Auteur Topic: Bumperkleven  (gelezen 4970 keer)

wooter

• Gast
Bumperkleven
« Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 19:53:20 »

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Bumperkleven
« Reactie #1 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 19:28:30 »
valt dit niet onder verkeersagressie, zo maar je middenvinger opsteken
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 22:05:28 »
Leuk filmpje.
Verdiende loon?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 02:00:55 »
Leuk filmpje.
Verdiende loon?

Neen, beslist niet.

Verkeersagressie beantwoorden met verkeersagressie is ver beneden sociaal, hoffelijk, vlot en veilig gedrag in het wegverkeer.

Het is aan mij niet besteed. Ik gun het dergelijke lieden niet om mij door hen te laten provoceren.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 mei 2010 - 02:03:45 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 13:27:26 »
"Verdiende loon?" betekent : wat denken jullie hierover?
Ik sluit mij aan bij Jozef.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 17:17:04 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 02:44:25 »
In de realiteit is het niet aan te raden, verre van, het is en blijft een filmpje die in scene gezet is.
Misschien zou het wel effect hebben moest het vervangen worden door die overdreven veel reclame op tv. ;D ;D ;D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 12:01:42 »
Meestal probeer ik zo'n dwaas de ruimte en de gelegenheid te geven mij voorbij te gaan.  Als hij dan toch per sé achterop 1tje z'n koffer wil knallen, laat het dan vooral niet mijn koffer zijn, zo redeneer ik dan....

In elk geval: hoe rapper ik van zo iemand verlost ben, hoe liever.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 12:09:14 »
Meestal probeer ik zo'n dwaas de ruimte en de gelegenheid te geven mij voorbij te gaan.  Als hij dan toch per sé achterop 1tje z'n koffer wil knallen, laat het dan vooral niet mijn koffer zijn, zo redeneer ik dan....
Probeer ik ook, maar als die ruimte er gewoon niet ís, dan durf ik me wel eens zenuwachtig maken en mijn remlichten ff laten oplichten.  Spijtig genoeg reageren dergelijke sukkels daar dan weer op als een stier op een rode lap ...

Waarschijnlijk hebben ze ook hetzelfde IQ als die stier, of ze vergelijkbare kl*ten hebben durf ik echter te betwijfelen  ;D

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 13:15:21 »
Probeer ik ook, maar als die ruimte er gewoon niet ís, dan durf ik me wel eens zenuwachtig maken en mijn remlichten ff laten oplichten. 
wat ik dan doe is de snelheid zo verminderen dat hun veiligheidsafstand ook overeenkomt met de gereden snelheid
1 mtr is bij mij gelijk aan 10 km/u
en dan ga ik aan de kant om ze door te laten  :-[
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 13:47:11 »
Probeer ik ook, maar als die ruimte er gewoon niet ís, dan durf ik me wel eens zenuwachtig maken en mijn remlichten ff laten oplichten.
wat ik dan doe is de snelheid zo verminderen dat hun veiligheidsafstand ook overeenkomt met de gereden snelheid
1 mtr is bij mij gelijk aan 10 km/u
en dan ga ik aan de kant om ze door te laten  :-[

Mijn strategie is een combinatie. Eerst laat ik de remlichten enkele keren oplichten om aan de achterligger duidelijk te maken dat hij hinderlijk en gevaarlijk dichtbij rijdt. Als hij het snapt en de afstand neemt toe is het daarmee opgelost. Blijft de afstand gevaarlijk kort, dan los ik gewoon het gaspedaal. Echt remmen doe ik niet, dat zou te gevaarlijk zijn met deze tussen afstanden. Pas wanneer de afstand in overeenstemming is met de snelheid hou ik de snelheid terug constant.
Ik herinner me één keer waar er iemand kwam pushen op de snelweg. Ik reed al de max. snelheid en kon eigenlijk niet terug naar rechts (treintje trucks). Wanneer ik de trucks voorbij was en de snelweg vrij voor zijn neus bleef hij toch vlak achter mij hangen bij een snelheid van 120 km/u. Voorgaande verhaaltje hielp niet, hij werd er zelfs agressiever door en begon achter me te laveren en te claxonneren en lichtsignalen te geven. Dan heb je nog maar één optie, zeker als je weet dat er in de auto blijkbaar 4 heetgeblakerde haantjes zaten. Ik heb de gas vol ingetrapt en zoals ik verwacht had was ik sneller dan die idioten (Rover 820Si vs. Mercedes E250d). Dit alles is zo'n 15 jaar geleden op een trouwens zo goed als lege snelweg.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 14:37:27 »
Sommigen beseffen niet dat het gas loslaten al een vorm van verkeersagressie is, albeit nogal light.  Om de rem gaan trappen daarentegen is al wat zwaarder.

Die achterligger hoef je namelijk niet te vertellen dat ie hinderlijk en gevaarlijk kort rijdt. Dat weet ie zelf ook wel. Wat ie wil is dat je oprot, en door te taffelen op het linkervak ga je zo iemand niet afkoelen.

Vervolgens dan volgas wegvluchten staat dan weer haaks op het heilig willen naleven van de snelheidslimiet... 't is het één of 't ander eh...

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 14:53:27 »
Sommigen beseffen niet dat het gas loslaten al een vorm van verkeersagressie is, albeit nogal light.  Om de rem gaan trappen daarentegen is al wat zwaarder.

Die achterligger hoef je namelijk niet te vertellen dat ie hinderlijk en gevaarlijk kort rijdt. Dat weet ie zelf ook wel. Wat ie wil is dat je oprot, en door te taffelen op het linkervak ga je zo iemand niet afkoelen.

Vervolgens dan volgas wegvluchten staat dan weer haaks op het heilig willen naleven van de snelheidslimiet... 't is het één of 't ander eh...

Ik denk dat je één en ander in context moet zien.

De gas loslaten om een gevaarlijke situatie op te lossen binnen de wettelijkheid (niet overschrijden van de max. snelheid) is geen agressie. Het is eerder het naleven van 10.1.1. De remlichten laten aanflitsen is daarom niet op de rem trappen. Gewoon de rem even aanraken is hier voldoende.
Volgas wegvluchten is het laatste redmiddel om uit een gevaarlijke situatie te ontsnappen (vluchtgedrag). Zeker als je in een situatie zit waar de agressievelingen niet veel goed bedoelen is dit dan de enige optie met lijfbehoud.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 14:56:16 »
Maar, zou het niet kunnen dat de achterligger zo pislink is geworden door het het gas lossen en het op de rempedaal duwen? :)

Tenslotte was zijn originele bedoeling dat je zou oprotten zodat hij door kon rijden... :)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 15:00:55 »
Maar, zou het niet kunnen dat de achterligger zo pislink is geworden door het het gas lossen en het op de rempedaal duwen? :)

Tenslotte was zijn originele bedoeling dat je zou oprotten zodat hij door kon rijden... :)

De vraag moet eerder gesteld worden of iemand zoals hierboven beschreven een rijbewijs kan hebben.

Er worden vrachtwagens ingehaald tegen de max. snelheid, dus zo'n 30 km/u snelheidsverschil. Men kan hier bezwaarlijk spreken van een traag inhaalmanoeuvre. Een chauffeur dient te weten dat er zoiets is als afstand houden eventueel gecombineerd met geen andere weggebruikers in gevaar brengen. Zo snel beginnen te stomen door de adrenaline is volgens mij niet compatibel met auto rijden.

Gelukkig dat zoiets nu in Duitsland heel zwaar gestrafd wordt.