@ Michel.
Enig idee omtrent de snelheid van de Mercedes, ik tel zo ongeveer 5 autobussen afstand tussen de voorgaande zebrastrepen en de plaats van impact (een kleine) 70 meter op 3 sec zou 84 kmu geven. Heb ik het ook verkeerd dat de Mercedes reeds van ver met de lichten knippert, alsof hij de afdraai intentie van de groene Saxo gezien had?
Bij gelegenheid zal ik die afstand daar eens opnemen. Mogelijks reed de Mercedes maar 70 maar de INDRUK bij het zien van de beelden is toch dat het veel harder ging.
Idd, second vergist... oeps, serieus veel sneller.
Ik zal eens nameten met Google Maps, het kruispuntwgen staan in de link, gedaan klopt.
Hier de link:
la rue Picard et bifurque à gauche vers la rue de Ribaucourt Mercedes komt van links; zebrastrepen is 4 x schaal 20 m = 80 m.
in de link van dhnet staat veel meer, zou
115 kmh-impact geweest zijn wat kan kloppen,
vanaf voorgaande zebrastrepen is ca. 80 m waar hij zeker minder als 3 sec over doet.
Op de video is het afstand zebrastrepen: 80 m + ca 15-20 m = 95-100 m op ca 3 sec = 114 - 120 kmh imho.
Blijkbaar ging hij voordien nog sneller...
http://www.dhnet.be/infos/faits-divers/article/328770/la-video-du-crash-de-la-rue-picard-video.html
Selon l’IBSR, l’accident est survenu à 115 km/h
Le chauffard a craint le lynchage
MOLENBEEK La DH/Les Sports a pu se procurer la vidéo hallucinante de l’accident de Molenbeek. Cette vidéo se trouve depuis hier sur le site dh.be Elle éclaire l’accident de la rue Picard samedi à Molenbeek dans lequel un père et sa fille de 10 ans, Iman, ont perdu la vie.
Selon le calcul de l’IBSR qui l’a examinée, la vitesse de la Mercedes au moment de l’impact contre la Citroën Saxo fut de : 115 km/h (max en agglo : 50 km/h).
La vidéo prouve par l’image que la Mercedes circulait sans considération des carrefours, des priorités de droite et des passages pour piéton : l e véhicule a franchi deux premiers carrefours “sans freiner aucunement mais en multipliant les appels de phares” pour signaler sa présence; à l’approche du troisième dans lequel s’engageait la Saxo, la Mercedes n’a effectué “aucune manœuvre pour éviter l’obstacle, ni freinage ni modification de trajectoire” mais, à nouveaux des appels de phares. Du haut de la rue Picard au carrefour de la rue de Ribaucourt, le tronçon de 300 m a été parcouru en 6,5 secondes, donc à la vitesse moyenne de 166 km/h.
La vidéo montre la Mercedes franchir le carrefour de la rue de l’Escaut “en méconnaissant les passages pour piétons” . Puis celui de la rue Vandenboogaerde sans considération de la priorité de droite de celle-ci.
...
qui remonte la rue Picard et bifurque à gauche vers la rue de Ribaucourt.
Die 300 m klopt ook is gemeten vanaf dat V-kp Ecole de Cirque tot de impact maar is wel moeilijk te zien in de video. Ik vraag me af hoe die daar die "bocht" genomen heeft.
Op de video ziet ge pas de mercedes duidelijk waar ongeveer die bomen eindigen na 1 sec (zie google maps = op ~ 200 m) en vandaar ~ 5 sec.
Dat is 144 kmh gemiddeld op dat laatste stukje van 200 m... "die zot" moet dan nog wat geremd hebben de laatste meters en tegelijkertijd flitste hij nog
met zijn phares. Tja veel afremmen is daar niet meer bij van + 144 kmh naar 115 kmh... daarbij een reactietijd of reactieafstand waar de auto niet vertraagd, van ca. 35-40 m...
Dat zal zeker 100 % schuld zijn voor de Mercedesrijder. AMAI
foto´s van DH.net