Gijlie zijt nog allemaal goed af: ge
moogt tenminste nog rijden !
Vanaf 2008 mag waar ekik woon (tussen duisburg en dortmund, een zone van een goei 70 km lang) , waarschijnlijk iedere derde auto niemeer rijden !

Autofahrern droht strenges Fahrverbot im Ruhrgebiet
Großflächiges Fahrverbot?
Zur Reduzierung der Feinstaubbelastung im Ruhrgebiet droht Autofahrern zum 1. Januar 2008 ein großflächiges Fahrverbot. Betroffen davon wäre etwa jeder dritte Personenwagen und fast jeder zweite Lastwagen.
Das Fahrverbot für die Schadstoffgruppe eins und zwei soll über die Einrichtung einer "Umweltzone" erfolgen und alle städtischen und Landesstraßen zwischen Dortmund und Duisburg umfassen.
Kunde u voorstellen dat tussen Leuven en Gent een 40 km brede band ingetekend wordt (ook Mechelen zou daaronder vallen), waar 1/3 van alle auto´s nietmeer zou mogen rijden ? En 1/2 van alle vrachtwagens

Ik vraag mij af wat dat voor economische en sociale gevolgen zal hebben...

Toekomstmuziek ? Neen hoor: in de binnenstad van Dortmund en Duisburg (en nog een stadje of 7 in Duitsland) mag ik
nu al niet meer rijden met mijn wagen (en Duisburg is écht te ver om met mijn fietske te doen

).
Goed hé ? Het is alsof ge ´s morgens uw krant openslaat en leest dadde vanaf nu niemeer in Antwerpen, Brussel, Charleroi en Kortrijk binnenmoogt... Tof zunne. Ik vraag mij af hoe jullie daarop zouden reageren. De Duisters hier zien het nogal gelaten...

Indien (bescheiden gerekend) 1/4 van de auto´s als ongeschikt gerekend wordt, wilt dat zeggen dat 11,7 miljoen Duitse wagens bvb. in Berlijn in 2008 niemeer binnen mogen rijden ! In Stuttgart alleen wordt gerekend op 50000 wagens, die daar aangemeld zijn en waarvan de eigenaars dus daar wonen, die in hun eigen stad niet meer mogen rijden. Voor sociaal zwakkere regio´s is dat een regelrechte ramp

.
Ver van jullie bed zal je denken ? Mis ! De regeling (zo consequent zijn ze wel) geldt ook voor toeristen. Als je dus zo´n bordje ziet (
http://www.gtue.de/apps2/feinstaub/plaketten/umweltzone.jpg), ... haal je portefeuille maar uit!