Auteur Topic: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn  (gelezen 13048 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 23:16:44 »
Citaat
Tja als er schoolkinderen in de bus niet luisteren en het zicht van de buschauffeur versperren als hij met een *boog* de N29 wil opdraaien ?
Jaja dan moeten de scholieren eerst luisteren en dan rijdt de chauffeur pas verder...   
Daar zijn inderdaad geen verzachtende omstandigheden, hoe lomp je kunt zijn.
Ik merk verder ook op dat zelfs indien hij geen vol zicht had naar rechts hij niet uiterst rechts die straat indraait, er zit nog een parkeerstrook tussen, dat geeft dat hij nog meer tijd heeft om door zijn voorruit goed te zien, zelfs als de bus vol zit.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 23:26:00 »
Citaat
Tja als er schoolkinderen in de bus niet luisteren en het zicht van de buschauffeur versperren als hij met een *boog* de N29 wil opdraaien ?
Jaja dan moeten de scholieren eerst luisteren en dan rijdt de chauffeur pas verder...  

Daar zijn inderdaad geen verzachtende omstandigheden, hoe lomp je kunt zijn.
Ik niet, de buschauffeur.  ;)

Tja, tussen theorie en praktijk zal wel anders zijn zeker...  

Citaat
Ik merk verder ook op dat zelfs indien hij geen vol zicht had naar rechts hij niet uiterst rechts die straat indraait, er zit nog een parkeerstrook tussen, dat geeft dat hij nog meer tijd heeft om door zijn voorruit goed te zien, zelfs als de bus vol zit.
Door zijn voorruit ? Je hebt de laatste video niet bekeken anders zou je dat niet zeggen.

Het zebrapad ligt op amper 2-3 meter van de hoek, bekijk de laatste video waar de bus die boog neemt nog eens.
Zelfs als zijn achterste wielen op het zebrapad staan is de bus nog niet volledig gedraaid (foto).

Het meisje wordt rechts vooraan aan de bus geraakt. toen was het meisje al een 1-2 meter op het zebrapad.
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 maart 2011 - 23:31:08 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 23:30:51 »
Trouwens er schiet mij nog iets te binnen, die chauffeurs worden aangeleerd dat er rechts van hun iemand staat.
Deze week nog komt er een lesbus Oelegem binnengereden en de 2 begeleiders stonden (hingen) rechts van de chauffeur.

Als ik mijn C en direct daarop mijn CE gedaan heb bij de rijschool boden ze me aan om tegen vermindert tarief ineens de D te halen, ik heb toen bedankt omdat ik niet de verantwoordelijkheid van 50+ mensen op mij wou hebben, als ik met 40 ton op een bus vlieg heb ik ook die verantwoordelijkheid maar niet zo direct, als je met een bus onderweg bent zijn die 50+ mensen volledig aan jou overgelkleverd, ik snap niet dat je daar als chauffeur zo licht over kunt stappen.

Ik heb die video wel gezien, wat doe je als je niet genoeg kunt zien? bocht groter pakken, ja toch?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 23:39:35 »
Ik heb die video wel gezien, wat doe je als je niet genoeg kunt zien? bocht groter pakken, ja toch?

Ging dat ? Nog groter ? Ik denk niet dat je dan meer kunt zien, het zebrapad, neen de stoeprand net voor het zebrapad ligt tekort bij, ofwel moet hij fel uit zijn zetel vooroverleunen terwijl hij opdraait... gaat dat met een bus... ?
Naar voor leunen zal veel meer zijzicht opleveren...  :-\

Hij zal zo wel draaien zoals hij elke dag doet zeker (routine) ? Maar nu ging er een klein meisje juist in die rechterhoek van zijn bus, over het zebrapad...

Ik zou gewoon niet vertrekken aan dat kp als ik niet kan zien dat daar voetgangers aan dat zebrapad staan.
Al staan daar 10 scholieren aan mijn voorste deur te drummen die 100 meter verder willen uitstappen. Zit ! Liggen !
  ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 maart 2011 - 23:52:07 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 00:09:24 »
Ja mijn fout zit erin dat ik door groter te draaien meer naar rechts kan kijken, wat hij dus niet kon door z'n passagiers.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 00:22:27 »
Ja mijn fout zit erin dat ik door groter te draaien meer naar rechts kan kijken, wat hij dus niet kon door z'n passagiers.
Voila. Dat is ook mijn gedacht, al is het een gissing.

Vervang die bus nu door een vrachtwagen, geen staande passagiers maar ook geen zijdeur waar je eventueel kunt doorkijken naar overstekende kinderen.

En ik ben er zeker van dat daar ook vrachtwagens opdraaien...

Waarom legt men nu een zebrapad net daar ? Doe dat zebrading helemaal weg of leg het op een overzichtelijke plaats, desnoods met voetgangerslichten als het aan een schoolbuurt is.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 19:28:28 »
Waarom legt men nu een zebrapad net daar ? Doe dat zebrading helemaal weg of leg het op een overzichtelijke plaats, desnoods met voetgangerslichten als het aan een schoolbuurt is.
Ook zonder zebrapad had dat meisje voorrang op de afslaande bus.

TEC of Lijn, allemaal cowboys als ze in hun rijdende draak stappen.

Ge moet dat hier in Lier momenteel zien hoe het er aan toe gaat  :-X
Gisteren ook weer met 2 binaire chauffeurs meegereden - zoals altijd op lijn 550 - die kenden ook maar 2 dingen : gas en rem
Chauffeur 2 nog veel erger dan #1 .
(OV milieuvriendelijker, my @$$ ! )

Ik heb mijn dosis stinkend openbaar veetransport weer gehad voor even.
'k Heb er nog een 30 minuten extra op mogen wachten ook, want noch hun online planner, noch de gedrukte dienstregelingen kloppen  >:(
Bende prutsers zijn het, bij de Lijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 19:32:51 »
Bestuurder opgevangen door diensten van de TEC, waarom is die niet opgepakt voor verhoor en nadien aangehouden zoals met zoveel andere bestuurders gebeurt tegenwoordig bij een dodelijk ongeval.

Neen, laten opvangen door de TEC , de burgerlijke verantwoordelijke voor de gevolgen van het ongeval ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 23:40:04 »
Waarom legt men nu een zebrapad net daar ? 

Omdat anders niemand het nog zou gebruiken.
Wat was dat daar ook weeral van "de wetten aanpassen omdat iedereen ze overtreed"?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:01:30 »
Het bedroeft me dat door sommigen de beperking van het uitzicht van de bestuurder door naast hem rechtstaande reizigers als een verzachtende omstandigheid gezien wordt.

Het doet me denken aan de vrachtwagenbestuurders die gevaarlijke overtredingen plegen, welke dikwijls tot zware ongevallen leiden, onder voorwendsel van de druk die hun baas op hen uitoefent.

Voor iedere weldenkende bestuurder moet de veiligheid ten allen tijde en in alle omstandigheden de allerhoogste prioriteit zijn.

Als je niet veilig kunt afslaan bij gebrek aan uitzicht, dan sla je niet af. Punt. Basta. Amen. Flasche leer.

De bestuurder, en niemand anders, is de kapitein van het schip. Als een piloot om veiligheidsredenen beslist om niet op te stijgen of een noodlanding te maken, dan kan ook hem daar niemand van weerhouden. Zelfs als in het wegverkeer een bevoegd persoon mij een bevel geeft, en het overduidelijk is dat door het opvolgen van dat bevel gevaar voor een ongeval zou bestaan, dan is het mijn plicht om dat bevel niet uit te voeren, en zal ik daar niet voor gestraft worden.

Laat het over aan lieden voor wie de dood van een 14-jarig meisje ondergeschikt is aan hun verstandhouding met hun werkgever om dat risico er maar bij te nemen bij gebrek aan uitzicht, maar zorg ervoor dat je jezelf nog in een spiegel kunt bekijken zonder te kotsen vanwege de manier waarop je je beroep uitoefent en het onnoemelijk menselijk leed dat je erdoor veroorzaakt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:10:33 »
Ik zou gewoon niet vertrekken aan dat kp als ik niet kan zien dat daar voetgangers aan dat zebrapad staan.
  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:14:13 »
Waarom legt men nu een zebrapad net daar ?  

Omdat anders niemand het nog zou gebruiken.

Op een andere plaats kan men het veiliger gebruiken. Want daar slaan geen zware voertuigen af.

En als men het aan een kruispunt legt dan beter in het verlengde van het voetpad.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:22:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:35:08 »
Zoals Inazuma al aangaf: oversteekplaats voor voetgangers of niet , wie afslaat MOET voorrang verlenen aan de voetgangers die aldaar de rijbaan oversteken welke men wil inslaan.

Het woord MOET heeft in België niet de betekenis van een vrijblijvend advies, zoals in Nederland. Het is een verplichting.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:39:14 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:39:37 »
Zoals Inazuma al aangaf: oversteekplaats voor voetgangers of niet , wie afslaat MOET voorrang verlenen aan de voetgangers die aldaar de rijbaan oversteken welke men wil inslaan.

Logisch.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: almaar meer verkeersboetes voor De Lijn
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011 - 00:42:11 »
Zoals Inazuma al aangaf: oversteekplaats voor voetgangers of niet , wie afslaat MOET voorrang verlenen aan de voetgangers die aldaar de rijbaan oversteken welke men wil inslaan.

Logisch.

Logisch of niet: VERPLICHTING. Zó en niet anders.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."