Auteur Topic: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad  (gelezen 7404 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Gepost op: donderdag 05 augustus 2010 - 16:54:30 »
Net op de online kranten gelezen. Gewoon ziekelijk dat Brussels bestuur, en dan durven zij nog geld aan Vlaanderen vragen.

 

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 05 augustus 2010 - 17:11:14 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 augustus 2010 - 17:19:19 door Rafael »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2010 - 23:21:41 »
Miljaar, vanaf einde augustus ruil ik mijn comfortabele werkplek in Edegem in voor een werkplek in de buurt van het Jubelpark. Aangenaam zal die werkplek zonder twijfel wel zijn, maar de rit naar ginder veel minder. Hopelijk houden ze het op de grote assen nog een beetje vlot. Vergeet niet dat Brussel een tijdje geleden in vele tunnels toch 70 km/u heeft toegelaten, waar het voorheen 50 was, omdat dit blijkbaar toch niet gedragen werd door de bestuurders.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2010 - 23:53:13 »
Miljaar, vanaf einde augustus ruil ik mijn comfortabele werkplek in Edegem in voor een werkplek in de buurt van het Jubelpark.

Dan moet je toch niet in de binnenstad zijn (ik neem aan dat men daarmee het stadsgedeelte bedoelt dat binnen de kleine ring ligt). E19 - binnenring - E40 - uitrit zuid - Lambertmontlaan tot Montgommery - Tervurenlaan.

Tip: neem op de binnenring niet de afrit E40 Brussel-Leuven, doch de afrit voordien. Door daar links te houden kom je met veel minder problemen op de afrit E40 Brussel - Leuven terecht.

Ik hoop alleen maar dat er voor een parkeerplaats voor jou gezorgd wordt, want anders is het daar een ramp.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2010 - 23:55:16 »
Die parkeerplaats komt wel in orde. Ik vind mijn weg wel naar ginder, het is aan de St. Michiels Warande, dat moet toch een belletje doen rinkelen bij jou Jozef  ;).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 00:21:37 »
Die parkeerplaats komt wel in orde. Ik vind mijn weg wel naar ginder, het is aan de St. Michiels Warande, dat moet toch een belletje doen rinkelen bij jou Jozef  ;).

Aha, je gaat bij de Hollanders aan de slag... Je weet wanneer je daar begint, maar niet wanneer je daar eindigt. Ik heb er externe consultants gekend die er al meer dan 20 jaar wortel geschoten hadden. Nog vóór een project voltooid was, wisten ze telkens wel weer de directie te overtuigen van de noodzaak van een volgend project.

Toen ik daar 6 jaar geleden voor het laatst werkte, hadden externe consultants geen toegang tot de parkeergarage.

Sommigen kochten bij de gemeente Etterbeek een parkeerkaart voor (toen) 25 Euro per maand. Daarmee mocht je parkeren op de plaatsen waar het parkeren betalend was, doch een garantie op een parkeerplaats had je uiteraard niet. Met als gevolg dat ze soms op de Generaal Jacqueslaan pas een parkeerplaats vonden.

Anderen versierden een directiesecretaresse, die hen dan elke week een brief afleverde waarmee ze een week lang toegang hadden tot de parkeergarage.

Nog anderen spraken af met een personeelslid aan de GB. Vandaar vertrok het personeelslid, reed met zijn badge de parkeergarage in, en stond op de straat de externe consultant op te wachten (die daar 5 minuten later aankwam). Het personeelslid leende zijn badge dan uit aan de externe consultant, zodat deze eveneens de parkeergarage kon binnenrijden.

Tip 1: zorg dat je om 08:00 u. kunt beginnen, en dat je tegen 07:30 u. daar bent. De files nemen tussen 07:30 u. en 07:40 u. op amper 10 minuten enorm toe. En vanaf 07:30 u. kun je in het bedrijfsrestaurant een ontbijt nuttigen.

Tip 2: spreek voor het middagmaal af met een personeelslid dat geen warme maaltijd nuttigt. Leen zijn badge om je warme maaltijd te betalen, en betaal hem je maaltijd aan de prijs voor personeelsleden plus de helft van de toeslag die je anders als extern zou moeten betalen. Voor beiden een goede zaak.

Heb je daar problemen, neem dan gerust contact op met mij, ik ken daar wel alle trukjes.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 20:50:05 »
Jozef, je bent duidelijk er al jaren niet meer geweest :)

Mits een goede uitleg kan je nog een parking versieren als externe consultant. Maar kom je met de motorfiets, mag je elke dag op -3 parkeren :)

Kom je om 7u en een klets, vind je wel nog parking vlakbij. Ik heb daarvoor bij Belgacom in de torens gewerkt en door simpelweg nu op CSM te werken knip ik al makkelijk 10 minuten van mijn gependel met de motor - met de auto dus een nog groter verschil.  De verbinding van die plek naar de E19 doe je het best door de E40 op te rijden, dan af te slaan op de afrit Woluwe en daar links aan houden (of rechts iedereen voorbij rijden en dan een volle lijn negeren), zo richting de R0/Zaventem rijden, naar de luchthaven rijden (A201) maar de laatste afrit voor de luchthaven nemen en op de rotonde 180 graden draaien en zo terug de A201 op sturen om dan richting de R0 te couperen en zo vervolgens uiterst rechts het filegedrum voorbij te rijden en zo de E19 op te rijden.  Zonder file kost dat spel 2-3 minuten langer dan gewoon de R0 volgen, maar met file op de R0 rij je zo iedereen vlot voorbij.

De gebouwen liggen op de schop, en het bedrijfsrestaurant is verhuist naar een tent waar niet zo nauwgezet op badges wordt gecontroleerd :).

JC, Jozef kan je bellen in geval van problemen, maar mij kan je bellen voor eens te gaan lunchen :D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 07 augustus 2010 - 20:53:13 door wooter »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 21:58:10 »
Minder vervuiling, dat ze er blijven in geloven verwondert me.
Nooit het bericht gelezen dat een auto het zuinigst zou rijden aan 30 km/u ?

De randvoorwaarden vertelde men er dan niet zo direct bij : op een circuit zonder scherpe bochten en aan absoluut constante snelheid ...


Ik ben sinds ik CC heb eens beginnen experimenteren, ook om 30 in 3de te rijden.
Normaal lukte dat niet, en ging het verbruik zelfs merkelijk hoger dan in 2de.
Maar op vlakke weg pitst de CC daar wél nog een flinke scheut af in 3de tov in 2de !
50 in 4de gaat ook, als het maar vlak is.
70 in 5 gaat niet, zelfs niet licht bergaf, dat trekt het motorke niet.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 22:50:01 »
@ wooter:

Bedankt voor je update. Het is inderdaad van februari 2004 geleden dat ik er nog geweest ben.

Vraagje: wat bedoel je precies met "De gebouwen liggen op de schop?"
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2010 - 23:02:57 »

wooter

  • Gast
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #10 Gepost op: zondag 08 augustus 2010 - 09:48:08 »
Vraagje: wat bedoel je precies met "De gebouwen liggen op de schop?"
Zowat alle verdiepingen worden gerenoveerd. Kans is dus groot dat JC samen met een hele andere hoop mensen in de kelder zal mogen werken :D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #11 Gepost op: zondag 08 augustus 2010 - 10:21:31 »
Ik zal naar ik vermoed op de eerste verdieping gaan werken, dat stuk ziet er trouwens al redelijk in orde uit. Hopelijk zit ik er een beetje rustig, want werken met breek en kapgeluiden in de achtergrond vind ik maar niets.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #12 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 15:06:27 »
CC is een zalige optie, mijne wordt ook genoeg gebruikt. Maar met of zonder, mijn motor vind het niet leuk als ik 30 km/u in 3de rij, 50 km/u in 4de, of 70 km/u in 5de. Bij elke snelheid hou ik een 1200 tpm over.
Bij mijn auto zit het toerental ook rond die waarde.
De brom is voor zover ik kan opmaken wel minder met CC aan.

Nu, als VW voorstelt om op te schakelen, neem ik aan dat ze dat ook op langere termijn getest hebben (idee is niet echt nieuw) voor ze het in een schakelindicator inwerken  ;).

Citaat
Volgens sommigen (naar wat ik lees op andere fora) op te lossen door chiptuning, zodat er wel voldoende koppel is op dat toerental, maar daar ga ik me absoluut niet aan wagen.
Illegaal in België, ook al kan het veel brandstof sparen.
De meesten gebruiken het uiteraard als vermogenstuning, maar er zijn ook chiptuningen speciaal gericht op verbruikbeperking.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #13 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 18:31:32 »
Citaat
Volgens sommigen (naar wat ik lees op andere fora) op te lossen door chiptuning, zodat er wel voldoende koppel is op dat toerental, maar daar ga ik me absoluut niet aan wagen.
Illegaal in België, ook al kan het veel brandstof sparen.
De meesten gebruiken het uiteraard als vermogenstuning, maar er zijn ook chiptuningen speciaal gericht op verbruikbeperking.
Niet illegaal in België maar de mogelijkheid om er dan legaal mee rond te rijden is zo een afschuwelijk rit door de Belgische papiermolen dat niemand er ook maar één seconde aan denkt om het te doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Vanaf september 30 km/uur in Brusselse binnenstad
« Reactie #14 Gepost op: maandag 09 augustus 2010 - 20:30:22 »
Citaat
Volgens sommigen (naar wat ik lees op andere fora) op te lossen door chiptuning, zodat er wel voldoende koppel is op dat toerental, maar daar ga ik me absoluut niet aan wagen.
Illegaal in België, ook al kan het veel brandstof sparen.
De meesten gebruiken het uiteraard als vermogenstuning, maar er zijn ook chiptuningen speciaal gericht op verbruikbeperking.
Niet illegaal in België maar de mogelijkheid om er dan legaal mee rond te rijden is zo een afschuwelijk rit door de Belgische papiermolen dat niemand er ook maar één seconde aan denkt om het te doen.

Als het maximum-vermogen niet stijgt of daalt, maar enkel de koppelkromme wat voller wordt naar de lagere toerentallen, waarom zou er dan een papiermolen nodig zijn, Jo ?

(zelfs het maximum koppel blijft onaangeroerd, maar kan wel op een lager toerental "beginnen")

Vergeet niet dat "identieke motoren" bijna nooit identiek zijn als men ze test op dezelfde vermogentestbank, ´mijn´ max koppel ligt bvb 200 t/min vroeger -4100 t/min- als "in de papieren" aangegeven: 4300 t/min. Niets aan veranderd.
« Laatst bewerkt op: maandag 09 augustus 2010 - 20:41:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I