Met andere woorden: wanneer je aan het stuur van een vrachtwagen plaatsneemt moet je veranderen in een compleet gevoelloos robotje die zich 200% aan alle verkeersregels houdt (die experts zelfs niet allemaal vanbuiten kennen) terwijl de auto's rondom je geen er maar op los vlammen, je de weg afsnijden, zich van geen enkele regel moeten aantrekken,....

Het zijn wel de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig claimen om professionals te zijn. Verder moeten zij zich inderdaad veel beter aan de regels houden gezien ze met een gigantisch voertuig op de baan zijn dat veel meer brokken kan maken dan een personenwagen.
Zoals Benny terecht aanhaald zijn volgens mij de wetten voor iedereen gelijk. Eender met welk voertuig je op de baan bent.
Mocht dit echter niet zo zijn, leg mij dan eens uit waarom een autobus met identiek gewicht en omzeggens dezelfde afmetingen wanneer er nog eens een aanhangwagen met bagage aanhangt:
-wel tegen 100km/u mag rijden?
-wel mag inhalen waar vrachtwagens dit niet mogen?
-...
Zijn die 80 mensenlevens
in de bus dan minder waard dan bvb. die varkens in een vrachtwagen, of dat zand, kiezels, lege verpakkingen,... noem maar op?
Als dit geen "chauffeurtje pesten" is, wat is het dan wel?
Wanneer er weer es eentje in een huis binnen rijdt, of in een ravijn of op z'n zij gaat is het iedere keer een ravage van jewelste met x-aantal doden en zwaargewonden.
Nochtans wanneer je er eens goed op let heb je op z'n minst reeds 100 vrachtwagens gezien voordat je eens een bus ziet op de autosnelweg.
Die laatste zin zet ik erbij voordat ik hier te lezen krijg dat er veel vaker ongevallen gebeuren met vrachtwagens dan met bussen. Wanneer er maar 10 langskomen kunnen er geen 100 in de gracht rijden.