Auteur Topic: Scholier met de tractor naar school  (gelezen 9815 keer)

wooter

• Gast
Re: Scholier met de tractor naar school
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 07:57:04 »
Ik zou dan reageren met "waarom wordt die richtlijn dan niet gevolgd in de Belgische wetgeving?".

En dan een voorbeeld van een boerenzoon met een landbouwvoertuig dat overdag gebruikt wordt voor landbouwdoeleinden, maar om 5 uur wel de jongere broer gaat ophalen aan school met de tractor.

En tenslotte "gezien een agent niet kan verbaliseren op Europese richtlijnen, op welk artikel kan hij dan verbaliseren als de bestuurder met rijbewijs G dit vervoer doet?"

Niet vergeten dat via mail die mannen nooit gaan willen zeggen wat jij ze wil ontlokken. Over de telefoon zou je ze misschien nog zover krijgen om toe te geven dat de wet op geen kl*ten trekt, maar via mail zijn ze aansprakelijk voor wat ze zeggen, en dan ga je natuurlijk niet tegen je baas in lullen...

Offline eugeen

• Gevorderde
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 09:43:51 »
Citaat van: stefto
Ze houden het onderwerp gesloten (onder druk van fod mob?).

Denk jij nu echt dat die zich daarmee bezig houden?

Dit topic toont aan dat de wetgeving totaal verschillend geinterpreteerd wordt. Zie standpunt Fod Mob en het standpunt op dit forum.

Maar stel dat een dergelijke zaak voor de rechtbank komt, en de rechter advies inwint van de juridische dienst van de Fod Mob en de beklaagde zich verweert met de uitspraken op dit forum die in zijn voordeel pleiten, dan zal de rechter zich baseren op het advies van de juridische dienst van de Fod Mob. Het advies van de juridische dienst van de Fod Mob wordt bij tegenstrijdige interpretatie van de verkeerswet nu eenmaal als doorslaggevend beschouwd.

« Laatst bewerkt op: woensdag 19 mei 2010 - 09:46:56 door eugeen »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 10:20:57 »
Maar stel dat een dergelijke zaak voor de rechtbank komt, en de rechter advies inwint van de juridische dienst van de Fod Mob en de beklaagde zich verweert met de uitspraken op dit forum die in zijn voordeel pleiten, dan zal de rechter zich baseren op het advies van de juridische dienst van de Fod Mob. Het advies van de juridische dienst van de Fod Mob wordt bij tegenstrijdige interpretatie van de verkeerswet nu eenmaal als doorslaggevend beschouwd.

"Een goed gedacht en een kurken ziel, en dan drijf je boven" zegt het spreekwoord.

Er bestaat zelfs in België zoiets als de scheiding der machten, Eugeen. De FOD Mobiliteit en Vervoer behoort tot de uitvoerende macht, een rechtbank tot de rechterlijke macht. Een rechter oordeelt soeverein. Je uitspraak is dan ook niets minder dan smaad aan de magistratuur, en bijgevolg strafbaar. Als beheerder van dit forum is het derhalve mijn plicht erop te wijzen dat je uitlating een misdrijf uitmaakt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 mei 2010 - 10:22:39 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 12:37:22 »
Maar stel dat een dergelijke zaak voor de rechtbank komt, en de re
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 23:07:02 »
Deze mail is net vertrokken naar fod mob. Inazuma en Wooter. Jullie vinden het

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 23:13:20 »
Citaat van: stefto
Ze houden het onderwerp gesloten (onder druk van fod mob?).
Denk jij nu echt dat die zich daarmee bezig houden?

Dansen jullie dan geheel vrijwillig naar hun pijpen? ... Of pijpen jullie ... (grapje)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 11:36:32 »
Deze mail is net vertrokken naar fod mob. Inazuma en Wooter. Jullie vinden het toch niet erg dat ik julle woorden heb gebruikt hoop ik?
Geen enkel probleem mee.
Het staat hier ook publiek, ze mogen dat bij de FOD Mob gerust lezen. Meer zelfs, ze zouden het er best eens een keer goed lezen ...
Hoe de boodschap daar geraakt, is mij eender  ;)
Weg Wanbeheer.be

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 17 juni 2010 - 20:15:25 »
Deze mail is net vertrokken naar fod mob. Inazuma en Wooter. Jullie vinden het toch niet erg dat ik julle woorden heb gebruikt hoop ik?
Geen enkel probleem mee.
Het staat hier ook publiek, ze mogen dat bij de FOD Mob gerust lezen. Meer zelfs, ze zouden het er best eens een keer goed lezen ...
Hoe de boodschap daar geraakt, is mij eender  ;)
Inazuma
Ze hebben hem goed gelezen (zoals tegenwoordig hier op het forum) en stuurden een laatste reactie. Weer zo'n juweeltje:
Citaat
Geachte heer,

Mijns inziens heb ik reeds alle belangrijke elementen aangebracht om het standpunt van de FOD Mobiliteit en Vervoer hierover duidelijk te maken. Ik heb dan ook verder niets toe te voegen aan deze discussie.

Met hoogachting,

B. J.

FOD Mobiliteit en Vervoer / SPF Mobilité et Transports Dienst Verkeersreglementering / Service Réglementation routière Vooruitgangstraat 56 / Rue du Progrès 56 – 1210 Brussel

Vrij vertaald:
We hebben al zoveel onzin uitgekraamd dat we maar eens gaan stoppen.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 18 juni 2010 - 13:46:45 »
Merk op dat ze daar spreken van interpretatie en standpunt ...

Een standpunt over wetgeving kan zijn of je er mee akkoord gaat of niet, of je het goed vindt of niet ...
Maar in principe kan er geen standpunt zijn over hoe de wetgeving uitgelegd moet worden - dat moet duidelijk zijn uit de wetgeving ...
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 09:27:04 »
Nope.  That's the way it SHOULD be....

Maar in België.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 21:12:34 »
Hieronder een citaat van bert.covens
Citaat
Inderdaad gek, dat je hier graag uitpakt met die wetteksten, maar er tegelijkertijd niet eens in slaagt om die uitspraak correct te lezen...
En Bert. Is het je ondertussen al gelukt om die uitspraak al eens beter te lezen? Zie http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=3&t=15705&hilit=bosbouwtrekkers
Citaat
Een bestuurder van een landbouwtrekker mag dat laatste alleen met een rijbewijs categorie G besturen in het kader van de landbouw- of bosbouwactiviteiten. Wordt het landbouw- of bosbouwvoertuig niet gebruikt voor landbouw- of bosbouwactiviteiten, dan moet de bestuurder naargelang de maximale toegelaten massa van het voertuig of van het samenstel houder zijn van het daarmee overeenstemmend rijbewijs. (Art. 1, 9° en 2, §1, 9° KB 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs).
Nummering van de artikels is ondertussen beetje anders hoor.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 21:24:46 »
Stefto,

Bert of ik of wie hier ook, maken de wegcode en de verkeersreglementering niet ...
We ergeren ons er ook blauw aan.

Bert verwijst op GRO naar hoe de overheid, en blijkbaar ook al de Mechelse politierechter , deze wetgeving wenst te interpreteren.

Dus wijzen Bert, ik, GRO, e.a. op het gevaar van de interpretatie die eigenlijk uit de wetgeving zou moeten volgen ... maar niet gevolgd wordt door de overheid .

Hun wetgeving verduidelijken, of zelfs maar de dwaze flaters er uit halen, doen de paljassen in BXL ook niet.

KB over Voorlopig rijbewijs B verplicht intussen de bestuurders te rijden met een ... motorfiets A2 !
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 07:40:36 »
Stefto,

Je moet het mij niet komen verwijten dat de overheid geen al te beste beurt gemaakt heeft bij he opstellen van die wettekst.  Je moet het mij evenmin komen verwijten, dat de overheid dan probeert om de meubelen te redden van haar eigen geblunder door een omzendbrief te sturen waarin ze voorschrijven hoe die wetteksten gelezen moeten worden, hoewel hetgeen in hun omzendbrief kennelijk niet strookt met wat er in de wettekst staat.

Dat je die werkwijze, en die manier van interpreteren van de overheid en van die Mechelse rechter je dwarszit, kan ik nog best begrijpen.  Want ja, ik erger mij daar inderdaad ook bont en blauw aan.  Maar mijn schuld is het geenszins.  Noch die van Turaki op juridischforum.be (als je begrijpt wat ik bedoel, natuurlijk).

Ikzelf, Inazuma, GRO, en anderen op bvb juridischforum.be verwittigen de forumdeelnemers hoe de overheid, en in haar kielzog al minstens 1 rechter, die rommel-wetteksten kennelijk interpreteren.  Als je daar niet tegen kunt, so be it.

Je komt dan op GRO een beetje het paljaske uithangen, en jezelf gelijk geven onder een andere nic name.  Sorry voor mijn woordkeuze: maar in duizenden postings, is dat met stip het kinderachtigste wat ik daar gezien heb.  Meanwhile, ga je ook nog een beetje de clown uithangen op juridischforum.be en ook daar de boel wat verzieken.  Want constructief kan je jouw postings ook daar écht niet noemen.  En nu herhaal je die stunt hier NOG 's een keer.

En ja, ik heb inderdaad die uitspraak gelezen.  Jij blijkbaar nog altijd niet (net zoals je nog geeneens het verschil blijkt te kennen tussen intoxicatie en dronkenschap, wat nochtans elementaire basiskennis is voor een instructeur).  Dus speciaal voor de ongeletterden onder ons, NOG maar eens:  De rechter heeft een bestuurder veroordeeld omdat hij met een rijbewijs G een landbouwtractor bestuurder op een ogenblik dat hij dat niet deed voor landbouwdoeleinden.  

Citaat
Een bestuurder van een landbouwtrekker mag dat laatste alleen met een rijbewijs categorie G besturen in het kader van de landbouw- of bosbouwactiviteiten. Wordt het landbouw- of bosbouwvoertuig niet gebruikt voor landbouw- of bosbouwactiviteiten, dan moet de bestuurder naargelang de maximale toegelaten massa van het voertuig of van het samenstel houder zijn van het daarmee overeenstemmend rijbewijs. (Art. 1, 9° en 2, §1, 9° KB 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs).

en als de bestuurder het voertuig dus voor andere doeleinden gebruikt:

Citaat

Mooi hé, al die kleurtjes ?  

En Bert. Is het je ondertussen al gelukt om die uitspraak al eens beter te lezen? Zie http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=3&t=15705&hilit=bosbouwtrekkers

Mij wel, ja.  En jij ?  Hier geef je weer de indruk die uitspraak nog altijd niet te snappen.  Anderzijds, ben je er blijkbaar intussen zélf ook al achter, dat je daar op GRO een dikke, vette bok van formaat geschoten hebt.  Op juridischforum, verander je het geweer namelijk van schouder.  Want nu je daar doorhebt, dat die rechter z'n uitspraak ff niet in je kraampje past, noem je diezelfde uitspraak ineens schizofreen ....  

Wanneer ga je nu eindelijk eens volwassen worden, en ook eens iets constructiefs posten ?  

En gebaar nu wéér niet van krommenaas, want je schrijft daar op juridischforum zelf:

Stefto
Ik heb aan niemand beschuldigingen geuit en denk dat ik hierboven duidelijk constructief te werk ga (en ja, ook wat destructief).
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 maart 2014 - 15:40:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 21:39:53 »
Stefto,

Bert of ik of wie hier ook, maken de wegcode en de verkeersreglementering niet ...
We ergeren ons er ook blauw aan.

Bert verwijst op GRO naar hoe de overheid, en blijkbaar ook al de Mechelse politierechter , deze wetgeving wenst te interpreteren.

Dus wijzen Bert, ik, GRO, e.a. op het gevaar van de interpretatie die eigenlijk uit de wetgeving zou moeten volgen ... maar niet gevolgd wordt door de overheid .
En dat is heel nobel. Ik vond enkel dat de wettelijke kant niet genoeg belicht was geworden en dat die uitspraak van die rechter absoluut niet duidelijk was. Integendeel. Hij beveelt rijbewijs G aan.
Sorry dat ik er telkens opnieuw over begin maar dat is omdat ik beroepsmatig telkens genoodzaakt ben om alles te heronderzoeken.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 23:31:33 »
Sorry dat ik er telkens opnieuw over begin maar dat is omdat ik beroepsmatig telkens genoodzaakt ben om alles te heronderzoeken.
Oei, u bent duidelijk geen modelburger, die wordt verondersteld alles klakkeloos te slikken ...  ;D
Weg Wanbeheer.be