:01:55 »
Heeft nog lang geduurd voor dit artikel hier te lezen was ...  :P

Hoe iemand met financiële problemen het klaarspeelt om toch ruim 17.000 euro alvast terug te betalen, is mij een raadsel.
(...)
Wsl via madammeke Leemans hé "want da's lenen bij een vriendin" ... ;)