Auteur Topic: Schouppe, BIVV en Landbouwkrediet en Sven Nys samen in de illegaliteit !  (gelezen 20995 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Schouppe, BIVV en Landbouwkrediet en Sven Nys samen in de illegaliteit !
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 17:32:14 »
't Enige dat mij spontaan te binnen schoot, is het alarmsignaal bij een overweg.  Dat verbiedt je om de overweg nog op te rijden. 

Maar... is eigenlijk geen geluidstoestel, en verplicht je al evenmin te bewegen.  Verplicht je net om te stoppen.

Samengevat: nee, ik ken er ook geen.

Tenzij je net op de sporen staat. Dan beweeg je best wel nog effe. ;D ;D ;D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 17:48:52 »
Voor je eigen gezondheid, best wel ja.   ;D ;D ;D ;D

1-0 voor BIBI585
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 18:11:31 »
AR 12.1 verplicht de weggebruikers wel om voorrang te verlenen aan de spoorvoertuigen, en zich daartoe zo snel mogelijk van de sporen te verwijderen.

Het geluidssein aan de overwegen houdt evenwel geen verplichting tot bewegen in. AR 20.3.3° zegt over dat geluidssein enkel dat het verboden is zich op een overweg te begeven wanneer het geluidssein werkt. Eigenlijk een ongelukkige formulering, want ook als dat geluidssein werkt, mag je je op de overweg begeven zolang het geluidssein niet in werking is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 20:10:46 »
Stel je voor dat ze zich nog gaan verdedigen door te stellen dat niet het voertuig (de fiets), maar wel de bestuurder (de fietser zelf) voorzien wordt van dit euh hebbeding....(want 't gaat toch om iets dat je om je arm doet hé?)....  :(
Maakt niet uit, het gebruik ervan is verboden, eender waar het toestel zich aan of op bevindt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 20:21:34 »
ik heb mij al voorgenomen om niet te bewegen bij het horen van zo'n onding
als ze willen dat ik ze hoor, moeten ze de daarvoor voorziene geluidstoestellen gebruiken
zelf politie-agent spelen dus  ::)
Waarom ?

Het is onredelijk te verwachten dat men in een niet toegelaten geluidstoestel zou moeten herkennen wat de overtreder er mee wil afdwingen.
Wat mij betreft gaat het hier om tweetonige sirenes, gebruikt bij verkeersagressie ...

Ik kan morgen een hele batterij niet-toegelaten lichten op de auto zetten - blauwe bvb - en dat aanvullen met een tweetonige sirene, en dan daarmee iedereen wegjagen.
De Fietstap doet eigenlijk net hetzelfde hoor.

En nog altijd niet toegelaten ...

Schouppe heeft vandaag wat andere aanpassingen gedaan, maar is er weeral een datum van inwerkingtreden vergeten bij te zetten, nochtans een Europese verplichting.
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:04:31 »
Ik kan morgen een hele batterij niet-toegelaten lichten op de auto zetten - blauwe bvb - en dat aanvullen met een tweetonige sirene, en dan daarmee iedereen wegjagen.
De Fietstap doet eigenlijk net hetzelfde hoor.

En nog altijd niet toegelaten ...

Mja, maar voor dergelijk bezit is er al wel ene gestraft geweest in 't verleden. Die had gewoon een blauwe zwaailamp in z'n auto, als soort van afschrikmiddel.  Hij maakte er zelfs nooit gebruik van, en werd toch gestraft door de rechter.  Als ik mij niet vergis, tenminste.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:17:05 »
... Maar een flippo die zijn auto vol zet met blauwe lampen en een sirene is wel illegaal bezig, maar dat ontslaat andere weggebruikers er niet van de signalen van zijn prioritair voertuig te negeren.

De fietstap staat evenwel nergens in de wetgeving opgenomen, dus mag vrolijk genegeerd worden :).

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:18:18 »
Mja, maar voor dergelijk bezit is er al wel ene gestraft geweest in 't verleden. Die had gewoon een blauwe zwaailamp in z'n auto, als soort van afschrikmiddel.  Hij maakte er zelfs nooit gebruik van, en werd toch gestraft door de rechter.  Als ik mij niet vergis, tenminste.....

En ik kan Inazuma volgen als hij zegt dat het net over hetzelfde soort misdrijf gaat met die fietstap:

- ik mag mijn auto niet uitrusten met één of meer blauwe zwaailichten en/of met een tweetonig geluidstoestel.
- de wegcode zegt in AR 33.1 dat het verboden is andere toestellen voor het geven van geluidssignalen te gebruiken (niet te bezitten) dan die welke voorzien zijn in dit reglement of in de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:25:44 »
Wacht eventjes....

Met de ene hand gaat de men die kerel, met zo'n blauwe zwaailamp in z'n auto vervolgen.

Met de andere hand, gaat men dan weer zulk illegaal hebbedingetje toelaten en zelfs promoten voor de fietsers....

Da's jullie punt, als ik 't goed begrijp.  Dan hanteert men in dit land eigenlijk twee maten en twee gewichten, niet?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:28:00 »
... Maar een flippo die zijn auto vol zet met blauwe lampen en een sirene is wel illegaal bezig, maar dat ontslaat andere weggebruikers er niet van de signalen van zijn prioritair voertuig te negeren.

AR 38 bepaalt het gedrag tegenover prioritaire voertuigen die het speciaal geluidstoestel gebruiken.

Tevoren vinden we in AR 37 wat prioritaire voertuigen zijn: ze zijn uitgerust met één of meer blauwe knipperlichten en een speciaal geluidstoestel overeenkomstig de bepalingen van de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.

Het voertuig van jouw flippo voldoet hier niet aan (zie TRA 43 §2 3°). Het is bijgevolg geen prioritair voertuig, en je hoeft tegenover zijn bestuurder dan ook AR 38 niet na te leven.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:29:08 »
Wacht eventjes....

Met de ene hand gaat de men die kerel, met zo'n blauwe zwaailamp in z'n auto vervolgen.

Met de andere hand, gaat men dan weer zulk illegaal hebbedingetje toelaten en zelfs promoten voor de fietsers....

Da's jullie punt, als ik 't goed begrijp.

Inderdaad.

Citaat
Dan hanteert men in dit land eigenlijk twee maten en twee gewichten, niet?

Als het er nog maar twee waren...

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:47:23 »
Het was een omhulsel van een blauw zwaailicht over een rol WC-papier ...
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:50:03 »
Des te frappanter, dan....

Met de ene hand zulks vervolgen, met de andere hand dat hebbedingetje voor fietsers toelaten en zelfs promoten.....   Begrijpe wie kan!

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:11:47 »
Met de ene hand zulks vervolgen, met de andere hand dat hebbedingetje voor fietsers toelaten en zelfs promoten.....   Begrijpe wie kan!
Dat noemt men in België dus verkeersbeleid ...
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:17:44 »
Het was een omhulsel van een blauw zwaailicht over een rol WC-papier ...

Dat doet me denken aan de vrachtwagenbestuurder die aan de grens komt.

"Niets aan te geven?" vraagt de douanier.

"Neen", zegt de vrachtwagenbestuurder, "mijn laadruimte is leeg."

"Doe ze dan toch maar eens open" zegt de douanier.

De vrachtwagenbestuurder zwaait de achterdeuren van de laadruimte wijd open.

De douanier ziet dat er in de laadruimte een olifant staat, met een snede brood op elk van zijn oren.

"Wel", zegt de douanier, "ik dacht dat je niets aan te geven had?"

"Miljaarde", antwoordt de vrachtwagenbestuurder, "als een mens nu al niet meer op zijn boterhammen mag doen wat hij wil..."