Auteur Topic: 27/11 'Snelheidsbeperking omwille van smog in stedelijke gebieden'  (gelezen 15060 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
27/11 'Snelheidsbeperking omwille van smog in stedelijke gebieden'
« Gepost op: maandag 27 november 2006 - 21:34:26 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
Re: 27/11 'Snelheidsbeperking omwille van smog in stedelijke gebieden'
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 november 2006 - 17:46:37 »

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat is nu toch weer eens typisch Belgisch; zou er eigenlijk wel een analyse gemaakt zijn om in te schatten of het niet goedkoper zou zijn om automatische borden te plaatsen (af te schrijven over de gemiddelde levensduur van zo'n bord)? En wie gaat die borden terugdraaien als het smogalarm voorbij is? of gaat men dat 'vergeten'? En wat houdt mij tegen om zo'n bord zelf rond te draaien? En hoe zit het met snelheidscontroles binnen de delen waar een snelheidsbeperking geldt?

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 30 november 2006 - 00:03:41 »
In Frankrijk gebruiken ze daarvoor al jaren dynamische borden die effektief gebruikt worden zoals het hoord.
België heeft het ergens in Keulen horen donderen, als ze nu ooit nog eens wakker worden is er nog hoop. ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 30 november 2006 - 00:32:58 »
Had het niet in de krant gestaan, had ik het niet kunnen geloven: in de 21ste eeuw gaan ze in Vlaanderen 280 verkeersborden plaatsen die met de hand moeten omgedraaid worden.

Er is daar telkens 50 à 60 man voor nodig; reken hun loon- en verplaatsingskosten maar eens uit.

Om betwistingen te vermijden, moet er dan telkens door de Politie een PV opgesteld worden over de plaats en het tijdstip waarop het bord omgedraaid werd.

Maar om digitale camera's te plaatsen om boetes te kunnen binnenrijven, daarvoor kunnen er wel miljoenen besteed worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 30 november 2006 - 00:54:15 »
Maar om digitale camera's te plaatsen om boetes te kunnen binnenrijven, daarvoor kunnen er wel miljoenen besteed worden.

Dat brengt veel meer op he, had je dat nog niet door? ;D ;D ;D

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 30 november 2006 - 03:04:01 »

Dat is nu toch weer eens typisch Belgisch; zou er eigenlijk wel een analyse gemaakt zijn om in te schatten of het niet goedkoper zou zijn om automatische borden te plaatsen (af te schrijven over de gemiddelde levensduur van zo'n bord)? En wie gaat die borden terugdraaien als het smogalarm voorbij is? of gaat men dat 'vergeten'? En wat houdt mij tegen om zo'n bord zelf rond te draaien? En hoe zit het met snelheidscontroles binnen de delen waar een snelheidsbeperking geldt?
Ik ben het hier volledig mee eens, sterker nog, ik wilde hetzelfde zeggen maar je was me al voor.  ;)

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 12:52:57 »
Gijlie zijt nog allemaal goed af: ge moogt tenminste nog rijden !

Vanaf 2008 mag waar ekik woon (tussen duisburg en dortmund, een zone van een goei 70 km lang) , waarschijnlijk iedere derde auto niemeer rijden !  :(

Citaat van: Ruhr Nachrichten 12.01.2007
Autofahrern droht strenges Fahrverbot im Ruhrgebiet
Großflächiges Fahrverbot?

Zur Reduzierung der Feinstaubbelastung im Ruhrgebiet droht Autofahrern zum 1. Januar 2008 ein großflächiges Fahrverbot. Betroffen davon wäre etwa jeder dritte Personenwagen und fast jeder zweite Lastwagen.

Das Fahrverbot für die Schadstoffgruppe eins und zwei soll über die Einrichtung einer "Umweltzone" erfolgen und alle städtischen und Landesstraßen zwischen Dortmund und Duisburg umfassen.

Kunde u voorstellen dat tussen Leuven en Gent een 40 km brede band ingetekend wordt (ook Mechelen zou daaronder vallen), waar 1/3 van alle auto´s nietmeer zou mogen rijden ? En 1/2 van alle vrachtwagens ???  :o

Ik vraag mij af wat dat voor economische en sociale gevolgen zal hebben...  :-[

Toekomstmuziek ? Neen hoor: in de binnenstad van Dortmund en Duisburg (en nog een stadje of 7 in Duitsland) mag ik nu al niet meer rijden met mijn wagen (en Duisburg is écht te ver om met mijn fietske te doen  ;)).
Goed hé ? Het is alsof ge ´s morgens uw krant openslaat en leest dadde vanaf nu niemeer in Antwerpen, Brussel, Charleroi en Kortrijk binnenmoogt... Tof zunne. Ik vraag mij af hoe jullie daarop zouden reageren. De Duisters hier zien het nogal gelaten...  :-\

Indien (bescheiden gerekend) 1/4 van de auto´s als ongeschikt gerekend wordt, wilt dat zeggen dat 11,7 miljoen Duitse wagens bvb. in Berlijn in 2008 niemeer binnen mogen rijden ! In Stuttgart alleen wordt gerekend op 50000 wagens, die daar aangemeld zijn en waarvan de eigenaars dus daar wonen, die in hun eigen stad niet meer mogen rijden. Voor sociaal zwakkere regio´s is dat een regelrechte ramp  :'(.

Ver van jullie bed zal je denken ? Mis ! De regeling (zo consequent zijn ze wel) geldt ook voor toeristen. Als je dus zo´n bordje ziet (http://www.gtue.de/apps2/feinstaub/plaketten/umweltzone.jpg), ... haal je portefeuille maar uit!
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 14:37:34 »
Citaat van: eliomys
Das Fahrverbot für die Schadstoffgruppe eins und zwei soll über die Einrichtung einer "Umweltzone" erfolgen

Schadstoffgruppe oans und zwoa ... is dat misschien een DKW, een Trabi of een Wartburg?  :D

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 16:41:42 »
Grrr  >:(, pestkop.

Neje een V40 van 2002. Maar wel een diesel (maak meer dan 40000 km per jaar) zonder filterken...  :-\

Wacht maar tot ze uwe jag buitenhouden, want ook oldtimers zijn niet vrijgesproken !  :P
Socrates

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 17:37:57 »
Neje een V40 van 2002. Maar wel een diesel (maak meer dan 40000 km per jaar) zonder filterken...  :-\

Ach so! En een stukje muggengaas met een elastiekje over de uitlaat spannen volstaat niet, zeker?  :D

Citaat
Wacht maar tot ze uwe jag buitenhouden, want ook oldtimers zijn niet vrijgesproken !  :P

Die is al lang verkocht.

Maar nu je het zegt: jouw Diesel valt inderdaad ook niet zo gemakkelijk om te bouwen voor LPG hé ...  ;D ;)

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 19 januari 2007 - 18:29:30 »
Ach so! En een stukje muggengaas met een elastiekje over de uitlaat spannen volstaat niet, zeker?  :D
Ik heb al voorgesteld voor een ballonneke over de uitlaat te spannen en het pas na de Altstadt eraf te halen.

Geeft het concept "Veilig Rijden" een gans andere betekenis hé  ;D
Socrates

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 20 januari 2007 - 12:52:15 »
Maar nu je het zegt: jouw Diesel valt inderdaad ook niet zo gemakkelijk om te bouwen voor LPG hé ...  ;D ;)
Een diesel is wel om te bouwen naar aardgas en dat is nog milieuvriendelijker dan LPG.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 00:09:16 »
Een diesel is wel om te bouwen naar aardgas en dat is nog milieuvriendelijker dan LPG.
Ach, en waar tank ik datte ?
Socrates

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 01:57:14 »

In Duitsland? Tankstellenfinder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 23 januari 2007 - 09:41:35 »

Thuis, met een compressorke in uw garages. Een volle tank na een nachtje pompen !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519