Auteur Topic: Beu!  (gelezen 12310 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Beu!
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 01:30:43 »
Citaat van: bibi585
Sinds wanneer is dat veranderd

Dat is in België niet veranderd:

Citaat
AR 11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.

De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.

In Duitsland is de algemene regel 80 km/h, er wordt er slechts onder een hele reeks voorwaarden 100 km/h toegestaan op autowegen en autosnelwegen.

Ik geef het toe, hoor bibi585: met autocars gebeuren er ook heel wat misbruiken. Wat bezielt een personenwagenchauffeur die achter een autocar blijft aanrijden, zoals je ze geregeld ontmoet op de autosnelwegen? De chauffeur die in een personenwagen de autocar volgt tot de chauffeur daarvan zijn maximale rijtijd bereikt heeft, en hem dan vervangt, terwijl de eerste autocarchauffeur met die personenwagen terugkeert naar het vertrekpunt, en daar aldra met een volgende autocar vertrekt, zijn geen uitzonderingen. Met alle gevolgen vandien. Heeft de tweede autocarchauffeur, die in een compartiment onder de vloer van de autocar slaapt, een degelijke rust gehad? Volgens mij niet.

Het draait, zowel bij de vrachtwagenbestuurders als bij de autocarbestuurders, allemaal om hetzelfde: geldgewin, desnoods ten koste van de veiligheid, Sommige vrachtwagenbestuurders hebben, naast een gering vast loon, een premie per km (voorbeeld: CBR betonwagens). Is dit nog een verkeersveilige optie vandaag de dag: "hoe meer kilometers je aflegt, hoe meer je verdient."? Ik denk het niet.

Ik denk dat we meer naar een model moeten gaan waarbij de werkgever, gelet op de huidige beperkte mobiliteit in België, tegen zijn werknemers-chauffeurs zegt: "Kijk, gelet op de verkeersbeperkingen, heb jij vandaag x aantal taken veilig afgewerkt, en daarom ben ik tevreden over jou."

Een voorbeeld van een werkgever die daarmee rekening houdt. Ik vroeg onlangs aan een motordealer uit Kruibeke hoeveel het zou kosten om mijn motorfiets te komen ophalen voor een groot nazicht en onderhoud. De dame antwoordde mij: "Normaal 5 Euro. Maar U woont in Hoboken. De prijs zal afhankelijk zijn van hoeveel tijd het ons kost om door de Kennedy-tunnel te geraken."
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 december 2007 - 02:00:15 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
Re: Beu!
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 20 december 2007 - 06:47:13 »
Bon, ik blijf 127 km/u rijden; kan je me niks verwijten.

Jawel, 121km/u is 50€
146km/u is dezelfde prijs in de tombola.  ;) ;D ;D ;D
127 feitelijke km/u - marge van 6% = 120 km/u = 0€.