Auteur Topic: Grenzeloze vreugde  (gelezen 3175 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Grenzeloze vreugde
« Gepost op: zondag 30 mei 2010 - 17:07:23 »

Mijn vreugde kent geen grenzen: 28 jaar nadat Nicole met "Ein bißchen Frieden" voor Duitsland het Eurovisiesongfestival won, heeft Lena dit nu overgedaan met "Satellite" !!!

Proficiat ook aan België met zijn 6de plaats.

België gaf 8 punten aan Duitsland, Duitsland gaf 12 punten aan België

En er kan nog een bier bij, want Duitsland won gisteren een voetbalwedstrijd tegen Hongarije met 3-0.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Laatst bewerkt op: zondag 30 mei 2010 - 20:07:20 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Grenzeloze vreugde
« Reactie #2 Gepost op: zondag 30 mei 2010 - 20:28:30 »
De laatste keer dat ik naar het song-festival heb gekeken was in 1986. Ik was met mijn ouders op vakantie aan de kust en had eigenlijk niet veel andere keuze dan te kijken. België won toen nog eens, niet dat het me interesseerde. Met muziek heeft het festival al lang niets meer te maken. Verrassende nummers komen er zelden, het is allemaal hetzelfde commercieel, eenvoudige geblaat. Nu heeft België in het verleden wel eens risico's genomen (Marc Moulin, Pas de deux), maar daar blijft het dan bij.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 30 mei 2010 - 22:47:20 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 31 mei 2010 - 01:07:47 »
Desondanks ik het winnend lied niet slecht vind, blijf ik de uitspraak zeer amusant vinden.

Het is met de Duitsers lang niet zo erg gesteld als met de Engelsen en de Fransen als die al eens een vreemde taal spreken, maar slechts weinig Duitsers kunnen een vreemde taal helemaal zonder accent spreken. In Hotel Bergheimat, waar Leslie werkt, staan haar collega's dan ook van achter de hoek met open mond te staren als ze haar met een gast Frans of Engels horen spreken (Nederlands kunnen ze uiteraard niet beoordelen, want daar verstaan de meesten hier geen bal van, en diegenen die er al iets van verstaan, denken dat het slecht gesproken Duits is  :D).

De overwinning van Lena was door meerderen voorspeld, onder meer door Google, wiens voorspelling verleden jaar ook al uitkwam. Maar dat Lena er niet in geloofd had, bleek des te meer uit haar Engels tijdens het interview na haar overwinning, waar ze duidelijk niet op voorbereid was.

Vreemd was dat er deze keer al telefonisch mocht gestemd werden voor een land vooraleer het aan de beurt geweest was. Die mensen hadden zo een lied wellicht al voordien gehoord, maar uiteindelijk is het toch de uitvoering tijdens de finale die telt.

Ik veronderstel dat er in andere landen met die telefonische stemmen ook gefoefeld is zoals hier in Duitsland. Je mocht immers niet voor je eigen land stemmen. Sommigen hebben dat hier omzeild door kennissen in het buitenland te vragen om telefonisch voor Lena te stemmen, of zelfs door zich een buitenlandse prepaid GSM-kaart aan te schaffen. Nog anderen bedienden zich van een spoofing kaart, waarmee je GSM zich identificieert met een ander dan zijn echt nummer (desgewenst inclusief de landcode), niettegenstaande het gebruik ervan in Duitsland streng verboden is.

In elk geval was het daarna nog vele uren bijzonder druk in een alhier opgestelde Bierzelt...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: maandag 31 mei 2010 - 12:16:35 »
Desondanks ik het winnend lied niet slecht vind, blijf ik de uitspraak zeer amusant vinden.

Het laatste goede stuk op het Eurovisie songfestival was de openingsact in Finland, 2007.   ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 01 juni 2010 - 00:28:31 »
Mijn vreugde kent geen grenzen: 28 jaar nadat Nicole met "Ein bißchen Frieden" voor Duitsland het Eurovisiesongfestival won, heeft Lena dit nu overgedaan met "Satellite" !!!

Proficiat ook aan België met zijn 6de plaats.

België gaf 8 punten aan Duitsland, Duitsland gaf 12 punten aan België

Mooi liedje maar ze moest het toch maar doen, met zeer weinig ervaring trouwens.
Maar ze bleef onbekommerd zichzelf, grote ontdekking eigenlijk.

En verdiend vond ik het ook (men zag het ook aan de grote voorsprong)

Als ik goed opgelet had kreeg Lena 10 punten van "Be".  ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 juni 2010 - 00:33:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 01 juni 2010 - 16:38:38 »
Als ik goed opgelet had kreeg Lena 10 punten van "Be".  ;)

Gelijk heb je, Michel. Als het op cijfers aankomt, ben je onverslaagbaar... Bedankt voor de rechtzetting.

Helaas was het gisteren geen dag van vreugde toen Horst Köhler aftrad als bondspresident.  :(

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 15:58:53 »
Helaas was het gisteren geen dag van vreugde toen Horst Köhler aftrad als bondspresident.  :(
De reactie in België was eerder : Huh ? President ? En Merkel dan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 16:36:39 »

Als on(ze)(s) Koning(shuis) bij onterechte kritiek nu eens zou aftreden...  ;D ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 17:18:10 »

Begrijpelijk. In tegenstelling tot Frankrijk, heeft in Duitsland de Bundeskanzler(in) (onze Angie) veel meer macht dan de Bundespräsident.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 17:19:45 »
Als on(ze)(s) Koning(shuis) bij onterechte kritiek nu eens zou aftreden...

... we zouden nogal karren onterechte kritiek spuien, hé Michel...  :D

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 13:08:54 »
Ik vind het een heel leuk nummer van Duitsland, ze was wel schattig na haar overwinning, zo helemaal overdonderd :D
Jammer dat BE uit de top 3 is gevlogen op't einde!
Roemenie vond ik idd ook heel goed, en Griekenland eigenlijk ook (dat was het nummer dat er voor mij uit sprong in de eerste ronde).
Ik heb gestemd voor Duitsland! :P (de eerste keer dat ik gestemd heb ooit)