Auteur Topic: hallo iedereen  (gelezen 2279 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
hallo iedereen
« Gepost op: vrijdag 09 april 2010 - 19:58:04 »
Hallo iedereen,

Gisteren ben ik (ook eerder toevallig) op deze website terechtgekomen.  Ik ben 32 jaar, gelukkig gehuwd, en trotse papa van 2 kindjes: Lotte (6 jaar) en Bram (4 jaar).  Van beroep ben ik vrachtwagenchauffeur.  Mijn job bestaat erin om verse hoevemelk te gaan ophalen bij landbouwers en die melk naar de melkerij te brengen.  Voordien gebeurde dit altijd met camion-remorque.  Maar om kosten te besparen, schakelt de werkgever hoe langer hoe meer over op trekker-opleggers.  Sinds deze zomer rij ik daar dan ook mee.  Ik ben zeker geen cowboy.  M'n baas weet dat overigens maar al te goed.  Hij wordt telkens tijdig verwittigd dat er bijvoorbeeld teveel melk (overgewicht) op een ronde gaat komen, of dat een ronde te zwaar is (tijdsgebrek).  Mijn motto is: niet lanterfanten, maar ook niet racen.  Ik probeer het nog altijd menselijk te houden op de baan.  Tenslotte heb ik nog een echtgenote en twee schatten van kinderen, die thuis op me wachten.  Al beweer ik hiermee zeker niet dat ik nooit es een fout kan maken....

Ik heb bij een erkend opleidingsinstituut een cursus gevolgd voor Brevet 3.  Het schriftelijke examen en de mondelinge proef zijn goed meegevallen.  En dan is het bij mij oorverdovend stillekes geworden.  Eerst en vooral vond ik (nog) niet meteen m'n draai in het lesgeven zelf.  (Lesmateriaal vinden, een eigen cursus opstellen, tijdsindeling opmaken ed).  Daarbovenop heb ik een fulltime job, twee kids, en we zijn ons huizeke nog volop aan 't opknappen.  Als klap op de vuurpijl ontdekten we vorig voorjaar dat m'n echtgenote voor de derde keer zwanger was.  Zeven weken leefden we op wolken.  Tot we die ene ongunstige echo te verwerken kregen.  Er volgde nog een week lang onzekerheid.  Maar uiteindelijk spatte onze droom uit elkaar: Greet kreeg een miskraam. 

Zo geraakte het behalen van Brevet 3 wat op 't achterplan.  Maar er wordt aan gewerkt, en ik heb er wel nog goeie hoop in.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: hallo iedereen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 09 april 2010 - 22:19:26 »
Hallo Bert,

Vooreerst bedankt voor je registratie en hartelijk welkom op dit forum!  ;)

Fijn dat je je even voorstelt, want hoe beter we elkaar kennen, hoe beter we elkaar kunnen verstaan en begrijpen.

Dat een aantal van je collega's-vrachtwagenbestuurders een loopje nemen met de verkeersveiligheid, zal jou wellicht niet onbekend zijn. Er wordt op dit forum op die lieden dan ook zo nu en dan eens (meestal) terechte kritiek geuit. Maar evenzeer hebben we er begrip voor dat, als er een vrachtwagen met melk kantelt, de oorzaak daarvan niet altijd bij de vrachtwagenbestuurder moet gezocht worden, en Natalia wel weer eens kan toegeslagen hebben.

Vrachtwagenbestuurder, een vrouw, twee kinderen, een huis opknappen, brevet 3... hoed af, maar neem toch ook niet al teveel hooi op je vork...  :)

Ik wens jou hier alvast een fijne tijd op dit forum, en hoop geregeld een bijdrage van jou te mogen lezen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 09 april 2010 - 23:06:52 »
Bedankt voor je reactie.

Er rijden inderdaad nog aardig wat cowboys rond met een vrachtwagen.  Ze spelen met hun eigen veiligheid, en die van zoveel anderen.  Dat daar kritiek op komt, is niet meer dan logisch.  Zo'n veertigtonner, da's geen speelgoed.... De chauffeur die betrokken raakte in een ongeval met Natalia, is een collega van mij.  (prima chauffeur, overigens).

Tot slot: we wonen hier nu al 7 jaar.  Renoveren doen we ifv tijd, en onze portemonnee (koken kost geld).  En voor de rest: mits een beetje organisatie lukt het heus wel.  Mijn vrouw en ik staan er ook niet alleen voor.  Onze ouders steken maar wat graag een handje toe qua opvang van de kids, bijvoorbeeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 11 april 2010 - 21:10:26 »
Hoi Bert,

Ook op dit forum ben je welkom, en me voor te stellen hoef ik niet meer denk ik  ;)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 04:38:07 »
Een oud-collega dus.
Welkom.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 21:28:31 »
Ook met melk gereden, mischien?  Toch niet voor dezelfde werkgever, want dan zouden we mekaar moeten kennen, nee?

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 - 03:53:57 »
Ook met melk gereden, mischien?  Toch niet voor dezelfde werkgever, want dan zouden we mekaar moeten kennen, nee?

Awel, min of meer dezelfde werkgever. De West-Vlaamse versie en dan nog bij een onderaannemer.
Ben daar, na anderhalf jaar, weg net voor de naamsverandering en fusie.
Misschien hebben we nog samen in het spoelkot gestaan, wie weet. :D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 14 april 2010 - 13:33:06 »
@Bibi, waarschijnlijk niet  :-[

Ik kom eigenlijk enkel in de volgende losplaatsen: Kallo (voornamelijk), Gierle (af en toe, maar gaat einde dit jaar dicht), Wuustwezel (overname Ste Marie) en Inza Schoten.  In het West Vlaamse landsgedeelte kom ik eigenlijk (nog) niet.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 15 april 2010 - 05:45:14 »
Kallo kwam ik bijna dagelijks of toch enkele keren per week, Schoten een tweetal keren geweest en anders opleggers her en der gaan koppelen die volgepompt werden door diegenen die bij de veehouders gingen.
Ook regelmatig met room of wei of Perina gereden.