Auteur Topic: Chique op de bakfiets  (gelezen 1286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Chique op de bakfiets
« Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 23:44:04 »
http://www.mo.be/opinie/chique-op-de-bakfiets
Chique? Niet volgens mij, maar hoe stabiel is zo een gevaarte?

Goede oude triporteur is toch meer iets...., heb ik het goed dat mits hij max. 1m breed is hij op het fietspad mag en breder op de rijbaan moet?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Chique op de bakfiets
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011 - 00:01:11 »
Vorig jaar in april heb ik zo'n gevaarte gehuurd op een vakantie in Ameland. Het was wel de Gazelle, dus met een aluminium-frame en stof ipv die houten bak. De breedte viel erg mee. Het rijden was even wennen, maar na 100 m had ik het al te pakken, die dingen zijn dus wel stabiel. Ik heb er daar mee door de duinen gereden en dan valt het grote gewicht van zo'n fiets op, ik schat toch dik 20 kg. Zet daar nog eens 2 kleine kinderen in en je kan fiks trappen, versnellingen zijn dus een noodzaak.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Chique op de bakfiets
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011 - 12:00:27 »
Goede oude triporteur is toch meer iets...., heb ik het goed dat mits hij max. 1m breed is hij op het fietspad mag en breder op de rijbaan moet?
Ja.
Die 1m is wel lading inbegrepen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder